بازدید 6172
۲

اظهارات جنجالی عضو هیات مدیره بانک ملی در دفاع از شعار جدید

کد خبر: ۳۰۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵ 17 March 2013
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در مقاله‌ای بدون مقدمه و در دو بخش از مطلب اشاره کرده است که بانک مرکزی از بانک ملی ایران زاده شده است! وی همچنین مدعی شده است که بورس، سازمان مدیریت سابق، شرکت ملی نفت و دانشکده نفت آبادان را این بانک بنا نهاده است.

محمدرضا حسین زاده عضو هیات مدیره بانک ملی ایران مقاله ای جنجال برانگیز و بدون مقدمه نوشته است که در پی می آید:

"این بانک، ملی است

۱- بانک ملی ایران بر آن بوده در گذر ایام گزاره هایی را مبتنی بر شرایط دوران به عنوان شعارهای سازمانی و رسانه ای خود برگزیند. شعارهایی برای بازنمایی اهداف کلان بانک از یک سو و تاکید بر ارتباط بانک با مردم از سوی دیگر. رویه ای که سالیان متمادی در بانک مرسوم بوده و هست. چنان که پیشترها در کنار شعار اصلی "هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد" شعارهایی نظیر "بانک ملی ایران، امین مردم ایران" و یا "بانک ملی ایران، بزرگ ترین بانک جهان اسلام" مورد استفاده قرار گرفتند. 

۲- در چنین قابی بانک ملی با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور بر آن شده تا شعار دیگری را کنار شعار های دیرآشنای خود برای ارتباط بیشتر به مردم برگزیند. همکاران بانکی در کنار گروه مشاوران فرهنگی و رسانه‌ای بانک، شعارهای پرشماری را از منظر مفهومی و ادبی مورد بررسی قرار دادند و سرانجام شعار "این بانک، ملی است" را برگزیدند. آن چه که به تصویب هیئت مدیره بانک هم رسید. 

۳- شعار "این بانک، ملی است" در کنار اصلی ترین شعار اصلی بانک یعنی "هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد" قرار خواهد گرفت. بار مضمونی و مفهومی این شعار وامدار "مردمی بودن بانک ملی" و استمرار پیوند با مردم عزیز این مرز و بوم بوده است. 

۴- مبانی برگزیده شدن شعار "این بانک، ملی است" بدین قرار بوده اند: 
· مبارزات ۲۵ ساله مردم ایران برای رهایی از استیلای بانک های خارجی که به تأسیس بانک ملی انجامید و استقلال اقتصادی و بانکی کشور را رقم زد. مردم ایران در روند کسب استقلال بانکی با سفارتخانه‌های روسیه و انگلیس مبارزه کردند و در این روند جان ها تقديم شدند. 

· یگانه بانکی که در طول تاریخ ایران با مصوبه مجلس (مجلس شورای ملی وقت) تأسیس شد، بانک ملی ایران بود (به جز بانک مرکزی که این بانک هم از دل بانک ملی برآمد). 

· بانک ملی بود که برای نخستین بار به برپایی دانشکده نفت آبادان اقدام کرد. بانک ملی بود که اصول اقتصاد، دانش بانکی و علم حسابداری را در شرکت نفت ایران، به عنوان نهاد ملی دیگری که از دل مبارزات مردمی برآمد، نهادینه کرد و جایگاه ویژه ای را در علم حسابداری کشور قوام بخشید. 

· بانک ملی طی سالیان متمادی برنامه‌های یکساله و چندساله توسعه کشور را تدوین کرد و آنها را به اجرا درآورد. وظیفه ای که بعدها با برپایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به این نهاد منتقل شد.
 
· بانک ملی بیش از هفت دهه قبل به راه اندازی بازار بورس اقدام کرد و سازمان بورس با شکل گرفتن ترکیب ساختاری و آبدیده شده کارشناسانی مالی تدریجا شکل گرفت و از بدنه بانک جدا شد. 

· مؤسسات مالی و بنگاه های تجاری با بهره‌گیری از تجارب بانک ملی در توسعه کشور نقش‌آفرینی ها کردند. 

· بانک مرکزی و چندين بانك ديگر از دل فعالیت ها و تجربه های کسب شده در بانک ملی ایران زاده شد. 

· بانک ملی از دورانی به دوران دیگر جایگاه کلیدی در توسعه زیرساخت‌ها، عمران و آبادانی، فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشور یافت و همه استان ها، مناطق، شهرها و روستاها را تحت پوشش حمایت های مالی خود قرار داد. 

· بانک ملی ایران در نزد مردمان و بانک‌های کشورهای دیگر جایگاه، شأن و منزلت بسیار ویژه ای دارد و هیچ یک از بانک‌های کشور برغم فعالیت های شان به چنین جایگاهی دست نیافته اند. 

۵- طی سالیان اخیر، گروهی آگاهانه یا ناآگاهانه تیشه بر ریشه بانک ملی، به عنوان میراث ملی و متعلق به همه آحاد عزیز ملت ایران، نواخته اند و از نواختن شلاق‌ به آن مضایقه ای نکرده اند. زیر سئوال بردن تاریخ غنی بانک ملی ایران در سایه تخلف یک شعبه یا چند فرد در شرایطی که ریشه های اصلی تخلف شناسایی شده اند دستاوردی جز ضربه زدن به ذخائر ملی و تاریخی این مرز و بوم و خرسند ساختن دشمنان کشور نداشته. در چنین قابی بانک ملی با عنایت به شرایط روز برای دادن هشدار و آگاه ساختن آنان و همین طور برای صیانت از بانک به عنوان میراث ملی، شعار جدیدش را کنار شعار اصلی اش قرار می دهد. 

۶- سوابق حاکی از این هستند برخی بانک های محترم در قبال نوآوري ها و برخی از شعارهای سازمانی و رسانه ای بانک ملی واکنش منفی نشان می دهند. بنابراین ذکر این امر ضروری به نظر می رسد که بانک ملی شعارهایش را در ارتباط با پیشینه خود از یک سو و مخاطبان خود شامل ۶۰ میلیون حساب آحاد مردم از سوی دیگر برمی گزیند. بانک ملی مبانی انگیزشی سازمانی و رسانه ای خود را بر اساس تاریخچه انکار ناپذیر و جایگاه ملی اش انتخاب می کند. در کنار همه اینها ارتقا فعالیت های بانکی سایر بانک ها در منظر ملی مورد توجه دائمی بانک ملی بوده و خواهد بود. فعالیت های رسانه ای بانک ملی ایران در هیچ برهه ای جز سیادت دستاوردهای خود بانک هدف دیگری نداشته و هیچ سازمان و بانک دیگری در کشور را زیر سئوال نبرده و نخواهد برد. 
 
۷- بانک ملی ایران در سال نو نيز همچون سال جاري طرح‌های نوین خود شامل "شهاب ملی"، "رعد ملی" و "آذرخش ملی" را اجرایی خواهد کرد که تحول چشمگیری در نظام بانکی کشور بشمار می روند. 

۸- تیم تحقیقاتی مشترکی از کارشناسان IT بانک و دانشجویان ممتاز دکترای دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علم و صنعت طرح جدید بانکی را شامل دو مرحله زیر سامان بخشیده اند که دستاورد فنی و بانکی برای نظام بانکی کشور محسوب می شود: 
الف: حذف استفاده از کارت در POSها كه عملياتي شد. 

ب: حذف استفاده از کارت ها در ATM ها و كليه عمليات بانكي كه در سال جديد عملياتي خواهد شد. 

۹- سایت Kids.bmi.ir برای نسل نوجوان و جوان کشور راه اندازی شد. مخاطبان این سایت می توانند بدون حضور در بانک ملی حساب باز کنند. می توانند آموزش اقتصاد و بانکداری و همین طور مبانی مدیریت اداره زندگی را به زبان ساده بیاموزند. می توانند از صافی بانک ملی نیازهای خود را برطرف ساخته و از برنامه های آموزشی و تفریحی سایت بهره مند شوند. 

۱۰- و اما سخن پاياني اين كه : از این پس در تمامی سربرگ‌ها، بنرها، پوسترها و بروشورهاي بانک ملی ایران، شعار نو جلب نظر خواهد کرد. انتظار می رود مشتریان وفادار در اشاعه مفهوم این شعار همدلی به خرج دهند. ‌انتظار می رود همکاران گرامی بسان همیشه کنار ملت عزیز این مرز و بوم ایستاده و بار دیگر در سایه اعتمادی که مردم به بانک ملی داشته اند همزبان بخوانند: این بانک، ملی است."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲
وای بحال بانک مرکزی که یک عضو هیات مدیره بخود اجازه میدهد اینطور بگوید و بنویسد مگر میشود مقاله بدون مقدمه باشد اصلا نمی فهمم
یه شعار هم برای مدیر عامل سابق خودتان جناب خاوری بسازید عزیزان من...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر