بازدید 12462
محسن رضایی مطرح کرد:

«پرش از روی آمریکا» دیپلماسی جدید ایران

کد خبر: ۳۰۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶ 14 March 2013
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید راه جدیدی در دیپلماسی ابداع کنیم و نام این راه نو را «پرش از روی آمریکا» گذاشتم.
 
محسن رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سفر خود به گیلان اظهار کرد: بنا به دعوتی که از استان از بنده انجام دادند به گیلان سفر کردم.

وی ادامه داد: سفر به گیلان یادآوری دوران پر افتخار خاطرات انقلاب اسلامی و حضور مردم در تاریخ پر افتخار کشور است.

رضایی آشنایی با وضعیت اقتصادی، کارآفرینان و مردم استان را از دیگر دلایل حضور خود در گیلان عنوان کرد.

*دستگاه‌های قانونی نامزدهای انتخاباتی را تشویق به حضور کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: هنوز حرارت انتخاباتی که باید به وجود می‌آمد، انجام نشده و دستگاه‌های قانونی باید نامزدهای انتخاباتی را تشویق کنند تا حضور بیشتری در صحنه داشته باشند و فعالیت‌های انتخاباتی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه فرصت مطالعه مردم در بحث انتخابات نباید کم شود، بیان کرد: فرصت بیشتری باید به مردم برای مشورت و مطالعه در امر انتخابات داده شود و این امر یکی از نقایص جدی انتخابات در ایران است و باید برای آن فکری کرد.

وی با اشاره به مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به معنای تحمل ریاضت نیست و مردم نباید گرانی‌ها و بیکاری را تحمل کنند.

رضایی تحمل مشکلات در کوتاه مدت به دلیل اعمال تحریم‌ها را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مقابله با گرانی و بیکاری بوده و شیوه‌ای برای کمک به مردم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از افراد نباید اقتصاد مقاومتی را بهانه‌ای برای تحمل بیکاری و گرانی مردم بدانند، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بهانه‌ای برای بی‌کفایتی و سوء مدیریت نیست.

وی درباره استفاده از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در دولت آینده، گفت: معتقدم دولت آینده باید بنا را بر وفاداری افراد به نظام بگذارد و دیگر اینکه از افراد کارآمد و توانمند استفاده شود.

رضایی با بیان مثالی درباره انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: بازی‌های باشگاهی تمام شده و اکنون موقع اعزام تیم ملی به جام جهانی است و در چهار سال آینده، مسئله داخلی فرع بر شکستن تحریم‌های اقتصادی است و اگر تیم ملی را به جام جهانی اعزام کنیم نباید بگوییم که این فرد قرمز و آبی است بلکه باید بهترین افراد را پای کار بیاوریم و کشور را از سختی‌ها عبور دهیم تا جلو برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست کاری خود را استفاده از تمام افراد دلسوز و کارآمد عنوان کرد و افزود: کشور را با افراد دلسوز و کارآمد می‌توان با قدرت اداره کرد و این امر را ثابت می‌کنم.

* «پرش از روی آمریکا» دیپلماسی خارجی ایران

وی در ادامه با تاکید براینکه وضعیت فعلی، پاسخگوی دیپلماسی ایران نیست، اذعان کرد: وضعیت‌های گذشته نیز پاسخگوی دیپلماسی خارجی کشور نیست و اگر به راه‌های تجربه شده گذشته برگردیم فایده‌ای ندارد و باید راه جدیدی در دیپلماسی ابداع کنیم و نام این راه نو را «پرش از روی آمریکا» گذاشتم.

رضایی تسلیم آمریکا شدن را از دست دادن منافع ملی دانست و تصریح کرد: نباید با آمریکا ماجراجویی کنیم و بهترین راه پرش از روی دیواری است که مانع روابط خارجی ما شده، و این امر فن، مهارت، گفت‌وگو، صحبت و درایت دارد و می‌توان آن را انجام داد.

* کاندیداهای ریاست جمهوری احساس بلاتکلیفی نکنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های انتخاباتی با تبلیغات انتخاباتی متفاوت است و سال‌های گذشته شش ماه مانده به انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی به صورت غیر رسمی آغاز می‌شد و آن سفرها و فعالیت‌ها در بسیج مشارکت مردم در انتخابات بسیار موثر بود.

رضایی با بیان اینکه نخستین بار است که در انتخابات ریاست جمهوری شش ماه پایان سال فعالیت درست و حسابی نشده است، بیان کرد: مردم باید فرصت مطالعه به اندازه کافی داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: وقتی فرصت از مردم گرفته شود، می‌خواهیم غافلگیرانه و با جنجال و لشگرکشی سیاسی مردم را برای تصمیم‌گیری در وضعیت سختی قرار دهیم.

وی بر رفتار صادقانه با ملت تاکید کرد و یادآور شد: آبرو و حیثیت خود را کف دست گذاشتم و طبق اعتقادی که دارم، آمدم و مردم باید با آگاهی تصمیم بگیرند و از گروه‌های سیاسی که این فعالیت را انجام ندادند به شدت گله‌مند هستم و این امر را ظلم به ملت ایران می‌دانم.

رضایی در پایان تصریح کرد: چشم و گوش ملت ایران دیگر باز شده و در آینده یک تصمیم تاریخی می‌گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی