بازدید 26406
۵
ماجرای ابهام برانگیز کمیته ملی المپیک

همزمانی انتخابات کمیته المپیک با رياست‌جمهوري

در محافل گوناگون شنیده می‌شود که انتخابات کمیته پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود؛ اما شنیده‌های ما از منبع موثق حکایت از آن دارد که این انتخابات تقریبا یک هفته پیش از انتخابات انجام می‌شود تا در هیاهوی انتخابات مهم ریاست جمهوری که همه نگاه‌ها به این انتخابات معطوف است با کمترین حاشیه انتخابات کمیته ملی المپیک کشورمان برگزار شود. باید هشیار بود و مسئولین دست‌اندر‌کار از خواب خرگوشی بیرون بیایند و ترتیبی دهند که انتخابات کمیته پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود
کد خبر: ۳۱۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹ 17 April 2013
در روزهای پایانی سال ۹۱ پس از این که اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک دور هم نشستند و تصمیم گرفتند جلسه مجمعشان را لغو کنند و خیال وزارت ورزش هم راحت شود که دیگر خبری از برگزاری مجمع ریاست کمیته ملی المپیک در دوره کاری‌شان نیست!

به گزارش «تابناک»، پس از آن نشست بود که یکی از اعضای هیأت اجرایی پیش روی خبرنگاران ایستاد و صراحتا اعلام کرد ‌تا زمان اصلاح اساسنامه، اجازه هیچ مجمعی نداریم! در نامه ‌کمیته بین‌المللی المپیک به صراحت آمده تا زمان اصلاح اساسنامه، نباید هیچ مجمعی برگزار شود. آن‌ها به چند بند از اساسنامه ایراداتی گرفتند.

اکنون که انتخابات کمیته ملی المپیک به هر دلیلی آنقدر ادامه‌دار شده که صدای نهادهای داخلی و خارجی هم در‌آورده، بیاییم کاری کنیم اساسی که ورزش ما برای همیشه از شر این دوگانگی‌های بین کمیته و وزارت ورزش راحت شود و تکلیف این دو نهاد روشن و مشخص باشد.

از جمله مشکلات همیشگی ورزش ما، دعوای بین رییس کمیته با رییس دستگاه ورزش بوده و باز هم با این روال خواهد بود؛ اما گویا یک توفیق اجباری کار را به سمت و سویی می‌برد که به سود ورزش در بعد کلان قضیه است.

هرچند دبیر کل کمیته ملی اعلام کرده که تا پایان همین هفته جواب ioc در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک خواهد آمد، بر فرض که چنین شود و ioc تمام و کمال مشکلات موجود در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را بپذیرد و از طرفی ما هم بلافاصله برای برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام کنیم، دست‌کم به یک پروسه دو ماهه نیاز است.

در چند روز اخیر خبرگزاری‌ها از عدم ارسال اساسنامه کمیته ملی المپیک به IOC خبر دادند. این در شرایطی است که چند ماه از مهلت قانونی برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک کشورمان گذشته و تا زمانی که اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران مورد اصلاح و تأیید IOC قرار نگیرد، کمیته ملی المپیک ایران نمی‌تواند مجمع عمومی و انتخاباتی برگزار کند.

در شرایطی که قرار بود در آخرین روزهای سال ۹۱ اساسنامه اصلاح شده کمیته ملی المپیک به IOC فرستاده شود، شنیده‌ها حاکی از آن است که با وجود گذشت دو هفته از سال ۹۲ هنوز اساسنامه مد نظر به کمیته بین‌المللی المپیک فرستاده نشده است. بنابراین، گویا قرار است مسئولان کمیته ملی المپیک اوایل هفته آینده اساسنامه را بفرستند.

در محافل گوناگون شنیده می‌شود که انتخابات کمیته پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود؛ اما شنیده‌های ما از منبع موثق حکایت از آن دارد که این انتخابات تقریبا یک هفته پیش از انتخابات انجام می‌شود تا در هیاهوی انتخابات مهم ریاست جمهوری که همه نگاه‌ها به این انتخابات معطوف است با کمترین حاشیه انتخابات کمیته ملی المپیک کشورمان برگزار شود.

البته این بهتر که انتخابات کمیته به بعد از انتخابات ریاست جمهوری اگر موکول شود، آن موقع تکلیف وزیر ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک و دبیرکلی آن ‌یکجا روشن خواهد شد.

به عبارتی دولت بعدی که سر کار آمد و نفر جدید و وزیر خود را برای تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان به خیابان سئول خواهد فرستاد، نخستین کاری که وزیر دولت بعدی ‌انجام خواهد دارد، نخست مشخص کردن تکلیف سرپرستی شانزده، هفده فدراسیونی است که رییس ندارند و مجامع آن‌ها را برگزار خواهد کرد و سپس به سراغ کمیته می‌آید و انتخابات کمیته هم با نیروهای همسو با خویش را به انجام می‌رساند.

اگر این اتفاق بیفتد، یک بار برای همیشه انتخابات کمیته ملی المپیک همواره پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و این می‌تواند سودی دو طرفه برای ورزش باشد تا از دوگانگی تفکرات مدیران کمیته و وزارت ورزش این همه لطمه و ضربه و ناهمگونی به پیکره ورزش ما نخورد.

مشکلی که چهار، پنج سالی است گریبان ورزش را گرفته و اهالی ورزش و هم دولت در پیچ و خم رودربایستی‌ها مانده‌اند و نمی‌دانند با محمد علی آبادی که از دوستان نزدیک رییس جمهور است و خیلی دوست دارد همچنان بر کرسی ریاست کمیته تکیه بزند چه کنند و از طرفی ساز ناهمگونی که علی آبادی در کمیته با سعیدلو و اکنون با محمد عباسی کوک می‌کند ماحصلش همین آشفتگی و استرس و اضطرابی است که بر همه شاکله ورزش حاکم شده است.

گفتنی است، محمد علی آبادی‌‌ همان مسئولی است که شش سال پیش، دادکان را در روز آخر خرداد ماه سال ۸۵ پس از حضور تیم ملی در جام جهانی از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار کرد؛ تصمیمی که وی به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی گرفت، دقیقا طبق اساسنامه همه فدراسیون‌های ورزشی بود که در زمان ریاست محسن مهر علیزاده در این سازمان به تصویب هیأت دولت رسیده بود؛ اساسنامه‌ای که عباسی، وزیر ورزش هم طبق‌‌ همان دستور به برکناری رؤسای چهار فدراسیون داد.
 
در ضمن ایرادی که به علی آبادی وارد است، این ‌که چرا با تجربه‌ای که وی از برکناری دادکان داشته، در شش سال گذشته، اقدامی برای اصلاح اساسنامه نکرده، اما حالا به یکباره و نزدیک به برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، IOC از اساسنامه و برکناری رؤسای فدراسیون‌ها ایراد گرفته است؟

بنابراین باید هشیار بود و مسئولین دست‌اندر‌کار از خواب خرگوشی بیرون بیایند و ترتیبی دهند که انتخابات کمیته پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود تا این روال برای همیشه در ورزش ما ساری و جاری باشد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
خبر غافالگیر کننده
از علی آبادی و یارانش هر کاری بر میاد
چرا علی آبادی با تجربه ای که وی از برکناری دادکان داشته، در شش سال گذشته اقدامی برای اصلاح اساسنامه نکرد
قدرت چیه که خیلی ها دل ندارن از دست بدن ؟
قدرت وسیله ای ست تا از دست اوردهای غیر...محافظت کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار