بازدید 11599

کاهش قیمت لوازم صوتی و تصویری

درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری با تائید کاهش قیمت این لوازم معتقد است : شرکت های وارداتی باید به کاهش قیمت اقلام وارداتی خود اقدام کنند تا حقوق مصرف کننده در این باره رعایت شود.
کد خبر: ۳۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۸ 07 January 2009
قیمت لوازم صوتی و تصویری 20 تا 30 درصد در بازار عمده فروشی و خرده فروشی کشورکاهش یافته و انتظار مشتریان برای کاهش بیشتر قیمت موجب رکود بازار لوازم خانگی شده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر کاهش قیمت مواد اولیه در جهان موجب کاهش قیمت بسیاری از کالاها شده و این شرایط بر قیمت برخی کالاهای وارداتی و تولید داخل نیز تاثیر گذاشته است .

به گفته فروشندگان لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری و میدان امام خمینی (ره) کاهش قیمت های جهانی ، تنوع محصولات و انتظار مشتری برای کاهش بیشتر قیمت ها موجب شده است قیمت لوازم صوتی و تصویری روند نزولی داشته باشد .

در مقابل برخی از فروشندگان نیز کاهش قیمت این لوازم را تائید نمی کنند و گروهی دیگر نیز شرکت های وارداتی را عامل کاهش نیافتن قیمت لوازم صوتی و تصویری می دانند .

درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری با تائید کاهش قیمت این لوازم معتقد است : شرکت های وارداتی باید به کاهش قیمت اقلام وارداتی خود اقدام کنند تا حقوق مصرف کننده در این باره رعایت شود.

وی گفت : قیمت کالاها در جهان دوبرابر قیمت های داخلی کاهش یافته بنابراین باید منتظر کاهش قیمت بیشتری در بازار لوازم صوتی و تصویری در اینده باشیم .

در این حال فروشندگان لوازم خانگی در سه راه امین حضور تهران نیز بازار این لوازم را راکد و بدون مشتری توصیف کردند .

این فروشندگان با انتقاد از وارد کنندگان و تولیدکنندگان داخلی تاکید کردند : زمانیکه قیمت کالایی در جهان افزایش می یابد با یک تماس و در کوتاه ترین زمان قیمت ان در همه نقاط کشور افزایش می یابد اما زمانیکه قیمت همین کالا در جهان کاهش می یابد در داخل کشور اتفاقی نمی افتد .

رئیس اتحادیه لوازم خانگی از مقاومت فروشندگان ، وارد کنندگان و تولیدکنندگان در کاهش ندادن قیمت های این لوازم انتقاد کرد و گفت : خریداران درانتظار کاهش قیمت ها هستند و اگر مقاومت انها در کاهش ندادن قیمت ها ادامه یابد ممکن است این دسته از تولید کنندگان و واردکنندگان ورشکسته شوند.

مدیر فروش یکی از شرکت های وارداتی نیز در این باره گفت : به علت اینکه مواد اولیه خریداری شده برای ساخت کالا در اوج گرانی تامین شده و همچنان این مواد اولیه در انبارها موجود است بنابراین نمی توان در شرایط کنونی از کاهش قیمت ها سخن گفت .

وی زمان لازم برای کاهش قیمت ها را حدود شش ماه اینده اعلام کرد .

مدیرکل کالاهای فلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم از فعالیت بازرسان این سازمان در واحدهای تولیدی و شرکت های وارداتی برای کنترل قیمت ها خبر داد و گفت : مدارک این شرکت ها کنترل می شود و شرکت های متخلف به مراجع رسیدگی کننده معرفی می شوند .

موسوی با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی در کاهش ندادن قیمت کالاها ، متناسب با کاهش قیمت جهانی آن قابل قبول نیست از شرکت ها یی که داوطلبانه قیمت کالاهای خود را کاهش داده اند قدردانی کرد .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل