بازدید 69377
حادثه دلخراش در محور اهواز-اصفهان + تصاویر

مسافران اتوبوس زنده زنده سوختند؛ هفده تن جان باختند

تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون در جاده اهواز ـ اصفهان، موجب آتش گرفتن اتوبوس و مرگ هفده نفر شد تا تنها یک تن از این حادثه جان به در برده باشد؛ فردی که در بیمارستان بستری است. اسامی مسافران اتوبوس از ابهامات این حادثه دلخراش است چراکه به گفته مسئول تعاونی، تنها اسامی هشت مسافر در لیست ثبت شده است!
کد خبر: ۳۱۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ 02 May 2013
تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون در جاده اهواز ـ اصفهان، موجب آتش گرفتن اتوبوس و مرگ چهارده نفر شد؛ حادثه‌ای تلخ که در هوای بارانی به وقوع پیوست.

به گزارش «تابناک»، اتوبوس مسافربری مسیر اهواز ـ اصفهان دچار حادثه شد و مسافران آن به کام مرگ رفتند. در این حادثه که در جاده اهواز ـ هفتکل و در پیچ زیارتگاه سید محسن در کیلومتر ۵۵ این مسیر به وقوع پیوست، یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در حال عزیمت به اصفهان بود با یک کامیون ده تن برخورد کرد و بر اثر این سانحه، اتوبوس آتش گرفت و مسافران زنده زنده در آتش سوختند.

فارس نیز در این باره گزارش داده که به گفته یکی از شاهدان عینی، آتش‌سوزی به گونه‌ای بوده که اتوبوس اسکانیا به کل سوخته و به آهن‌پاره‌ای تبدیل شده است.

سرهنگ قاسم قدرتی، فرمانده پلیس راهور خوزستان با تأیید این خبر گفت: این حادثه در کیلومتر ۲۰ جاده هفتکل ـ اهواز به وقوع پیوست که چهارده نفر در آن کشته شدند. در این حادثه دو نفر به علت تصادف در دم جان سپردند و مابقی به علت آتش‌سوزی در اتوبوس به کام مرگ رفتند.

به گفته فرمانده پلیس راهور خوزستان راننده کامیون، کمک راننده کامیون و راننده اتوبس نیز جزو جان باختگان این سانحه دلخراش هستند.

حال مصدومان منتقل شده به بیمارستان وخیم است

پس از این حادثه شماری از مصدومان به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند. دکتر زهرا بزرگ‌زاده، رئیس این بیمارستان ضمن وخیم توصیف کردن حال بیماران، به خبرنگار «تابناک» گفت: ساعاتی پیش، پنج مصدوم به بیمارستان طالقانی منتقل شدند که همگی سوخته بودند؛ اما آن گونه که به ما اطلاع داده‌اند، یکی از مصدومان مربوط به سانحه دیگری به جز تصادف اتوبوس و کامیون است. از این پنج نفر، سه تن ‌سوختگی ۱۰۰ درصد داشته‌‌ و یکی دیگر از آنان، ۷۴ درصد دچار سوختگی شده که حال این چهار نفر وخیم است، چراکه شدت سوختگی بالایی دارند.

وی می‌افزاید: نفر پنجم با ۱۸درصد سوختگی به مراتب شرایط بهتری دارد. باید اضافه کنم که همکاران ما در اورژانس به سرعت وارد عمل شده و اقدامات خوبی انجام داده‌اند، ولی شدت سوختگی، به ویژه آن که مصدومان دچار سوختگی استنشاقی شده‌اند، کار را دشوار کرده است.

بزرگ‌زاده با اشاره به شدت سوختگی مصدومان این حادثه دلخراش، درباره روند درمانی ایشان می‌گوید: شدت سوختگی این مصدومان از نوع سوختگی درجه چهار است؛ اما به دلیل اینکه مصدومان در آتش محبوس شده و دود و حرارت استنشاق کرده‌اند، هنوز نمی‌توان درباره روند درمانی آنان نظری داد، بلکه باید منتظر ماند تا وضعیتشان از نظر سوختگی به ثبات برسد و بعد درباره مداخلات پزشکی یا مشاوره‌های ‌درمانی اقدام کرد. فعلا کارهای مرتبط با سوختگی را به انجام می‌رسانیم تا وضعیت آنان ‌تثبیت شود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر روی آنها کلیک کنید
چهل نفر دچار حادثه شدند
 
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در ساعت 12 ظهر امروز (پنجشنبه) وقوع تصادفی در محور اهواز - هفتكل به مرکز فوریت‌های امدادی 147 اعلام شد، گفت: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند که یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است.
 
وی با بیان اینکه باتوجه به نوع حادثه، چهار تیم امدادی شامل 15 امدادگر به محل حادثه اعزام شدند، گفت: در این حادثه 40 نفر دچار حادثه شدند.

تنها اسم هشت مسافر در تعاونی به ثبت رسیده است!

به گزارش خوز نیوز، حردانی، مدیر شرکت تعاونی مسافربری شماره 14 اهواز که این اتوبوس از ناوگان ایشان بوده، گفت: از طریق ثبت نام در تعاونی شماره 14 اسامی هشت مسافر به نام " آقایان فتحی، بازیار، ستایشی، جعفری" و خانم‌ها "عددی و منجزی" به ثبت رسیده است [تفاوت تعداد اسامی نقل شده با سخنان این مسئول می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که برخی بلیط ها به یک اسم برای چند مسافر صادر شده است]. همچنین علاوه بر این هشت نفر سه مسافر در درب خروجی ترمینال سوار این اتوبوس شدند که اسامی آن ها به همین دلیل مشخص نیست.

وی افزود: راننده این اتوبوس آقای رسول حسینی دهکردی و راننده دوم مسعود رحیمی بوده و این اتوبوس ترمینال سه راه تپه را در ساعت 9:45 دقیقه به مقصد اصفهان ترک کرده است.

تعداد مسافران چهارده نفر بوده نه بیشتر

برخلاف آنچه در گزارش های اولیه از سانحه ذکر شده، تعداد مسافران اتوبوس چهارده نفر بوده است. رضا رفیعی، مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: بر اساس گزارش‌های رسیده از محل، ظرفیت اتوبوس بیست و پنج نفر بوده که تمامی این ظرفیت مورد استفاده قرار نگرفته بوده بلکه در لیست ثبت شده در خروجی ترمینال، تعداد مسافران یازده نفر ثبت شده است که در ادامه مسیر، سه مسافر بین راهی به این تعداد افزوده شده است تا مجموعا تعداد مسافران به عدد چهارده برسد.

وی می‌افزاید: با در نظر گرفتن راننده و کمک راننده اتوبوس، تعداد سرنشینان اتوبوس به شانزده نفر رسیده و در نهایت با احتساب راننده و کمک راننده کامیون، جمعا هجده نفر در این سانحه حضور داشته اند که متاسفانه چهارده تن ایشان جان به جان آفرین تسلیم کرده اند و چهار تن دیگر به شدت مجروح شده و توسط پرسنل اورژانس راهی بیمارستان طالقانی اهواز شدند.

بدین ترتیب ابهامی که پیشتر رئیس بیمارستان طالقانی اهواز مطرح کرده بود نیز پاسخ می‌یابد؛ به این معنی که چهار تن از پنج مجروح منتقل شده به این بیمارستان مربوط به این حادثه دلخراش هستند.

شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

سرهنگ محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راه نیروی انتظامی درباره وقوع سانحه مرگبار تصادف اتوبوس و کامیون به تسنیم گفت: اتوبوس vip اسکانیا متعلق به شرکت رویال سفر ساعت ۱۱: ۱۵ امروز از اهواز به مقصد اصفهان در حال حرکت بود که در کیلومتر ۴۰ اهواز به هفت‌گل که در ابتدای مسیر است با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرد. در نتیجه این تصادف، اتوبوس بلافاصله دچار آتش‌سوزی شد و هنوز علت این حادثه و آتش گرفتن اتوبوس مشخص نیست.

مهماندار با بیان اینکه آتش به سرعت به کامیون نیز سرایت کرد گفت: راننده و کمک راننده کامیون نیز به دلیل آتش‌سوزی فوت کردند. در ادامه ۱۱ نفر از مسافران اتوبوس قبل از اینکه موفق به فرار شوند، دچار سوختگی شدند و فوت کردند.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی افزود: ۵ نفر از مسافران که دچار سوختگی و جراحت شده بودند به بیمارستان منتقل شدند که تا این لحظه یک نفر از آن‌ها فوت کرده و اطلاع دیگری درباره وضعیت جسمانی و سلامت سایر مجروحان نداریم؛ هرچند رئیس پلیس راه استان خوزستان برای بررسی موضوع در بیمارستان موردنظر حضور دارد.

وی درباره علت حادثه گفت: هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نیست اما کار‌شناسان اعلام کرده‌اند حادثه در لاین متعلق به کامیون رخ داده است.

مهماندار در پایان گفت: تا تعیین علت اصلی حادثه و همچنین بررسی تخلفات احتمالی شرکت رویال سفر، با همکاری سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تعطیل شد.

سه تن از مصدومان جان باختند

رييس دانشگاه علوم پزشكي اهواز شامگاه پنجشنبه به یک خبرگزاری گفت: يكي از مصدومان منتقل شده به بيمارستان طالقاني اهواز (ويژه سوختگي) جان باخت و تعداد فوت شدگان به 15 نفر رسيد. اما چيزي از زمان اعلام اين خبر نگذشته بود كه 2 مصدوم نيز جان باختند.

سبقت اتوبوس علت حادثه جاده اهواز ـ اصفهان

محمدرضا آملازاده، مدیریت بحران خوزستان گفت: علت حادثه دلخراش تصادف جاده اهواز ـ اصفهان که ۱۴ کشته بر جای گذاشت همچنان در حال بررسی و پیگیری است ولی بر اساس بررسی‌های اولیه، مقصر این حادثه، اتوبوس شناخته شده که در حال سبقت بوده است.

مدیریت بحران خوزستان اضافه کرد: با به وقوع پیوستن این حادثه و سوختن اتوبوس، سه نفر از مسافران در حین سوختن از ماشین به بیرون پرتاب شده‌اند.

آملازاده در پایان گفت: حال عمومی یکی از مجروحان نیز خوب گزارش شده و ‌‌‌نهایت تا دو روز دیگر ترخیص می‌شود.

راننده اتوبوس ۲۰ نمره منفی داشته
 
سرهنگ سید هادی هاشمی، رییس اسبق پلیس راه کشور و کار‌شناس عالی تصادفات در گفت‌و‌گو با مهر گفت: آنچه در این حادثه قابل تاسف است، این است که راننده اتوبوس از رانندگان پرخطر بوده که ۲۰ نمره منفی و ۱۴ تخلف حادثه ساز در سوابق خود داشته است. این راننده در ایام نوروز توسط پلیس راه خوزستان به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز توقیف شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶۳
انتشار یافته: ۱۵۸
اینم نتیجه ایمن نبودن ناوگان جاده ی ساخت داخل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
عدم رعایت قوانین رانندگی علت بروز این حوادث می باشد
سجاد
| France |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
داداش طرف 17 تا تخلف حادثه ساز داشته
17 تا
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
ربطی به ناوگان نداره بلکه مربوط به جادست اولاً و ثانیاً در آسیب شناسی این تصادف یک چیز مهم وجود دارد اونم اینکه در خصوص ماشین های سنگین نتنها راه نمیدن بلکه یکی از روبرو بیاد سرعتشون رو بیشتر می کنند اما در این مورد ماشین مقابل هم سنگین بوده و کامیونه تقاص کارشو داده اما بدبخت خانوادش ....
به عنوان یک بوشهری این حادثه را به خانواده هایشان تسلیت میگویم
پاسخ ها
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
تسلیت میگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
به عنوان یک ایرانی تسلیت میگویم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
مم همیطو.
منم بوشهریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
اونایی که واسه این نظر(تسلیت به خانواده های مصیبت دیده) ، منفی زدن، منظورشون چی بوده؟؟؟؟؟؟!!!!!
یعنی تبریک میگن به این خانواده ها؟؟؟
یا از اینجور اتفاقاتی خوشحال هستن؟؟؟؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
من هم موافقم یعنی که چی
خدایا کمک کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
ايني كه منفي داده يعني چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
lمنفي به اين علت دادم كه نبايد فقط بگوئيم خدايا كمك كن! چون خدا خودش گفته: از تو حركت از من بركت! تا خودمان كاري را شروع نكنيم خدا هم هيچ كمكي نميكند.
اين كار بايد بصورت اساسي و قاطعانه پيگيري و حل شود. راننده اي كه قبلا چندين مورد تخلف حادثه ساز داشته چرا بايد جان ده ها نفر را دوباره بدستش داد؟ پليس بايد پيگيري كند و مشكل را حل كند. مشكل ترافيك ايران با خواهش و تمنا و تهديد توخالي پليس حل نميشود. بايد قاطع باشند.
ضمن عرض تسلیت و همدردی با بازماندگان
این درصدها چطور تعیین می شوند؟ 74 یا 18
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
حالا تو مشکلت تعیین درصده؟
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بسته به عضوی که سوخته و عمقش
100 درصد یعنی همچی عضو سوخته دیگه احساس درد نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
هر قسمت بدن یه درصد خاصی داره از درجه یک تا سه هم متغیره
علی
| United Kingdom |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بر حسب سوختگی بافتهای بدن تعیین میشه.
خدا به خانوادهاشون صبر بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
اينم شد سوال وسط تسليت گفتن؟خب سرچ كن
وحیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
دوتا پا 30درصد-دوتادست 20درصد-سر 10درصد-و بدن به جز دست وپا و سر40درصد
حالا اگه تمام یک پات کامل بسوزه میشه 15 درصد و همینطور بقیه جاها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
وسعت سوختگی نسبت به کل سطح بدن مثلا بازو ۹ درصد کل سطح بدن محسوب می شه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
دوست عزیز متن خبر را درست بخونید. یکی از اون 5 نفر جز تصادفیا نبوده . یعنی همون 18 درصد
دكتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بر اساس ميزان درگيري سر-تنه و يا اندامها در صد سوختگي تعيين ميشود.
یک پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
تعیین سوختگی سطح بدن در پزشکی بر اساس قانون نه(9) (Rule of niine) تعیین میشود.مثلا هر دست 9 درصد یا هر پا 18 درصد تعیین میشود.البته این بطور خیلی ساده است و در عمل براساس کتابهای جراحی انجام میشود
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بر اساس يك فرمول سطح هر اندام بدن را حساب مي كنند در صد اعضا آسيب ديده را با هم جمع مي كنند(قانون نه در صد )
هیچ نظارتی روی اعتیاد رانندگان ماشین های سنگین در بیرون شهرها نیست. کامیون ها همه فرسوده. شبکه ریلی مال 40-50 سال پیش و عملا جز تهران مشهد غیرقابل استفاده برای انبوه مردم. چه توقعی دارید؟
لطفا اسامی مسافرین رو اعلام کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
حالا اعلام هم کردن چه دردی رو دوا می کنه؟
اذربایجان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
خودشان هم نمی دانند
خجالت آوره با این طرز رانندگی ماشینهای سنگین
پاسخ ها
mashan
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
برادر مردم ما مشكل رواني و شخصيتي دارند و اين مشكلات در رانندگي و پياده رو و اماكن عمومي كاملاً به چشم ميزند و راهنمائي و رانندگي و بزرگتر هم با اين راهكارها نميتوانند معضل را اصلاح كنند بايد كار اساسي كرد ‘ يك مثال ساده توي خيابان و جاده از يك خودرو سبقت بگير و اثرش را در آن راننده كه ازش سبقت گرفتي از نظر رواني بررسي بكن بعد كه به نتيجه رسيديد آنموقع به مشكل پي خواهيد برد.
تسلیت به همه بازماندگان
من وقتی مجروح ها رو می آوردند دیدمشون واقعا وضع خیلی بدی داشتن .... بدنشون کامل سیاه و یکیشون صورتش خیلی بد سوخته بود... دیگه حرفم نمیاد. انشالله خوب بشن و به زندگی طبیعی برگردن
براي هر روز بأيد شاهد اين مصيبتها باشيم جداً بأيد فكري كرد مردم حق دارند بدانند كه عامل اين نابساماني ها جاده يا رانندكان يا موارد ديكر است
عرض تسلیت به بازماندگان و دعا و درخواست از خداوند بخشنده و مهربان جهت بهبود حال مسدومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
مصدومان نه مسدومان
تا كي بايد اين جاده ها جان مردم را بگيرد؟
مردم ماکو به خانواده های داغدار تسلیت می گویند.
جاده های داقون ، عدم نظارت بر اعتیاد راننده های ماشین های سنگین و کامیون های فرسوده همین میشه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
داغون نه داقون
اتوبوس ها معمولا دارای چکشهایی هستند که در شرایط اضطراری مسافرین بتوانند با شکستن شیشه ها خود را نجات دهند. ولی متاسفانه اکثر مالکین اتوبوس ها چکش ها را از دسترس مسافرین خارج کرده اند و اگر اتفاقی بیوفتد همه مسافرین محبوس میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
وضعیت وجود چکش و یا نبودن ان باید بصورت شفاف بررسی شده و به مردم گزارش شود.
این موضوع اهمیت زیادی دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
شیشه سالم نداشته که بشکنن
در ضمن تو لحظات اول هم بیهوشن و گیج و تو این شرایط سوختند
تسلیت می گم. واقعا خبری اندوهبار و غمگین کننده بود. خدا کنه دیگه از این اتفاقا هیچ جای دنیا پیش نیاد
من در ماه 8 بار با اتوبوس بین شهری سفر میکنم.
داخل اتوبوس چلشی برای شکستن شیشه در مواقع اضطراری وجود دارد که اکثر راننده ها آن را از دسترس مسافران خارج میکنند.
بهتر است پلیس راه در دسترس بودن این چلش ایمنی را هنگام ساعت زدن اتوبوسها کنترل کند و با رانندگان خاطی برخورد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
با تخلفات شدیدتر تر برخورد شدید نمیشه,میخوای با عدم وجود چکش برخورد بشه؟!
ببینید نمی دونم سوار این اتوبوس ها شده اید یا نه اما هیچ راهی برای در رفتن در چنین مواقعی درنظر گرفته نشده است قبلا یکسری چکش ها در نظر گرفته شده بود که با اون می توانستی شیشه رو بشکنی وفرار کنی اما نمی دونم چرا حذف شدن وکسی هم به اتوبوس ها تذکر نمی ده بابت اینا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
چکش ها حذف نشدند بلکه مالکین آنها را برداشته اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
البته حرف شما صحيح است، اما با توجه به شدت برخورد تعداد زيادي از مسافران آسيب ديده و احتمالا قادر به استفاده از اون چكشها نخواهند بود
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
جناب پلیس راه به جای اینکه به کمر بند نبستن مسافرای اتوبوس(به نظر من کمربندهای اتوبوس اصلا استاندارد نیستن و فکر کنم خطر استفادش بیشتر باشه!) گیر بده، به رانندگان محترم گیر بده که این چکشی رو که شرکت سازنده برای مواقع خروج اظطراری روی شیشه ها تعبیه کرده رو برندارن! تو اتوبوس های جدید اگه خدای نکرده برای راننده اتفاقی بیفته تمام مسافرا داخل اتوبوس محبوس می شن!
خدا به خانوادهاشون صبر بده . دقت کردین آمار تصادفات در جاده های قسمت جنوبی کشور چقدر بالاست و میزان مرگ و میر هم در اونها خیلی زیاده . مسئولین چه میکند ...؟
خدابخیربگذرونه طی این 3روزچنداتفاق تصادف اتوبوس توجادههای کشوراتفاق افتاده خدابخیربگزرونه
با عرض تسلیت به همه خانواده های که عزیزشون رو توی این حادثه از دست دادن از طرف همه مردم باغملک
وقتی که جاده امکان یکطرفه شدن را دارد و نمی شود ، وقتی که جاده های خوزستان این همه مصیبت می آفرینند به راستی چه می توان گفت...
چرا خیلی از راننده اتوبوس ها چکش های شکستن شیشه را بر میدارند ؟
اینها برای موارد ضروری هستند و من فکر میکنم در این اتوبوس هم نبوده اند که موجب این اتفاق غم انگیز شده.
از پلیس و مسئولان این حوزه درخواست دارم این مورد را جدی بگیرند.
دوست عزىز در كتب پزشكى جداول مخصوص محاسبه درصد سوختگى با توجه به محل و وسعت وجود دارد كه امكان محاسبه درصد دقىق را فراهم مىكند
متاسفانه جاده هفتکل به اهوازاززمانی که درمسیراصفهان قرارگرفته بسیارپرترددشده ومناسب این ترددنیست وتاتلفات اینچنینی ندهدکسی به فکرنمی افتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
حالا هم که تلفات داده کسی به فکر نیست.
اصلا جاده اهواز - اصفهان از مسیر ایذه غیر غیر قابل استانداره و همه هم میدونن ولی متاسفانه هیچ کس توجه نمیکنه در سال چندین تصادف بدین شکل شاهد هستیم ولی چه باید کرد عزیزان- تسلیت میگم به تمام خانوادهاشون- خانوادهایی که دیگه بعد از ضایعه رنگ خوشی رو نمیبینن
تو اين دوره كه همه چيز داره گرون ميشه تنها چيزي كه بي ارزش شده جان وسلامتي انسانهاست.
ديروز بنده با اتوبوس شيراز - گرگان به اصفهان مي رفتم باور كنيد اتوبوس اسكانيا فرسوده بود و ترمز آن به سختي مي گرفت < آن هم با جاده لغزنده و هواي باراني .
ضمن آنكه حداقل 8 مسافر بدون بليط سوار كرد!
با اين هزينه ها كسي به فكر لاستيك وترمز و... نمي افتد !
خيلي وحشتناكه
فرض كنيد مردن با زجر.... خدا بداد خوانوادهاشون برسه
واقعا دردناکه، ان شاءالله خدا به بازماندگان صبر عاجل عنایت بکنه
ای وااای...
خدا رحمتشون كند...
خدا به خانواده هاشون صبر بده...
خيلي سخته نده دركشون ميكنم...
امان از بی احتیاطی. خدا رحمتشون کنه
من دانشجوی یه دانشگاه تو قم هستم...هر روز از ترمینال جنوب که سوار می شویم..اسامی ما دقیقا به همین صورت بالا (یک فامیلی برای 3-4 نفر) نوشته میشه.. بسیاری از اتوبوس ها ، مخصوصا آنهایی که به دلیل قیمت کمتر کرایه ، قشر دانشجو سفر با اون رو ترجیح میدن ، فاقد امکانات ایمنی مثل چکش های اضطراری و کپسولهای آتش نشانی هست و این ها همه مایه تاسف هست !!
خدایا صبر عطا کن
این قصه تکراری ناوگان اتوبوس رانی ماست. منتظریم یک چنین اتفاقی بیفتند، چند روز هارت پورت کنیم و دوباره تا اتفاق بعدی.
- ناوگانمان فرسوده است.
- رانندگانمان اکثرا صلاحیت ندارند و ملاحظه هیچ چیزی را نمی کنند.
- اگر ساعت حرکت X باشد راننده دو ساعت بعد از X راه میفتد چون باید ظرفیت تکمیل شود.
. . .
چه ارزان شده قیمت زندگی....واسه همه جانباختگان طلب امرزش و واسه خانواده هاشون صبوری ارزو میکنم...
شايد اگر چكش شكستن شيشه اضطراري وجود داشت چنين نمي شد.
راستي چرا در هيچيك از اتوبوسهاي ايران اين چكش يرجايش نيست؟
این ادامه همان جاده ایذه به اصفهان است
که بسیار خطر ناک شلوغ ویک بانده است وکسی نیست در مسیر های خوزستان که عالبا کفی فکری به حال این جاده ی شلوغ بکنه .
روحشان شاد
بسیار حادثه دردناکی است .خدا رحمت کند قربانیان را وصبر دهد به خانواده های عزادار!
تا آموزش قوانین رانندگی از کودکی وجود نداشته باشد و تا جریمه ها میلیونی نشود امیدی نیست و هر روز کشته خواهیم داد
خداوندرحمتشون کندوبهشت روزیشان وبه بازماندهای این حادثه صبرعطاکند
وای من این حادثه رو به تمام خانواده ها این جانباختگان تسلیت میگم و برای اون کسانی که زنده مانده اند دعا میکنم خدا کمکشون کن....کاشکی زنده بمونن
علت وقوع تصادف چی بوده است
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
مثل اینکه فقط عکساشو نگاه کردی !!! نوشته دیگه بابا جون : سبقت راننده اتوبوس ..
نابسامانی واضح در چرخه حمل ونقل برون شهری, اجازه تردد به وسائط نقلیه نا ایمن, عدم کنترل سلامت جسمی و روحی رانندگان وسائط نقلیه سنگین, مشکلات جاده ای در ایران و ... همه اینها فقط یک معنی دارد ارزش قائل نشدن برای جان انسانها,
همه این موارد درست ولی باید به این نکته توجه داشت که اتوبوس چه باری داشته که اینطور آتش گرفته. چون در یک حادثه در این سطح دلیلی بر آتش با این شدت وجود ندارد
اههههههههههه
بازم بی احتیاطی چقد قربانی داد.

تسلیت دردی رو دوا نمیکنه. بهتره بگم متاسفممممممممم
وقتی راننده های اتوبوس چکش های شکستن شیشه در مواقع اضطراری رو بر میدارن و فکر می کنن برا خوشکلی هست این عواقب رو هم داره.بنده خودم خیلی اتوبوس سوار می شم، کمتر اتوبوسیو دیدم که چکشاش سر جاش باشه.
باتوجه به ترافیک سنگینی که این محور خروجی استان ازسه راهی کوپال تا مرز خوزستان با چهارمحال به خود گرفته میطلبد که مسیر چهاربانده ی رفت و برگشت شود اما کو گوش شنوا و همتی
کامیون حادثه بنز 1921 هست که فاقد ترمز ABS هست.
شاید اگر جاده آزاد راه بود که لاین های رفت و برگشت جدا بودند این افراد زنده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
اولا كاميون 2624 هستش دوما اتوبوس كه ABS و EBD داشته.ربطي به ترمز ماشين نداره تو تصادف شاخ به شاخ.
خدا به خانواده هایشان صبر بدهد
این فاجعه را به خانواده های این عزیزان تسلیت میگویم.
ضمن عرض تسلیت وهمدردی باعث تاسف است که عدم نظارت و سخت پیگیر ی نکردن اشتباهات یک یا چند نفر موجب بروز این حادثه ها شده وخواهد شد؟
من خودم از مسافران مکرر مسیر اهواز-اصفهان هستم متاسفانه با این که این مسیر یک جاده بین استانی هست و ترافیک همیشه بالایی دارد تا بحال برای دو بانده کردن آن هیچ کاری صورت نگرفته و ماشین های سنگین و سبک بسیاری در آن در حال رفت و آمد هستند که با توجه به طولانی بودن مسیر که حدود 450 کیلومتر است احتمال تصادف را افزایش میدهد.فقط میتوانم بگویم افسوس و خدا به بازماندگانشان صبر دهد.
نه تنها اتوبوس در خط حرکتی کامیون بوده، بلکه از روی خط ممتد هم عبور کرده است. نکته دیگه هم اینه که برخورد با این کوه‌های آهن (کامیون)، شانس کمی رو برای طرف مقابل ارمغان میاره. ارتفاع بالای سپر آهنی اونها هم اصلاً استاندارد نیست.
خدایا باران بی انتهای رحمتت را بر از دست رفتگان این حادثه بباران
افسوس که با تکرار این حوادث باز هم عده ای از رانندگان درس عبرت نمی گیرند و همچنان با سرعت یا خواب آلودگی یا بی توجه ای علاوه بر اینکه جان خود را از دست می دهند ، جان عده ای آدم بی گناه که صدها چشم و صدها دل ، منتظرشان حضورشان در جمع صمیمی خانواده هاشان هستند را می گیرند.
اولا تسليت عرض ميكنم به خانوادههاي قربانيان. دوم اينكه مسير اهواز به اصفهان يكي از پر ترددترين مسيرهاي كشور است كه با حدود 600 كيلومتر طول به علت كوهستاني بودن در بسياري از نقاط بسيار خطرناك ميباشد البته حادثه مذكور در قسمت به اصطلاح كفي جاده به وقوع پيوسته است. بنده خود به لحاظ نوع شغلم مرتب در حال تردد در اين مسير ميباشم و خود بارها شاهد حوادثي از اين دست بوده ام. نمونه قبلي آن هم اتوبوس دختران بروجني بود كه در همين محور حادثه آفرين شد. اگر بتوان نسبت به تعريض كلي مسير مانند اتوبان كوهستاني خرم آباد كه همه را از شر تنگه فني و زاغه راحت نمود اقدام كرد بسياري حوادث از اين دست كاهش ميابند و اين مسير استراتژيك به مسيري امن بدل ميشود. هر ساله حجم عظيمي از كالا از بنادر جنوب خوزستان از طريق اين محور به نقاط مركزي و شرقي كشور انتقال ميابد از طرفي تعداد بيشماري مسافر روزانه و شبانه از اين مسير در حال جابجايي بين 3 استان اصفهان و چهار محال بختياري و خوزستان هستند لذا اگر چاره اي نيز براي ايجاد خط آهن در مسير مذكور انديشيده شود بسيار مشكل گشا و عاقلانه ميباشد.
به اميد سر بلندي ايران اسلامي.
یعنی چی؟

چرا این اتوبوسها رو طوری نمیسازند که وقتی تصادف میکند آتش نگیرد؟

در بعضی از ماشینهای جدید با وقوع تصادف پمپ بنزین قطع می شود تا سوخت وارد مدار نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
موتور اتوبوس عقب است و گازوييل خيلي به ندرت بر اثر ضربه آتش مي گيرد، احتمالا علت حادثه چيز ديگري بوده،بعضي راننده ها براي گرم شدن خودشون در قسمت جلو از گاز پيك نيك استفاده مي كنند
انالله وانا الیه الراجعون خدا به خانوادهای آنها صبر عاجل عنایت کند . در قرن 21 و جاده های کم عرض و دوطرفه ، خودروهای تندرو و عوامل انسانی بی دقت وقانون گریز آفت جان مردم شده است ، خدا می داند که دراین حادثه چند کودک یتیم شدند، چند زن جوان بیوه شدند ، و چند مادر در روز مادر عزادار جوانان خود شده اند . افسوس که گوش شنوایی نیست...
وباز هم صبر. خد ایشان بیامرزاد هر چه میکشیم از ذهن مشغول مردم درموضوعات مختلف است.
نظارتی بر ماشین های سنگین نیست.ماشین های سنگین در هنگام رانندگی اصلا رعایت قوانین را نمی کنند.
انا لله و انا الیه راجعون. برای بازماندگان و خانوادهایشان صبر آرزومندیم.
عامل اصلی تصادفات در ایران بی فرهنگی در رانندگی است.اینجا که ماشین ها ی سبک سواری و پراید نبوده. ماشین های سنگین. وقتی راننده ای بنا به حماقت یا جهالت سبقت بی جا میگیرد راننده مقابل بقولی فکر می کند راه ارث پدری اوست و کوتاه نمی اید و راننده متخلف مقابل را یک لحظه نمی بخشد تا جان خود و دیگران را نجات دهد.هردو با سرعت روبرو هم می ایند با شدت بهم می کویند.! به سادگی چقدر امید و ارزو و چشم به راهی سیاه میشود.
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
دقیقاً، فقط کافیه دو طرف به جای اینکه سر لج و لجبازی پاشونو رو گاز فشار بدن، ترمز کنن
متاسفیم برایخودمان که هنوز جاده های اصلی ما چند بانده نیست و مسیر رفت از آمد جدا نشده..... اگر جدا بود دیگر برخورد مستقیم که همیشه با مرگ همراست اتفاق نمی افتد....
در این مسیر از روز قبل چندین تصادف وحشتناک که همگی تریلر بودند نیز اتفاق افتاده بود چرا با این همه حجم ترافیک در این مسیر مسئولان فکری در جهت عریض کردن جاده و دو بانده شدن همانند کل جاده های خوزستان نمی کنند لطفا امار سالیانه تصادف در این مسیر مورد مطالعه قرار گیرد ایا امار از کل جاده های خوزستان و کشور بالاتر نیست و ایا جاده با کل جاده های خوزستان و کشور تفاوت های اساسی و مورد کم لطفی مسئولان قرار نگرفته است.
شوربختانه فرهنگ سازی در رانندگی بسیار ضعیف و سست است. بیلبورد و تابلوهای چند متری در مورد فلان چیبس و پفک در جاده ها بسیار بیشتر از تابلو فرهنگ درست رانندگی است. سیمای ملی هم نگاهش به فرهنگ سازی درست رانندگی ملی نیست !! ان هم در محاصره چیپس و پفک است. !!
این راننده ها درست نمی شن. چند سال پیش گفتن که باید همهء جاده ها اتوبان بشن تا تصادفات کمتر بشه. اما هنوز خیلی از جاده های پرترافیک دو طرفه هستن!
به همه بازماندگان تسلیت میگم .
در عکس دوم خط سبقت کنار کامیون نشان میدهد که اتوبوس انحراف به چپ داشته. علی ای حال ای کاش این فرهنگ که رانندگی یکی از سطح پایین ترین مشاغل است که هر کس با هر طرز فکری میتواند به آن کار مشغول شود و جان انسانها را در دست بگیرد عوض شود. ولی قبل از آن، بازهم ای کاش جاده های کشور کمی به استاندارد تمایل نشان دهد ( لازم نکرده مطابق استاندارد شود ). اگر وسط این جاده دارای زائده های هشدار دهنده بود شاید راننده اتوبوس متوجه همچین انحراف شدیدی میشد.
انا لله وانا الیه رلجعون
از طرف مردم کردستان تسلیت میگم به همه ی داغدیدگان
واقعا به خانواد هایش از صمیم قلب تسلیت می گم
تکاندهنده هست !!! مسئولان باید کاری کرد!
انا الله وانا الیه راجعون من از طرف مردم سیستان وبلوچستان تسلیت میگم به تمامی داغ دیدگان
ازطرف فرهنگيان خراسان رضوي به بازماندگان حادثه تسليت مي گويم
با عرض تسلیت مسولین فکری برای چهار باند کردن این جاده بکنند
مسیر خوزستان به سمت اصفهان و چهارمحال بختیاری از جاده ایذه با توجه به تردد زیاد وسایل نقلیه در جاده ایذه و تصادفات وحشتناکی که در هیچ جای کشور اتفاق نمی افتد و در این جاده رخ می دهد نیاز است حتما جاده دو بانده شود ایا با دوبانده بودن جاده چنین اتفاقاتی در این جاده رخ می داد.
مسیر اهواز به اصفهان از جاده ایذه بدلیل حجم بالای تردد در این جاده و دو بانده نبودن جاده مرتب شاهد حوادث دلخراشی در این جاده هستیم ایا اگر جاده دو بانده بود چنین اتفاقی رخ می داد استاندارد جاده ایذه با استاندارد جهانی مقایسه شود ایا این جاده دو طرفه کم عرض ظرفیت این حجم ترافیک رادارد و جاده ارتباطی بین 3 استان مهم کشور باید دو بانده نباشد تا کی شاهد چنین اتفاقاتی در این جاده باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان،دوستان یکی از آشنایان ما از فوت شدگان سانحه می باشد،طبق آخرین تماسی که آن مرحوم با همسرش داشته ،اظهار داشته که راننده خیلی بد رانندگی می کند و در همان لحظه سانحه روی می دهد.مقصر راننده بوده و علت آن هم سبقت و شاخ به شاخ با بنز در لاین مخالف.
یکی دوروز پیش همین جا یه نوشته ای بود درباره ی بی تفاوتی اجتماعی.خداییش چند نفر از ما وقتی متوجه نبودن اون چکش توی اتوبوس شدیم اعتراض کردیم یا به پلیس گفتیم؟به هر صورت من از جنوب و از نزدیکی شنبه و کاکی زلزله زده به خونواده هاشون تسلیت میگم.
انا لله و انا الیه راجعون. برای بازماندگان و خانوادهایشان صبر آرزومندیم. من از همسایگان یکی از این قربانیان هستم. خانواده ای که با کلی زحمت و آرزو بچه اش رو بزرگ کرد که تحویل جامعه بده,, ولی افسوس که شاهد اشک ریختن مادر و پرپر شدن جوان 24 ساله هستیم
بنده خودم قبل از عید نوروز رفتم مسجد سلیمان که به نظرم تفاوتی با جاده اهواز اصفهان نداره، واقعا جاده خطرناکیه هم دو طرفه است هم عرض خیلی کمی داره و هم ماشینهای سنگین خیلی داخلش تردد میکنن، اتوبوسهای مسافربری هم اضافه کنیم. فکرشو بکنید جاده با این شرایط شلوغ و ماشینهایی که با سرعت حدودا صد کیلومتر کم یا زیاد اونوقت با سبقت گرفتن و کوچکترین اشتباه از طرف راننده شاخ به شاخ با ماشین روبرویی!!! وای خدای من........
منم به موطنان عزيزم كه عزيزانشان در حادثه بوده اند تسليت ميگم و صبر جميل براي داغديدگان از خداوند مهربان خواستارم
من بارها ازاین جاده تردد داشته ام علت اصلی تصادف پر رفت امد بودن جاده ودوطرفه بودن جاده است
منم از طرف مردم بناب به همه رفتگان رحمت و مغفرت و به داغدیدگان صبر و زخمی ها شفا آرزو دارم.
خدا رحمتشون کنه.
شرکت رویال سفر یکی ز بهترین شرکت های مسافربری هست. همیش سرویس های منظمی داره و از معدود شرکت هایی هست که به نظر مسافر احترام می ذاره و پیگیری و شکایت ها رو سریع پیگیری می کنه.
همیشه وقتی راننده اتوبوس بد رانندگی میکرد من از داخل اتوبوس زنگ می زدم دفتر مرکزی. در عرض چند دقیقه زنگ می زدن به راننده و توبیخش می کردن!
خدا به خانوادآنها صبربدهد
خدا صبر دهد عکس چیز دیگری میگوید که اخر گزارش گفته تصادف در لاین کامیون بوده
متاسفانه جاده اهواز اصفهان اصلا ایمن و استاندارد نیست و روزانه تصادفات بسیاری در آن رخ می دهد.
مسئولان راه و تدابری هم به فکر اصلاح این جاده نیستند.
حادثه غم انگیز تصادف دختران در اتوبوس راهیان نور در همین مسیر را که هنوز از یاد نبردید؟
همیشه تقصیر راننده هاست خواب آلود هستند
هرچند ممکن است نظراتی که ارائه می شود در جای خود درست باشد اما باید به این نکته نیز توجه داشت وقتی تصادفی چنین در مسیر مخالف اتفاق می افتد امکان سکته مغزی و یا قلبی راننده ای که انحراف کرده است زیاد است. چه خوب است رانندگانی که سنی هم ازانها گذشته است قبل از حرکت معاینه پزشکی شوند.
به امید روزی که حوادث رانندگی در ایران به حداقل خود کاهش یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
20 نمره منفي و 14 تخلف حادثه ساز رو در حالت سكته انجام داده؟!
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان.
به نظر اینجانب اتوبوسها باید به تجهیزات ایمنی اضافه مجهز شوند مثلا وجود دربهای خروج اضطراری طرفین و یا سقف،سیستم اطفاء حریق، پرده های نسوز که ازسقف به پایین آویزان شود و . . . ابتکار بخرج دهید طراحی کنید تا مردم ایمن باشند
برای چی پلیس راه مجوز این جور راننده ها که این همه نمره منفی و تخلف پرخطر دارند رو باطل نمی کنه که این همه دردسر برای مردم و شرکت خودشون درست نکنن؟
من دیروز که تو جاده بودم اتوبوسه سوخته رو دیدم واقعا وحشتناک بود
امیداست این حادثه و امثال ان باعث توجه بیشتر مسولین به موارد ایمنی بشه: اولا امکان باز شدن درب عقب نه فقط از جلو توسط راننده بلکه همچنین از محل درب عقب ، ثانیا ازستفاده از شیشه های قابل باز شدن بجای شیشه های یک پارچه جدید. و یا تعبیه راهی برای خروج اظطراری از عقب اتوبوس، براس اینکه تصادفات عمدتا از جلو اتوبوس واقع میشوند. بالاخره آموزش این موارد اظطراری در ابتدای هر مسافرت به مسافران وکنترول پلیس راه نسبت به اعمال این موارد، نه فقط کنترل دفترچه راننده.
از طرف اهالي سيل زده و زلزله زده خورموج دشتي به همه باز ماندگانشان تسليت ميگم.ما خودمان مصيبت ديده ايم اما در برابر تقدير الهي بايد سر تعظيم فرود آورد خداوند به همه باز ماندگان صبر دهد انشاالله . براي شادي روح درگذشتگان اين حادثه دلخراش الفاتحه مع صلوات
فرهنگ رانندگي ايرونيا اكثرا صفره! خيال ميكنن خيلي ماهرن چون راننده كاميون يا اتوبوسن! خدا مجروحان را شفا و درگذشتگان رو بيامرزند.
سلام
صاحب تعاونی مسافربری چه گناهی کرده؟
که باید تعاونی اش تعطیل بشه..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
حداقل جرمش اینه که از راننده متخلف در تعاونیش استفاده کرده
چرا به راننده متخلف با اینهمه تخلف حادثه ساز دوباره اجازه رانندگی داده شده؟ خوب پلیس راه چاره ای بیندیشه که این آدماها دوباره نشینن پشت فرمون که همچین مصیبتهایی بار بیاد
وقتی با متخلفان برخورد شدید نمیشه و دوباره اجازه رانندگی دارند نتیجش همین میشه
تسليت عرض ميكنم.

خدايا كمك كن ...
من تو اين مسير رانندگي كرده ام . مسيري است دو طرفه پر از تونل با شيب و پيچ هاي وحشتناك.جالب اين جاست زماني كه با سرعت 90 كيلومتر در همچين مسيري رانندگي مي كردم، رانندگان اتوبوس و كاميون پشت سرم مرتب چراغ مي زدند كه سبقت بگيرند.
تصادفی که تو سال 2013 در اثر شاخ به شاخ شدن دوتا اتومبیله یکی از اصلی ترین مقصرهاش وزارت راهه. جاده دو طرفه اصلن معنیییی ندارههههه مگه برای مسیر های فرعی و متروک
امار تصادفات مسافربری روند وحشتناکی به خود گرفته همه مقصرن چون هیچ راه حلی برای کاهش این سوانح پیدا نکردند و هرسال سوانح رانندگی بیشتر شده و هرکس خودشو تبرئه کرده
خدا رفتگان در این حادثه رو رحمت کند. من مرتب با اتوبوستردد میکنم میدونم که یک روز دچار اینگونه حادثه میشم.
اگرجاده اتوبان واستاندارد بوداین حادثه اتفاق نمی افتاد به بازماندگان تسلیت میگویم
ضمن عرض تسلیت
به نظر من با این وضعیت اتوبوسها خود مسافرها چکش همراه داشته باشند بهتره من که از این به بعد حتما چکش می برم
با سلام
من به عنوان یک خوزستانی از همه هموطنانم که تسلیت گفتن و ابراز همدردی کردن متشکرم. امیدوارم اینگونه حوادث دیگه هیچوقت نیافتند.
سلام چرا همیشه راننده خواب آلود و انحراف به چپ دلیل تصادف است ؟ شاید ترکیدگی لاستیک و یا خرابی آسفالت و دست انداز و یا فرار از یک خطر مسبب حادثه شده باشد! در هرصورت اگر سبقت بوده چرا اتومبیل سوم اقدام به کمک نکرده؟؟؟؟
خداوند همه رفتگان حادثه را بیامرزد به خانواده های محترمشان تسلیت میگم و امیدوارم خدا صبرشان بده
خدایا قسمت آنها ازاین راه بود
20 نمره منفي و 14 تخلف ثبت شده داشته بعد سوار ماشين شده و مردمو به كشتن داده مقصر اصلي پليس راهه
اگر كپسول هاي پيك نيكي رانندگان كه براي مواد استفاده ميشود حذف شود ، شايد چند درصد اين آتش سوزي هاي عجيب كم شود
شما را بخدا کمی به فکر مردم باشید هر روز مصیبت
چكشهاي شيشه روي شيشه نصب بود يا آقاي راننده آن را براي خونه برداشته بود
بنده از طرف مردم اردبیل این حادثه را به بازماندگان تسلیت عرض می کنم
بااین همه سوابق منفی نباید اجازه رانندگی به راننده اتوبوس می دادند .باید باتعاونی برخورد قانونی بشه
ازطرف مردم شهرهفتکل این حادثه دلخراش روبه خانواده قربانیان تسلیت عرض میکنم
من هم به عنوان يک برازجاني تسليت ميگم به خانواده هاشون . واقعا متاثر شدم . خدا به خانواده هاشون صبر بده
با اين جادهچطور ميخواين تصادف نشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر