بازدید 12350
۶
نکات جالب نشست خبرى كارلوس كى روش

كى روش درباره خبرنگاران چه گفت؟

کارلوس کى‌روش در نشست خبرى ‌دیروز ‌گفت: شروعى دوباره در خرداد ماه داریم. پس از مدتى که به ایران آمدم و پس از تحقیقات اولیه ‌از فوتبال ایران، در‌‌ همان آغاز به دوستان یادآورى کردم، باید هشیار باشیم، زیرا راه رسیدن به جام جهانى ۲۰۱۴ از سال ۲۰۱۱، ۱۲ و ۱۳ آغاز مى‌شود؛ بنابراین، باید با روحیه‌اى جنگجویانه کار را ادامه بدهیم. وى تصریح کرد؛ ایمان دارم دست‌کم به پلى آف مى‌رویم.
کد خبر: ۳۱۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷ 28 April 2013
روز گذشته، كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي در نشست خبری با اصحاب رسانه به تفصیل به گفت‌وگو نشست،

 
به گزارش «تابناک»، در این نشست خبری، هنگامی که خبرنگاری درباره شانس راهیابی مستقیم تیم ملی به جام‌جهانی از کی روش پرسید، وی به گونه‌ای پاسخ داد که گویی فاصله ما با برزیل تنها یک برد ساده خانگی است؛ هر چند کی روش به مشکلاتی که پیش روی تیم ملی است، هم اشاره‌ای واقع‌بینانه داشت و درخواستش این بود که باید در فرصت باقی مانده رسانه‌ها از تیم او حمایت کنند!

سخنان سرمربی تیم ملی دارای نکات جالبی بود که با هم مرور می‌کنیم:

سه بازی مرگ و زندگی

رفتن به جام‌جهانی از ۲۰۱۴ نیست، بلکه ما باید مسیر رو به جلویی داشته باشیم. همگی باید هشیار باشیم. متأسفانه ما زمان ارزشمندی را از دست دادیم. این از دست دادن زمان شاید از لحاظ تجربه تیم ملی هم بود. در درجه دوم همانطور که می‌دانیم ما باید برای همه چیز بجنگیم. سه بازی مرگ و زندگی برابر ماست؛ یا می‌بریم و به هدفمان می‌رسیم یا به هیچ چیز نمی‌رسیم.

غیبتم احساس نمی‌شود!

نخستین سوال را خبرنگاری از کی‌روش درباره غیبتش در بازی با قطر پرسید. وی در پاسخ گفت: من راجع به این مسأله هیچ دغدغه و نگرانی ندارم، چون دستیاران خوبی در کنارم دارم. من سیموئز را دارم که بیش از چهل سال سابقه کار دارد و همچنین امید نمازی و دن گاسپار که در مدت همکاری با آن‌ها مشکلی نداشتم.

یک تیم به جای دژاگه بازی می‌کند

همان گونه که می‌دانید، مصدومیت اشکان در زمان بدی شکل گرفت، ولی مسأله‌ای که خیلی باید به آن توجه کنیم، این است که نباید با حساب کردن روی یک بازیکن به میدان برویم. اگر راجع به بازیکنی که قرار است جانشین اشکان شود بپرسید، بی‌درنگ به شما پاسخ خواهم داد که نام آن بازیکن «تیم» است؛ تیم جانشین خوبی برای دژاگه خواهد بود.

فعالیت‌های پشت پرده من کارساز بود!

پس از ۳۳ سال مربیگری به شما اطمینان می‌دهم که اگر آماده انتقاد نبودم مدت‌ها قبل مرده بودم. فقط به یک نمونه که در تلویزیون شما مطرح شد، اشاره می‌کنم. مسأله‌ای که ‌سفارشی در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد، راجع به مرخصی‌های من بود. پس از ۳۳ سال نیاز نیست ‌برای اینکه ببینم باد می‌آید به خیابان برو‌م بلکه با دیدن درختان از پشت پنجره هم می‌توانم متوجه شوم که آیا باد می‌وزد یا خیر. آن برنامه مشخصا برای لطمه به من و تیم ملی مطرح شده بود. حضور دژاگه، داوری و قوچان‌نژاد در تیم ملی به خاطر همین کار‌ها و فعالیت‌های پشت پرده من است.

نام داور سنگاپوری در کتاب گینس!

فیفا برای بازی بسیار مهمی که بین ایران و کره‌جنوبی بود، داوری را از سنگاپور برگزید. شما فکر می‌کنید که فیفا توقع داشته در آن بازی چند بیننده به ورزشگاه بیاید و فکر می‌کنید که این داور از چه لیگی برگزیده شده است؟ میانگین حضور تماشاگر در لیگ سنگاپور در هر بازی ۹۶۲ نفر است. حالا شما به عنوان اصحاب رسانه فکر می‌کنید که این داور ظرفیت لازم برای قضاوت در دیداری با حضور صد هزار بیننده را داشت؟ این داور می‌تواند داوطلب حضور در کتاب گینس باشد چون میانگین چهار کارت زرد در هر بازی را هم دارد.

خبری از مجیدی و رحمتی نخواهد بود
با رحمتی بازنشسته کاری ندارم!

مجیدی زمانی که از طرف من به تیم ملی دعوت شد، ‌ناگهانی اعلام بازنشستگی خود را از فوتبال حرفه‌ای اعلام کرد. وظیفه من نیست که بخواهم عقیده یک بازیکن را تغییر بدهم یا او را متقاعد کنم که به تیم ملی بیاید. از سوی دیگر، هنوز نمی‌دانم چرا داریم در ارتباط با رحمتی بحث می‌کنیم. چیزی که من از آن آگاهم این است که این بازیکن بازنشستگی خود را از مسابقات ملی اعلام کرده است.

هنوز شانس صعود مستقیم داریم

هیچ شکی ندارم که تیم ملی دست‌کم به مرحله پلی‌آف راه پیدا می‌کند و هنوز هم شانس زیادی برای صعود مستقیم به جام‌جهانی داریم و کار دست خودمان است. ما چاره‌ای نداریم یا باید به برزیل صعود کنیم یا به هیچ کجا نمی‌رسیم. برای فصل بعد بدون در نظر گرفتن اینکه مستقیم به جام‌جهانی برویم یا با پلی‌آف، نظر محقرانه و خاکی من این است که بهتر است یک لیگ شانزده تیمی و یک جام حذفی خوب داشته باشید.

تعامل نه، رابطه حرفه اى

کى روش در مورد اینکه چرا با مربیان جلساتى را برگزار نمى‌کند و تعاملات بین او و مربیان لیگ بر‌تر در چه زمینه اى است، خاطرنشان کرد: مهمتر از آن تعاملى که شما مطرح مى کنید، رابطه حرفه اى است که باید بین مربیان ‌‌باشد. در جلسه‌اى که با مربیان لیگ بر‌تر داشتیم، متوجه دیدگاه‌های ‌آن‌ها شدیم. دلیل برگزارى آن جلسه نیز این بود که به من کمک کند، درک بهترى از شرایط و آینده فوتبال ایران داشته باشم.

مثل وزیر امور خارجه هستم!

وى افزود: سرمربى وظیفه دارد تا همه مسائل و موارد را دقیق ‌ارزیابى ‌و بازیکن را براى حضور در تیم ملى متقاعد کند. به همین دلیل بوده است که پیش از این دژاگه به تیم ملى نیامده بود. من همچون یک وزیر امور خارجه مى‌مانم. شما نمى توانید به وزیر امور خارجه بگویید چرا به عراق سفر کرده است، زیرا مسئولیت اوست. من هم همین مسئولیت را دارم و باید این وظیفه را انجام دهم. در ادامه نشست خبرى کى روش، سرمربى تیم ملى به موضوعى اشاره کرد که معتقد بود تاکنون آن را بیان نکرده بود.

حاشیه‌ نشست سرمربی تیم ملی فوتبال

سرمربی تیم ملی با کتک ‌زدن مترجمش به نوعی فشار انتقاداتی را که به او وارد شده، نشان داد.

کنفرانس مطبوعاتی کارلوس‌ کی‌روش از ساعت ۱۴ با توضیحات مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال آغاز شد.

امید نمازی به دلیل سرماخوردگی در گوشه‌ای از جلسه نشسته بود و نتوانست کار ترجمه را انجام دهد.

*آب معدنی‌های چیده شده مقابل کی‌روش بر خلاف آب‌معدنی‌هایی که روبه‌روی خبرنگاران بود، آرم نداشت.

*سرمربی تیم ملی با یک تیم پرتغالی در این نشست کنفرانس حاضر شده بود و هلنا کاستا، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان و دستیارانش نیز در آن بودند.

*کی‌روش از خبرنگاران ‌خواست ‌خیلی رک و شفاف پرسش‌هایشان را مطرح کنند.

*همدلی و اتحاد خواسته خبرنگاران و کی‌روش بود.

*بحث خداحافظی مهدی رحمتی برای زمان طولانی نقل این جلسه شده بود.

*با طولانی شدن کنفرانس دوربین‌های صدا و سیما محل را ترک کردند.

* پس از طولانی شدن جلسه کنفرانس، کی‌روش از مسئولان برگزاری مراسم انتقاد کرد که چرا امکانات لازم مثل چای و کیک را ‌برای خبرنگاران فراهم نکرده‌اند تا آن‌ها آنقدر خسته نشوند.

*سرمربی تیم ملی برای این که توضیح دهد چقدر زیر فشار انتقادات قرار دارد، به نوعی گردن مترجم خود را می‌گرفت و می‌کشید.

*در بخش پایانی این نشست، فیلمی برای خبرنگاران به نمایش درآمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶
حداقل آدم باشعوري است و سرش به تنش ميارزد. مقايسه كنيد با استاد ...
پاسخ ها
بيژن خصوصي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
آقاي كي روش سرمربي باتجربه وباسوادي در امر فوتبال ميباشد.پيشنهاد ميكنم همه دست اندركاران تاپايان مسابقات ازايشان حمايت كنند واز هرگونه انتقاد خودداري نمايند. نظرات مفيد مربيان فوتبال ما ميتواند كارگشا وكمك بايشان
باشد. هنوز معتقدم ما ميتوانيم.باميد پيروزي تيم ملي فوتبال ايران زمين.
ایشون همه تلاششو واسه نابودی فوتبال ایران انجام میده.البته بدستور قطر..
lمطمئنا فهم ودانش او از افراد مدعی که هیچ کارنامه حتی از کشورهای درجه چندم ندارند بهتر است و اساتیدی مثل اقای جلالی بارها گفت اند که باید برای پیشرفت باشگاه اقدام کنند ولی کو گوش شنوا
یا مقایسه کنید با ژنرال و سرجوخه و سرکار استوار و ...
اگه یک مربی ایرانی در راس کار بود چه اتفاقی می افتاد که الان نیفتاده؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان