بازدید 7406

بازدید هوایی احمدی‌نژاد از پروژه منوریل قم

کد خبر: ۳۱۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴ 23 April 2013
رئیس جمهور از مسیر فاز یک پروژه منوریل شهر قم و نیز پروژه مسیر آیینی حرم تا حرم که حرم حضرت معصومه(س) را به مسجد جمکران متصل می‌کند به صورت هوایی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور که امروز برای افتتاح و بازدید از چند طرح زیربنایی و عمرانی به استان قم سفر کرده است، به صورت هوایی از طرح منوریل و مسیر آیینی حرم تا حرم بازدید کرد و برای اطلاع دقیق‌تر از جزئیات اجرای این طرح‌‌ها در قسمتی از بزرگراه حرم تا حرم فرود آمده و با اشاره به بهره‌برداری از کمربند ریلی استان قم دستور تسریع در انتقال و جابجایی بخشی از خط‌آهن سراسری را که در عبور از شهر قم از میان این مسیر می‌گذرد، صادر کرد.

طرح اجرای مسیر آیینی حرم تا حرم به طول 7 کیلومتر از 18 سال پیش آغاز شده بود اما به دلیل عدم تأمین منابع مالی برای تملک اراضی موجود در مسیر متوقف مانده بود که با تدبیر و تصمیم دولت نهم و تأمین منابع لازم؛ برای تملک 3 میلیون متر مربع زمین قرار گرفته در این مسیر فراهم شد.

این مسیر با عرض 400 متر به طور مستقیم و بدون هیچ مانعی حرم حضرت معصومه(س) را به مسجد جمکران متصل می‌کند، بطوری که با قرار گرفتن در هر بخشی از آن به راحتی امکان مشاهده حرم حضرت معصومه(س) و ساختمان مسجد جمکران وجود دارد.

همچنین این مسیر دارای خطوط پیاده‌رو، ماشین‌روی تندرو، کندرو و اتوبوس بی‌آر‌تی نیز خواهد بود.

برای اجرای این مسیر آیینی 1500 میلیارد تومان و برای اجرای امکان عمومی مورد نیاز در طول مسیر نیز 1500 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

با توجه به دستور رئیس جمهور پیش‌بینی می‌شود برای تسریع در رفع معارضه خط‌ آهن در این مسیر آمد و شد در آن همزمان با نیمه شعبان امسال آغاز شود.

احمدی‌نژاد همچنین به صورت هوایی از مسیر اجرای فاز اول طرح منوریل شهر قم به طول 4.7 دهم کیلومتر بازدید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل