بازدید 22563

پزشکانی که جیبشان ته ندارد

کد خبر: ۳۲۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹ 28 May 2013
در شرایطی که هزینه‌های کمرشکن سلامت هر روز تعداد بیشتری از مردم را به زیر خط فقر می‌کشاند. پزشکانی هستند که فکر می‌کنند باید حقوق از دست‌رفته خود را در جیب کسانی جست‌وجو کنند که حاضرند هست و نیست خود را بدهند تا زنده بمانند.
 
به گزارش فارس، واژه زیرمیزی دیگر برای مردم واژه غریبی نیست. برای همه بیماران و همراهان آنها انگار دیگر یک رسم شده که پول جراحی و هزینه‌های بیمارستان در یک طرف و دستمزد پزشک به صورت جداگانه در طرفی دیگر باید پرداخته شود.

انگار برای برخی پزشکان، طبابت دیگر فقط حرفه‌ای مقدس و نجاتبخش نیست بلکه حرفه‌ای است برای گرفتن پولهای بیشتر آن هم از بیمارانی که نباید به جز درد بیماری درد دیگری داشته باشند.

به گفته این پزشکان واقعی نبودن سرانه و تعرفه‌های درمانی باعث دریافت زیرمیزی می شود اما این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت؛ تعداد پزشکانی هم که با این شرایط نابسامان به معنای واقعی طبیب هستند و از بیمار پول اضافی نمی‌گیرند، کم نیستند.

زیرمیزی در شرایطی که پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم بسیار فراتر از قانون رفته و در عین حال هزینه‌های کمرشکن سلامت هر روز تعداد بیشتری از مردم را به زیر خط فقر می‌کشاند ظلم بزرگی است که آشکارا بر بیماران تحمیل می‌شود.

دکتر گفت برایم 3 تا سکه بخر هدیه بیار 

محمد.م یکی از بیمارانی است که مجبور به پرداخت زیرمیزی شده، است. او می‌گوید: گرفتن زیرمیزی یا حق مطب یه امر عادی تبدیل شده البته برای بعضی از پزشکان، موارد مختلفی برایم پیش آمده که با همه الزامی که برای پرداخت حق مطب وجود داشت زیربار آن نرفتم چون همیشه به این فکر کرده ام، من دارم این پول را می دهم کسی که ندارد چه کارکند؟ با این حال در شرایطی برای خودم اتفاق افتاد که ناچار به پرداخت پول زیرمیزی شدم.

وی می‌افزاید: سال گذشته کلیه‌ام که پیوندی است، عفونت کرد و مجبور شدم آن را تخلیه کنم، دکتر گفت میدونی که کار پر زحمتیه؟ گفتم آره. گفت درست نیست من ازت پول بگیرم برای همین برام 3 تا سکه بخر هدیه بیار!!!

محمد می‌گوید: جراحی انجام شد و من سکه‌ها رونخریدم. روز معاینه بعد از جراحی به من گفت وقتی سکه‌ها روآوردی بگو تا یه شنت توی شکمت هست درش بیاورم(یه چیزی شبیه به فنر که برای جلوگیری از انسداد رگها میذارن). به هرصورت مجبور شدم سکه‌ها رو براش بردم و شنت رو درآورد. ظرف 5 دقیقه! از همه جالب تر اینکه یکی از سکه‌ها رو به خودم بخشید!!

زهرا.ش همراه بیماری است که می‌گوید: شوهرم تصادف کرده بود و استخوان پایش خورد شده بود. نیاز به جراحی داشت.من به دکتر گفتم هزینه زیرمیزی روتخفیف بده.با غرور گفت خانوم من 4ساعتی که روپای مریض شما کار می‌کنم اگه توی مطب باشم چند برابر گیرم میاد من وقتمو نمی‌تونم الکی واسه مریض شما هدر بدم.گفتم فرمایشتون درست، شما هم حق دارین ولی اگه میتونین کمکم کنین.چون خیلی شرایطم بده.به هم گفت 400 هزار تومان می‌گیرم.

تقصیر خودمان است که پزشکان ما را می‌چاپند

فرحناز. م زن بارداری است که به افزایش یک باره زیرمیزی زایمان معترض است. می گوید: من به دکترم قرار است 2 میلیون و 500 هزارتومان جداگانه دستمزد بدهم در حالی که دوست من فقط 600 هزار تومان داده است.

وی می گوید: اصلاً تقصیرخودمان است که بعضی‌ها این قدر ما رو می‌چاپند. نه اینکه پول برام خیلی مهم باشه ولی اعتقادم این است که دکتری که این قدر پول دوسته،اصلاً وجدان کاری نداره. من خودم به شخصه نمی‌تونم به همچین دکتری اعتماد کنم.

اگر پول بیشتری بدهی چیزی موقع عمل نمی‌فهمی

حامد. ک نیز می‌گوید: من شخصاً از این زیرمیزی‌ها که دیگر رومیزی شده به دکتر جراح و متخصص بیهوشی داده‌ام. جالب اینکه متخصص بیهوشی گفت اگه 70هزار تومان بدهی بیمارت کمی درد را احساس می‌کند(یعنی دوز دارو کم میشه) اگه 100 هزار تومان بدهی بیمارت چیزی موقع عمل نمی‌فهمه.

مهدی .پ که برای بیماری فرزندش به تهران آمده با لهجه ترکی می‌گوید: تقریباً دو ماه پیش در یکی از بیمارستانهای تبریز تابلویی نصب کرده بودند با این موضوع که هر دکتر و جراحی به هر دلیلی از بیماران پول خواست به مدیریت خبر داده شود.

به همین دلیل من نیز به دکتر مربوطه که برای عمل پسرم یک میلیون تومان خواسته بود موضوع تابلو را اشاره کردم. در جوابم گفت هر موقع کسی که آن را نوشته به ما پول بدهد منم از تو نمی‌گیرم.

حکایت زیرمیزی گرفتن به گفته بیماران دیگر از حد خود گذشته و به روی میزی تبدیل شده است.

طبق گزارش‌ها، برخی پزشکان علاوه بر هزینه‌های معمول بیمارستان، قبل از انتقال به اتاق عمل،مبالغی به عنوان هزینه معاینات قبل از عمل در خارج از بیمارستان یا با عناوین مختلفی همچون حق بیهوشی و ... از مراجعه کنندگان خود پول دریافت می‌کنند و تا این مبلغ به حساب آنها واریز نشود، برگه انتقال به اتاق عمل را امضا نمی‌کنند.این یعنی انتقال بیمار و انجام عمل جراحی منتفی می‌شود.

بیماران نیز یا از حق قانونی خود بی‌خبرند یا زمانی که دست به دامان قانون می‌شوند با وجود مراجعات متعدد به مراکز رسیدگی به شکایات، به نتیجه مشخصی نمی‌رسند.

سعید.ص می‌گوید: برای جراحی پدرم 5سال پیش ما هم مجبور به پرداخت زیرمیزی شدیم. بابت یک جراحی که دو روز فقط در بیمارستان بستری بود .به بیمارستان 900هزارتومان، 700هزارتومان هم بابت وسایل جراحی و به خود دکتر 2 میلیون و 400هزارتومان پول دادیم.یعنی دکتر رسماً یک میلیون تومان بیش از مصوبه گرفت و ما هم نتوانستیم کاری کنیم.

تا زیرمیزی دکتر را تهیه کردیم بیماری پیشرفت کرده بود

مریم .ب می‌گوید: دو سال پیش عمویم سرطان معده داشت و احتیاج داشت بخشی از معده اش برداشته شود و این عمل هم کار هر دکتری نبود. با اینکه عمویم بیمه تکمیلی داشت اما دکتر علاوه برآن مبلغ 6 میلیون تومان هم دستمزد می‌خواست که متأسفانه تا 6 میلیون تومان فراهم شود، بیماری پیشرفت کرده بود و کاری نمی‌شد کرد.من هیچ وقت از آن دکتر نمی‌گذرم.

وزیر بهداشت:قوانین زیرمیزی مربوط به 55 سال پیش است

البته در این میان نبود قانون مناسب برای برخورد با زیرمیزی از دلایلی است که وزیر بهداشت به آن اشاره کرده و می‌گوید: باید برای برخورد با پدیده زیرمیزی قوانین جدید تدوین شود چرا که قوانین مربوطه در کشور به 55 سال پیش برمی‌گردد که جوابگوی نیاز امروز نیست.

محمدحسن طریقت منفرد ادامه می‌دهد: پدیده زیرمیزی سال‌هاست که برای مردم نگرانی ایجاد کرده به همین دلیل درصدد هستیم قوانین مربوطه را کامل کنیم با تدوین قوانین جدید برخورد با این اختلالات محکم‌تر و عادلانه‌تر می‌شود.

وی می‌گوید: در قوانین جدید انتظاری که مردم از جامعه پزشکی دارند و همچنین توقعی که تولیت نظام سلامت از قشر پزشکی دارد. از نظر قانون مشخص می‌شود تا اقدامات مؤثرتر شوند. به نظر می‌رسد عدم پاسخگویی قانون باعث رواج این پدیده شده است.

وی می‌گوید: 55 سال است که از تدوین قانون اولیه گذشته و در آن بازنگری نشده است بنابراین وزارت بهداشت در حال تدوین قوانین جدید است که به زودی نتایج آن را اعلام می‌کند.

برخورد قهری با پزشکان متخلف جوابگو نیست

به نظر می‌رسد با وجود اینکه پدیده زیرمیزی در نظام سلامت بسیار رواج یافته اما علاوه بر نبود قوانین لازم، واقعی نبودن تعرفه‌های درمانی و عدم پرداخت‌های مناسب به پزشکان یکی از دلایل افزایش این پدیده غیراخلاقی باشد به طوری که علیرضا زالی رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی کشور معتقد است پدیده زیرمیزی در حالی رواج دارد که مطالبات بیمه‌ای پرداخت نشده، کسورات بیمه‌ها افزایش یافته و تعرفه‌ها بسیار ناچیز هستند.

وی می‌گوید: برخورد قهری با پزشکان متخلف جوابگو نیست و برای برخورد با پدیده زیرمیزی لازم است تا صنعت بیمه پویا شود و با نگاه منطقی بتواند رضایتمندی پزشک و بیمار را جلب کند.

زالی می‌گوید: پدیده زیرمیزی نیازمند آسیب‌شناسی چندوجهی و نگاه تحلیلی است و واقعی شدن قیمت خدمات، افزایش منطقی تعرفه، توجه به واقعیت‌های اقتصادی نظام سلامت، توجه به نرخ‌های تورم و تأمین منابع بیش از گذشته از مباحثی است که باید برای کاهش این پدیده ایجاد شود.

وی بر قطع رابطه پولی بیمار و پزشک تأکید می‌کند و می‌گوید: به اعتقاد ما این موضوعات زمان‌بر نیستند بلکه با نگاه جهادی می‌توانیم دولت را وادار کنیم تا سرانه درمان را افزایش دهد.

گرفتن زیرمیزی مانند دست کردن در جیب مردم است

حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت هم معتقد است پروانه پزشکی افرادی که حتی یک بار زیرمیزی می‌گیرند، باید لغو شود.

وی می‌گوید: گرفتن زیرمیزی از بیمار مانند دست کردن در جیب مردم و دزدی است و از نظر بنده پروانه طبابت هر پزشکی که یکبار زیرمیزی بگیرد باید ملغی شود هرچند که برای این کار خلاء قانونی داریم.

وی ادامه می‌دهد: برای کنترل زیرمیزی، بیمارستانها موظفند ابلاغیه دریافت انحصاری حق‌السهم‌های بیمارستانی در بیمارستان‌ها را اجرا کنند.

امامی رضوی ادامه می‌دهد: ممکن است برخی بیمارستانها این ابلاغیه‌ها را اجرا نکنند همچنین از سوی دیگر دریافت حق‌السهم خارج از تعرفه به صورت زیرمیزی دریافت می‌شود.

بنابراین علاج کار برخورد قانونی با متخلفان و زیرمیزی بگیران است اما فعلاً خلاءهای قانونی دارد چون از دید بنده به هر عنوان گرفتن زیرمیزی همان قدر قبیح، غیرقانونی و غیرشرعی است که دست کردن در جیب مردم.

به دلیل اینکه بسیاری از بیماران از حق قانونی خود برای شکایت بی‌اطلاع هستند و گاهی پزشکان برای دریافت زیرمیزی رسید نمی‌دهند مبالغ دریافت شده از سوی پزشکان به صورت زیرمیزی ثبت نمی‌شود و بازرسی‌های مداوم و شفاف در عملکرد پزشکان در بیمارستان‌ها به صورت کامل نیز انجام نمی‌شود.

پزشکان ماهر و معروف زیرمیزی می‌گیرند

به گفته سعید آقاجانی، رئیس اداره رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پزشکان و مراکز درمانی تابع این دانشگاه در سال 91 حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان از مردم زیرمیزی گرفتند.

وی ادامه می‌دهد: بسیاری از این شکایات مربوط به مراکز درمانی است که وجه زیادی از بیمار گرفته‌اند یا برخلاف تعرفه‌های درمانی از مردم دریافت‌های بیشتری داشته‌اند این در حالی است که 90 درصد مردم نمی‌دانند که می‌توانند شکایت کنند.

آقاجانی می‌گوید: چنانچه رقم دریافتی از سوی پزشکان و مراکز درمانی بالا باشد پرونده آنها را به تعزیرات ارسال می‌کنیم تا به شکایت شاکیان رسیدگی شود.

به گفته وی از سوی دیگر در مورد شکایاتی که از بیمارستان‌ها می‌شود بلافاصله طی مکاتباتی با بیماران وجه اضافی به آنها پرداخت می‌شود و چنانچه در مراکز درمانی پزشک مستقیماً زیرمیزی گرفته باشد به بیمارستان تذکر داده می‌شود و بیمارستان پزشک را موظف می‌کند پول بیمار را بپردازد.

وی می‌گوید: برای رسیدگی به تخلفات مطب‌ها هم سختگیری می‌کنیم چرا که اغلب بیماران در این مراکز تحت فشار قرار می‌گیرند تا پول بیشتری را پرداخت کنند. گاهی به صورت محرمانه پرونده 6 ماه پزشکان را در مطب‌ها بیرون می‌کشیم و عملکرد پزشک را بررسی می‌کنیم این در حالی است که پزشکان خلافکار از مهربانی مردم سوء استفاده می‌کنند. متأسفانه پزشکان ماهر و معروفی هستند که زیرمیزی می‌گیرند و بیماران برای اینکه درمانشان توسط این پزشکان انجام شود خود را مجاب می‌کنند که پول اضافی بدهند.

با وجود رواج پدیده زیرمیزی در نظام سلامت و انتقادهایی که از سوی مسئولان به آن می‌شود. هنوز راهکار جدی برای مقابله با آن اتخاذ نشده است با وجود اینکه مجلس نیز دست به کار شده و در پایان سال 91 از وزارت بهداشت خواسته‌ است تا اسامی پزشکان متخلف را در اختیارشان بگذارد اما نه از سوی وزارت بهداشت اقدامی مؤثر انجام شده و نه مجلس پیگیر این موضوع بوده است آنچه مسلم است بیماران تنها کسانی هستند که تاوان بی‌قانونی و بی‌اخلاقی نظام سلامت را پرداخت می‌کنند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷۷
انتشار یافته: ۶۶
درس خونده ....میتونه ...ایولا ..نوشجونش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
آریا جان ان شاءاله کارت به دوا و دکتر نکشه بعد میفهمی که یعنی چی
متاسفانه بسیاری از پزشکان پول را بر هر چیز دیگر ترجیح میدهند
این زیر میزی ها نمک کار هست
اين پديده مربوط به تمام ايرانه. منم سال 85 همسرم رو برده بودم دكتر كه تشخيص داد آپانديس. رفتيم بيمارستان عمل كرد و دكتر گفت براي ترخيص بايد 300 هزار تومن بدي. وقتي هم كه آپانديس رو دادم آزمايش فهميدم سالم بوده و دكتر فقط واسه زيرميزي مريض رو عمل كرده. در نهايت شكايت كردم و در آخر به من گفتن خطاي پزشكي بوده و ماجرا به همين راحتي تمام شد.
با پيگيري فهميدم آقاي دكتر به شغل دامداري و مرغداري مشغولند و از پول هاي زير ميزي كار اقتصادي براي خودش راخ انداخته. اينم آخر و عاقيت ما
اینها همه فقدان مدیریت را اثبات می کند . اما افسوس که کوش کسی بدهکار نیست.........
به عنوان كسيكه تجربه اين پول گرفتنها آقايون دكتر رو دارم
عرض ميكنم
عين همين برنامه همه جاي دنيا هست
شهر كوچيك
پزشك و جراح معتبر و نامي
شهر هلي بزرگ مثلا تبريز
ميگيره 2000000
همين جراح تهران ميگيره 6000000همين جراح بره اروپا ميگيره
15000000
آمريكا هم كه باشه ميشه 40 ميليون
اين تفاوت كه ايران يك بيستم آمريكا ميگيره ولي با بد نامي ولي آمريكا و اروپا رسمي توسط خود بيمارستان گرفته ميشه

حالا همين چند تا جراح قابلي كه مونه رو هم فراري بديد تا درآمدشون بهتر بشه
با سلام متاسفانه پدیده زیر میزی بیشتر از بیمارستانهای خصوصی در بیمارستانهای دولتی رواج دارد.منتظر گرفتن زیر میزی توسط انترن و ... در آیندهای نه چندان دور باشید.
يكي از رشته هايي كه به علت واقعي تر بودن تعرفه عمل زير ميزي چندان ديده نميشود چشم پزشكي است
در همين ماه گذشته وزارت بهداشت مصوبه اي داده كه حق العمل جراحي كاتاراكت را دقيقا نصف مي كند
نتيجه كاملا مشخص است
اي خدا ما به كجا داريم ميريم.
اگر به اندازه کافی پزشک تربیت میشد و انقدر شرایط قبولی در رشته پزشکی سخت نبود این طور نمیشد
تعیین تعرفه های واقعی، پرداخت به موقع به ارائه دهندگان خدمات ، نظارت دقیق بر پزشکان و بیمارستانه ها و عدالت در رسیدگی به شکابات بیماران، از الزامات حل این بحران هستند.
ما به بیمه ها پول می دهیم که به جای ما خدمات درمانی را برایمان خریداری کنند ولی آنها پول خرید را به موقع و به میزان ارزش واقعی خدمات به بیمارستان ها نمی دهند، این می شود که وضع چنین است.
بقول آقای دکتر رضوی اینکار دست کردن در جیب مردم است آن هم مردمی که که امیدی به سلامت ندارد ومجبور است هر مبلغی را بپردازد تا سلامتی اش تضمین گردد پس باید حدش جاری گردد وقانون در این خصوص کم نیست بلکه مجریان قانون هستند که موضوع را نمی خواهند ببینند ولی اگر یک جوان ناپخته از روی نداری دست بجیب کسی بکند فورا"محکمه واگر اعدام نشود روانه زندان میشود
پس چی می خواستیم بشه.
پزشک سالاری تو جامعه ما تبدیل به یک مشکل اساسی شده و باید قبول کنیم که عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه کاملا جانبدارانه و غیر قابل قبول بوده.
مردم از ترس جونشون این پولهای زور رو میدن.
تصور کنید که توی همه شغلها این رشوه گیری باب بشه که جنگلی میشه جامعه.
متاسفانه چند روز پیش من و همسرم نزد یکی از این دکترها رفتیم و به من گفت همسر شما ام اس داره و باید این تست ها رو انجام بدهید و اون هم تو این آزمایشگاهی که من می گم. من اون شب تا ساعت 12 شب 500 هزار تومان پول ریختم به حساب آزمایشگاه و نتیجه تستها رو فردای همان روز دوباره بردم پیش دکتر.دوباره ویزیت 50 هزار تومانی برای دیدن نتیجه آزمایش از من گرفت. در انتها هم گفت اشتباه کرده بودم و ام اس نیست.خوب من بدبخت از کجا باید پول بیارم تا تاوان اشتباه و کیسه دوختن این دکتر رو بدم؟؟ چرا هیچ مرجعی به اینها رسیدگی نمی کنه؟ آیا واقعا این دکتر برای 500 هزارتومان بیشتر گرفتن باید ما رو نصفه جون کنه؟؟؟یکبار برای نصبت دادن مریضی و یکبار برای هزینه های هنگفتی که بابت اشتباهش دادم؟؟اما اینطور شد که در آخر خداروشکر کردم که همسرم ام اس نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
این که پزشک به یه بیماری شک کنه و تست ازمایشگاهی یا عکسبرداری درخواست کنه میشه کیسه دوختن؟؟؟؟ اصلاً خودت متوجه شدی چی گفتی؟!
یعنی چی تعرفه پایینه؟ با همون تعرفه های مصوب هم درآمد پزشکها بسیار بالاتر از متوسط افراد هم تراز اونها مثل اعضای هیئت علمی و... است.
این نشون میده که سیستم نظارتی که در این مسئله وجود داره چگونه است که با خیال راحت باج می گیرن و اسمشو میزارن زیر میزی و کسی هم هیچ چی نمیگه.
ای گفتید. پارسال یک عمل انجام دادند برای ما 4 میلیون زیر میزی گرفتند گفتند نتونستم ریشه ان را از بین ببرم سال اینده یک عمل دیگر نیاز دارند . امسال دوباره وقت عمل داده و می گویند 6میلیون تومان باید زیر میزی بدهید. جالب اینکه تا پول به حساب شان واریز نشود نامه بستری به بیمارستان را نمی دهند. انشاالله امسال ریشه را بردارد از این سریال ما نجات پیدا کنیم.
نظارت. نظارت نیست آقا....
کی میخواد جلوشونو بگیره؟!
با سلام خدمت دوستان
من خودم پزشک هستم و نمی خوام از پزشکا طرفداری کنم خیلی از مطالبی را که مطرح شده رو قبول دارم ای کاش می شد رابطه مالی بین پزشک و بیمار از بین می رفت ولی این مستلزم تمهیداتی است که دولت باید انجام دهد
جهت آشنایی خوانندگان محترم عرض می کنم: مثلا زمانی که یک بیمار در بیمارستان بستری و عمل می شود تعرفه دولتی بسیار ناچیز و آن هم معمولا یک سال بعد پرداخت می شود حال اگر همین عمل دچار عارضه ای شود پزشک قبل از رسیدن به آن 50 یا 60 هزار تومن باید در حدود 50 یا 60 میلیون تومن دیه بدهد تازه اگه شانس بیاره خدای نکرده مریض زنده بمونه وگرنه که کارش با کرام الکاتبینه..... ولی من موافق پزشکانی هم نیستم که فقط در ازای پول آنچنانی عمل می کنند باید شرایط مریض رو در نظر بگیرند و در نهایت می خام اینو بگم که این کار فقط از طریق قطع رابطه مالی بین پزشک و بیمار و پرداخت کارانه مناسب و به موقع از طرف دولت حل می شود .
پزشکان بسیاری در کشورمان به بیماران خدمت میکنند.تعدادی از آنها هم خصوصا در تهران آبروی هر چه پزشک را برده اند.آیا این افراد الگوی جامعه ما شده اند؟ یا خواهند شد؟
بسیاری از آنها از نا آگاهی بیماران نسبت به شرایط سلامتیشان سوء استفاده کرده و بیماران را مجاب به انجام جراحی میکنند .بسیاری از دانش آموزان آرزوی پزشک شدن دارند.آیا شما فکر نمیکنید که الگو برداری این افراد از شما چه صدمه ای به اخلاقیات جامعه خواهد زد؟.ضمنا هر پزشکی که در برنامه های پزشکی تلوزیون شرکت میکند لزوما پزشک با تجربه ای نیست.هدف آنها از شرکت در این برنامه ها تبلیغ برای خود است
دکترهای دکان دار فکر می کنند پول پدرشان از مردم طلب کار هستند
ای آقا..کجایی؟کی میتونه این مشکل رو حل کنه؟ من خودم چندین بار با این مساله برخورد داشتم..این قضیه عادی شده آقا
ايا درسته راجع به پزشكاني كه اينهمه سال درس خوندن و طرح رفتن اينجوري صحبت بشه
اگه قرار باشه تعرفه هاي درمان واقعي بشه خدمات پزشكي حداقل بايد ده برابر بشه تا بخشي از زحمات و مسووليت و استرس پزشكان جبران بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
دکتر جان شما قسم خوردید جان مردم رانجات دهید پس وجدان کاریتان کجا رفته.آیا همه چیز در زندگی شما به پول خلاصه می شود؟
هزينه كمرشن سلامت؟چيزي مهمتر از سلامتي هم داريم؟مردم پولشون رو براي همه امور زندگيشون ميدن اما وقتي ميخوان واسه سلامتيشون خرح كنن انگار دارن پول به گدا ميدن!فرهنگ سلامت جا نيفتاده اينجا.وگرنه همين نويسنده ي اين مطلب اگه سلامتي بچه اش به خطر بيفته جونشم ميده!
تابناک عزیز ممنون که به این موضوع خیلی خیلی مهم پرداختید، امیدوارم که شجاعانه پیگیر این موضوع باشید چون شما جایگاهی را دارید که خیلی از مردم چشم امیدشان به این جایگاه ها میباشد. نگذارید تا انسانیت نیز به بازار دلالان و مکاران و طمع ورزان راه یابد. فقط لحظه ای تصور کنید که فرزندان و خانواه تک تک خودمان در چنین شرایطی قرار گیرند ...
تعرفه هاي K جديد كه در سال ١٣٨٨ تعيين شد هوز به أجرا در نيامده و پرداخت ها تا ٢ سال تأخير دارند.أرزش پول هم كه پس از ٢ سال به ثلث رسيده. مسئولين اول تعرفه ها را تصحيح كنند و پرداخت هاي مطالبات پزشكان را به روزتر كنند ، آن وقت بگويند چرا زير ميزي ميگيريد.
خب معلومه که دستمزد یک پزشک رده بالا که تو دانشگاه های معتبر آمریکا با هزینه شخصی درس خونده با یه جراح معمولی فرق داشته باشه. مگه دستمزد دو تا مکانیک یکیه؟
واقعا" اینجوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک پزشک برای گرفتن تخصص حداقل 7 سال باید درس بخواند تا پزشک عمومی شود. بعد باید 2 سال در مناطق محروم برای وزارت بهداشت کار کند. بعد در رقابتی سخت در امتحان رزیدنتی شرکت کند و اگر قبول شود 4-5 سال درس بخواند و بعد مجددا" 2 سال دور از خانه برای وزارت بهداشت در هر جا که نیاز داشت کار کند. بعد اگر بخواهد فوق تخصص بخواند اگر قبول شود باید 2-3 سال درس بخواند و بعد 4-6 سال مجددا" دربدر شود و اگر بعد از آن هنوز زنده باشد و منقرض نشده باشد می تواند برای خودش کار کند. در این زمان که پزشک از زندکی محروم بوده مردم یا مسافرت میرفتند یا سینما یا استراحت می کردند یا... . سازمان های بیمه هم اگر لطف کنند بعد از چند ماه پول پزشکان را می دهند. این ور قضیه را هم نگاه کنید. اکیدا" توصیه میکنم کسی پزشک نشود. آخر عاقبت ندارد.
برای چند دقیقه معاینه بیست هزار تومن کمه!!!!!!!!!؟؟؟؟
به والله که بعضی از پزشکان ظلم می کنند!
یک پزشک هستم همبشه برای بیماران عرق می ریزم وکمترین قدردانی نمی شنوم واز نظرمالی از مردم بیشتر نیستم واینگونه می نویسید
بگو اينم كه واسه اپاندكتومي شش ماه بعد ض١٥ تومن ميدن به جراح بدبخت اين همه جراحههايي كه صبح تا شب جون ميكنن كه با اون كارانه زندگيشون نمي چرخه چي؟؟؟؟؟؟
اگه راهکاری پیدا بشه و پزشکانی چند بار این کار را انجام دهن اجازه فعالیت در هیج جا از آنها سلب شود و به عنوان متخلف در جامعه معرفی شود بعد از مدتی هیچ پزشکی جرات انجام این کار را ندارد.
با سلام

من یک پزشک متخصص هستم که در یکی از دور افتاده ترین نقاط ایران به اجبار وزارت بهداشت بدور از خانواده مشغول به طبابت هستم ... ایکاش خبرنگاران محترم یه زحمتی به خودشون میدادن و از این تهران خارج میشدند و با تعدادی از پزشکان در مورد معاششون صحبت میکردند .... پزشکانی که مجبورند به خاطر دریافت 700هزار تومان در ماه! همه زندگیشونو نابود کنند ... متاسفانه اینقدر ذهن جامعه رو مسموم کردید که حتی برخی مسئولان هم فکر میکنند همه پزشکان زندگی مرفهی دارند و 90درصد را فدای 10 درصد خاص! میکنند ....
ببینید دلیلش چیه؟ نه اینکه فقط حرف بزنید. آیا دلیلش این نیست که حقوق دریافتی از تامین اجتماعی برای پزشکان با سابقه عادلانه نیست و حتی خنده داره؟
سلام

پزشکان عمد‌تاً افرادی مردم دوست و با نظم هستند و به مردم کمک میکنند.بسیاری از آنها به مردم کمک مالی میکنند.

شما چرا در سایت تان نمینویسید که چرا تعرفه ویزیت آنها را کم تعیین میکنند در حالیکه همه قیمت‌ها سه‌ یا چهار برابر شده ویزیت پزشکان فقط بیست در صد اضافه شده ،چرا سعی شده پزشکان که همیشه قداست در جامعه داشته‌اند اینطوری خرد شوند؟
همونقدر که از زیرمیزی گرفتن مطلب مینویسید، از عقب افتادن حقوق ما که زیرمیزی نمیگیریم هم بنویسید. بیمارستان 11 ماهه کارانه نداده و من به عنوان پزشک متخصص با زن و 2 تا بچه دارم با حقوق ماهی 940 هزار تومان تو بک شهرستان محروم طبابت میکنم.
سال گذشته 1 میلیارد زیرمیزی!!!!؟؟؟؟ صدها برابر اینه
با سلام
ماهم این مشکل را داشتیم و نامردانه نزدیک به یک و نیم میلیون توماه با قرض و بد بختی زیر میزی دادیم تا یک عمل ساده کیسه صفرا انجام بشه ولی چه فایده که کسی درد مارا نه میفهمه و نه
توجهی میشه که برخورد کنه
بلانسبت بعضی متخصصین که هنوز مرام و انسانیت دارند، خیلی از پزشک ها اصلا مهم نیست که مریض داره میمیره یا نه فقط به پول فکر می کنند، مریضها رو به چشم اسکناس می بینند دقیقا شبیه بقال، دلال و... در صورتکی معلم ها و پزشک ها اقشار شریف و با انصاف هر جامعه باید باشند که سلامت جسم و روح جامعه را تامین کنند، من برای یک آندوسکپی ساده در بیمارستان ... 400 هزار تومان ازم درخواست کردند!!! و وقتی گفتم بر جایه دیگه گفتند که نمیشه فقط باید همین دکتر آندوسکوپیت کنه ، من ول کردم و رفتم یه بیمارستان دیگه با بیمه ازم 15 هزار تومان گرفتند.
با سلام

تعرفه عمل سزارين 100 هزارتومان مي باشد كه 30 درصد آن سهم بيمارستان و 35 هزار تومان بعد از 7 ماه و مابقي بعد از يك و نيم سال به جراح پرداخت مي شود.

لطفا نظرات پزشكان را هم منتشر كنيد
در یکی از شهرستان ها برای تزریق داروهای شیمی درمانی یک بیمار سرطانی در یک مرحله که آقای دکتر برای رعایت حال بیمار آن را در دو جلسه تزریق میکند . چهارصد هزار تومان از بیماری در این وضعیت است و خانواده مستعصل دریافت میکند.این عدالت است
تابناک عزیز!
هرچند عادت به انتشار نظرات غیردلخواهت نداری!
اما این را بدان تا وقتی برای یک جراحی پرخطر مثل سزارین یا آپاندیسیت که در ازای کوچکترین اشتباه سال ها تاوان از تو می گیرند اگر قرار باشد دریافتی تو کمتر از شوفاژکاری باشد که برای سرویس تاسیسات آپارتمان 65 متری در تهرانپارس یک ساعت زمان می گذارد، انتظاری جز این نیست.
پیشنهاد می کنم در مورد مبلغ خالص دریافتی در جراحی های مختلف بپرسی (طبق تعرفه و پرداخت های قانونی) تا بفهمی که مشکل جای دیگری است!
دریافتی یک متخصص بیهوشی برای دشوارترین سزارین که مرگ و میر آن 16 برابر جراحی های ساده است، کمتر از 50 هزار تومان است. می فهمی یعنی چه؟! می فهمی که متخصص بدبخت با چه استرسی طرف است وقتی همراهان بیمار با دسته گل بیرون انتظار می کشند و او در عرق اضطراب خود غوطه ور است. درکی از بدبختی جامعه پزشکانی که زیرمیزی نمی گیرند داری؟! دقیقا منظورم متخصصین بیهوشی است که کمترین خطاکاران! را در میان آن ها پیدا می کنی و درستکار ترین ها را هم باز در بین آن ها.
منطقی برخورد کن تا نه پزشکی از تو برنجد نه بیماران تصور کنند که حق قانونی پزشک کافی است و آنچه طلب می کند اضافه خواهی!
عزیزم پزشکان شما رو نقره داغ نمی کنند.
آیا اون بساز و بفروش بیسوادی که هیچ تعهدی هم نسبت به کارش نداره یه دفعه تقی به توقی میخوره میشه میلیاردرو نمی بینی؟
خود تو که میگی پزشکا چنین می کنن و چنان
آره عمو
نمی ری ازش ساختمونی رو که در بهترین شرایط براش 2 میلیون تموم شده 6-7 میلیون بخری؟
حالا اون دکتر بدبختی که کلی جوونی و عمرو فکر و مغز و سلامتشو گذاشته که اصلا نمیشه روش قیمت گذاشت و به تو آقا یا خانم عزیز کل سلامتی یا قسمتی از اونو بخشیده اینطور مذمت می کنی؟
میدونی عوارض اینکه پول دست بیسوادا باشه و آدمای بی تعهد چیه؟؟؟
این میشه که تو به خودت حق بدی یه عالم و دانشمند رو راضی بشی تو فقر زندگی کنه تا تو به تئوریت جامه عمل بپوشونی.
یه استادی داشتیم می گفت چندسال پیش یه مریض داشتم گفت من بساز بفروشم دارم یه مجتمع پزشکی می سازم ازت خوشم اومده بیا یه مطباشو بهت بدم. 10-15 درصدم تخفیف بهم داد. منم قبول کردم یه واحدی بود حدود40 متر و خورد خورد درعرض 2سال پولشو دادم هنوز تموم نشده بود. اوند بهم گفت اگه نخواستی فلان قدر ازت برمی دارم. گفتم نه دیگه می خوام بیام اونجا.
رفتم خونه حساب کردن دیدم من یه استاد دانشگاه با درجه تخصص از بهترین دانشگاههای امریکا هستم. الانم دیگه دارم بازنشسته می شم. حساب کردم دیدم ارزش افزودهای که از خرید این مطب نصیب من شده بود از تمام پولی که تو این 20-30 سال کسب کرده بودم بیشتر بوده.
آره داداش مشکل مملکت چیز دیگه است حتی مشکل بهداشت و درمان هم جای دیگه است اگه اونا درست شن همه چیز سلسله وار درست می شه.
چشمهایت را بشور و جور دیگه ببین
همین هائی که این حرف ها را میزنند وقتی مشکلی پیش می اید گران ترین پزشکان را انتخاب میکنند و میگوند هیچ ارزانی بی دلیل نیست . یعنی پزشکی که پول نمیگیرد هم مالی ضرر میکند و هم آبروی خودش را میبرد . این تفکر اگر تغییر کند پزشکان به جای رقابت در گرفتن پول بیشتر به راضی کردن بیمار فکر میکنند.
سلام
سالهاست که بد اخلاقی هایی در حق جامعه ی پزشکی صورت میگیرد و به جای تشکر از این زحمت کشان جامعه، تحقیر و توهین به دلیل عملکرد اشتباه برخی دیگر نسبت به آنها صورت میگیرد.
متاسفانه انگیزه ی چندانی برای امثال من جهت خدمت به هموطنانم باقی نمی ماند. در 3 سال گذشته بیش از 20000 بیمار در طرح پزشک خانواده ویزیت کرده ام. و جز بد اخلاقی ندیده ام. چه شبها که نخوابیدم...چه استرس ها که تحمل نکردم.
پدربزرگ من قبل از عید یه عمل ضروری و فوری داشت ولی دکترش تا زیرمیزی نگرفت حاضر به عملش نشد! جالب اینجاس که میگفت پول رو نقدا بهم بدین! نه شماره حساب داد، نه شماره کارت بانکیشو و نه چک قبول کرد! فقط پول نقد! چون نمیخواست مدرکی ازش داشته باشیم!
سلام دندانپزشکی با 15سال سابقه کار هستم ایامیدانیدقیمت مواد دندانپزشکی 5برابرشده اما تعرفه دندانپزشکی 30درصد اضافه شده ؟وبیماران انتظار تخفیف وتقسیط هم دارند بسیاری از همکاران ما مطب راتعطیل. یاواگذار کرده اند. شما افرادقلیلی ازقشر پزشک یادندانپز شک راملاک. قرارندهید. اکثریت. با افراد زحمتکش آبرودار ودلسوز است نظام سلامت ماعیوب بزرگتر ازاین فراوان دارد که فقط پزشکان خبر دارند
همیشه بحث شما از زیرمیزی گرفتن عده قلیلی از پزشکانه . ولی هیچ موقع نگفتین که چرا من پزشک بعد از 8 سال درس خوندن و تحمل اون همه بی خوابی استرس و مسئولیت باید حقوق ماهیانه سربازی ام 60 هزار تومان باشه . هیچ موقع نگفتین چرا برای 2 سال طرح پزشک عمومی ، حاضرند پزشکان ما رو به دورترین نقاط مملکت بفرستند و سخت ترین و پر استرس ترین مسئولیت ها رو بهشون واگذار کنند . هیچ موقع از این نگفتید که چرا دولت از جوونی ما مایه می ذاره . طرح تخصص رو 2 برابر می کنه (8-4 سال!!) همه جور محدودیتی قائل می شه . اون پزشکایی رو که شما ازشون حرف می زنین حداقل 50 سال سنشونه . تو این مدت هم مثل من سالیان زیادی مصرف کننده و بی درآمد بوده اند . تو این مملکت جور همه چیز رو قشر تحصیل کرده می ده .کسی از اون دلال بی سوادی که با 4 تا معامله میلیاردر می شه چیزی نمی گه .
عزيزانم يك مثال ميزنم
فرض كنيد شما معمار ساختمان هستيد دولت گفته براي ساختن يك واحد ١٠٠ متري براي مردم بايد كلا يك مليون بگيري اونم من كه دولتم پولتو بهت ميدم اونم يكسال بعد اونم با كسر تمام كسورات بيمه اي و ماليات اگر هم كوچكترين خطايي كني بايد ٥٠٠ مليون بدي
ايا الحق و الانصاف شما اين كارو ميكنيد
بخدا هزينه عمل اپانديسيت ٨ كاي جراحيه كه با احتساب هر كا(k)پنج هزارو پانصد تومان و با توجه به اينكه معمولا بيمارستانها ٦٠ تا ٧٠ درصدو به پزشك ميدن و بقيه حق بيمارستانه دريافتي پزشك جراح كمتر از سي هزاذتومان ميشه و باور كنيد پرداختي بيمه ها ١٠ ماه تا يكسال طول ميكشه و ديه انسانم كه ١٢٠ مليونه
اخه كدام عقل سليمي قبول ميكنه كه زير بار اين ريسك عمل بره براي ٣٠ هزارتومان (بدون كسر ماليات) اونم يكسال بعد كه دولت ميخواد بده
من شخصا با زيرميزي مخالفم اما عزيزانم انصافا اگه همين اجحافو به هر كدام از اصناف كنند قبول ميكنند در حالي كه به هيچ وجه سود و ريسك معني دار نيست
اكگر دولت تعرفه درمانو حقيقي و واقعي كنه اين مشكل حتما حل ميشه و گرنه با فشار بيشتر باعث ميشه همكاران ديگر تا حد ممكن سراغ بيماران ريسك دار و مشكل نروند واين قطعا سرانجام به ضرر مردم تمام خواهد شد
رفتم درمانگاه ... .ارجاع دادن به مطب.دکتر بابت عمل 350000 تومان دستی گرفت و نوبت بستری شدن تو بیمارستان داد.دکتر بیهوشی هم 40000 گرفت.بعد که رفتیم بیمارستان عمل کردیم بیمارستان هم دوباره از ما هزینه عمل دریافت کرد.گفتم ما که قبلا هزینه پرداخت کردیم.گفتند:اونا حساب نیست.تازه فهمیدم که:ای دل غافل....
نا بسامانی در امر درمان محصول سؤ مدیریت های کلان و توجه کینه ای به جای مهر آمیز به این امر است.
تا زمانی که بیمه ها به فکر سود جویی اقتصادی وسرمایه گذاری هایشان در سیستم غیر درمانی هستند و بیمه های واقعی و رقابتی و پاسخگو در برابر بیماران در کشور نداریم . تا زمانی که سرانه درمان واقعی نشده است . تا زمانی که برای هزینه های رو به رشد بیمارستان ها و درمان ، در برابر درآمد متوقف آن ها فکری نشده است، تا زمانی که تعرفه های کاملا ناقص ضربه به سیستم درمان هر ساله چند ماه بعد از شروع سال اعلام می شود و بیمه ها نیز از این فرصت برای پرداخت کمتر سو استفاده می کنند و بیمارستان ها برای پرداخت حقوق پرسنلی و هزینه های جاری از در آمد پزشکان استفاده می کنند.تا زمانی که پرداختی بیمه ها از هیچ قانونی تبعیت نمی کند و حقوق پزشک وبیمارستان ها بعد از سال و ماه ها با کسورات بیش از حد پرداخت می شود اما جریمه ی پرداخت تاخیری حق بیمه ی کارکنان (به دلیل مشکلات اداره ی بیمارستان ها) بطور نقدی و فوری دریافت می گردد. تا زمانی که در تمام مشاغل گروه های صنفی مربوطه تعرفه گذارند و در مورد پزشکی گروه های غیر کارشناس واقعی. تا زمانیکه همه ی مشاغل بلافاصله با افزایش قیمت کالا و خدمات خود را با تورم ها وفق می دهند و سیستم درمان نمی تواند. تا زمانی که هزینه های درمان وابسته به تجهیزات بین المللی است و با قیمت ارز غیر قابل مهار با بهای چندین برابر ارزش واقعی تامین می شودو از سیستم درمان تطابق با استاندارد های بین المللی را داریم و در عین حال بیماران را تشویق به شکایت از سربازان سلامت کشور می کنیم و به تخریب اعتماد بین پزشک و بیمار که نیمی از ابزار لازم برای درمان بیماران است می پردازیم. تا زمانی که تعرفه ی تعیین شده ی ویزیت پزشک و جراحی و درمان در کشور بسیار کمتر از یک دهم کشور های هم جوار مثل ترکیه و آذربایجان و امارات است. تا زمانی که در کشور سیستم درمان فقط با آزمون و خطا اداره می شود و برای آزمودن سیستم های شکست خورده ی دیگر ممالک هر بار بودجه ی درمان توسط یک گروه از بین رفته و سپس طرح شکست خورده ی دیگری مورد آزمایش قرار می گیرد.تا زمانی که شایسته سالاری فدا می شود.تا زمانی که هزینه ی یک ماموگرافی یا ام آر آی یا آزمایش کامل که می تواند یک سرطان سینه یا سایر نقاط بدن را در موقع قابل درمان تشخیص دهد، به دلیل جواب های منفی اضافی توسط بیمه ها و مدیریت درمان کشور، چکاب و لوکس وغیر قابل پرداخت تلقی می شود و در عوض مجبور به پرداخت هزینه های سر بار ناشی از تاخیر دیررس و مرگ و میر ها و بیماری های بیشتر می شویم .تا زمانی که سیستم درمان بیمار است و خود نمی خواهد سامان یابد همه ی بلبشو ها را باید متوجه خودمان باید بدانیم و با فرافکنی سو مدیریت هایمان به پزشکان خود را از مظان اتهام مبری ندانیم.
لطفا از پزشكان خوب هم تقدير كنيد و همه را به يك چشم نبينيد.
مشكل اصلي بيمه است
اکثر این قشر بدون گرفتن حق قانونی و انچه در اجتماع تحقق ان رادارندمشغول خدمت رسانی اند ،که من بعنوان یک پزشک انان را دکتر درویش مینامم .که البته کم هم نیستند .بدور از انصاف است که واژه پزشکان را اینچنین بکار میبرید .
واقعا اين پزشكان از خودشان پرسيده اند چرا اين كار را مي کنند اگر گراني است براي بيمار هم هست اگر تورم است براي بيمار هم هست اگر پول نداري است برا ي بميار بيشتر است چرا بايد بيمار هم درد نداري تحمل كند هم دردبيماري ولي دكتر براي اينكه برج و بارو بسازد جيب ان را خالي كند
خیلی جالبه که کسی هم بهشون چیزی نمی گه!!! حالا کافی است یک خطای خیلی کوچکتر مثلا از یک دکترای مکانیک (که کمتر از آقایون پزشک متخصص زحمت نکشیده) به عنوان هیات علمی سر بزند، دو سوته اخراجش می کنند. البته مقایسه درآمدهای این دو نفر که به یک اندازه زحمت و تحصیل کرده اند نیز قابل توجه است. مطمئن هستم که قبول دارید یکی از این دو نفر حداقل (البته بدون احتساب زیر میزی) 10 برابر دیگری درآمد دارد!!!!!!! براستی آیا در کشورهای پیشرفته هم بهمین گونه عدالت رفتار می شود!؟
آيا كسي مي تواند با بي قانوني هاي اين صنف مقابله كند؟
در حالیکه درآمد پزشکان خصوصاً جراحان فوق العاده بالاست و با ویزیتی که می گیرند روزانه بطور متوسط یک میلیون تومان درآمد دارند و ادعا می کنند کم است. اصلاً کسی قانع نیست و می گویند زحمت کشیده ایم. مگر آن رفتگر زحمت نکشید یا آن مکانیک و یا ... که اگر رفتگر یک هفته دست از کار بکشد این آقا از بیماری زمینگیر می شود و یا اگر مکانیک خودرو او را تعمیر نکند در راه باید بماند. مگر دیگران زحمت نکشیده اند که یک عده ویژه خواری می کنند مانند پزشک و فوتبالیست و ... باید ایشان را متنبه کرد تا هر کاری که دلشان می خواهد نتوانند بکنند اگر اینها با این اخلاق بخواهند به کشورهای دیگر بروند مجازاتشان می کنند و نمی توانند زندگی کنند.
به این افراد پزشک گفته نمی شود
هفته پیش در نیشابور دو مصدوم تصادفی داشتیم یکی دست شکسته و یکی بینی شکسته جالب اینجاست که دکتر ارتوپد 350 هزارتومان و دکتر گوش حلق و بینی 100 هزارتومان از هر مصدوم زیر میزی گرفتند در صورتی که مصدومان در بیمارستان بستری بودند.خدایا فرج امام زمان را برسان
با سلام
اینجانی دچار دیسک کمر شده ام و تاکنون پیش 10 دکتر رفته ام.
نرخ انجام عمل هر کدام جالب است :
یکی میگوید فقط باید بری بیمارستان ... عمل کنی با قیمت 11 میلیون تومان
دیگری میگوید باید بری بیمارستان ...و 8 میلیون تومان
یکی دیگر ...را پیشنهاد میدهد با 9 میلیون تومان
جالب است که بنده بیمه تکمیلی دارم و این بیمه تا سقف 5 میلیون تومان برای عمل را پوشش می دهد.
به خاطر همین موضوع مجبور شدم برم میلاد دکتری آنجا گفت عمل میخواهد ولی برو دردت بیشتر شد برگرد الان جا نداریم.
یکی دیگر از دکترهای میلاد گفت اورژانسی عمل کن ولی در میلاد حد اقل 1 ماه دیگر به شما نوبت میرسد .
حالا من نمیدانم چیکار کنم با این وضعیت گرانی و تمام نشدن خواسته های دکترها هر روز نزدیک به فلج شدن هستم
تازه بد تر اینکه تشخیص این 10 نفر برای نوع عمل متفاوت است یکی می گوید با لیزر عمل می کند و دیگری می گوید با لیزر برای من جواب نمی دهد من مانده ام با درد و فکر اینکه عمل بکنم یا نا و با چه روشی و هر کسی هم تعداد دوره نقاهت بعد از عمل را روزهای متفاوتی اعلام میکند از 2 روز تا 1 ماه تازه در شرایط خوب اگه بتونم میلاد وقت عمل برای 1 ماه دیگر بگیرم شلوغی اونجا رو چیکار کنم طوری که برای رفتن به طبقه 6 کلینیک با این درد باید 20 دقیقه فقط تو صف آسانسور ایستاد .
به نظر من اگرمنصفانه وریشه ای به مسئله نگاه کنیم مسائلی ازاین دست درایران کم نداریم شاید این دستمزدهاییکه شما درگزارشتان نوشتید درمقام مقایسه با میزان دستمزد یا درآمد اشخاصی که یک صدم یک پزشک مبرز زحمت تحصیل وکسب تجربه تخصصی وتقبل خطرات ومسئولیت تخصصش را بردوش دارد بسیارناچیز باشد خوب بود برخی ازپرسش شوندگان اشاره به درآمدهای خودشان هم میکردندخوب است مخاطبین این گزارش بدانند که بالغ بر70- 80 درصد پزشکان متخصص و100 درصد پزشکان عمومی این کشور با درآمدی زیر خط حدس وگمان مردم عزیزمان زندگی میکنند وصادقانه ومتواضعانه خدمت میکنند که همیشه منکوب ومرعوب جو حاکم بر فضای اقتصاد درمان کشور بوده ودرمقام متهم قرار دارند خوب بود درکنار این اعداد وارقامیکه شما ذکر کردید اشاره ای هم به نرخ کرایه،مالیات،عوارضهای گوناگون که ازاین قشر اخذ میشود ویا مقایسه ای بانرخ دستمزد مشاغل دیگری که دراین جامعه هر روز با آنها کار داریم ولی ممکن است درصد بسیار پایینی از مردم به خدمات گروه انگشت شمار متخصصین مورد نظر گزارش شما نیاز پیدا کنند هم میشددرآخر آنچه انگیزه دردشناسی تابناک ازاین پدیده مضموم وبه ظاهر غیراخلاقی شده است ریشه درناکارآمدی اقتصاد سلامت ایران وضعف عملکرد دستگاههای نظارتی و عدم برخورد ریشه ای برای حل این پدیده دارد والا افراد واشخاص وقتی درسیستمی نظام مند وکارآمد فعالیت نمایند ممکن نیست راساً بتوانند تصمیم بگیرند وعمل کنند .
چرا بعضیا فکر میکنن دکترین باید بیش از حد متعارف پول دریافت کنن !!!واژه انسانیت از بین رفته و متاسفانه اکثریت این قشر از جامعه زندگی لیبرال رو دوست دارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار