بازدید 5582

سپاه به دنبال معرفی کاندیدا نیست

کد خبر: ۳۱۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵ 24 March 2013
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در واکنش به اتهامات برخی اشخاص و رسانه های فتنه و انحراف مبنی بر دخالت سپاه پاسداران در انتخابات و آنچه "مهندسی انتخابات" نامیده می شود، گفت: این احزاب سیاسی هستند که در انتخابات کاندیدا معرفی می کنند و از یک فرد حمایت می کنند. سپاه پاسداران حزب سیاسی نیست که بخواهد در انتخابات از افراد حمایت کند، لذا این نسبت ناروایی است که به سپاه می زنند که سپاه دنبال آوردن کاندیداست یا دنبال کاندیدای خاصی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار یدالله جوانی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طی 34 سال گذشته کار ویژه هایی داشته که اگر نگاهی به آن ها کنیم، می توانیم بگوییم که رسالتش را به خوبی انجام داده و توانسته است دستاوردهای انقلاب را حفظ کند. انقلاب اسلامی امروزه با اقتدار حضور دارد و به ایستادگی خودش در برابر دشمنان ادامه می دهد و مسیر خودش را با اهداف و آرمان ها طی می کند.

وی افزود: سپاه موفق شده در راستای رسالت خودش با توطئه ها و تهدیدها و فتنه ها مقابله بکند و نظام اسلامی را که محصول این انقلاب است حفظ کند. اگر ما بیاییم ببینیم چه کسانی سپاه را در این سال ها مورد هجوم قرار دادند به سه گروه برخورد می کنیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که یک دسته از دشمنان بیرونی ما که آمریکایی ها، اروپایی ها و صهیونیست ها یعنی همان دشمنان شناخته شده هستند، تصریح کرد: امروز چرا آمریکایی ها و اروپایی ها دنبال تحریم پاسداران، فرماندهان، شرکت ها و مجموعه های سپاه پاسداران . علت این همه تحریم علیه سپاه یک جمله بیشتر نیست. آنان دلایلش ناکامی خودشان را سپاه می دانند. یعنی اگر ملت ایران توانسته 34 سال توطئه های آمریکا را بشکند یکی از دلایلش را وجود سپاه می بینند و می گوید برای اینکه بتوانیم در آینده بر ملت ایران سلطه و غلبه پیدا کنیم باید این بازوی توانمند ایران را تضعیف کنیم.

وی ادامه داد: یک گروه دیگر از دشمنان ملت ما ضد انقلاب و کسانی هستند که در 34 سال گذشته با ملت ایران جنگیدند که شامل منافقین، سلطنت طلبها، بهایی ها و گروهک هایی که در طی سالیان مختلف به محاربه پرداختند و دست به اسلحه بردند، هستند. اینها ضربه های سختی از سپاه خوردند. آنان هم سپاه را عامل شکست های خودشان دانستند. منافقین از سپاه خیلی ضربه خوردند . طبیعی است که آنها به سپاه هجوم بیاورند.

سردار جوانی گفت: گروه سوم هم کسانی که در جاهایی می خواستند از مسیر اصلی خارج بشوند مثل جریان دوم خرداد. از طرف این جریان شاهد هجمه های سنگینی به سپاه پاسداران بودیم. آنان به شکل های مختلف سپاه را متهم می کردند و می گفتند که سپاه بر خلاف وصیت امام (ره) عمل می کند، سپاه بر خلاف قانون عمل می کند، گروه گرا و جناح گرا شده امام فرمودند، سپاه وارد این مسایل نشود.چرا دوم خردادی ها و اصلاح طلبان این گونه سپاه را مورد هجوم قرار دادند؟ به خاطر اینکه این ها هم به دنبال خارج کردن انقلاب از مسیر اصلی خودش بودند و سپاه را مانع مهم سر راه خود می دیدند و می گفتند سپاه را باید از سر راه برداشت. دلیل این سخن هم فتنه 88 بود که آنان به پا کردند، فتنه 88 یک زمینه چند ساله دارد؛ مقدماتی دارد سالها برای آن کار شده بوده است.اتفاقا آنان درست کار کرده بودند؛ سال 88 سپاه نقش مهمی در ناکامی این جریان داشت، البته لطف خدا و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم بسیار مهم بود. ولی اگر سپاه به موقع و به هنگام وارد صحنه نمی شد این اغتشاشات و ناآرامی ها چه پیامدهایی را به دنبال می داشت؟

وی در ادامه با اشاره به این که این احزاب سیاسی هستند که در انتخابات کاندیدا معرفی می کنند و از یک فردی حمایت می کنند، تاکید کرد: سپاه پاسداران حزب سیاسی نیست که بخواهد در انتخابات از یک فردی حمایت کند. این نسبت ناروایی است که به سپاه می زنند که سپاه دنبال آوردن کاندیداست یا دنبال کاندیدای خاصی است، این نسبت را نباید به سپاه داد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتخابات یک وظایفی دارد و باید به وظایفش عمل کند ما به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کسانی که سپاه را مورد هجوم قرار می دهند اگر دلسوز هستند می گوییم که سپاه را از منظر قانون ببینند که چه جایگاهی دارد. برخی ها معتقد هستند که سپاه یک مجموعه پادگانی و نظامی است یعنی جایش در پادگان است و اگر روزی دشمن حمله کرد برود با او بجنگد اینها نیست چرا چون ارتش داریم که صد در صد نظامی است و برای مقابله با هجوم دشمنان خارجی کاملا آماده است.

وی اضافه کرد: فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهداری از انقلاب و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ هشت سال درگیر جنگ بودیم آنچنان سپاه در حوزه نظامی درخشید که برخی ها تصور کردند که سپاه کاملا نظامی است. وقتی که در انتخابات دشمنان به دنبال این هستند که انتخابات ما را تحت تاثیر بگذارند و وقتی کلینتون آرزو می کند که انتخابات ایران به آشوب کشیده بشود ،یعنی نقشه دارد.سپاه این نقشه را خنثی می کند. در بحث امنیت انتخابات دشمن به دنبال ایجاد چالش است سپاه وظیفه اش این است که امنیت انتخابات کشور را تامین کند.

سردار جوانی خاطر نشان کرد: اما اینکه بگوییم سپاه دنبال این است که از کسی حمایت می کند این طور نیست سپاه از هیچ فردی حمایت نمی کند ماموریت سپاه دفاع از یک کاندیدا نیست هیچ گاه نبوده و از این به بعد هم نخواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر