بازدید 6860

نحوه استفاده از بازيکنان خارجي در ليگ برتر

کد خبر: ۳۲۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹ 25 May 2013
سازمان ليگ مقررات خاصي را براي جذب بازيکنان خارجي در ليگ برتر تعيين کرده است.

طبق آئين‌نامه جديد نقل و انتقالات بازيکنان حرفه‌اي فوتبال ايران، در فصل آينده هر باشگاه ليگ برتري مي‌تواند با شرايط زير حداکثر 4 بازيکن خارجي را به شرح زير استخدام و ثبت‌نام کند که يک نفر آنها الزاماً بايد آسيايي باشد:

1- بازيکنان آسيايي و اقيانوسيه بايد حداقل در سه سال گذشته عضويت تيم ملي بزرگسال کشور متبوع را داشته يا در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا ACL بازي کرده باشند. يا حداقل در پنج سال گذشته عضويت تيم ملي اميد کشور متبوع را داشته باشد.

2- بازيکنان کشورهاي ‌آفريقايي و آمريکاي شمالي بايد حداقل در سه سال گذشته عضويت تيم ملي بزرگسالان کشور متبوع را داشته باشند يا حداقل در پنج سال گذشته عضويت تيم ملي اميد کشور متبوع را داشته باشند.

3- بازيکنان اروپايي يا آمريکاي جنوبي و يا بازيکنان ساير قاره‌ها، شاغل در اروپا و آمريکاي جنوبي بايد حداقل در سه فصل گذشته عضويت در دو رده بالاي مسابقات کشور مبدأ را داشته باشند.

4- باشگاه‌ها مي‌توانند هر 4 بازيکن خارجي خود را همزمان در هر بازي به کار بگيرند.

5- مدارک مربوط به احراز شرايط استخدام بازيکن خارجي شامل (تأييديه فدراسيون ملي و باشگاه دارنده بازيکن) به عهده باشگاه گيرنده است.

6- فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ هيچگونه مسئوليتي در قبال استعمال مدارک فوق که توسط باشگاه‌ها صورت مي‌گيرد نخواهد داشت و در صورت اثبات عدم طي تشريفات قانوني توسط باشگاه در جذب بازيکن تأمين کليه خسارات احتمالي به عهده باشگاه گيرنده بوده ولي بکارگيري اين بازيکن تا زمان اثبات تخلف مصداق بازيکن غيرمجاز نبوده ولي بعد از اثبات عدم طي تشريفات قانوني بکارگيري بازيکن مجاز نيست.

7- استفاده از بازيکنان خارجي رده سني اميد مشمول سهميه‌هاي تعيين شده در آئين‌نامه نقل و انتقالات بازيکنان هستند.

8- باشگاه‌هاي حاضر در ليگ دسته اول به هيچ وجه مجاز به جذب و استخدام بازيکن خارجي نيستند.

ماده 32. آزاد کردن بازيکن خارجي جهت حضور در تيم هاي ملي کشور متبوع

1- باشگاه‌ها موظفند بازيکن خارجي به خدمت گرفته را در صورت درخواست فدراسيون فوتبال کشور متبوع به مدت پيش‌بيني شده آزاد نمايند.

2- براي مسابقات بين‌المللي پيش‌بيني شده در تقويم فيفا

3- براي مسابقاتي که موضوع انتقال بازيکن بنا به تصميم کميته اجرايي فيفا يا کنفدراسيون گرفته مي‌شود.

4- آزاد کردن بازيکنان بايد طي مدت آمادگي پيش از مسابقه صورت گيرد.

5- مسابقه دوستانه 48 ساعت قبل

6- مسابقات رسمي انتخابي در تورنمنت‌هاي بين‌المللي چهار روز (با احتساب روز مسابقه) چنانچه مسابقه در کنفدراسيون ديگري (قاره‌اي) برگزار شود مرخصي بازيکن تا پنج روز ادامه مي‌يابد.

7- بازي‌هاي رسمي انتخابي براي تورنمنت‌هاي بين‌المللي که در تقويم فيفا قرار دارند 48 ساعت.

8- بازي‌هاي دوستانه که در تاريخ‌هاي رزرو شده در تقويم فيفا براي تورنمنت‌هاي بين‌المللي تعيين گرديده 48 ساعت

9- مسابقات نهايي در تورنمنت‌هاي بين‌المللي 14 روز قبل از اولين بازي مسابقه خواهد بود.

10- باشگاه‌ها مي‌توانند با مدت طولاني مرخصي بازيکنان موافقت نمايند.

11- بازيکنان مطابق با فراخوان فدراسيون خود طبق شرايط آمده در اين ماده حداکثر 24 ساعت بعد از اتمام مسابقه بايد به باشگاه مراجعت نمايند در صورتي که مسابقه مذکور در کنفدراسيون ديگري برگزار شود مدت مزبور تا 48 ساعت تمديد يابد، باشگاه‌ها بايد به صورت مکتوب برنامه تاريخ خروج و برگشت بازيکن را 10 روز پيش از مسابقه به اطلاع او برسانند. فدراسيون ذيربط بايد تضمين دهد که پس از اتمام مسابقه بازيکنان قادر به بازگشت به باشگاه خود هستند.

12- چنانچه فدراسيوني به طور مکرر اين مقررات را نقض نمايد کميته وضعيت بازيکنان فيفا مي‌تواند محدوديت‌هاي مقتضي البته نه محدود، موارد ذيل را اعمال نمايد.

الف- جريمه

ب- کاستن از مدت آزادسازي

ج- منع فراخوان بازيکن در مسابقات بعدي

13- آزاد کردن بازيکنان در مسابقاتي که در ليست بازي‌هاي رسمي فيفا نيامده است ضروري نيست.

14- حداقل زمان آزاد کردن بازيکنان خارجي 48 ساعت قبل از روز بازي خواهد بود.

ماده 33- فراخوان بازيکنان خارجي توسط فدراسيون هاي متبوع آنها

1- به عنوان قانون کلي، هر بازيکني که در باشگاهي ثبت‌نام نموده هنگام درخواست فدراسيون در صورتي که واجد شرايط بازي براساس مليت خود براي يکي از تيم‌ها باشد متعهد به ارائه پاسخ مثبت است.

2- فدراسيوني که مايل به فراخوان بازيکني است که خارج از کشور بازي مي‌کند بايد پانزده روز پيش از آغاز بازي مراتب را کتباً به او اعلام نمايند. فدراسيون‌هايي که مايل به فراخوان بازيکن در تورنمنت‌هاي بين‌المللي باشند لازم است حداقل پانزده روز پيش از شروع مدت زمان 14 روز مندرج در بند 9 ماده 24 آزادسازي بازيکن به صورت مکتوب به او اعلام کنند.

باشگاه بازيکن نيز بايد در همان مدت کتباً در جريان امر قرار گيرد. ضرورت دارد باشگاه‌ ظرف شش روز به دنبال اعلاميه مزبور، بازيکن را مرخص نمايد.

3- فدراسيون‌هايي که از فيفا درخواست کمک مي‌کند تا مرخصي بازيکني را که خارج از کشور حضور دارد کسب نمايد تنها طبق دو شرط مي‌تواند چنين درخواستي مطرح نمايد.

4- درخواست از فدراسيوني که بازيکن در آن ثبت گرديده بدون پاسخ باشد.

5- موضوع مزبور حداقل بايد پنج روز پيش از زمان بازي به فيفا ارائه شود که در آن روز بازي به بازيکن نامبرده نياز است.

ماده 34- فراخوان بازيکنان خارجي مصدوم

1- بازيکني که به دليل مصدوميت يا بيماري با وجود فراخوانده شدن قادر به همراهي تيم ملي کشورش نيست، در صورت درخواست فدراسيون آن کشور، بايد تحت معاينه پزشکي منتخب فدراسيون مربوطه قرار گيرد. در صورت درخواست بازيکن بايد اين معاينه پزشکي در کشوري که باشگاه بازيکن در آن قرار دارد، صورت پذيرد.

ماده 35- محدوديت‌هاي بازي براي بازيکنان خارجي فراخوان شده

1- بازيکني که توسط فدراسيون کشورش براي بازي در يکي از رده‌هاي سني فراخوانده شده حق بازي براي باشگاه خود را در دوره زماني که به موجب مفاد اين قوانين در اختيار تيم ملي قرار گرفته يا بايد مي‌گرفت ندارد، مگر آن که توافقي خلاف آن بين باشگاه و فدراسيون مرتبط صورت گرفته باشد. علاوه بر اين، اين محدوديت براي بازي باشگاهي در صورتي که به هر دليل (عدم تمايل يا توان حضور در تيم ملي) بازيکن به دعوت فدراسيون جواب مثبت ندهد، به پنج روز افزايش مي‌يابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس