بازدید 53015

صاحب این تصویر، مرا از قمارخانه نجات داد

گوشت یخ زده می‌آورد. خانمش گفته بود که از گوشت‌ها برای خودمان کنار بگذار و بیاور. ایشان هم گفته بودند که یکی از بچه‌ها را بفرست بیاید توی صف بماند تا مثل بقیه مردم به او گوشت بدهم.
کد خبر: ۳۱۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷ 21 April 2013
هرچند معمولا قصاب‌ها آدمهای خشن و سختی به نظر می‌رسند، ولی شهید عبدالحسین کیانی، بسیار متواضع و مهربان بود. با لبخندی که همیشه بر لبانش داشت، جاذبه‌اش بیشتر می‌شد. با صدای اذان ظهر، مغازه را به شاگردش سپرده و راهی مسجد می‌شد. مرور چند خاطره از او که از قصابی محله به علمداری گردان رسید، خواندنی است.

تا زنده‌ام به کسی نگو

در دوران جنگ تحمیلی که کمبود کالا به مردم فشار می‌آورد، روزی مشهدی عبدالحسین کیانی به من گفت: شخصی به من پول می‌دهد که به افراد نیازمند گوشت برسانم. شما هم اگر نیازمندی سراغ داشتی بفرست مغازه. من هم همین کار را کردم و کسانی را که می‌دانستم توان مالی‌شان کم است، معرفی می‌کردم و او ‌‌بسیار آبرومندانه کمک‌ها را به آن‌ها می‌رساند. به این شکل که هنگام تحویل گوشت، دست خود را دراز و وانمود می‌کرد که دارد پول می‌گیرد یا اینکه پولی می‌گرفت و دوباره پول را زیر گوشت گذاشته و بر می‌گرداند تا دیگران متوجه قضیه نشوند.

این کار او من را به وجد آورد و به فکر افتادم این کار خوب و نیک را ترویج دهم. به همین دلیل، یک روز سراغ شهید عبدالحسین رفتم و به او گفتم: دوست دارم این آدم نیکوکار را بشناسم و من هم به نوبه خودم از او تشکر کنم. گفت: چون می‌دانم راضی نیست نامش را نمی‌گویم. اصرار کردم و او با لبخند همیشگی سعی می‌کرد، مرا از این کار منصرف کند. با حدسی که زده بودم، به او گفتم: حالا که معرفی نمی‌کنی، پس فقط به یک پرسش من پاسخ بده.

او پذیرفت و گفت: بپرس. من هم از فرصت استفاده کردم و گفتم: آن شخص خودت نیستی؟ با شنیدن این سوال دستش را به دور گردنم انداخت و گفت: این سؤالات چیه می‌پرسی؟ خواست بحث را عوض کند. اما من دوباره ‌تکرار کردم و گفتم: قرار بود جواب این پرسش من را بدهی؛ یا بگو آره یا نه.

عبدالحسین با تواضع گفت: اگر بگویم نه، دروغ گفته‌ام اگر بگویم بله، ریا شده، ولی راضی نیستم این را جایی بگویی لااقل تا زنده‌ام.

پس از شهادت او در عملیات فتح المبین تازه متوجه شدم که او کمک‌های زیادی می‌کرد حتی کسانی بودند که همیشه خرجی آن‌ها را می‌داد، ولی تلاش می‌کرد کمک‌ها و امور خیر خود را به نام دیگران ثبت کند.
 
او من را از قمارخانه نجات داد

روزی ساعت سه که به قصد رفتن به قمارخانه از منزل بیرون آمدم، در بین راه با شهید کیانی برخورد کردم. از من پرسید: کجا می‌روی؟ گفتم: قمار خانه. یکباره شهید به نشانه سکوت دستش را بر دهان مبارک گذاشت و به من گفت: نرو و از این کار دست بکش و توبه کن. از من پرسید که آیا در این راه پولی از دست داده‌ای؟ گفتم: بله مقداری از پولم را باخته‌ام. گفت: من جبران می‌کنم.

بلافاصله سوئیچ خودرویی را در دستم گذارد و دستم را محکم فشرد و گفت: بگیر و شروع به کار کن. چون گواهی نامه نداشتم قبول نکردم. پرسید: آیا منزل داری؟ گفتم: بله ولی خانه من در گرو شهرداری است. گفت: منزلی در فلان منطقه است؛ مال تو. باز نپذیرفتم و گفتم: من بچه منطقه قلعه هستم و عادت به آنجا دارم. او می‌خواست به من پول دهد اما قبول نکردم و گفتم: مقداری دارم.

چند روز بعد با نیسان آمد. من را سوار کرد و به ‌دامداری خودش برد و به برادرش گفت: از گوسفندهای چاق داخل نیسان بگذار. یکی یکی گوسفندان را داخل ماشین گذاشت تا ماشین کامل پر شد و من با تعجب در حال نگاه کردن بودم که یکدفعه شهید گفت: این‌ها را بگیر و به عنوان سرمایه اولیه ‌‌شروع به کار کن و هر وقت هم از لحاظ مالی مشکلی داشتی، من هستم. نیازی نیست به کسی بگویی.

او این سرمایه را در اختیار من گذارد و گفت: برو دنبال کار و دیگر دنبال کار خلاف نرو. من هم اطاعت کردم و رفتم دنبال کار. به کار خرید و فروش گوسفند پرداختم و با این کار وضع مالی خوبی پیدا کردم و برای خودم خانه‌ای خریدم. ازدواج کردم و زندگی‌ام به سرعت سر و سامان گرفت که این را نخست مدیون خداوند متعال و دوم شهید عبدالحسین کیانی هستم.

دنیا را با یک چشم نگاه کن

یک روز به همراه شهید کیانی به دامداری ‌می‌رفتیم که رو به من کرد و گفت: مشهدی علی! می‌خواهم به شما چیزی بگویم. گفتم: بفرما. گفت: دنیا را فقط با یک چشم نگاه کن و آن چشمی را که با آن دنیا را می‌بینی، نیم بند کن؛ یعنی به مال و منال دنیا این جوری نگاه کن، چرا که دنیا خیلی فریبنده است.
 
اطاعت از امام خمینی (ره)

از آن موقعی که امام سفارش کرده بود، ‌بروید جبهه تا جوان‌ها خسته نشوند، او گفت: من هم باید برای عملیات‌های اصلی به جبهه بروم. دیگر به جبهه‌های پدافندی بسنده نکرد تا اینکه، عملیات فتح المبین شروع شد و مسئولین سپاه به او اصرار می‌کردند که در عملیات شرکت نکند؛ اما ایشان با یک جمله همه را قانع کرد و گفت: امام فرمایش کرده بروید جبهه تا جوانان خسته نشوند. اگر امام گفته به استثنای من، قبول. من نمی‌روم جبهه. پس از این استدلال دیگر کسی حرفی نزد. او با داشتن هشت فرزند کوچک و دامداری و مغازه قصابی همه را‌‌ رها کرد و به سوی تکلیف الهی و رضای معبودش رفت.
 
فقط طبق نوبت!

گوشت یخ زده می‌آورد، خانمش گفته بود که از گوشت‌ها برای خودمان کنار بگذار و بیاور. ایشان هم گفته بودند که یکی از بچه‌ها را بفرست بیاید توی صف بماند تا مثل بقیه مردم به او گوشت بدهم.

سلام من را به امام برسانید

عملیات فتح المبین داشت شروع می‌شد. یک روز از پادگان دو کوهه داشتیم می‌آمدیم خانه که پرسیدم ‌نمازی بدهکاری؟ گفت: تا جایی که یاد دارم هیچ نمازی بدهکار نیستم و دوباره می‌گفت: تا سال ۴۲ و گریه می‌کرد. باز ما گفتیم که روزه‌ای، خمسی، زکاتی بدهکاری؟ گفت که بدهکار نیستم و پس از چندین بار‌ شروع صحبت و قطع آن با بغض و گریه‌اش با زحمت گفت که من سال ۴۲ خدمت امام بودم و بعد از آن نتوانستم خدمت امام برسم. اگر شهید شدم، سلام مرا به او برسانید و بگویید دو رکعت نماز برای من بخواند. بعد مکثی کرد و گفت: نه نماز نخواند. نمی‌خواهم به زحمت بیفتند.

او لایق شهادت بود

هر کدام از بچه‌ها که حاجی را می‌شناختند، می‌گفتند، شهید می‌شود.
 
ایشان به حمزه سیدالشهدا گردان معروف بود. روزی در پادگان دوکوهه بچه‌ها به او گفتند: شما که زن و چند فرزند داری، چگونه به جبهه آمده‌ای و چه احساسی داری؟ دلتنگ و نگران نیستی؟ گفت: من اصلا فکر نمی‌کنم که بچه دارم. فکر نمی‌کنم که در دنیا هیچ چیزی داشته باشم.

او دل از دنیا بریده و زن و فرزندش را به خدا سپرده بود و اجر این وارستگی را در عملیات فتح‌المبین از خدا دریافت کرد. خبر شهادتش که در گردان پیچید، همه گفتند: او لایق شهادت بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۱۶۷
روحش شاد
پاسخ ها
دزفولی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
موضوع دادن پول گاوها رو ننوشته بودید
ایشون به یکی گفته بود این دو گاو رو فردا بیار کشتارگاه برای من تا ذبح کنم و ازت بخرم
شب تو دزفول موشک میزنه و گاوها تلف مییشوند
رفته بود پول گاوها رو پرداخت کرده بود !! گفته بود حرف مرد سنده
نه مثل الان که سند باد هواست
کاتب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
کسانی که به این مطلب منفی میدهند بدانند که مدیون شهدا هستند و خود را مدیون شهدا میکنند...
انها کجا - ماها کجا
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
آنها کجا - ما کجا و ( اینها ) کجا
به این میگن مرد
گفتن اعمالش وشنیدنش خیلی راحته ولی درکش خیلی سخته
روحش شاد
روح هر انسان پاکی شاد
خدایش بیامرزد
انشاالله با امام حسین(ع) محشور شود
یاد و خاطره اش زنده است و زنده باد خدایش بیامرزد
خدایا به ماهم لطفی عطا کن تادراین دنیا خوب باشیم وخوب عمل کنیم ......روح شهید با اباعبدالله (ع) واهل بیت محشور باد.
روحش شاد و یادش گرامی باد
خوشا به حال ايشان و همه آنهايي كه شهيد شدند.
خدا رحمتش کند . جمهوری اسلامی ایران این چنین سرمایه های عظیمی داشته و دارد و باحفظ این ارزشها تاظهور حضرت ولی عصر استوار وقدرتمند خواهد بود
خداوند با صالحان وابرار محشورش گرداند. آمین
روحشان شاد و یادشان گرامی
باور کنید خداوند در دوران جنگ بهترین ها را گلچین کرد دعا کنیم همه ما و بخصوص مسئولین کمی بیشتر به راه شهدا باز گردند تا شرمنده آنها در روز قیامت نشوند
بغض گلویم راگرفت. خوشا به حالش. ما که در تار عنکبوت کثیف و خاک خورده این دنیا اسیریم چه می فهمیم که او چه میدید که ما نمی بینیم . آیا از اینها خجالت نمی کشیم؟مگر امام نگفت هر جا دعوا هست خدا نیست؟؟ دست تابناک درد نکنه که گاهی تلنگری میزنه اما آنقدر شکم هایمان از لقمه حرام و بیت المال ناحق پر شده که اسرافیل در صورش هم بدمد گوشمان وزوز هم نمیکند لقمه حرام هم بازیهای حسین (ع) را قاتل او کرد چه برسد به ما که خمینی(ره) را هم سیر ندیدیم و برفت. هنوز نیم قرن از عمر انقلاب نمیگذرد که همه اهالی جز معدودی به جان هم افتاده اند و رحم به صغیر و کبیر هم نمیکنند و آبروی انسان و کشور برایشان معنا ندارد

حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر
خداوند قرين رحمتش كند
انشا الله
درووووووووووود خدا بر ایم فرشتگان زمینی
روحش شاد و راهش پر رهرو باد .
روحش شادرهروانش بیشماروانشالله باامامان علیهم السلام محشورگردد
خدا همشون رو رحمت کنه و به آبروی آنها نگاهی هم به ما بکنه
سلام.تشکر بسیار زیبا بود.
درود بر روح پاکش
روحش شاد
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
از این مطالب و خاطره ها بیشتر بگذارید
بنده توفیق شرکت در جلسات قرائت قرآن مسجد حاج فرج الله سابق دزفول همراه وی و تلمذ در محضر اخوی بزرگترش را داشته ام(نیم قرن پیش) این شهید گرامی و برادر بزرگش برای جوان و جوانان اهمیت خاصی در جلسات قائل می شدند و موجب حضور و استقبال جوانان از شعائر مذهبی می شدند هردو مظهر خلق و خوی پسندیده بودند شهید گرامی بسیار محجوب و با حیا بودند و پول گوشت را از خانم ها از روی پیشخوان بدون نگاه برداشت می کردند متانت و صفای او معروف خاص و عام بود خدای متعال روح بزرگ اورا غریق شادی گرداند
واقعا شهادت لیاقت میخواهد.
او لایق شهادت بود
مردان بی ادعا ...
كجايندمردان بي ادعا.مسولين بدانندمديون چكسانيند؟بخودبيايند
یالیتناکنامعک قدافوزفوزاعظیماروحش شاد
1_اولا زبان از تجلیل و تقدیر از این قهرمانان واقعا قاصر است. و 2_ ثانیا دستگاههای هنری و فیلمسازی هنوز نتوانسته اند این قهرمانان واقعی را برای کودکان ونسل امروز وآینده الگوسازی کنند. لطفا نگویید چه ربطی داشت! چرا که بقول دبیرمان (دیگران مس را مطلا می کنند/اوستاعباس نقره را مس می کند؟!) دنیای غرب باساختن قهرمانان خیالی ذهن کودکان ما را مدیریت می کند آنوقت ما برای قهرمانان واقعی فقط یادمی کنیم وخاطره و فاتحه می خوانیم!
خلاصه اینکه شهدا درست عمل کردند، ماچه کردیم؟؟؟
مدیون خون شهداییم . شهدا شرمنده ایم
مصداق بارز "عاش سعیدا و ماتا سعیدا" بودند
کجایید ای شهیدان خدائی
بلاجویان دشت کربلائی
کجائید ای سبک روحان عاشق
پرنده تر زمرغان هوائی
میگم یه کلمه رحمت به اون شیری که خورده
خداوند رحمتش کند به خداوند قسم که چقدر ما مدیون این بزرگواران هستیم
تمام شهدای ما انسانهای وارسته ای بودن
حتی بعد از چند دهه از شهادتشان هنوزم الگوی خوبی برای ما و زندگی ما هستند
خداوند متعال رحمتشان کند و با سید الشهدا مشهور شوند .
تابناک خوب اشک ما رو هر روز در میاری کاشکی همه مسئولین از خوب و بد از جریان و غیر جریان از انحرافی و از اصلی این مطالب را بخوانند و درس بگیرند .
از مال مردم سوئ استفاده نکنید که جوابش سخت است .
انشالله با امام حسین محشور بشوند . لقب ایشون جوانمرد قصاب هست و زاده دزفول هستند .
به حواشی جنگ و بعضی از آدماش کاری ندارم اما، خدا وکیلی اگه همین الان مثل اون موقع ها و آدم های اون موقع ها، اهل رحم کردن به هم دیگه، دل سوزوندن برای هم دیگه، مظطرب شدن برای گرفتاری های هم دیگه، این قدر به فکر فردا نبودن و رو هم گذاشتن نبودن و ... بودیم و باشیم، این قدر وضعیت زندگی سخت می شد؟!!!!!
( لطفا فارغ از بعضی از عملکرد های سیاسیون و تحریم و... و با در نظر گرفتن فقط نقش خودمون، مثبت و منفی بدین)
خوشا به حالشان كه با همان معنويت شهادت را لبيك گفتند
خدا رحمت کند همه شهدای ایران عزیزمان را.ایشان الگویی برای همه ما جوانان هستند
این شهید بزرگوار فرزند ایران و متولد شهرستان دزفول می باشند
روحش شاد
خدا رحمتش کنه
باید ازینا یاد بگیریم
از خودم خجالت کشیدم
السلام علی الشهدا و الصدیقین
و امروز هم کشور نیازمند این رفتارها و این روحیه ها می باشد وگرنه تحریم های فعلی به مراتب سهل تر از شرایط آن دوران می باشد ؛ خداوند انشاالله این شهید عزیز را غریق رحمت خود نماید و ما را هم اگر شایسته شهادت نمیداند لااقل از شفاعت شهدا بهره مند نماید ؛ انشاا..
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
خدا رحمتش کند
همين داستان مرا از انجام يك كناه بازداشت
شهيدان حتي بس از شهادت نيز خير بركت دارند
زيرا آنان زنده اند ونزد خداوندشان روزي مي ﮔيرند
با سلام.تاریخ تولد شهید نشان می دهد که وی از متولدین دهه 20(یعنی هزار و سیصد و هیجده) می باشد.برای من که متولد دهه 40 هستم,افرادی در سن و سال این شهید بزرگوار ،الان پیر مرد و پیر زن حساب می شوند.یعنی حدود هفتاد سالشان باید باشد! با هر یک از این پیر مردها مدتی صحبت از جتگ ،مرگ و شهادت می کنم.با اینکه بیش از سی سال از آن شهید بزرگوار بیشتر زندگی کردیم و بحمدالله در این دنیا به نظام و مردم خدمت می کنیم،ولی همه به اتفاق اعتراف می کنیم:برد را شهداء کردند!خداوند همه جوانان دیروز و امروز را عاقبت بخیر کند و همه ما را رهرو شهداء قرار بدهد تا مدیون آنان نباشیم.انشا الله
درود بر این مردان خدایی .
به این عزیزان میگویند هنرمند واقعی
بسیار عالی... خدایا به ما هم لیاقت شهادت عنایت بفرما
درود برشهدای اسلام .مدیون شهدابوده ایم وهستیم و خواهیم بود
باسلام خداوند شما راباشهدا محشورفرماید که امروزبغض دلتنگی چند ساله ام ترکید.
شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند. امام خمینی ره
درود خداوند بر این شهید بزرگوار و همه شهدای اسلام
شادی ارواح طیبه شهدا صلوات
این شهدا نشان دادند تامرز عصمت میشود پیش رفت و راه رسیدن به کمال در هر شغل و مکانی وجود دارد. روح شهید کیانی و سایر شهدای این خانواده معظم شاد و راهشان پر رهرو باد.
پندار ما این است که ما مانده ایم وشهدا رفته اند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند.
شهید آوینی
روحش شاد
ای خدا یاد و خاطره شهداء را از ما نگیر . آنها به چیزی که لایق آن بودند رسیدند ، آیا ما لیاقت ادامه راه آنان را داریم ؟
خوش به سعادتش
خوشا به سعادتي كه داشت كاش مهنم ميتوانستم مثل اين شهيد بزرگوار باشم.
سلام بر تمام شهیدان
خداوند او را انشاالله در بهترین جای بهشت قرار داده است کمتر کسی در کره زمین پیدا میشود که مثل ایشان باشد حیف که این دنیا را ترک می کنند و می روند.
يا ليتني كنت معهم و افوز فوزا عظيما. خوش به سعادت همه شهدا.
درود خدا بر شهیدان راه حق.
خدا مارو خاک پای ایشان قبول کند روحش شاد وراهش پاینده باد.
ابن انسان نباید الان الگو باشه؟ شرافت رو درس بگیریم.
برای شادی روح شهدا وامام شهدات صلوات
روحش شاد و راهش پر رهرو باد

اینطور آدما الان کم پیدا میشن
خیلی کم
خیلی خیلی کم
خدا رو قسم ميديم به حرمت خون همين شهدا از گناهان ما بگذره...
کجاین مردان بی ادعا
خدا رحمتش کنه
سلام
خدا رحمتش کند, کاش ما ها هم کمی یاد می گرفتیم.

ضمنا تابناک اگر آدرس همچین قصابی, نخود فروشی, بزازی و ... خلاصه حتی آدامس فروشی را می شناسی به مردم محتاج معرفی کن چون واقعا مردم محتاجند, التماس دعا
روحش شاد ودرجوار نبی اکرم سرفراز باد . خدااز شفاعتش مارا بی نصیب نفرماید.
کجایند مردان بی ادعا...
این ها را دیگر در تاریخ دید
روحش شاد-آنان مردان خدايي بودندو خدا به ما كمك كنه كه مديون شهدا نباشيم -
روحش شاد و یادش گرامی
ممنون که گه گاهی از این مطالب نوشته و اصل خودمان را یاد آوری می کنید
شهدا شرمنده ایم التماس دعا دارم کاش میشد کسی به فریادم رسد.
باسلام
خدارحمتش کند خوشابحالش
کاش ما هم از روی شهدا خجالت بکشیم و به جای تظاهر به فکر مردم باشیم نه منفع خود.
ای کاش من هم در آن زمان می بودم ای کاش ای کاش
خدا کمکمون کنه از راه شهدا منحرف نشیم اونایی هم که ..... شدند زودتر برگردند شادی روح شهدا صلوات
خدایش رحمت کند
خدایش بیامرزد چنین مردانی به درد امروز بازار ما می خورد
روحش شاد
واقعا دورود بر این فرزندان دلیر و غیور ایران زمین که مایه سربلندی و افتخار ما هستند . کاش قدر و منزلت و جایگاه این عزیزان همیشه در ذهنمان بماند
روحش شاد باد

خداوند تمام شهدای ما را با شهدای صدر اسلام محشور فرماید
تشکر از تابناک.خدایا ما را شرمنده این شهیدان نکن.کمک کن تا به آرمانهای این عزیزان پایدار بمانیم.
روحش شاد
سلام بنظر بایداز این جنس انسانهای مخلص استوره هایی برای نسلنهای امروز و فردا ساخت.تازندگی وعمل انها چراغی باشد برای راه فردا.دزفول مقاوم وایران اسلامی مینازد به چنین مردان مردی که با تاسی به ائمه ع وتوکل بر خدای سبحان تا مرز شهادت رفتندوخود را با شربت شهادت سیراب نمودند.روحشان شاد
خداوند بر درجات او بیفزاید
خداوند رحمتش کند و روح مطهرش را میهمان ائمه معصومین نماید . انشاا.. که ما هم مدیون شهدا از دنیا نرویم .
خداوندا شفاعت شهدا را نصیب ما بفرما. آمین
ریشه انقلاب اسلامی توسط شهدا همچون شهید کیانی تنومند شد.روحش شاد
عجب رسميه رسم زمونه / مگه در مقابل اين همه پهلواني و رشادت حرفي براي گفتن مي مونه ؟ ميرن آدما از اونا فقط خاطره هاشون بجا مي مونه / روحشان شاد باد . با كمال احترام و افتخار هميشه به يادتان هستم .
خدایش بیامرزد...
دلم عجیب هوای روزهای ایثار و وحدت را کرده چه روزهایی داشتیم چه امیدهایی و چه آرزوهایی ...شهیدان یاد همگیتان بخیر.
این مطالب رو که می خونم از خودم خجالت می کشم
خدایش بیامرزد...
دلم عجیب هوای روزهای ایثار و وحدت را کرده چه روزهایی داشتیم چه امیدهایی و چه آرزوهایی ...شهیدان یاد همگیتان بخیر.
شهدا شرمنده ایم
مسولین هم بخوانند شاید بد نباشد
خدایا کمک کن ما هم مثل این شهید بزرگوار طعم اخلاص و برای خدا زندگی کردن را بچشیم
بيائيم با خانواده وفرزندان شهداي عزيز به خوبي رفتار كنيم .
آدم این خاطرات رو که می خونه شرمنده خودش و خداش میشه . چه فایده !
شیر بیشه یعنی این . خدا مارو به راه راست منحرف کنه.
من الان دارم گريه مي كنم خدايا اينا كجا و ما كجا واي بر ما خدايا ما را ببخش
تا ريشه‌اي بخاک نرود, شاخي به بار ننشيند.
از شهدا باید یاد بگیریم که عزت واقعی در اینه که کارهامون در جهت کسب رضای خدا باشه.
درود خدا به روح پاكشان
روحش شاد یادش گرامی ای خدای بزرگبه ابروی شهیدان به ما ملت بصیرت بده وعاقبتمان را ختم بخیر بفرما انشا.
قابل توجه دولت مردان
حرکت در راه شهیدان ، کمتر از شهادت نیست.آیا ما اینجوری هستیم
کجایند مردان بی ادعا....؟؟
روحش شاد
شهدا شرمنده اییم .شادی روحش صلوات
باید بگم از خودم خیلی خجالت کشیدم خیلی...
زیبا بود
پندار ما این است که ما مانده ایم وشهدا رفته اند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند.
شهید آوینی
به اطلاع بینندگان محترم و علاقمندان به سیره شهدا می رساند مجموعه خاطرات شهید بزرگوار عبدالحسین کیانی که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول جمع آوری گردیده است در آینده ای نزدیک تدوین و در قالب یک کتاب به علاقمندان عرضه می گردد .
مردان خدا پرده پندار دریدنند
یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدنند.
او که رفت این پرچم را بدست برادرش حمید دادتا او نیز حماسه والفجر 8 و پاتک 27 بهمن در فاو را بیافریند و سرانجام او نیز با بدنی دو پاره به لقاء برادر برسد . روحشان شاد .
واقعا نمونه مردانگی وفداکاری بوده. شهادتش مبارک واقعا لایق بوده.بله مملکتمان از این سرمایه ها زیاد داشته ولی متاسفانه کم کم داره ازدستشون میده...
شرمنده شهداییم...
روحش شاد
تشكرمرابپذيريد.رفتاروعمل شهدابراى همه ماجاماندههادرس است.
شهدا زنده اند ما و بعضی ها در این دنیا و روزمره گی غرق شده ایم و مرده ایم ، خدا به دادمان برسد.
چه می توان گفت!!!؟
اگر زندگی تک تک شهدا را بررسی کنیم جز این نمی توان دید.
ولی افسوس که بعضی ها شهدا را از یاد برده اند
کجائید ای شهیدان خدائی....
چطور رومون میشه که تو این دنیا زندگی کنیم خودمو میگم فقط شرمندشونم که راهشونو این طور ول کردیم فقط میگم خاک زیر کفشایه شهیدارم میبوسم امیدوارم حلالمو کنن
چقدر زود، اینقدر عوض شدیم ...........
چقدر زود، اینقدر عوض شدیم ...........
خدا این مرد بزرگوار و محترم را بیامرزد و با امام حسین محشورش کند.
باید برای خودمان تاسف بخوریم
تابناک داغ دل تازه کردی
روحش شاد
ای شهید ای انکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای ، دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش!
سیدوالامقام شهید سید مرتضی اوینی
جدای تمام نظراتی که دوستان دادند، میخوام بگم ای ول تابناک.
ایشالله شهید بشی. یا علی.
روحش شاد
الفاتحه
بسی گفتیم و گفتند از شهیدان شهیدان را شهیدان می شناسند
رحمت ودرود خدا بر تمامی شهیدان سرافراز ایران اسلامی انشاالله در روز قیامت شرمنده شهدا نشویم .
خدايش بيامرزد.ابهت و صلابت و مردانگي در سيماي اين شهيد بزرگوار موج مي زند.اي كاش مجموعه اي از خاطرات ايشان در دسترس علاقمندان قرار بگيرد.تشكر از تابناك
درود بر اين انسان پاك و بي ادعا روحش شاد خوشا به حالش.آنها كجا و ما كجا.
روحش شاد.
روحشان شاد نمیدانم که در قیامت چگونه با این عزیزان روبرو خواهیم شد
جایگاهشان رفیع باد و تف بر دنیا پرستان ریاکار بد کردار
واحسرتا ازاوكه رفت واز ماكه اينگونه!!مانديم
سلام ودرود خدا بر او و تمام شهدای راه حق و حقیقت باد.انشاالله همه تلاش کنیم رهرو راه شهیدان و صالحان باشیم.
سلام ودرود خدا بر او و تمام شهدای راه حق و حقیقت باد.انشاالله همه تلاش کنیم رهرو راه شهیدان و صالحان باشیم.
اخلاق فردی واجتماعی این شهید عزیز در قشر زحمت کش قصاب دزفول تابلویی ازمردانگی شجاعت ومردم داری وایمان به خدا ودرستکاری وعشق به شهادت ...را به نمایش گذاشته است خدا وند با شهدای عاشورا وامام شهدا محشورش فرماید
سخت قلبم از این زمانه گرفت

واقعا چه روزها و چه مردانی بودند دوستان آن زمان

حالا چه
من که در رنج و عذابم از این زمانه
خدایا گناهان ما را ببخش و غفلت و دنیا زدگی ما را ندیده بگیر . آیا میشه ما هم اینجوری به دنیا نگاه کنیم
هنوز هستند تشنگان شهادت و دوستداران شهدا، ببینید چنان خاطرات شهید آتش به جانشان زده است.
دعواهای سیاسی را ول کنید از این چیزها بیشتر بنویسید که هم دنیا است هم آخرت خیلی خیلی ممنون منتظر مطالب مشابه جدید هستیم
واقعا عالی و اثر گذار بود
بنده افتخار می کنم که مدتی با این شهید بزرگوار از نزدیک اشنا بوده ام شاید به برکت روح پاک و متعالی ایشان ما هم بیشتر به خود امده و ره رو ایشان باشیم
خوش بحال انشهیدوالامقام روحش شاد
خداوند رحمتش کند پیام به خودم ومسولین مواظب باشید وبیدار شوید وببینید که چه کسانی برای ایران از جان ومال وفرزند وهمه چیز خود گذشتند
رحمت خدا بر شهیدانی که دل از دنیا و دنیا پرستان بردیند و با گرفتن درس از علی ابن ابی طالب (ع) و فرزندان آن حضرت علی الخصوص حضرت سید الشهدا(ع) برای برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت و آرامش ایران اسلامی از عزیزترین داشته خود گذشتند .روحشان شاد و یادشان گرامی
رفتين ورفتنتان آتش نهادبردل
ازكاروان چه ماند جزآتشي به منزل
روحش شاد
خوشا بحال آنها و بدا بحال ما
20
خداوند او را مورد رحمت و بخشایش خودش قرار دهد انشاالله و امیدوارم فرزندان گرامش راه و روش پدر را ادامه و به مردم کشور خدمت نمایند.
شهدای عزیزمان شناسنامه ایران عزیز هستند. پس شناسنامه های خود را عزیز بدارید. و آن را در وجودتان حفظ کنید.
خدایا ما را شرمنده شهدا نکن! روحش شاد.
درود و رحمت خدا بر این شهید بزرگوار بارالها ترا به زهرای اطهرت سوگند ظهور یوسفش را تعجیل فرما تا در جوارش ازاین دنیای دون رهایی یابیم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار