بازدید 151714
اخبار جشن میلیاردی دولت در استادیوم آزادی

جشنی چهل هزار نفری، با فریاد «ناهارناهار» ملت! + فیلم

پس از ساعت‌ها، مراسم‌ با شعار «ناهار ناهار» حاضرین آغاز شد، تا جایی که سرانجام مسئولان مراسم، به پخش ناهار در میان مردم پرداختند؛ نزدیک چهل تا پنجاه هزار نفر از دورترین نقاط ایران به ورزشگاه آزادی آورده شده‌اند.
کد خبر: ۳۱۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹ 18 April 2013
سرانجام پس از تبلیغات فراوان، جشنی که بنا بود با پول بیت‌المال ملت ایران در تهران از سوی دولت برگزار شود، برگزار شد و مردم از شهرهای گوناگون به تهران آورده شدند تا جشن دولت را گرم کنند.

این مراسم با نام «تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی» ‌که امروز پنجشنبه توسط دولت در استادیوم صد هزار نفری آزادی تهران برگزار شد که برخی حواشی آن به صورت لحظه به لحظه برای اطلاع مخاطبان گزارش می شود.
 
روابط عمومی ستاد تسهیلات سفرهای کشور با فرستادن پیامکی به نمایندگان مجلس از آن‌ها خواسته که بعد‌‌از‌ظهر امروز در جشن این ستاد در استادیوم آزادی حضور یابند.
 
‌در حالی که گروه‌های هنری در حال برگزاری مراسم هستند، در حدود ۷۰ درصد ار ظرفیت طبقه اول ورزشگاه آزادی تکمیل شده ‌و در طبقه دوم نیز تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از ظرفیت تکمیل شده است. طبقه اول شصت هزار نفر و طبقه دوم، چهل هزار نفر ظرفیت دارد.
 
* بالگرد‌های هلال احمر در ورودی‌های ورزشگاه حضور دارند؛ همچنین دو فروند بالگرد دیگر ‌متناوب بر فراز ورزشگاه آزادی پرواز می‌کنند.
 
 در مواردی حاضران نسبت به سر دادن شعار و تشویق تیم‌های ورزشی اقدام می‌کنند. در این میان، تیم‌هایی از جمله استقلال، پرسپولیس و منچستریونایتد از سوی حاضران تشویق می‌شوند.
 
به رغم آنکه حاضران در ورزشگاه در بسیاری از موارد به صورت استانی جدا شده‌اند،تفکیک جنسیتی برای حضور مجزای مردان و زنان در ورزشگاه انجام نگرفته است.
 
* عمده حاضران با لباس‌ها و کاورهای هلال احمر در ورزشگاه حاضر شده‌اند و برای تمایز استان‌ها از کلاه‌های آفتابی با رنگ‌های گوناگون استفاده شده است.

‌یک تابلوی بزرگ از آرم سازمان هلال احمر در بخش مرکزی ورزشگاه از سوی حاضران در دست گرفته شده است.
 
* در چند بخش از ورزشگاه شعارهایی همچون سال حماسه سیاسی و اقتصادی و اللهم عجل لولیک الفرج نصب شده است.
 
* هم اکنون مراسم رقص محلی با حضور گروه‌های استانی ‌روی سکوی نصب شده بر دایره وسط ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است.
 
* در حال حاضر گروه استان کردستان در حال اجرای مراسم است؛ پیش از آن نیز گروه‌های محلی از استان دیگر به اجرای مراسم پرداختند.
 
شش عدد آمبولانس برای کمک‌رسانی احتمالی در خط دو میدانی کنار زمین ورزشگاه آزادی حضور دارند.
 
* ‌روی لباس‌های گروه‌های هنری برخی استان‌ها، آرم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نقش بسته است.
 
اینها همه در حالی است که قرار بود همایش دولت، ساعت ۱۰ صبح امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شود، ولی هنوز به دلیل ‌تکمیل نشدن ظرفیت ورزشگاه، ‌آغاز نشده است.
 
* شمار بسیاری از نیروهای کاورپوش با رنگ‌های نارنجی راه‌داری، سرخ رنگ هلال احمر و دیگر آرم‌های سازمان‌های دولتی در حال ورود به ورزشگاه آزادی هستند، نکته جالب توجه حضور شمار بسیاری از نیروهای هلال احمر کل کشور در ورودی‌های ‌ورزشگاه آزادی است.
 
* شماری از حاضران در مقابل درب ورودی، شعارهایی در حمایت از برخی تیم‌های فوتبال سر می‌دهند.
 
* در حالی که هنوز ورود به ورزشگاه آزادی جریان دارد، انبوهی از بطری‌های آب معدنی در حوالی دربهای ورودی ریخته شده است. بر پایه این گزارش از ورودی بطری و برخی اقلام دیگر به درون ورزشگاه خودداری می‌شود و بر همین اساس ازحام زیادی از زباله در ورزشگاه به چشم می‌خورد
 
* ‌تا این لحظه نزدیک نیمی از طبقه اول ورزشگاه پر شده ‌و ورود نیروهای متعدد از شهرهای گوناگون ادامه دارد.
 
همچنین برای اجرای ‌مراسم، سکوی دایره‌ قرمز رنگی در میان ورزشگاه برای اجرای مراسم ایجاد شده است. روز گذشته اخباری مبنی بر هزینه پانصد میلیونی به منظور ایجاد این سکو منتشر شده بود.
 
متن و حواشی دیدنی جشن امروز دولت را ساعاتی دیگر در قالب فیلمی در «تابناک» مشاهده کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس