بازدید 87096
با نامزدها در مسیر پاستور، جمعه بیست و هفتم اردیبهشت

چهل نماینده در حمایت از هاشمی رفسنجانی نامه نوشتند

پس از این که امضای نامه توسط بیش از صد نماینده به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی و مشایی، خلاف شأن مجلس و شورای نگهبان دانسته شد، این بار نامه‌ای در حمایت از هاشمی رفسنجانی دست به دست می‌شود. صادق محصولی نیز از الطاف الهی در سال 1376 سخن گفته است.
کد خبر: ۳۱۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳ 17 May 2013
چهل نماینده در حمایت از هاشمی رفسنجانی نامه نوشتند

پس از این که امضای نامه توسط بیش از صد نماینده به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی و مشایی، خلاف شأن مجلس و شورای نگهبان دانسته شد، این بار نامه‌ای در حمایت از هاشمی رفسنجانی دست به دست می‌شود.

به گزارش «تابناک»، برنامه دیشب، «دیروز، امروز، فردا» میزبان محجوب و کوهکن بود. علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل خانه کارگر در این برنامه گفت: وقتی در مجلس صد امضا جمع می‌شود که فلان کاندید را رد یا تأیید کنید، چه معنایی دارد؟ امضا‌ جمع کردن و مصاحبه‌های گوناگون در این مورد آغاز ماجراست و وقتی این اتفاق در مجلس می‌افتد، باید از مردم و کاندیداها چه توقعی ‌داشت؟ این قانون شکنی از هر قانون‌شکنی دیگری خطرناک‌تر است. تخریب کنندگان باید رسوا شوند تا کاندیداها یکدیگر را تخریب نکنند.

محسن کوهکن، دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس هم در ادامه گفته است: «رفتاری که بر مرجع تصمیم گیرنده فشار وارد می‌کند، کار درستی نیست. آقای محجوب از مجلس شروع کردند و من هم صحبت ایشان را قبول دارم. اینکه صد نفر نامه ای بنویسند و از شورای نگهبان بخواهند دو کاندیدای خاص را رد یا تأیید کنید، کار اشتباهی است. شأن و جایگاه مجلس این نیست. یک وقتی هست که فردی داوطلب شده است و من ادله محکمه پسنده ای دارم که نشان می‌دهد آن آقا انسان مدیری نیست. من باید این مسائل را به شکل مکتوب و بدون جنجال تقدیم شورای نگهبان کنم».

در همین حال خبرها حکایت از این دارد که پس از نامه بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی در انتخابات آینده، حامیان وی نیز دست به کار شده و ‌نامه‌نگاری کردند. گفته می‌شود ‌این کار که با مدیریت تابش، نماینده اردکان در حال اجراست، تاکنون چهل نفر همراه داشته است.

در روزهای پایانی هفته، خبرهای انتخاباتی بیشتر از زبان آنهایی است که تریبون‌هایی برای سخن گفتن در آخر هفته دارند؛ از جمله آن که مدیرعامل ‌فارس، ‌نام‌نویسی ‌ هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 را دلیل روشنی برای دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات 88 عنوان کرده و افزوده: کسی که مدعی است روند انتخابات در کشور ناسالم است، اکنون با چه منطقی وارد انتخابات جدید شده است؟

حق شناس از چهره‌های تشکیلاتی اصلاح‌طلبان نیز با بیان این‌که «حمایت خاتمی از ‌ هاشمی موجب می‌شود که اصلاح طلبان از‌  هاشمی حمایت کنند»، اظهار کرده:‌ این ‌ هاشمی،‌  هاشمی اوایل دهه هفتاد نیست.

به گفته‌‌ وی حسن روحانی هم که نامزد رزروی جریان اعتدال‌گراست، تا پایان راه نمی‌ماند و به نفع‌ هاشمی کنار می‌رود.

در همین حال و در شرایطی که لنکرانی نامزد جبهه پایداری که بر پایه برخی ‌اخبار مورد تردید شاخه پایداری در اصفهان قرار گرفته بود، منکر وجود شاخه پایداری در اصفهان شده است، ولی گویا این تشکل شاخه مشهد دارد، زیرا صادق محصولی در جمع اعضای جبهه پایداری خراسان رضوی، سخنان تا امروز ناگفته‌ای را بر زبان رانده و با اشاره به بی‌نتیجگی اجماع اصولگرایان در سال 76 برای رأی آوری ناطق نوری تصریح کرده: به رغم اجماع و وحدت صورت گرفته بنا بر مصحلت خدای متعال، ناطق نوری رأی نیاورد و حالا می‌فهمیم که از سوی خدا چه لطف بزرگی شامل حال ما شد. ناطق اعلام کرده بود، اگر بیاید راه‌ هاشمی را در دولت سازندگی ادامه می‌دهد و این که رأی نیاورد، یعنی الطاف الهی شامل حال این ملت است.

در همین حال، حجت‌الاسلام طائب، سخنان اطرافیان‌ هاشمی درباره سیر‌ نام‌نویسی وی را نادرست دانسته است. مسئول قرارگاه عمار با بیان اینکه در این دوره دشمن کانون خود را به خارج از کشور منتقل کرده، عنوان داشت: دشمنان دستور‌های خود را به درون کشور ‌می‌‌فرستند و برخی افراد هم پازل دشمن را تکمیل می‌کنند؛ اما خود به آن آگاه نیستند؛ می‌گویند فلان شخص برای خیرخواهی آمده ‌و زمینه سازی برای این مسأله هم توسط دشمن به وسیله تبلیغ وجود بحران در کشور فراهم شده بود. می‌گویند تا تأییدیه رهبری را نگیریم وارد نمی‌شویم، آیا شما نمی‌دانید نظر رهبری چیست؟

امروز که چهار سال بزرگ‌تر شده‌اید برای چه آمده‌اید؟ اگر با استخاره در روز آخر آمده‌اید، چرا تیم حفاظت روز گذشته برای بازدید از محل ‌نام‌نویسی آمده بود؟ سن و سال برخی کاندیداها به ریاست جمهوری نمی‌خورد، زیرا ریاست دولت بسیار سخت است و با این سن و سال انسان را خرد می‌کند.

هرچند طرفداران دولت معترضند که چهار سایت حامی دولت ـ که اخبار و تحلیل‌های مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم مشایی را پوشش می‌دادند ـ شامل معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین، همزمان فیلتر شده‌اند، ولی برنامه‌های انتخاباتی ولایتی در حال جلو رفتن است.

ستاد مرکزی ولایتی، شعار «فردا ساختنی است» را ‌شعار راهبردی خود در تبلیغات انتخاباتی تصویب کرده است. همچنین ستاد مردمی وی نیز «می شود با تو دل به دریا زد» را ‌شعار و سرتیتر اصلی خود کرده و تا کنون نیز چند کلیپ کوتاه توسط این ستاد با شعار مذکور، در فضای مجازی منتشر شده است.

محمدباقر قاليباف نیز در سفر به همدان سه وعده داده ‌که طرفدارانش این وعده‌ها را راهبردی می‌دانند؛ این وعده‌ها شامل تحصیل رایگان خانواده‌های مستضعف، ارتقای بیمه‌ روستایی و نصف شدن سهم مردم از هزینه‌ درمان می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل