بازدید 15915

احمدی‌نژاد فقیر می‌دید اشکش سرازیرمی‌شد

کد خبر: ۳۱۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸ 01 May 2013
رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کاندیدا داشتن دولت در انتخابات را خلاف قانون، شرع و اخلاق دانست و گفت: دولت خود مجری انتخابات است و مگر می‌شود مجری انتخابات خود کاندیدا داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر از یاسوج، روح‌الله احمدزاده کرمانی سه شنبه شب در نشستی با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مسئله خواسته یا ناخواسته منجر به جهت‌گیری در انتخابات می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر، که آیا در صورت رد صلاحیت مشایی، کاندیدای دولت در انتخابات می‌شود، بیان کرد: رد صلاحیت کاندیدایی که در دولت عضویت داشته در تشخیص شورای نگهبان است اما هیچ توافقی بین من و احمدی‌نژاد در این خصوص نبوده‌است.

این متقاضی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر زمانی آقای احمدی‌نژاد از این حلقه انحرافی پالایش شدند و خواستند از من حمایت کنند، مخلص او هم هستم.

احمدزاده در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات تایید صلاحیت می‌شود، گفت: اعضا شورای نگهبان افرادی عادل، بصیر و بی‌طرف هستند و از آنها جز نتیجه صواب عاید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عدم احراز صلاحیت به معنای نفی صلاحیت نیست، افزود: همه کسانی که به نامزد انتخاب شده‌اند در دو گروه احراز صلاحیت و عدم احراز صلاحیت قرار می‌گیرند که همه باید تمکین کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین در خصوص دلیل خروج از دولت گفت: علت خروجم اتفاقاتی بود که در ارتباط با سازمان میراث فرهنگی و غیر آن از سنخ واگذاری‌های خلاف قانون رخ داد و دست من بسته بود و از ناحیه دوستانی در دولت تحت فشار بودم.

وی افزود: ضمن اینکه یک سری نگرش‌هایی در دولت وجود داشت که احساس کردم این نگرش‌ها به اصل کلی حرکت نظام آسیب می‌رساند و ماندن من در دولت به این نگرش‌ها کمک می‌کرد که ترجیح دادم از دولت خارج شوم. احمدزاده نوع نگاه به روحانیت، مکتب ایرانی، حاشیه‌سازی‌ها، اختلاف با سایر قوا و... را برخی از این نگرشها عنوان کرد.

رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: من آنجا که باید ایستادم و وقتی دیدم عرصه تنگ است، بیرون آمدم.

وی با بیان اینکه حتی حکم سخنگوی دولت را قبول نکردم، اظهار داشت: پیشنهادات دیگری نیز شد تا من از دولت خارج نشوم زیرا برخی فکر می‌کردند وقتی من بیرون آمدم جیغ و داد می‌زنم اما من سکوت کردم.

احمدزاده با بیان اینکه 1.5 سال سکوت کرده‌ام، بیان داشت: الان احساس خطر کرده‌ام زیرا برخی دوستان میل به تداوم دارند و مسئله من این است نه صرف رئیس جمهور شدن.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من پای آرمان‌ها و اصول انقلاب با کسی معامله نمی‌کنم؛ می‌خواهد ارزشی باشد یا ورزشی.

استاندار سابق فارس با بیان اینکه برای خوش آمد کسی حرف نمی‌زنم، تصریح کرد: من احمدی‌نژاد را هنوز خیلی دوست دارم و اگر امروز از جریان انحرافی پالایش شود، اولین کسی هستم که پای کارش می‌روم.

احمدزاده با بیان اینکه هنوز از احمدی‌نژاد 84دفاع می‌کنم، بیان کرد: بنده نه لاریجانی چی هستم و نه قالیباف چی و گفتمان آنها را قبول ندارم و به سمت کسی نرفتم.

وی اظهار داشت: در انتخابات تایید صلاحیت بشوم یا نشوم و رای بیاورم یا نیاورم، می‌خواهم دینم را به انقلاب ادا کنم.

رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص دفاع خود از مکتب ایرانی نیز گفت: از آنها سوال کردم که منظورتان از مکتب ایرانی چیست و آنها گفتند که خدمات ایران به اسلام منظورماست و من چون معارف اسلامی درس می‌دادم، گفتم این حرف‌های شما را مرحوم مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران بیان کرده و من براین اساس دفاع کردم.

وی با بیان اینکه من از مبانی‌ام عدول نکرده‌ام و همان احمدزاده 84 هستم، اظهار داشت: اوایل فکر می‌کردم این جریان ریشه ندارد و در شکم آنها رفتم و دیدم پشت آنها همین آقاست وقتی عرصه را تنگ دیدم و استعفا دادم.

احمدزاده با بیان اینکه آدم سیاسی نبودم و مانند متکی نمی‌توانستند با من برخورد کنند. دعوای من سر مسائل بزرگ بود و وقتی می‌گفتم "چرا این که قیمتش 700میلیارد تومان است آن را به قیمت 100میلیارد تومان به این آقا می‌دهید؟" می‌گفتند تو چه کاره‌ای که دخالت می‌کنی.

وی تصریح کرد: من یک شبه استعفا ندادم و چند بار استخاره کردم وخیلی اتفاق‌ها افتاد تا از دولت بیرون آمدم و ریشه آن هم همین حرفها بود.

احمدزاده بیان کرد: کافی بود من در دولت چشمم را روی خیلی از چیزها ببندم و سکوت کنم و تداوم بیابم اما حرفهایی زدم و تذکراتی دادم که منجر به چالش و استعفایم شد.

وی با بیان اینکه رابطه من با احمدی‌نژاد دلی بود، افزود: با اکراه دارم از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنم چون آرمان من بود و نماد ساده‌زیستی و اشرافیت بود و من دنبال این احمدی‌نژاد هستم.

احمدزاده اظهار داشت: نباید افرادی چون لنکرانی و فتاح و... را با احمدی‌نژاد مقایسه کرد و زیرا احمدی‌نژاد وقتی فقیری می‌دید اشک از چشمانش سرازیر می‌شد اما نمی‌دانم این حلقه وامانده انحرافی با احمدی‌نژاد چه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس