بازدید 6926
پس از ماه‌ها قطع دسترسی به منابع علمی وعده داده شد:

دسترسی دانشگاه‌ها به «الزوییر» از شش مرکز

کد خبر: ۳۱۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۱ 05 May 2013
با گذشت چند ماه از قطع دسترسی 69 دانشگاه و مرکز علمی کشور به منابع علمی انتشارات الزوییر به دلیل عدم پرداخت حق عضویت سالانه، رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران وعده داد با اتصال مجدد دسترسی شش، هفت مرکز آموزشی و پروهشی کشور به سایت‌های انتشارات الزویر، استفاده از مقالات این وب‌سایت بار دیگر برای پژوهشگران کشور میسر می‌شود.

دکتر سید امید فاطمی با اعلام این مطلب به ایسنا،‌اظهار کرد: پیش از این دسترسی 69 موسسه ایرانی به دلیل پرداخت‌ نشدن حق عضویت سالانه الزوییر قطع شده بود که با تامین ارز مبادله‌یی برای موسسات کشور این بدهی پرداخت و مشکل دسترسی در هفته جاری برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در برنامه‌ریزی آینده برای موسسات آموزشی و پژوهشی کشور دیگر تمامی 69 موسسه پیشین مشترک آنلاین الزوییر نخواهند بود، گفت: قرار است حق اشتراک سال 2013، شش یا هفت مرکز آموزشی و پژوهشی مانند دانشگاه‌های الزهرا(س)، تربیت مدرس، تهران، مازندران و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی پرداخت شود تا سایر مراکز آموزشی و پژوهشی کشور نیز طبق قرار‌داد‌های اشتراک منابع از دسترسی این چند موسسه بهره‌مند شوند.

به گفته رییس پژوهشگاه علوم و فن‌آوری اطلاعات ایران این برنامه‌ریزی برای سایر عضویت‌های الکترونیک نیز پیاده خواهد شد. به عنوان مثال چند موسسه مشترک IEEE می‌شوند و سایر موسسات با استفاده از سامانه هوشمند اشتراک‌گذاری منابع از مقالات مشترکان آنلاین استفاده خواهند کرد.

فاطمی تصریح کرد: سامانه‌ی هوشمند اشتراک‌گذاری منابع برای استفاده تمامی موسسات از منابع علمی و فن‌آوری داخلی و خارجی میان موسسات پژوهشی و آموزشی کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل