بازدید 43616
هشتمین «سی دقیقه» با تابناک

فیلم: وقتی دراکولاها از انسان ها می ترسند!

بنابر تصور دراکولا و موجودات وحشتناک، آدم ها موجوداتی خطرناک هستند که باید از آنها فاصله گرفت تا آسیب ندید و به همین دلیل حضور این پسرجوان، تمام برنامه های آقای دراکولا و میهمانانش که اکثراً از انسان ها می ترسند را بر هم می زند!
کد خبر: ۳۱۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۵ 27 March 2013
«هتل ترانسیلوانیا» یک انیمیشن کمیک هیولایی است که کمپانی سونی و کلمبیا مشترکاً ساخته و در سال 2012 اکران شد اما برخلاف رده سنی اش که برای زیر ده سال بود، تقریباً تمامی بزرگسالان به مخاطب این انیمیشن مبدل شدند تا موفق تجاری این اثر، سازندگانش را برای ساخت قسمت دوم از این انیمیشن برای سال 2015 مصمم سازد؛ فیلمی که ملال آوری انیمیشن هایی با این مضمون که پیش از این ساخته شده را یدک نمی کشد و می توان 91 دقیقه با آن همراه شد.

به گزارش «تابناک»، دیزنی و پیکسار و دریم ورکس به عنوان غول های انیمیشن سازی در یک سال اخیر نتوانسته اند تعداد قابل توجهی انیمیشن را با کیفیت ثار پیشین شان عرضه کنند و اکثر انیمیشن هایی که در این مدت به نمایش درآمده اند، از سطح متوسطی برخوردارند. یکی از این انیمیشن ها که از سطح قابل قبولی برخوردار است و مخاطب از تماشایش خسته نمی شود، «هتل ترانسیلوانیا» است. این انیمیشن که با صداپیشگی برخی از چهره های مطرح سینما و موسیقی آمریکا ساخته شده، با داستانی متفاوت و کیفیت مناسب به نمایش در می آید.



فیلم با صحنه ای مربوط به 100 سال پیش آغاز می شود و دراکولا که آدام سندلر صداپیشگی اش را برعهده دارد، در حال نگهداری و بازی با دختر نوزادش به نام میویس است. دراکولا به دخترش اطمینان می دهد خانه ای برای او بسازد که دور از انسانها باشد و به همین دلیل تصمیم می گیرد هتلی برای هیولاها بسازد که در قلعه ای گوتیک واقع شده است.

در یک طرف این قلعه جنگلی پر از روح است و طرف دیگر هم قبرستانی در اشغال زامبیهایی است. سپس داستان به روز سالگرد 118 سالگی دختر دراکولا می رود. برای میهمانی تولد تمامی موجودات وحشتناک داستان های فانتزی از جمله فرانکنشتاین (کوین جیمز)، مورای مومیایی (سی-لو گرین)، واین ورولف (استیو بوسمی) و همسر باردارش واندا (مولی شانون) و گریفین، مرد نامرئی (دیوید اسپید) به «هتل ترانسیلوانیا» آمده اند.



ماجرا زمانی جالب می شود که پای یک انسان ناخودآگاه به این هتل باز می شود و این به معنای بر هم خوردن امنیت این موجودات وحشتناک است! در واقع بر اساس این داستان، بنابر تصور دراکولا و موجودات وحشتناک، آدم ها موجوداتی خطرناک هستند که باید از آنها فاصله گرفت تا آسیب ندید و به همین دلیل حضور این پسرجوان، تمام برنامه های آقای دراکولا و میهمانانش که اکثراً از انسان ها می ترسند را بر هم می زند!  خون آشام ها در این دنیا نمی درخشند، اما اگر در معرض تابش مستقیم آفتاب هم قرار بگیرند، بدنشان می سوزد.

گندی تارتاکفسکی پس از انصراف چندین کارگردان از ساخت این اثر به واسطه آنچه پیچیدگی داستانش عنوان کرده بود، کارگردانی این اثر را برعهده گرفت و توانست از پس ساخت یک انیمیشن تماماً کمیک به خوبی برآید، با این حال این انیمیشن قطعاً جزو بهترین انیمیشن هایی نیست که تاکنون دیده اید و یک اثر متوسط است که اگر قرار باشد از آخرین آثار رورز انیمیشن جهانی، یکی را ببینید، این انیمیشن پیشنهاد می شود.



با این حال این انیمیشن که به خاطر جشن هالووین در اکتبر اکران شد، با فروش مجموع 345 میلیون دلاری نه تنها هزینه 85 میلیون دلاری تولیدش را بازگرداند اما اگر قرار باشد قسمت دوم این انیمیشن ساخته شود، قطعاً حرف های تازه ای برای گفتن نیاز دارد تا بتواند چنین فروشی را تکرار کند و با کش دادن همین داستان با چند داستان فرعی و همچنین مجموعه ای از شوخی ها، نمی توان انتظار مخاطب را برآورده کرد، به خصوص آنکه بخش قابل توجهی از تماشاچیان این انیمیشن بزرگسالان هستند.

نگارنده با دعوت به تماشای بیش از 35 دقیقه از این فیلم، پرسش مطروحه در فیلم های پیشین را مجدداً پیش رویتان قرار می دهد که آیا در شرایطی که اصولاً کپی رایت در مفهوم کلی اش در ایران رعایت نمی شود و فیلم های دوبله شده در کشور حق کپی رایتشان خریده نمی شود و قریب به اتفاق کتب ترجمه و چاپ شده در کشور نیز بدون خرید حق کپی رایت پروسه طبع را طی می کنند، آیا نقد فیلم های روز و همچنین پخش حداکثر 30 دقیقه (مگر در موارد استثنایی) از فیلم های روز و همچنین فیلم های شاخص کلاسیک دنیا در «تابناک» موافقید؟

«تابناک» تا انتهای تعطیلات نوروز، هر روز یک فیلم شاخص را تقدیم تان خواهد کرد و پس از آن، در صورت جلب نظر شما عزیزان در جمع بندی نظرات، هر هفته یک فیلم این گونه عرضه خواهد شد.

دانلود بخش نخست

دانلود بخش دوم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲۲
موافقم
هر دو بخش ظاهرا قسمت دوم دانلود هستند لطفا پیگیری و اصلاح فرمایید
متوسط؟!!! یکی از بهترین انیمیشن های چند سال گذشته بوده
کلا تو انیمیشن کارشون درسته لامصب
خب یه سرش کنین و لینک دانلود کل فیلم و زیرنویسش رو هم قرار بدید دیگه :)
دانلود کنم پول نتمو تو میدی ؟
اگه اره دانلود کنم ...
ولی خودمونیما
ما مسلمونیم
حق کپی رایتم نداریم
کل نرم افزارای کامپیوتر خیلیامونم رایته
اون دنیا چجوری باید جواب بدیم
سوال ذهنیم از قدیم الیام بوده !!!
مگر اینکه شانس بیاریم این افراد از دم کافر بوده باشن !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
دانلود کن. از شیر مادرت حلالتر.
بسیار عالی بود....لطفا ادامه بدین
از اونچه که فکر می کردم ضعیف تر بود
آخرش چی میشه خب :(
همش و می ذاشتین ایکاش
پاسخ ها
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
عزیزم اخرش واست بده +15
این انیمیشن فوق العادس
بی نظیره
حتما نگاش کنید
سزاوار اسکار بود خداییش، حقشو خوردن
غول رو اینطوری می نویسند!
"«تابناک» تا انتهای تعطیلات نوروز، هر روز یک فیلم شاخص را تقدیم تان خواهد کرد و پس از آن، در صورت جلب نظر شما عزیزان در جمع بندی نظرات، هر هفته یک فیلم این گونه عرضه خواهد شد."
خدا جون یعنی می شه ایران هیچ وقتِ هیچ وقت به قانون کپی رایت نپیونده ؟!
آقا من یه نکته بگم؟ باشه پس میگم : من میگم هر چی قانون میگه. موافقید؟
خوبه اما فیلم بزارین !
إنصافا خيلي قشنكه
کپی رایت حرام است..
با همین کارا کمر سینمای ایران شکسته شده.
این کارو نکنید.
میدونم نظر من رو نشون نمیدید.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
نظرت رو نشون می ده که اینهمه منفی بخوری حالت جا بیاد!!!
با سلام... لطفا این فونت زیرنویس رو تغییر بدین ..بنظرم "تیتر" بهترین گزینه اس
یکی به من جواب بده دراکولا همون خون آشامه
تو رو خدا جوگیر نشین هی بگین کپی رایت کپی رایت بابا ملت پول نون ندارن بیان حالا هر د و د رو هم پنچ تومن بگیرن لا اغل ادم اینجا فیلم و انتخاب میکنه و بعد میره خرید میکونه اخه هر فیلمی که ارزش خرید نداره
از زحمتهاتون بسیار سپاسگزارم. موافقم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل