بازدید 9442

بهترین دروازه‌بان های لیگ برتر

کد خبر: ۳۲۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷ 27 May 2013
حامد لک، باقر صادقی و محسن فروزان،پدیده های لیگ دهم، فصل کابوس واری را پشت سر گذاشتند و از میان استعدادهای دروازه بانی تنها آرمان شهدادنژاد و حامد فلاح زاده فرصت عرضه اندام پیدا کردند که به ترتیب ۲۵ و ۲۶ ساله بودند.

به نوشته روزنامه تماشا، برداشته شدن منع قانونی ورود دروازه بان های خارجی به لیگ برتر، تاثیر مهمی بر لیگ دوازدهم گذاشت. ۹ دروازه بان خارجی، به این ترتیب به تیم های لیگ برتری پیوستند که در این میان نیلسون کوریا در پرسپولیس، میلان میاتوویچ در مس و گئورگ کاسپاروف در ذوب آهن نمایش خیره کننده ای داشتند.

از میان ۶ گلر دیگر هم به غیر از دو نفری که در نیم فصل از ذوب آهن و نفت آبادان جدا شدند، دیگران نمره قبولی گرفتند. از آن سو اما، دیگر خبری از ظهور پدیده های جوان نبود. حامد لک، باقر صادقی و محسن فروزان،پدیده های لیگ دهم، فصل کابوس واری را پشت سر گذاشتند و از میان استعدادهای دروازه بانی تنها آرمان شهدادنژاد و حامد فلاح زاده فرصت عرضه اندام پیدا کردند که به ترتیب ۲۵ و ۲۶ ساله بودند.

در لیگ یازدهم تنها ۷ دروازه بان برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفتند که اگر شهرام مهربان ۳۰ ساله را کنار بگذاریم، شش نفر دیگر مجموعا به اندازه یک نیم فصل برای تیم هایشان به میدان نرفتند؛ علیرضا بیرانوند از نفت تهران، مهرداد طهماسبی از صبا، حمید لطف الله نژاد از سایپا، سعید رازانی از گهر، علی محسن زاده از ذوب آهن و عقیل اعتمادی از تراکتورسازی.

مهدی رحمتی: همانطورکه از نظر کیفی به نظر می رسید، از نظر کمی هم بهترین عملکرد را در میان دروازه بان های لیگ دوازدهم به نمایش گذاشت. رحمتی با کلین شیت در ۶۲ درصد بازی ها و میانگین ۰.۵۳ گل خورده در هر بازی، نقش پررنگی در قهرمانی استقلال داشت. رحمتی تنها دروازه بان در لیگ دوازدهم بود که در همه دقایق برای تیمش بازی کرد.

میلان میاتوویچ: دروازه بان صرب مس کرمان در هر دو فاکتور، عملکردی بهتر از رحمتی داشت. او در ۷۰ درصد بازی هایی که برای مس به میدان رفت، کلین شیت داشت و متوسط ۰.۵ گل خورده در هر بازی را به ثبت رساند. البته او در کمتر از یک سوم بازی های لیگ برای مس بازی کرد و تاثیر مهمی در لیگ نداشت. میاتوویچ به همین دلیل در جدول پایین تر از رحمتی قرار گرفته است.

آرمان شهدادنژاد: نزدیکترین دروازه بان به رحمتی که در بیش از دو سوم بازی های لیگ به میدان رفته باشد، آرمان شهدادنژاد بود. دروازه بان ۲۵ ساله مس که پدیده این فصل لیگ برتر بود، در بیش از نیمی از بازی ها کلین شیت داشت و به طور متوسط هر ۱۲۵ دقیقه یک گل خورد. شهدادنژاد سیرجانی در تیم منتخب پدیده های فصل به انتخاب تماشا هم قرار گرفته بود و فاصله چندانی با پیراهن تیم ملی ندارد.

نیلسون کوریا: دروازه بان برزیلی پرسپولیس، تاثیرگذارترین دروازه بان خارجی لیگ دوازدهم بود. نیلسون که در ۲۹ بازی برای سرخ ها به میدان رفت، در ۴۸ درصد از بازی ها کلین شیت داشت و به طور متوسط هر ۱۲۴ دقیقه یک گل خورد.


رحمان احمدی: دروازه بان اول تیم ملی، پنجمین گلر لیگ در فصل گذشته بود. او البته در کمتر از نیمی از بازی ها کلین شیت داشت و میانگین ۰.۸۸ گل خورده در هر بازی را از خود بر جای گذاشت.

گئورگ کاسپاروف: بهترین خرید زمستانی لیگ در پست دروازه بانی، در دور برگشت ۱۶ بازی برای ذوب آهن انجام داد و تنها ۱۲ گل خورد. اگر از ابتدای فصل، کاسپاروف از دروازه اصفهانی ها محافظت می کرد، این تیم صاحب سومین خط دفاعی لیگ می شد و رتبه خوبی در نیمه بالایی جدول به دست می آورد.

سوشا مکانی: دو دروازه بان نفت تهران در میان ۱۰ دروازه بان برتر لیگ قرار گرفته اند.سوشا مکانی و حامد فلاح زاده این را باید مدیون تاکتیکهای دفاعی سازماندهی شده منصور ابراهیم زاده باشند. در فصل گذشته هم دو دروازه بان ذوب آهن، تیم ابراهیم زاده، در میان ۱۰ دروازه بان لیگ جا داشتند. دو دروازه بانی که امسال خبری از آنها در میان بهترین های لیگ نیست.

شهاب گردان: نزدیکترین رقیب مهدی رحمتی در سال های گذشته، امسال شکستی همه جانبه را تجربه کرد و حتی نتوانست در میان بهترین دروازه بانان لیگ جای بگیرد.

برای رده بندی دروازه بان ها در جدول زیر، از فاکتوری متشکل از مجموع تعداد بازی ها، درصد کلین شیت ها و فاصله زمانی گل های خورده استفاده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها