بازدید 2314

افزایش شوری آب یزد، کشاورزی را تهدید می‌کند

کد خبر: ۳۱۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲ 28 April 2013
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزایش هزینه‌های تولید و تعطیلی کارخانجات یا نیمه فعال شدن آنها به دلیل نبودن تسهیلات را از جمله دیگر دلایل رکود صنعت در استان یزد خواند و بیان کرد: میزان شوری آب استان به حدی بالا رفته که کشاورزی را هم تهدید می‌کند.

محمدصالح جوکار با اشاره به مشکلات استان یزد گفت: این استان در برخی مشکلات همچون مسائل اقتصادی با کل کشور مشترک است؛ خصوصا در بخش صنعت که افت شدید سرمایه در گردش واحدهای صنعتی قابل تامل است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، افزایش هزینه‌های تولید و تعطیلی کارخانجات یا نیمه فعال شدن آنها به دلیل نبودن تسهیلات را از جمله دیگر دلایل رکود صنعت در استان یزد خواند و افزود: تعداد بی‌شماری از واحدهایی که از ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت کار داشتند در بخش صنعت کاشی، ساختمان و نساجی، به دلیل نداشتن تسهیلات لازم برای ادامه کار معطل مانده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آب در استان یزد ادامه داد: مشکلات آب و عدم تامین آب مورد نیاز باعث شده بخشی از صنایع در استان به بن بست برسد و توسعه آنها میسر نباشد و اگر فکر اساسی و جدی در این باره نشود و منابع پایدار آب تامین نشود، در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

جوکار با جدی خواندن این تهدید خواستار اخذ تمهیداتی در این عرصه شد و تصریح کرد: تامین منابع پایدار آب از خلیج فارس می‌تواند راهگشا باشد، یا در موضوع آب شرب که از منابع داخلی تامین شده، به صورت مکمل انجام شود؛ زیرا میزان شوری آب استان بسیار بالا رفته و حتی کشاورزی را هم تهدید می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به مسائل زیرساختی استان یزد گفت: یزد در کریدور مواصلاتی بین شمال و جنوب کشور قرار گرفته و همین جاده ترانزیتی، پرترددترین مسیر مواصلاتی کشور است ولی هنوز به آزادراه تبدیل نشده و وزارت راه نیز در بودجه سال ۹۲ پیش بینی لازم برای این موضعوع را نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این آزادراه تا کاشان کشیده شده و بعد از آن ادامه پیدا نکرده، افزود: استان یزد هم از لحاظ جغرافیایی و هم از نظر ژئوپلتیکی، موقعیت حساسی دارد و در امر اقتصاد و تجارت نقش مهمی ایفا می‌کند؛ درخواست نمایندگان استان در چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفتن این آزادراه بوده و اینکه وزارت راه و شهرسازی، توجه لازم به آن را داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار