بازدید 12342

هموطنان بوشهری ما در روز انرژی هسته‌ای جان سپردند!

محمود ملکی
کد خبر: ۳۱۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲ 10 April 2013
به هم‌وطنانی که هیچگاه سپیده دم بیست‌ویکم فروردین سال ۱۳۹۲ را ندیدند، می‌گویم که جان تک تک آنان حتما برای ما از دروغ‌سازی رسانه‌های خارجی درباره نیروگاه هسته‌ای بوشهر و هر نیروگاه هسته‌ای دیگری در جهان مهمتر است! می‌گویم که این سال‌ها اینقدر جانمان با انرژی هسته‌ای پیوند خورده ‌که از بوشهر و بوشهرنشینان، جز انرژی هسته‌ای و یگ نیروگاه هزار مگاواتی و مقداری از عسلویه مطلبی نشنیدیم! نشنیدیم یا نخواستیم بشنویم!

به هم‌وطنانی که اینک چنان در خاک تیره آرام غنوده‌اند که گویی زمین شبی بی‌ستاره ماند، می‌گویم اگر برای تلویزیون و بخش‌های ‌خبری آن، پرس‌و‌جو درباره نیروگاه هسته‌ای مهم است، برای تک تک مردم ایران، غم و رنج و داغ دل این هموطنان است که اهمیت دارد و اینک در غم آنان همچون آنان مویه می‌کنیم. مویه می‌کنیم نه تنها برای کشته شدگان آنان، بلکه برای خودمان که چرا با این همه پیشرفت و ادعای توسعه طلبی، سالی چند بار باید بشنویم که یک یا چند روستا در زمین لرزه‌ای با خاک یکسان شده است؟! مویه می‌کنیم برای خودمان؛ مردمانی که دیگر نیستند و روستاهایی که ویران شده‌اند و احتمالا بناست تا سه ماه به سرعت بازسازی شوند!

به رئیس جمهور کنونی انبوه ‌عظیم کاندیداهای ریاست جمهوری می‌گویم که تنها یک هنر داشته باشند کافی است‌ و آن اینکه دیگر هیچ گاه نشنویم و نبینیم که یک یا چند روستا، در زمین لرزه‌ای چند ریشتری با خاک یکسان شده است! شوخی نیست با خاک یکسان شدن یک آبادی، یک روستا، یک شهر نباید خبری در قرن بیست و یکم باشد؛ این خبر برای قرن‌های گذشته است. ما چه معامله‌ای با روستانشینانمان می‌کنیم؟!

یعنی ممکن است یک کاندیدای ریاست جمهوری وعده دهد ‌در صورتی که او بیاید ظرف هشت سال کاری خواهد کرد که هیچ روستایی در ایران در زمین لرزه‌ای با خاک یکسان نشود و از روی زمین محو نشود؟

یعنی روزی می‌رسد که به جای حل مشکلات دنیا و مدیریت جهان و ماهی چهل هزار تومان به مردم دادن، به مردم کاکی قول داد که هیچ گاه سرزمین مادری آنان از روی زمین محو نخواهد شد؟

هرچند همدردی ما مردم به حال هم ‌خوب است و به هم و برای هم افتخار می‌کنیم، اما همدردی هر روزه و هر ساله ما برای همدیگر، نه جانی برای درگذشتگان است و نه سرپناهی برای کسانی که خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که دیگر روستا‌ها و حتی شهرهای ما در زمین لرزه‌های احتمالی، با خاک یکسان نشوند! چه کسانی می‌توانند این قول را به مردم ایران بدهند و آن را عملی هم کنند؟ آیا کسی وجود دارد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۳۵
احسنت بسیار بجا و بحق بود
من فکر کردم در مورد علت الودگی امروز هوا مطلب نوشتید وقتی خواندم دیدم قضیه چیز دیگری است...با این حال عالی بود.
فكر نكنم همچين كسي پيدا بشه
متن زیبایی بود ما هم دلمان برای این عزیزان به درد آمده است
درود بر شرفت
واقعاً اتفاق غم انگیزی بود. شنیدن خبر زمین لرزه و ویرانی روستاها و خانه ها این روزها خیلی زیاد شده. هر بار که این خبر را می شنوم دلم می لرزد. کاش مثل خیلی مسائل که برای مسئولین ما اهمیت زیادی دارد جان تک تک هموطنان عزیز کشورم هم مهم بود. دعا می کنم روزی برسد که مثل خیلی از کشورها از زمین لرزه و ویرانی های آن نهراسیم.
از خداوند متعال برايشان آمرزش مي طلبم
بسیار عالی
خوب بود
بسیار تاسف برانگیز بود
عالیه نبی
بنده از سوی هموطنان ترک زبان ضمن تشکر از سایر هموطنان در سایر استانها در مساعدت به زلزله زدگان ورزقان-هریس امادگی خود را برای کمک به مردم منطقه بوشهر اعلاممینماییم .با عرض تسلیت و همدردی از تبریز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
اعلام کردن اینجا مهم نیست، پاشو برو کمک کن
غلي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
هم وطن عزيز اعلام امادگي براي كمك اولين مرحله است ما از همه هموطنان تشكر مي كنيم حتي اگر فقط همدردي باشد در هر حال از همه استانها در عسلويه وجود دارندو اكثرا به كمك هموطنان شتافته اند.اميدوارم روزي برسد مه از درامد هاي منطقه عضيم جنوب خانه هايي مقاوم براي اين عزيزان ساخته شود. كارمند پتروشيمي از عسلويه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
تابناک! نظرات ما رو هیچ وقت منتشر نمی کنی اما نظر این جناب «غلی» رو با این همه غلط منشر کردی!!!
سلام

تشکر وامید به آسایش بازماندگان
خیلی ممنون
حرف زدن و سیاسی کاری عوامل قهری آسان است ایا به روستاها سرزدی که چقدر خانه روستای نوسازشده دراین چند سال اخیر . جدای از صعف های دولت نقطه قوت دولت حاضر توجه به این امر بوده است
این جملاتش از روی درد بود :
"یعنی ممکن است یک کاندیدای ریاست جمهوری وعده دهد ‌در صورتی که او بیاید ظرف هشت سال کاری خواهد کرد که هیچ روستایی در ایران در زمین لرزه‌ای با خاک یکسان نشود و از روی زمین محو نشود؟

یعنی روزی می‌رسد که به جای حل مشکلات دنیا و مدیریت جهان و ماهی چهل هزار تومان به مردم دادن، به مردم کاکی قول داد که هیچ گاه سرزمین مادری آنان از روی زمین محو نخواهد شد؟"
قدری واقع بینی در کنار نقد سیاست زدگی مفید است. در حدود 17-18 سال پیش در همین روستاهای خورموج و دشتی که نزدیک کانون زلزله بوده، در ساخت چند خانه بتنی کمکهایی کردم. همش چشمم دنبال این هست که آیا این خانه ها آسیب دیده اند یا نه؟
بهتر اینست که دوستانی که اینقدر با سیاست زدگی مشکل دارند، آستین بالا بزنند و خود از نزدیک ببینند که آیا اصولا خانه روستایی می شود در زلزله و سیل و سایر بلایای طبیعی آسیب نبیند؟ وبعد برنامه بریزد که چگونه می توان روستاییان را متقاعد ساخت که خانه خود را مانند الگوی مقاوم بسازند. در یکی از همین خانه ها پیرزنی زندگی می کرد که نمی دانست مشهد کجاست و زیارت چیست، اما در خانه اش در آن سالهای دور تلویزیون رنگی داشت!!! مهمترین دغدغه اش هم این بود که آغل خانه بتنی چرا در حیاط بوده و آشپزخانه از اتاق جدا شده؟؟؟ ضمن اینکه در تصاویر هم دیدم که یک خانه بتنی، دیوارهایش ریخته و بقیه خانه پابرجاست!! خلاصه اینکه نسخه کامل را درست پیچیدن برای این درد، خیلی بیشتر از 8 سال زمان می خواهد. تازه اگر دچار سیاست زدگی نشویم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
من هم دیدم دیوار بتنی شکافته شده بود
من بوشهری ام . در میان خبرهای انعکاس یافته از زلزله بیشترین اون مربوط به سالم بودن نیروگاه بود . جای تاسف دارد که گاهی جان هموطنان در ردیف سالم بودن نیروگاه یا حتی کمتر از آن قرار میگیرد .
لطفا مردم مصیبت زده را گوشت قربانی تسویه حسابهای دم انتخابات نکن آقا محمود
با وجود خیل کثیر اشتباهات دولت دهم اما واگذاریوام جهت مسکن روستایی در تاریخ دولتهای گذشته بی سابقه بوده و اتفاقا خیلی ها بابتهمین مطلب به احمدی نژاد تذکر می دادند که چرا وام ساخت مسکن به روستایی داده می شود که نه ضمانت و نه توان باز پرداخت آن را دارد.

نوشتن یک متن احساس برانگیز با چاشنی و کنایه سیاسی انتخاباتی کار سختی
نیست لطفا اخلاق و انصاف را رعایت کنید
علی همایون از دوستان شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
مرد مومن وام کیلویی چند؟ اگر تا حالا از کشور یا شهرت بیرون نرفتی برو چند تا کشور خارجی ببین توی 8 سال چه اتفاقاتی میافته! برو همین دبی که چیزی با کشور ما فاصله نداره و 30 سال پیش به عنوان شهر وجود خارجی نداشت.
8 سال کم زمانی نیست...

مطلب احساسی چیه؟ وام به چه درد میخوره؟ همین حالا 25 میلیون وام خرید مسکن میدن بگو کجای کشور میتونی باهاش بیش از 10 متر بخری؟ با این همه درآمد ارزی این کشور برو ببین کشورهایی با یک سوم یا حتی کمتر درآمد این کشور توی 5 سال به کجا ها رسیده اند.

یک سر برو ویتنام
برو مالزی
اندونزی

دنیا فقط یک تکه کنار ساحل لبنان و نوار غزه نیست که ... که اگه باشه هم برو ببین توی این چند سال با درآمد نفتی ایران چه جاهایی ساختند

مشکل بعضی اینه که فقط تا سر کوچه محله زندگیشون رفتن و فکر میکنن...

مثل پدر بزرگ من که برای اولین بار ویدئو چت رو دیده بود نباش

دنیا خیلی پیشرفت کرده و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
بیایید به این فکر کنیم چطور میشه جلوی این بلاراگرفت کشورهای دیگر چه کار کرده اند ؟سهم هرایرانی راتعیین کنید .علاج واقعه را قبل ازوقوعش شروع کنیم
اگه گفتی اون چیه که برای ازمابهترون اصلاارزش نداره؟؟؟؟ جون من وشما...
انرژي هسته اي جق مسلم ماست!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا نمیشه منکر ارائه تسهیلات به روستاها شد
با سلام
به نظر میرسه شما هم دلت برای اون مردم بیچاره نسوخته شما هم بدت نمیاد مثل غربی ها از این احساسات مردم سوء استفاده کنی
با سلام
بیجهت شلوغش نکنید. یادتان نیست چند سال پیش در زلزله بم دهها هزار تن از مردم ما کشته شدند؟ در این زلزله تعداد کشته ها کمتر از 40 نفر است.
امار كشته هاي تصادف ها اخير 100برابر امار كشته ها زلزله است
خیلی احساساتی شدی داداش 37 نفر کشته شدند اتوبوس که چپ نکرده؟!
ظاهرا لیلا حاتمی هم همینو گفته که براش شده شر ولی جایی ندیدم که به این بنده خدا گیری داده باشن!!!
رييس جمهور عزيز تو اي كه خود را روستا زاده و حامي قشر مستضعف مي داني ايا جاي نداشت برا تسلاي خاطر زلزله زدگان سري به اين مردم مصيبت زده ميزدي البته ميدانم كه دلمشغولي هاي حال تو چيزهاي ديگريست اخه مگه چند تا روستاي جنوبي چند تا راي دارند
بهتر است طرح مسکن مهر برای ساختن مسکن های روستایی فعال شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل