بازدید 7376

نگاهی متفاوت به سفرهای رهبری در «ماه‌بندان»

کد خبر: ۳۱۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸ 07 May 2013
کتاب «ماه‌بندان» با محوریت سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از این کتاب امروز (17 اردیبهشت‌ماه) با حضور محمدرضا شهبازی، نویسنده کتاب «ماه‌بندان»، و سپهر خلجی، مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری، در غرفه انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمدرضا شهبازی، نویسنده کتاب، گفت: «ماه‌بندان» با محوریت سفر استانی مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی نوشته شده است. این کتاب هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌هایی است که با محوریت سفرهای استانی مقام معظم رهبری نوشته است.

او افزود: در این کتاب سعی کرده‌ام با تغییر زاویه نوع نگاهم‌، نگاهی متفاوت و نو نسبت به سفر مقام معظم رهبری داشته باشم تا برای مخاطب جذاب‌تر شود و مخاطب بتواند تمام صفحه‌های کتاب را ورق بزند؛ بنابراین سعی کرده‌ام بیش‌تر به حاشیه‌هایی بپردازم که کم‌تر در نشریات و رسانه‌ها نوشته و دیده می‌شود.

شهبازی گفت: در این کتاب سعی کرده‌ام حتا نظر کسانی را که به خاطر مشکلات‌شان نتوانسته‌اند در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری حضور بیابند، ترسیم کنم.

او با اشاره به سفر چندروزه مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اظهار کرد: در این سفر شاهد صحنه‌های عجیبی بودم که یکی از آن‌ها مربوط به شبی است که به مزار شهدا رفتیم. در آن‌جا افرادی را دیدیم که قبل از این‌که بدانند مقام معظم رهبری چه روزی به آن‌جا می‌آید، از پنج روز قبل منتظر آقا نشسته بودند که از این قبیل صحنه‌ها در این سفر زیاد بود و برای ما غیرقابل باور.

نویسنده «ماه‌بندان» با اشاره به این‌که این کتاب تصویری از حاشیه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی را ارائه می‌دهد، کلام خود را به پایان برد.

در ادامه این مراسم، سپهر خلجی، مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری، با تشکر از محمدرضا شهبازی، نویسنده کتاب «ماه‌بندان»، درباره این نویسنده گفت: شهبازی نویسنده متعهد و جوانی است که با این‌که نگارش حاشیه‌های سفر مقام معظم رهبری اولین تجربه‌ی نویسندگی‌اش بود، اثر خوبی را از این حاشیه‌ها به صورت کتاب نوشته است که باید از او تشکر کرد.

خلجی همچنین با اشاره به استقبال پرشور مردم استان خراسان شمالی از حضور مقام معظم رهبری، از مردم این استان تشکر کرد. همچنین به خاطر کمک‌ها و حمایت‌های سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی که این کتاب را چاپ کرده است‌، از آن‌ها قدردانی کرد.

او در ادامه با بیان این‌که تا به حال کتاب‌های زیادی درباره سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌ها نوشته شده است، درباره کتاب «ماه‌بندان» گفت: در این کتاب اتفاقات نو و بدیعی رخ داده است و نویسنده‌ی‌ آن از زوایای مختلف به واقعیت‌های سفر پرداخته و حال و هوا و شور و اشتیاق مردم در طول مدت این سفر مقام معظم رهبری را به خوبی نشان داده است.

خلجی همچنین گفت: ما از نویسندگانی که معتقد به نظام و علاقه‌مند به مقام معظم رهبری هستند، حمایت می‌کنیم تا مطالبی که درباره سفرهای مقام معظم رهبری نوشته می‌شود، منتشر شود.

او همچنین به ساخت مستندهای تصویری زیادی از سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از این مستندها در تلویزیون پخش شده است و برخی دیگر هم که کارگردان‌های مشهوری از جمله سیدرضا میرکریمی‌ کار ساخت آن‌ها را در دست دارند، در حال تکمیل شدن است.

او در ادامه عنوان کرد: کسانی که درباره مقام معظم رهبری و سفرهای ایشان اقدام به ساخت مستند می‌کنند، به میل و رغبت خودشان این کار را انجام می‌دهند و ما هیچ سفارشی به آن‌ها نمی‌دهیم.

خلجی در ادامه درباره تصویر روی جلد کتاب «ماه‌بندان» نیز گفت: تصویر متعلق به بچه‌های هفت - هشت‌ساله‌ای است که برای استقبال از مقام معظم رهبری آمده بودند که خود نشان‌دهنده عشق و علاقه بچه‌ها به ایشان است.

مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: این کتاب تلاش کرده خلأهایی را که در رابطه با سفر مقام معظم رهبری در رسانه‌ها و نشریات وجود دارد و در آن‌ها انعکاس نمی‌یابد، پر کند.

او همچنین گفت: مستند دیگری از سفرهای مقام معظم رهبری توسط احمد عبدالرحیمی با عنوان «حاجی گلدی» مربوط به عشق و علاقه اهل سنت به مقام معظم رهبری در 25 دقیقه ساخته شده که قرار است به زودی از تلویزیون پخش شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان