بازدید 17327
تلاش قطر و ترکیه برای احیای طالبان و القاعده نتیجه داد

ملاعمر رهبر طالبان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت کند!

ملاعمر همان کسی است که هم اکنون در فهرست تروریست های تحت تعقیب آمریکا قرار داردو برای زنده یا مرده وی ده میلیون دلار جایزه تعیین شده است. اما اینک ترکیه و قطر جواز حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افغانستان را به دست آورده اند.
کد خبر: ۳۱۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱ 03 April 2013
بازگشایی دفاتر طالبان، در ترکیه و قطر هیچگاه تصادفی نبود و از همان ابتدا هم مشخص بود که این دو کشور درصدد احیای قدرت طالبان در افغانستان هستند. افغانستانی که مرزهای طولانی با ایران دارد و حضور طالبان در قدرت در این کشور، یعنی ایجاد یک مشکل امنیتی برای جمهوری اسلامی ایران . 

به گزارش تابناک، در روزهای گذشته که حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان به دوحه پایتخت قطر دعوت شده بود تا در گفت و گوی صلح شرکت کند، مشخص بود از وی برای رایزنی جهت تسهیم کردن مجدد طالبان در افغانستان دعوت شده است. در همان زمان هم تابناک نوشت که قطر و ترکیه به دنبال احیای قدرت طالبان در افغانستان برای مقابله با نفوذ منطقه ای ایران هستند. 

امروز در مصاحبه ای که از حامد کرزای با نشریه آلمانی،زوددویچه تسایتونگ منتشر شده به نقل از وی آمده است که ملاعمر رهبر طالبان می تواند سال آینده خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندیدا کند.  

در این مصاحبه همچنان آمده است که مقام های دولت افغانستان تماس هایی مقطعی با طالبان داشته اند. 

انتشار این مصاحبه و اعلام موضع جدید حامد کرزای در قبال طالبان که دشمن درجه یک ایران هستند، به خوبی مسیر ترسیم شده ترکیه و قطر برای آینده افغانستان روشن شده است. نکته جالب اینکه این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در فهرست تروریست های تحت تعقیب آمریکا قرار داد و دولت این کشور برای دادن اطلاعاتی جهت دستگیری وی و یا حتی کشتن وی ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. 

در زمان حکومت طالبان در افغانستان بود که نیروهای این گروه با اشغال کنسولگری ایران در مزار شریف اعضای این کنسولگری و همچنین خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را به رگبار بسته و به شهادت رساندند. هم در زمان حکومت طالبان بود که اسامه بن لادن فراغت لازم را به دست آورد و   درست پیش از حملات یازده سپتامبر، احمد شاه مسعود، از آزادیخواهان بزرگ و یکی از متحدان ایران در افغانستان را در عملیاتی تروریستی به قتل رساندند. 

اکنون در صورت همراهی حامد کرزای با نقشه ترک و قطری و در دورانی که در افغانستان دیگر نه از احمد شاه مسعود فقید خبری هست و نه شخصیت کاریزماتیکی مانند مرحوم برهان الدین ربانی وجود دارد، افغانستان می تواند عرصه تاخت و تاز مجدد نیروهای طالبان قرار گیرد. 

نکته جالب در این میان، سکوت همراه با موفقیت آمریکا با ایده بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان است. طالبانی که برای مبارزه با آنان جنگ بیش از ده ساله ای بر مردم افغانستان تحمیل شد، اینک دوباره به قدرت بر می گردد. اما شاید وقت آن رسیده که کسی از سیاستمداران آمریکایی بپرسد پس بیش از ده سال با مردم افغانستان برای چه جنگیده اید و چرا این همه از زنان و کودکان بی دفاع را به خاک و خون کشاندید؟


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل