بازدید 33557

ادعای وزیر ارتباطات درباره دوران ظهور امام زمان

تاکنون فیبر نوری بهترین ابزار برای ارسال دیتا، صوت و تصویر بود؛ اکنون ابزاری بهتر از فیبرنوری کشف شده. دو لایه در کره زمین وجود دارد. کشف کرده‌اند که یکی از لایه‌های کره زمین بهترین ابزار برای انتقال دیتا، صوت و تصویر است. زمانی که امام زمان ظهور کنند صدا و تصویر ایشان از این لایه برای تمام کره زمین ارسال خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵ 18 May 2013
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد یک سایت بین‌المللی برای ارائه ارزش ها و اقدامات ایران در عرصه بین المللی و ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتالی در وزارت ارتباطات و سازمان فناوری‌های نوین در حوزه ICT پیشنهاد شده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس محمدحسن نامی امروز در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طرح 3 پیشنهاد از سوی ایران در اجلاس اخیر جامعه اطلاعاتی اظهار داشت: اولین پیشنهاد ارائه اینترنت پاک در جهان بود؛ زیرا اینترنت در تمامی ابعاد زندگی بشر تاثیرگذار است و باید جنبه‌های غیراخلاقی که یک درصد از 100 درصد مزایای اینترنت است از این فناوری حذف شود.

وی با اشاره به پیشنهاد دوم ایران گفت: برخی از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی هستند که از شرکت‌ها درآمد زیادی دارند، مانند گوگل ارث. این شرکت‌ها تاثیر بسیاری در دنیای واقعی کشورهای در حال توسعه دارند، ایران پیشنهاد کرد که این قبیل سازمان‌ها باید به ازای جذب درآمد به کشورهای در حال توسعه مالیات بپردازند.

وی با اشاره به سومین پیشنهاد ایران گفت: چرا اینترنت باید توسط آمریکا اداره شود؟ این پرسش توسط ایران در اجلاس ژنو مطرح شد.

وی در ادامه گفت: در دیداری حمدون توره دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات به وی گفته: من به ایران عشق می ورزم و سخنرانی های آقای احمدی نژاد را می خوانم. همچنین گفته هیچ گاه در طول عمرم غذای غیر حلال نخوردم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فناوری اطلاعات راهی به سوی توسعه و اقتصاد پایدار است، گفت: در سال گذشته حجم تجارت دیجیتال در دنیا 2/3 تریلیون دلار بوده که امسال از 5/3 تریلیون عبور خواهد کرد. این در حالی است که تجارت نفت و گاز در جهان 2/4 ترلیون دلار برآورد می شود. این ارقام به معنی این است که ICT به سرعت در حال نزدیک شدن به ژئوپلتیک انرژی است.

وی گفت: هم اکنون سهم ICT در تولید ناخالص داخلی 8/4 درصد است که پیش بینی می‌شود تا پایان دولت یازدهم به 11 درصد برسد.

وی همچنین از سفارش رئیس جمهور برای ایجاد تحول در حوزه ICT خبر داد و گفت: در این راستا ایجاد یک سایت بین‌المللی برای ارائه ارزش ها و اقدامات ایران در عرصه بین المللی، ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتالی در وزارت ارتباطات و سازمان فناوری‌های نوین در حوزه ICT پیشنهاد شده است. این سایت قرار است با سایت هایی گوگل ارث، ویکی پدیا، ویکی مدیا و بینگ که هم اکنون بیشترین نیاز نسل جوان را با روش های زندگی غربی برآورده می کند قابل رقابت باشد.

وی گفت: این سایت ها متصل به یکی از سازمان های 16گانه آمریکا هستند و با ایجاد یک سایت بین المللی در کشور و ارائه نظراتمان خواهیم توانست ایران مجازی، مجلس اسلامی مجازی، حوزه علمیه مجازی و دانشگاه مجازی را به جهان معرفی کنیم.

وی گفت: در شروع راه اندازی گوگل ارث 200 نفر پرسنل در سال 1396 در این سازمان به کار گرفته شده است که امروزه این سازمان با 262 هزار نفر دانشمند اداره می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستاوردهای کشورمان در این حوزه از وجود 113 میلیون سیم کارت با ضریب نفوذ 105 درصد خبر داد که در ابتدای دولت نهم 24 درصد بود. همچنین وجود 140 هزار کیلومتر فیبر نوری و 81 درصد ایستگاه های تحت ارتباط از دیگر ارقامی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: این در حالی است که یک میلیارد و هشت میلیون نفر در جهان فاقد هرگونه ارتباط هستند.

نامی یادآور شد: تاکنون فیبر نوری بهترین ابزار برای ارسال دیتا، صوت و تصویر بود؛ اکنون ابزاری بهتر از فیبرنوری کشف شده. دو لایه در کره زمین وجود دارد. کشف کرده‌اند که یکی از لایه‌های کره زمین بهترین ابزار برای انتقال دیتا، صوت و تصویر است. زمانی که امام زمان ظهور کنند صدا و تصویر ایشان از این لایه برای تمام کره زمین ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به یکسان سازی کدهای مخابراتی استانی نیز گفت: با دستور رئیس جمهور اجرای این طرح در استان فارس به انجام رسید و به زودی در آذربایجان غربی و گیلان و مازندران با هدف کاهش هزینه برای کسانی که خارج از مراکز استان زندگی می کنند، اجرایی می شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر تاثیرگذاری فناوری اطلاعات در حوزه های امنیتی و اخلاقی که مورد توجه استکبار جهانی است، گفت: نیمه دوم دهه حاضر با حملات بسیاری در حوزه سایبر مواجه بودیم که به دلیل زیرساخت های علمی و پتانسیل های موجود هیچ مشکلی برای کشور به وجود نیامد.

وی گفت: 5/4 میلیون نفر دانشجو در کشور وجود دارد که 17 درصد آنها جذب دو رشته فناوری و برق هستند و 84 درصد رتبه های برتر کنکور جذب این حوزه شده اند که این نشان از ظرفیت های بالای این بخش دارد بر این اساس ایجاد پژوهشگاه فناوری اطلاعات را در 11 دانشگاه در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: با دانشگاه های تهران، شریف، علم و صنعت، خواجه نصیر، امیرکبیر و علوم تحقیقات نیز برای ایجاد پژوهشگاه ICT وارد مذاکره شدیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار