بازدید 78872
چهارمین «سی دقیقه» با تابناک

فیلم: نخستین قسمت از سه گانه «هابیت» را تماشا کنید

فیلم «هابیت» به چهار شکل مختلف اکران شد: دیجیتال دو بعدی، سه بعدی 24 فریم بر ثانیه، سه بعدی 48 فریم بر ثانیه و سه بعدی آیمکس اما آنچه در تابناک مشاهده می کنید، 49 دقیقه از نسخه دیجیتال این فیلم است و حقیقتاً تخلیص بیش از این «هابیت: سفری غیرمنتظره» ناممکن بود.
کد خبر: ۳۱۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵ 23 March 2013
«هابیت: سفرغیرمنتظره» یکی از پر جزئیات ترین تریلوژی های تولید شده در تاریخ و یکی از پرفروش ترین فیلم تاریخ، جزو بهترین فیلم هایی است که سال 2012 بر پرده سینماهای جهان به نمایش درآمد تا پیتر جکسون فیلمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان سه گانه «ارباب حلقه ها» با آغاز یک موفقیت تازه به مدد داستانی پیچیده و تصاویر مملو از جلوه های ویژه نوظهور و کم نظیر مواجه شود؛ فیلمی طولانی که لحظه به لحظه با اتفاقات پیاپی مخاطب را مقابل پرده سینما میخکوب می سازد و فروش قسمت های بعدی این سه گانه که اوج داستان را در دل خود خواهد داشت، تضمین می نماید.

به گزارش «تابناک»؛ جان رونالد روئل تالکین نویسنده و زبان‌شناس بریتانیایی سه کتاب نوشته که از یکی از آنها تاکنون سه فیلم در قالب یک تریلوژی (سه گانه) ساخته شده که مجموع فروش این سه فیلم چند میلیارد دلار درآمد در پی داشته است. تالکین کتاب «هابیت» را که اصل داستانش نیز از ریتم تندی برخوردار است، 17 سال پیش از «ارباب حلقه ها» نوشته بود و نخستین بار در سال 1937، یعنی پیش از آنکه طوفان جنگ سراسر اروپا را فرا بگیرد، منتشر شد. «ارباب حلقه ها» بعد از اینکه جهان (یا حداقل قسمتی از آن) درگیر نیم دهه کشتار و خونریزی بود پا به عرصه نشر گذاشت.


پیتر جکسون در پشت صحنه «هابیت: سفرغیرمنتظره»

این فروش البته تنها مدیون کیفیت خیال پردازی و تازگی این داستان ها نیست که بسیاری از آثار کلاسیک وقتی به تصویر کشیده شدند، نتوانستند فروش آبرومندانه ای داشته باشند و در واقع این پیتر جکسون بود که از دل کتاب «ارباب حلقه ها» سه فیلم موفق در گیشه و نزد منتقدان را بر اساس سه سناریویی که خود نوشته و کارگردانی کرده بود، را عرضه کرد و خوش درخشید و اثر مطرح «ارباب حلقه ها» و دیگر کتاب های این مجموعه را به عنوان واجد فرمی جدید از داستان های حماسی عمومیت بخشید.

پس از درخشش «ارباب حلقه ها»، کتاب دیگری از تالکین توسط پیتر جکسون بازنویسی شد تا در قالب فیلمنامه ای با جذابیت های بصری تازه، بار دیگر تماشاچی را در بهت فرو برد. «هابیت» که عنوان دومین سه گانه است، در واقع بخشی از داستان پیش از «ارباب حلقه ها» را روایت می کند و در کنار این دو کتاب، کتاب سومی تحت عنوان «سیلماریلیون» نیز وجود دارد که داستان تخیلی را تا پیش از «هابیت ها» روایت می کند و در صورت موفقیت سه گانه «هابیت»، یک سه الی پنچ گانه نیز از این کتاب ساخته خواهد شد. در واقع در صورتی که پیتر جکسون همچنان در این داستان ها گام به گام موفق ظاهر شود، بر روی یک کوه طلا نشسته است!



«هابیت: سفرغیرمنتظره» به عنوان نخستین بخش از این سه گانه جدید با بودجه ای بالغ بر 500 میلیون دلار ساخته شد و در نهایت فروشی یک میلیارد دلاری را تجربه کرد. پس از فروش بالای نخستین قسمت «هابیت»، «هابیت: ویرانی اسموگ»‌ به عنوان قسمت دوم و «هابیت: رفت و برگشت» نیز که علی الظاهر مراحل پس از تولیدشان را سپری می کنند در صف اکران قرار گرفته و در 2013 و 2014 شاهد اکران این دو بخش خواهیم بود. البته برخی فروش قسمت نخست این فیلم را ناامیدکننده خوانده و توقع فروش 1.3 میلیارد دلاری این فیلم را داشتند، اتفاقی که شاید در اوج این داستان در قسمت های دوم و سوم به وقوع بپیوندد.

یکی از اتهاماتی که به پیتر جکسون بسته می شود، آب بستن در داستان «هابیت» بود. جکسون کتاب 400 صفحه ایِ «یاران حلقه» را در یک فیلم سینمایی سه ساعته جای می دهد اما فیلم «هابیت: سفری غیرمنتظره» داستان 100 صفحه اول یک کتاب 270 صفحه ای را روایت می کند و نسخه سینمایی اش تنها 10 دقیقه از «یاران حلقه» کوتاه تر است و در واقع به زعم منتقدان «هابیت: سفری غیرمنتظره» ارزش یک فیلم 168 دقیقه ای را ندارد. در واقع ادیتور «تابناک» کار دشواری برای حفظ 30 دقیقه از این فیلم نداشت اما واقعاً پس از تخلیص فیلم به 120 دقیقه، کاهش دقایق حساس این اثر به دشواری می انجامد.



«هابیت» داستان یک هابیت کوچک به نام بیلبو (مارتین فریمن) است که به خوشی و خرمی در سرزمین شایر، در حال گذران ایام می باشد. او در این مکان سبز و دوست داشتنی، زندگی آرامی دارد و به نظر می رسد که زندگی به کام باشد. اما وقتی که وی با یک جادوگر به نام گاندولف ( ایان مک کلن ) و سیزده کوتوله ملاقات می کند، مسیر زندگی راحتش دستخوش تغییراتی می شود. گاندولف و یارانش به رهبری یک جنگجوی قدرتمند به نام ثورین ( ریچارد آرمیتج )، در جستجوی بازپس گیری پادشاهی کوتوله ها هستند و برای اینکار می بایستی با یک اژدهای مهیب به نام اسماگ، مبارزه کنند.

اما در کمال تعجب، بیلبو که فردی ترسو می باشد، با این گروه همراه می شود و این بر خلاف خواسته اعضای گروه است که معتقدند او توانایی3 جنگجو بودن را ندارد. با این حال گاندولف با اصرار بر اینکه او می تواند به گروه کمک کند، وی را با خود همراه می کند. این گروه در سفر با موجودات مختلفی از جمله اُرگ ها و غول ها و جن ها برخورد می کنند و البته بیبلو بزودی به موجودی به نام گالوم (با بازی منحصر به فرد اندی سرکیس) می رسد که حلقه مشهور ارباب حلقه ها را در اختیار دارد و این حلقه را از او می رباید و... .



بازیگران «هابیت» که تقریباً همگی آنها همان بازیگران «ارباب حلقه ها» هستند، توانسته اند بازی یک دستی را ارائه دهد و وقفه زمانی رخ داده میان سری «ارباب حلقه ها» و «هابیت» باعث تغییر ملموس رفتار این کاراکترها برای مخاطب نشده است. بهترین بازیگر فیلم بدون شک اندی سرکیس است که در نقش گالوم، همچون «ارباب حلقه ها» بر پرده سینماها می درخشد و اگرچه تمام بدنش با جلوه های ویژه پوشانده شده اما علی رغم زمان محدودی که در «هابیت» نقش آفرینی می کند، جذابیت های کاراکتری که ایفا می کند را به نمایش گذاشته است.

فیلم «هابیت» به چهار شکل مختلف اکران شد: دیجیتال دو بعدی، سه بعدی 24 فریم بر ثانیه، سه بعدی 48 فریم بر ثانیه و سه بعدی آیمکس اما آنچه در تابناک مشاهده می کنید، 49 دقیقه از نسخه دیجیتال این فیلم است و حقیقتاً تخلیص بیش از این «هابیت: سفری غیرمنتظره» ناممکن بود.

نگارنده با دعوت به تماشای این 49 دقیقه نفس گیر در سه بخش، پرسش مطروحه در فیلم های پیشین را مجدداً پیش رویتان قرار می دهد که آیا در شرایطی که اصولاً کپی رایت در مفهوم کلی اش در ایران رعایت نمی شود و فیلم های دوبله شده در کشور حق کپی رایتشان خریده نمی شود و قریب به اتفاق کتب ترجمه و چاپ شده در کشور نیز بدون خرید حق کپی رایت پروسه طبع را طی می کنند، آیا نقد فیلم های روز و همچنین پخش حداکثر 30 دقیقه (مگر در موارد استثنایی) از فیلم های روز و همچنین فیلم های شاخص کلاسیک دنیا در «تابناک» موافقید؟

«تابناک» تا انتهای تعطیلات نوروز، هر روز یک فیلم شاخص را تقدیم تان خواهد کرد و پس از آن، در صورت جلب نظر شما عزیزان در جمع بندی نظرات، هر هفته یک فیلم این گونه عرضه خواهد شد.

دانلود بخش نخست

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۶۶
فیلم خوبیه و جلوهای ویژه. موسیقی .بازی خوب بازیگران و.....خلاصه فیلم خوش ساختیه ولی به ارباب حلقه ها نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
شما اینو با ارباب حلقه های 1 مقایسه کن. بعد.
این نسخه اش رو از کجا گیر آوردید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
4ماهه امده

نت سرچ کن همشو دانلود کن خیلی باحاله
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
نسخه 1080 من دانلود کردم
blueray
تابناک عزیزم یه مدتیه زدی تو کار فیلم و سریال و برنامه های اونور آبی

یه زحمتی بکش ببین این قیمت خودروها چی شد آخر؟

آره عزیزه دلم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
بابا بیخیال عیده
بذار یخورده سرمون خوش باشه
آفرین.ایده جالبیه.
اگه یه بخش نقد فیلم تاسیس کنید عالی میشه
بابا جان یه کپی رایتی گفتن!!!
همین جوری که نمیشه فیلم را تو سایتتون بگذارید!!!؟؟؟
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
عزیزم اینجا ایرانه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
"کپی رایت".... خخخخخخخخخ :)
جوک با مزه ای بود،
مردم اگه خیلی با فرهنگ بازی در بیارن محصولات داخلی رو اورجینال میگرن ......... به جز بعضی ها کی پول مفت داره خدا تومن بده واسه اورجینال تولیدات خارجی!
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
تابناک اونجا که دلش میخواد طرفدار حق و حقیقت است ، هر چی گفتیم کار خلاف خلاف است براش مهم نیست
جالب این است که همه هم طرفدار این تخلف هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
بشین بینیم بابا. مگه اونا حقوق ملت ایران رو رعایت میکنن که ما بخوایم رعایت کنیم؟ با این همه تحریم و ... انتظار دارن بابت این فیلمها پول هم بپردازیم؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
مشکل کپی رایت فکر نکنم داشته باشه، چون فقط نیم ساعت اول فیلم رو پخش میکنند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
آقا یا خانم، همین ویندوزی که از مرورگر اینترنتش، این پیغام رو فرستادی، کپی رایته؟؟؟
نه کپی رایته خانم یا آقا؟
افاضه میفرمایید ها؟
به نظر من این ابدا تابناک حسن سلیقه دست اندکاران سایت را میرساند از شما متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
این دعواها و پاسخ بهش توی کامنت های فیلم های قبلی انجام شده. برو بخون کورش خان
فیلم جذابی هست پیشنهاد می کنم از دست ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
جون من؟
سلام
در حالی که در بسیاری از سایت ها نسخه های با کیفیت اچ دی و فول اچ دی است سایت شما یک نسخه بی کیفیت قرار داده
این فیلم و یک ماهی می شه دیدم نسبت به فیلم ارباب حلقه ها کیفیتش پایین تره و حتی کیفیت نقش گالوم
البته همان سکانس های مربوط به الف ها اینجا هست و نقش بندی و انسجام خوبی داره ولی واقعا کش دار هست می تونست روی جنگلی که با یک روح احاطه شده بیشتر مانور بده
اینجور فیلم ها خیلی طرفدار دارن مخصوصا تو انگلیس البته فروش 1 میلیاردی فروش زیادی برای قسمت اول است که به هیچ جا نرسید گنجشکی که پیغام به اژدها رسوند و اژدها بیدار شد
یک سکانس هم از اژدها ندیدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
با همین کیفیت هم با بدبختی توی این اینترنت زغالی میشه دید. شما اینترنت فضایی داری، همه که امکانات فضانوردی ندارند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
حداکثر سرعت دانلود من 20 کیلوبایت هست
فول اچ دیش رو دانلود کردم
البته یکی دو روزی دانلود طول کشید
اقا دمت گرم زیاد کن فیلماتو ممنون
پاسخ ها
مهتاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
یک لینک فول اچ دی بذارید، یعنی چه آخه با این کیفیت و این زمان محدود (تخلیص یا هرچی)...؟
حداقل تخلیص در کیفیت فول بذارید. نمیشه؟
سلام
من کل این فیلم را با کیفیت بسیار بالا دیده ام واقعا یکی از بی نظیرترین فیلم هایی است که دیده ام
من هم پیشنهاد می کنم حتما نسخه اصلی این فیلم را ببینید.
به دوستان پیشنهاد میکنم این فیلم رو ببینن.مسلما یاد و حاطره ارباب حلقه ها زنده میشه.ارزشه دیدن داره واقعا.
من عاشق فیلمای تخیلی ام تابی جون لطفا فیلم ماما رو هم بزار
موافقیم
ایول دست شما طلا
سایتهای دریافت مقالات علمیشون رو برای ایرانیها بستن
مقاله ایرانی ها رو به زور اکسپت میکنند
و خیلی اذیتهای ریز و درشت دیگه
اینها میراث باستانی ما رو بردند
کتابهای دانشمندان ما رو بردن
نفت ما رو بردن
نه تنها ایران همه کشورهای در حال توسعه رو فدای توسعه خودشون کردند
به نظر شما ما باید تایع قوانین اونها باشیم؟؟
اینقدر مواریث علمی و فرهنگی طبیعی ایرانیها رو بردن بی کپی رایت
اصلش رو بردن کپیش رو نبردن
اینقدر احساساتی و بی مغز هی نگیم کپی رایت کپی رایت
یه ذره منطقی باشیم یه ذره شجاع باشیم
اینقدر گول بازیهای اونها رو نخوریم
اینقدر به اسم های کلاس بودن هی نگیم کپی رایت وقتی اونها اصل منابع دیگر کشورها رو نابود میکنند و به روی نامبارکشون هم نمیارن
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
درست میگی اونها تمام اون چیزها رو بردن ولی همه اون چیزهائی رو که شمردی با ارزش بودن ولی اون چیزی که ما الان داریم ازشون می دزدیم فقط فیلمه. ما دانش خودمون رو مفت دادیم به اونها والان داریم به اینکه خودمون نمی تونیم فیلم خوب بسازیم و فیلمهای اونها رو میدزدیم افتخار می کنیم. ای کاش ما هم می دزدیدیم ولی دانشمندان اونها رو.
و بشر کپی رایت را افرید!!!
فیلمی چون هابیت رو باید فقط با نسخه Full HD دید. همش 13 گیگه!
پاسخ ها
مهتاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
همش؟ خجالت نکش ها؟ اگه بیشتره بفرمایید درج بکنید.
بابا شما عجب آدمایی هستین! حالا درسته ما چاره ای نداریم میریم اینارو دانلود می کنیم می بینیم، شما که از جنس رسانه ای دیگه چرا؟؟ واقعا فهمیدن حق کپی رایت باید فرهنگ بشه! من از این خبر شما و این فیلم هایی که توش گذاشتین و کامنت های بالا که فقط یکیش به کپی رایت اشاره کرده بود، مطمئن شدم که سال ها مونده که ما ایرانی ها به حتی به یه درک خیلی سطح پایین از این فرهنگ برسیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
کپی رایت خوبه برای محصولات ایرانی اجرا بشه.
غربی ها که ده ها سال هست دارن مارو غارت می کنند ، نه تنها باید نرم افزارهاشون رو کپی کنیم بلکه هر تکنولوژی دیگه هم دارن باید کپی کنیم و استفاده کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
پس جواب غارت شدنمون توسط یه سری غربیها اینه که ما یه سری دیگرو غارت کنیم آره؟؟
ناشناس آخری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
آره
من رو خیلی سرگرم کرد. ممنون.
روایت قشنگی بود. ممنون از اینکه به حق کپی رایت احترام گذاشتید
ایده خیلی خوبیه حنما ادامه دهید موفق باشید
خیلی ممنون که این فیلم سراسر هیجان و مملو از تصاویر خیره کننده رو معرفی کردید. البته 500 میلیون دلاری که ذکر کردید هزینه ساخت هر سه فیلم از مجموعه هابیت هست نه فقط قسمت اول. اسم قسم سوم هم "آنجا و بازگشت دوباره" هست نه رفت و برگشت.
من نسخه سه بعدی آیمکس را دیدم که زمین تا آسمون با نسخه معمولی فرق داره
با سلام..ممنون بابت این بخش زیبا که قرار دادین...توی متن عنوان "هابیت رفت و برگشت" را آوردین،اسم ادبی این اثر به فارسی «آن‌جا و بازگشت دوباره» است که ترجمه‌ی
There and back again می‌شود.عنوان رفت و برگشت زیبنده این اثر فاخر نیست..ممنون.. (البته اگه واسه اولین بار نظرمو چاپ کنید :-) )
پاسخ ها
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
عزیزم. اگه همه مثل شما ترجمه کنند وقتی یه انگلیسی حرف میزنه اصلا نمیفهمی چی میگه.
انگلیسی رو کلمه به کلمه معنی نکن
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
دوست عزیز این یه عنوان ساده است..منم گفتم رفت و برگشت زیبنده این اثر فاخر نیست..البته شما میتونید از این 4 تا کلمه ساده این عنوانو استخراج کنی!
با سلام.
یک دوست متخصص به بنده بفرماید فرق بین 24 فریم بر ثانیه و48و آیمکس چیست؟ بسیار سپاسگزارم.
تابناک جان کلا متأسفم برات...
به جان خودم اوائل این متن را که میخوندم گفتم داری میری به سمت نقد دینی این فیلم...
اما دیدم نه بابا!!!
نقد هنری فرمودید؟؟؟!!!
خدا به شما که رسانه دستتونه و ابزار آگاه کردن مردم را دارید بینش و بصیرت بده انشاءالله...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
وفقکم الله برادر ناشناس.
کاش برا دانلودهم بذار نورالا نور میشه
وقتي ارباب حلقه ها رو ديده باشي ديگه اين فيلم نمي تونه برات جالب باشه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
دقیقاً به نکته ی خوبی اشاره کردی
aaaaaaaaliye TAbi jooooooooon haftei 1 done bezar doat mikonim
يه مطلب خيلي جالب ميخوام بگم : در انتهاي بخش سوم فيلم هابيت گادولف به كوه يگانه يا اربور در سرزمين ميانه اشاره ميكنه - اين دقيقا مطلبيه كه در اسطوره هاي ايران هم وجود داره - كوه هرابورز (البرز) در سرزمين ميانه - بهتون پيشنهاد ميكنم حتما كتاب سوشيانس نوشته دكتر شروين وكيلي رو بخونيد - يه شاهكار در مورد تمام اسطوره هاي كهن ايران - كه بنظر من خيلي از ارباب حلقه ها و هابيها زيبا تره
خب، اینم فکر خوبی
هموطنای عزیز اینجوری بیشتر مشغول میشن
و کمتر دغدغه زندگیشونو دارند!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
ملت خوشحال باشند شما ناراحت میشی ؟ مگه حالا از مشکلات و غم غصه گفتن هنر هست ؟
منم هر 3تاشو دانلود کردم....زیاد جالب نبودند...بهرحال ممنون از تابناک بابت گذاشتن این فیلم ها
ضمن سپاسگزاري فراوان بابت اين حركت ارزشمند، خواهشمند است فيلم هايي را ارائه نماييد كه كيفيت،نقشي اساسي در آن نداشته باشد. اين فيلم فقط با كيفيت عالي بايد ديده شود در غير اينصورت حيف مي شود.
ولی به ارباب حلقه ها نمیرسه
تابناک عزیز

بوذجه ساخت این قسمت 180 میلیون دلار بوده نه 500 میلیون.به لینک زیر مراجعه کنین.
Budget: $180,000,000 (estimated)

http://www.imdb.com/title/tt0903624/?ref_=fn_al_tt_4
فیلم بسیار هیجان انگیز و اسطوره ای،انشاء الله ،خدا به پیترجکسون و دسدندرکاراش و بازیگراش عمری بده که بتونند سری های بعدی کتاب تالکین به نمایش درآورند.
بگو انشاءالله . . .
خیلی فیلم جالبی بود .ابتکار جالبیه ممنون میشم ادامه بدین
با سرعت 128 که واقعیش 16kb هست فیلم میشه دانلود کرد ؟ سرعت اینترنتتون مارو خفه کرده اقایان شعار های تو خالی
مگه اونا حقوق ملت ایران رو رعایت میکنن که ما بخوایم رعایت کنیم؟ با این همه تحریم و ... انتظار دارن بابت این فیلمها پول هم بپردازیم؟؟؟
بیشتر نشون بدین ، حداقل در بین سال یه روز در میان
خیلی جالب هستش ممنون اینقدر هم بروبچ شعارهای الکی ندن
چه حقی رو اونا رعایت می کنن
ممنون از این برنامه ای که در نظر گرفتید . لطفا بعد از این هم به این برنامه ادامه بدید. باز هم ممنون
اولا مسلمون باید به عهدش وفا کنه که ما با دشمنان درجه یک ملتمون عهدی(همون قانون کپی رایت )نداریم دوم این که تو این شرایطی که غرب تمام توانشو داره برای ضربه زدن به ملت ایران صرف می کنه اصلا عقلانی به نظر نمیاد که ما پولای خودمونو صرف لطمه زدن به خودمون کنیم نکته اخر یاداوری کنم ما چند میلیارد دلار بلوکه شده در غرب علی الخصوص امریکا داریم (از جمله 400میلیون دلاری که قبل انقلاب بابت 6ناو هواپیما بر از ما پولشو نقد گرفتند و ضمن اینکه تحویل ندادند با یکی از همون ناو ها هواپیمای مسافربری ما رو زدند ) این ها قانو نشون هم برای چپاول ملت های استثمار شده و پر کردن جیب های خودشونه
سلام.ممنون میشم اگه ارباب حلقه ها رو به صورت کامل بزارین.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها