بازدید 54952
ادعای یکی از فرماندهان شورشی سوری:

بشار اسد شکست خورد؛ با ایران و حزب‌الله می‌جنگیم!

در شرایطی که درگیری‌های داخلی در سوریه همچنان ادامه دارد و با گذشت بیش از دو سال، هنوز افق روشنی برای حل این بحران به چشم نمی‌خورد، یکی از فرماندهان گروه‌های شورشی مخالف اسد، از شکست بشار اسد و نبرد این گروه‌ها با ایران و حزب‌الله سخن گفته است؛ ادعایی که البته با واقعیات عرصه میدانی سوریه تطابق ندارد.
کد خبر: ۳۱۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱ 13 May 2013
بشار اسد شکست خورد؛ با ایران و حزب‌الله می‌جنگیم!در شرایطی که درگیری‌های داخلی در سوریه همچنان ادامه دارد و با گذشت بیش از دو سال، هنوز افق روشنی برای حل این بحران به چشم نمی‌خورد، یکی از فرماندهان گروه‌های شورشی مخالف اسد، از شکست بشار اسد و نبرد این گروه‌ها با ایران و حزب‌الله سخن گفته است؛ ادعایی که البته با واقعیات عرصه میدانی سوریه تطابق ندارد.

به گزارش «تابناک»، یکی از فرماندهان گروهای مسلح مخالف دولت سوریه، مدعی شده که دولت بشار اسد، دیگر برای نبرد با مخالفان توانایی ندارد و این ایران و حزب الله لبنان هستند که پشت پرده طولانی شدن نبردها در این کشور قرار دارند.

به نوشته روزنامه «تودی زمان»، عبدالقادر صالح، فرمانده بریگاد «التوحید» (از گروه‌های مسلح فعال در حلب) در این زمینه اظهار داشته: «ایران و حزب الله هستند که جنگ در سوریه را ادامه می‌دهند».
وی همچنین مدعی شده، اکنون جنگ میان «مردم سوریه» از یک سو و ایران و حزب الله از سوی دیگر است.

صالح در ادامه ادعاهای خود گفته: «ایرانی‌ها سوریه را ‌‌استان سی و پنجم خود می‌دانند و بسیاری از مقامات ایرانی نیز این موضوع را اعلام کرده‌اند. روشن است که ایران و حزب الله نیز در نبرد سوریه حضور دارند.

وی در ادامه پا را از این هم فراتر گذاشته و مدعی شده، ایران و رژیم اسرائیل برای پیروزی اسد با یکدیگر همکاری می‌کنند!

وی گفته: «ایران و حزب الله با اسرائیل همکاری می‌کنند تا بتوانند از اسد حمایت کنند. اسد به چهل سال از مرز اسرائیل محافظت کرده است».

او در ادامه اظهارات عجیب خود، دلیل حمله اخیر رژیم اسرائیل را جلوگیری از دستیابی مخالفان به برخی سلاح‌ها دانسته است. بنا بر ادعای وی، قرار بوده برخی افسران ارشد ارتش سوریه با جدا شدن از دولت، سلاح‌هایی را در اختیار مخالفان گذارند و به همین سبب، رژیم اسرائیل به مواضع آن‌ها ‌حمله کرده است.

صالح در بخش دیگری از سخنان خود، وجود ماهیت «فرقه ای» در درگیری‌های سوریه را رد کرده و گفته: «ما گروه‌های مخالف نیستیم. ما ملتی هستیم که تلاش دارد، خود را از شر این رژیم سرکوبگر رها کند. نبرد ما برای آزادی و رهایی است».

اما وی بلافاصله با بیان دیدگاهی متناقض، هرگونه گمانه زنی درباره احتمال تشکیل یک دولت علوی در نواحی ساحلی سوریه را رد کرده و گفته به سبب وجود سنی‌ها در این منطقه، چنین چیزی امکان پذیر نیست. وی گفته تشکیل یک دولت علوی در سوریه، ‌«خیالی واهی» است.

به هر حال، این سخنان در حالی از سوی این فرد ابراز می‌شود که در همه موارد، واقعیات موجود امری خلاف ادعاهای وی را اثبات می‌کند. از محال بودن ـ و البته خنده‌دار بودن ـ ادعای همکاری ایران و حزب الله با رژیم اسرائیل که بگذریم، باید اشاره کرد که به تأیید منابع بین‌المللی، ارتش سوریه در روزهای اخیر در برخی مناطق اشغالی از سوی مخالفان پیشروی‌هایی داشته که ادعاهای صالح را نقض می‌کند.

به نظر می‌رسد ادعاهای این فرمانده مخالف را باید صرفاً تلاشی برای جلب توجه افکار عمومی بین‌المللی و تشدید فضاسازی‌های علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله دانست!


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل