بازدید 5576

نادال جایگزین رونالدو شد!

.
کد خبر: ۳۱۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۷ 02 April 2013
نادال یکی از بزرگ‌ترین تنیسورهای جهان است که به او لقب "سلطان خاک" را نسبت داده‌اند. این تنیسور چپ دست که به عنوان مدل شرکت طراحی مد و لباس "آرمانی" جایگزین "کریستیانو رونالدو" شده است با دست راست می‌نویسد.

به گزارش خبرنگار مهر، "رافائل نادال پارِرا" تنیسور حرفه‌ای و مرد شماره یک تنیس پیشین جهان در آخرین رنکینگ انجمن تنیس‎بازان حرفه‌ای که هجدهم ماه مارس 2013 اعلام شد در جایگاه چهارم قرار گرفت. نادال یکی از بزرگ‌ترین تنیسورهای جهان است که به او لقب "سلطان خاک" را نسبت داده‌اند. در زیر زوایایی مختلف زندگی این قهرمان تنیس جهان را مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه می‌آید:

آشنایی با تنیس در سه سالگی
رافائل نادال در سوم ژوئن سال 1986 در شهر "ماناکور"، جزیره "مایورکا"، واقع در اسپانیا متولد شد. پدرش، "سباستین نادال"، تاجر و مالک یک شرکت بیمه و کارخانه تولید شیشه و پنجره است. پدر نادال مدیریت رستوران "ساپونتا" را نیز بر عهده دارد و مادرش، "آنا ماریا پاررا" زنی خانه‌دار است. رافائل یک خواهر کوچک‌تر از خودش به نام "ماریا ایزابل" نیز دارد. "میگل آنخل نادال"، عموی رافائل فوتبالیستی بازنشسته بوده که برای تیم‌های باشگاهی مایورکا و بارسلونا و همچنین تیم ملی فوتبال اسپانیا توپ زده است. "تونی نادال"، عموی دیگر رافائل یکی از تنیسورهای حرفه‌ای کشور اسپانیا است که اکنون بازنشسته شده. تونی نادال بود که رافائل را از سه سالگی با رشته تنیس آشنا کرد.

نخستین قهرمانی نادال در سن 8 سالگی
رافائل نادال در 8 سالگی زمانی که فوتبال هم بازی می‌کرد، قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ ساله‌های اسپانیا شد. این موفقیت باعث شد تا تونی نادال انگیزه‌ بیشتری برای تمرین دادن برادرزاده‌اش در رشته تنیس پیدا کند. نادال در سن ۱۲ سالگی همزمان قهرمان مسابقات زیر ۱۲ ساله‌های اسپانیا و همچنین قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ ساله‌های اروپا شد. او در آن زمان در هر دو رشته فوتبال و تنیس به طور حرفه‌ای فعالیت داشت اما پدرش، رافائل را مجبور کرد که بین این دو رشته یکی را انتخاب کند تا فعالیت ورزشی‌اش به درس و مدرسه‌ وی لطمه وارد نکند. نادال در این باره می‌گوید:"تنیس را انتخاب کردم چون می‌دانستم که فوری باید فوتبال را کنار بگذارم!"

مخالفت خانواده نادال با فدراسیون تنیس
فدراسیون تنیس اسپانیا، زمانی که رافائل 14 سال داشت از وی خواست تا مایورکا را ترک کرده و برای ادامه تمرینات خود به بارسلونا برود اما خانواده نادال این درخواست را نپذیرفتند. یکی از دلایل مخالفت خانواده این بود که چنین تصمیمی به درس و تحصیلات رافائل لطمه خواهد زد. تونی، عموی نادال در این خصوص گفت:"فکر نمی‌کنم برای اینکه بخواهی یک ورزشکار خوب باشی باید به آمریکا یا مکان‌های دیگری بروی چراکه می‌توانی در شهر زادگاه خودت هم به یک قهرمان جهانی تبدیل شوی." این تصمیم بدان معنا بود که رافائل حمایت مالی کمتری را از سوی فدراسیون تنیس اسپانیا دریافت خواهد کرد اما درعوض پدرش کلیه هزینه‌های او را بر عهده گرفت.

نخستین باخت به فدرر
رافائل در ۱۷ سالگی برای نخستین بار در دور سوم مسابقات ویمبلدون مقابل "راجر فدرر"، تنیسور افسانه‌ای سوئیس قرار گرفت و شکست خورد.

نادال رکوردار شد

نادال در مسابقات آزاد فرانسه و در شرایطی که تنها 19 سال سن داشت، رکورد جوانترین قهرمان مسابقات را که در دست "متس ویلاندر" سوئدی بود، پس از ۲۱ سال در اختیار گرفت. او همچنین در پایان همان سال 11 عنوان قهرمانی کسب و رکورد بیشترین عناوین قهرمانی در یک سال را که مختص به دیگر افسانه سوئدی یعنی "بیورن بورگ "بود شکست و به خود اختصاص داد.

زندگی شخصی؛ نامزدی بی‌سروصدا!
نادال با پدر، مادر و خواهرش در آپارتمانی پنج طبقه در مایورکا، زادگاهش زندگی می‌کند. نیویورک تایمز در ماه ژوئن سال 2009 خبر داد که پدر و مادر رافائل از یکدیگر جدا شده‌اند. شاید کمتر از نامزد رافائل شنیده باشید. "ماریا پرِلو" حدود هفت سال است که با نادال است اما نسبت به سایرین کمتر خبرساز بوده.  این زوج در مدرسه با یکدیگر آشنا و در واقع باهم بزرگ شده‌اند. ماریا دختری است که می‌تواند بدون اینکه برچسب همسر یک تنیسور حرفه‌ای را با خود یدک بکشد، به راحتی روی پای خود بایستد.

توصیه شرکت نایکی به نادال: امروزی تر شو!
نادال در کمپین‌های تبلیغاتی شرکت خودروسازی "کیاموتورز" به عنوان سفیر جهانی حضور داشت. وی همچنین قراردادی با شرکت Universal DVDs دارد. شرکت نایکی نیز یکی دیگر از اسپانسرهای لباس و کفش نادال به شمار می‌رود. نایک به نادال توصیه کرد که چهره خود را امروزی‌تر کند تا از او به‌عنوان ورزشکار حرفه‌ای در تمام دوران یاد کرده و بدین طریق انگیزه‌ی خرید در مشتریان افزایش یابد.

رافائل نادال جایگرین کریستیانو رونالدو شد
شرکت طراحی مد و لباس "آرمانی" نیز نادال را جایگزین "کریستیانو رونالدو"، ستاره گران قیمیت رئال مادرید برای تبلیغ لباس‌های خود کرد. این اولین باری بود که این شرکت از یک تنیسور به‌عنوان مدل خود استفاده کرد. البته تا پیش از این "دیوید بکهام" نیز از مدل‌های "آرمانی" بود.

حضور در موزیک ویدئوی همسر مدافع بارسلونا
رافائل نادال در ماه فوریه سال 2010، در یکی از موزیک ویدئوهای شکیرا، نامزد "جرارد پیکه"، بازیکن تیم بارسلونا حضور داشت. خواننده کلمبیایی در توضیح اینکه چرا از نادال در ویدئوی خود استفاده کرده است، گفت:"فکر کردم حضور نادال در این موزیک ویدئو شخصیت مرا بهتر به تصویر خواهد کشید. درضمن رافائل با اینکه جوان است، خیلی به رشته ورزشی خودش تعهد دارد."

نادال طرفدار دو آتشه رئال مادرید
نادال طرفدار دو آتشه تیم فوتبال رئال مادرید است. در سال 2010 به سهامداران RCD مایورکا، باشگاه  پیوست و 10 درصد از سهم این تیم را خرید. اعضای باشگاه به او پیشنهاد دادند سمت معاونت باشگاه را بر عهده بگیرد اما او این پیشنهاد را نپذیرفت. "میگل آنخل نادال"، عموی رافائل سمت کمک مربی این تیم را عهده‌دار شد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل