بازدید 45234
۹
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

ارتش مردمی 50 هزار نفری ساخت ایران در سوریه

مصاحبه تلویزیونی اوباما رئیس جمهور آمریکا پیش از سفر به سرزمین‌ها اشغالی، اخبار مربوط به تحریم ایران از یونان تا لس‌انجلس در آمریکا، نقش ایران در تحولات سوریه و مسائل داخلی ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۰۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 15 March 2013

مصاحبه تلویزیونی اوباما رئیس جمهور آمریکا پیش از سفر به سرزمین‌ها اشغالی، اخبار مربوط به تحریم ایران از یونان تا لس‌انجلس در آمریکا، نقش ایران در تحولات سوریه و مسائل داخلی ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با کانال دوم تلویزیون اسرائیل در مورد روابط دو طرف و برنامه هسته‌ای ایران از اخبار مهم امروز رسانه‌ها در مورد ایران است. بر اساس این خبر که در ساعات پایانی دیشب توسط جروزالم پست منتشر شد، رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه از سویی اعلام کرد که ایران تا ساخت بمب اتمی بیش از یک سال فاصله دارد و از سوی دیگر ضمن تکرار این سخن که برای راه دیپلماتیک اولویت قائل است، به صهیونیست‌ها تعهد داد که اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

اوباما هر چند با این سخنان خط قرمز طراحی شده توسط نتانیاهو را به رسمیت نشناخت و برای آن فوریت قائل نشد ولی در بخشی از سخنان خود، تهدید قدیمی وجود همه گزینه‌ها روی میز را تکرار کرد. وی ادامه داد که «آشکار است که ایالات متحده قابلیت‌های فراوانی دارد ولی هدف ما در این جا این است که اطمینان حاصل کنیم ایران سلاح هسته‌ای در اختیار نخواهد داشت تا بتواند اسرائیل را تهدید کند و یا در منطقه مسابقه تسلیحاتی راه بیندازد.»

وال استریت ژورنال به مانند بعضی دیگر رسانه‌های غربی همچنان اجرایی شدن تحریم‌های ایران را با جدیت! پیگیری می‌کند و دو خبر را در این باره مورد توجه قرار داده است. طبق اخبار رویترز و وال استریت ژورنال، دولت یونان در روز پنج شنبه خواستار انجام تحقیقات در مورد یک شرکت خارجی دارای مجوز فعالیت در این کشور شده است تا در صورت تائید ارتباط آن با یک شبکه کشتیرانی مرتبط با ایران مجوز فعالیت آن را لغو کند. وزارت کشتیرانی یونان اعلام کرده است که تحقیقات اولیه نشان داده که هیچ کشتی با پرچم یونان و یا یک شرکت کشتی‌رانی یونانی با این مساله ارتباطی نداشته است. این شرکت از سوی مقامات آمریکایی در لیست سیاه قرار گرفته است.

وال استریت ژورنال در خبری دیگر، با اعلام حضور کشتی‌های شرکت Evergreen، در بندر عباس ایران، خواستار بستن بنادر آمریکا از جمله بندر لس آنجلس بزرگترین بندر آمریکا به روی کشتی‌های این شرکت شده است.

خبرسازی در مورد نقش ایران در سوریه نیز ادامه دارد. روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از ژنرال اسرائیلی آویو کوچاوی مدعی شده است که ایران و حزب‌الله برای کمک به ادامه حیات دولت سوریه، در این کشور، ارتشی مردمی به استعداد 50 هزار نفر تشکیل داده اند و قصد دارند تعداد افراد آن را به دو برابر نیز افزایش دهند.

رویترز نیز در خبری دیگر مدعی شده است که ایران به حمایت نظامی خود از حکومت سوریه شدت بخشیده است و اکنون نه تنها از راه عراق، بلکه از راه ترکیه و لبنان نیز به سوریه سلاح می‌فرستد.


و در انتها این که مسائل داخلی ایران از جنبه اقتصادی مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است. الجزیره در گزارشی از میدان خراسان به نقش اقتصاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخته است و از قول یک فروشنده در این منطقه ابراز امیدواری کرده است که آمدن رئیس جمهور بعدی به بهبود وضعیت اقتصادی ایران کمک کند.

اکونومیست نیز به سوداگری در بازار خودروی ایران اشاره کرده است و با تمرکز بر فروش یک دستگاه پژو 206 توسط یک جوان ایرانی به قیمتی بسیار بیشتر از قیمت خرید آن، به چرایی توجه زیاد بر بازار خودروی ایران پرداخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۹
ما ملت ایران بارها گفتیم بار دیگر میگوییم.ما دنبال سلاح اتمی نیستیم .اگربخواهیم درست کنیم آمریکا واسراءیل نمی توانند جلو ایران را بگیرند.چه بسا نتوانستند جلو کره شمالی وهند وپاکستان را بگیرند. پس بهتر است اوباما اینقدر حرفهای پوچ ویاوه را بعلت خوش رقصی برای یهودیان بلغور نکند وایران هم این حرفها هراسی ندارد
مدیر روزنامه انگلیسی گاردین سران بی خاصیت کشورشما برخلاف قوانین بین المللی علنی و آشکار اعلام مینماید میخواهد سلاح به تروریست های مستقر در سوریه بفرستد البته پنهانی بارها سلاح فرستادید ولی کاری نتوانیستد انجام بدهید با این حرفها تمام اتحادیه اروپا را بکمک میطلبید. در ضمن ایران اگر بخواهد نیروی مردمی در سوریه تشکیل دهد حداقل نیروی یک میلیونی تشکیل میدهد نه پنچاه هزار نفری
اخیرا مقامات انگلیس وفرانسه اعلام کردند باید که به مخالفان سوریه کمک کنند آنها آنقدر احمق هستند که عاقبت اعمال خودرا نمی دانند که اگرتروریستهای القاعده به نام جبهه النصره پیروز شوند در وهله اول منافع آنان را ازبین میبرند چه بسا برای کشورهای غربی خطر بزرگی محسوب شوند
با سلام یکی نیست بگه به انگلیسهای که بابا من مردم دنیا از دست شما خسته شدیم بسه اینقدر در مسائل داخلی کشورهای دیگه دخالت می کنید اگه اجازه بدن مردم مظلوم سوریه از راه دمکراتیک می تونند حقشونو بگیرند
اصل کلی : فرموده رهبر کبیر انقلاب است « آمریکا هیچ غلطی نمی کند » انرژی هسته ای حق مسلم همه ی کشور هاست وایران نیز یکی از این کشورها ست
همیشه توده های مردمند که در غالب بسیج مردمی توان مقابله با استکبار متحد را خواهند داشت. نمونه آن جنگ هشت ساله ایران با استکبار متحد است. که ارتش سیستماتیک همراه با بسیج توانست هشت سال مقاومت و در نهایت پیروز شود. امیداست ارتش 200000 بسیج در سوریه تشکیل شود و در این صورت اسرائیل همچنان شکست هایش تداوم خواهد یافت انشاا...
ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین
اوباما باید این را به تل آویو می گفت که پانزده سال است هر سال می گوئید ایران امسال به بمب دست می یابد. والله روی سنگ پای قزوین را هم کم کردید. دست بردارید آبروی خودتان که رفته بیش از این با آبروی آمریکا بازی نکنید.
از اینکه آمریکائی ها هر روز در مورد ایران حرفی می زنند مشخص هست که ما تا اینجا کار پیروز شدیم درست هست که مشکلات ما در داخل زیاد هست ولی در مقابل با دشمنان خارجی فعلا پیروز شدیم
به قول امام از ما عصبانی باش و با این عصبانیت بمیر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار