بازدید 11483

ادعای حمایت ایران از حملات سایبری به سایتهای آمریکایی

حملات سایبری که از چندی پیش یک به یک سیستم‌های مالی و سایت‌های آمریکایی را هدف گرفته ‌و به حملات سایبری گروه مبارزان سایبری عزالدین قسام معروف است، اکنون وارد هفته دوم از فاز سوم خود شده است؛ حملاتی که روز به روز جدی‌تر می‌شود و ایالات متحده ایران و چین را در قبال آن متهم کرده است.
کد خبر: ۳۰۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷ 13 March 2013

حملات سایبری که از چندی پیش، یک به یک سیستم‌های مالی و سایت‌های آمریکایی را هدف گرفته ‌و به حملات سایبری گروه مبارزان سایبری عزالدین قسام معروف است، اکنون وارد هفته دوم از فاز سوم خود شده است؛ حملاتی که روز به روز جدی‌تر می‌شود و ایالات متحده ایران و چین را در قبال آن متهم کرده است.

به گزارش «تابناک»، در ماه‌های اخیر بسیاری از اخبار را پیرامون حملات سایبری به مؤسسات مالی و سایت‌های ایالات متحده آمریکا دیده‌ایم؛ حملاتی که گروه ‌مبارزان سایبری عزالدین قسام، مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند.

هدف از این حملات این است: بر‌داشته شدن همه نسخه‌های موجود از فیلم «بی‌گناهی مسلمانان» از روی اینترنت و سایت یوتیوب؛ فیلمی که منجر به تظاهرات‌ گسترده در جهان اسلام به خاطر توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) شد و جان سفیر آمریکا در لیبی بر سر آن گرفته شد.

حملات سایبری که این گروه انجام می‌دهند، از نوع حملات DDoS یا حملات معطوف به بیرون آوردن سایت از دسترس ‌به نام «عملیات ابابیل» است؛ عملیاتی که اکنون وارد فاز سوم خود شده‌ و هفته دوم آن آغاز شده است. این حملات که بیش از همه، وب‌سایت‌های آمریکایی و به ویژه سایت‌های مؤسسات مالی آمریکا را هدف گرفته است، به قدری جدی شده که تقریبا هر روزه، شماری از مهمترین سایت‌های اینترنتی در این حوزه از دسترس خارج می‌شوند و گستردگی این حملات، منجر به واکنش‌های شدید مقامات آمریکایی شده است.

بنا بر این گزارش، در هفته گذشته، شماری از مهمترین مؤسسات مالی آمریکا از جمله: PNC، Capital One، BB&T، Citibank، Bank of America، US Bank، Union Bank، Chase و Fifth Third مورد حمله قرار گرفته و برای مدتی از دسترس خارج شدند. این حملات روزانه ضرر و زیان‌هایی را نیز متوجه این مؤسسات کرده است.

این حملات که چند ماه است ادامه دارد البته نتایجی نیز در پی داشته است. چندی پیش نسخه اصلی فیلم از روی اینترنت برداشته شد و بر همین اساس گروه عزالدین قسام نیز حملات خود را به مدت حدود یک ماه متوقف ساختند. آن‌ها در بیانیه‌ای که در آخرین حمله خود منتشر کردند، گفته بودند که این توقف برای دادن فرصت به ایالات متحده است تا به تدریج سایر نسخه‌ها را نیز از روی اینترنت جمع آوری کند؛ اما از آنجا‌ که این اتفاق رخ نداد، فاز سوم عملیات ابابیل از دو هفته گذشته شروع شد و دیروز این حملات سایت جی پی مورگان و BB&T را برای مدت زمانی هک و از دسترس خارج کرد.

اتهام به ایران و چین

از زمان آغاز این حملات که اکنون تقریبا هفت ماه از زمان آن می‌گذرد، ایالات متحده، نخست چین و سپس ایران را متهم اصلی این حملات معرفی کرد. در ابتدا که هدف اصلی این حملات مشخص نبود، چین به دلیل سابقه این کشور در حملات سایبری متهم شد ولی پس از این که هکرهای گروه عزالدین قسام، هدف خود را از حملات اعلام کردند، مقامات آمریکایی مدعی شدند که ایران حامی اصلی این حملات است و انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفتند.

چندی پیش، مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند، هیچ شکی نیست که حملات گروه عزالدین قسام در واقع عملیاتی است که از سوی ایران رهبری و هدایت می‌شود. البته این مقامات هیچ گونه سند و مدرکی مبنی بر دخالت ایران در این حملات به دست ندادند.

از سویی، مقامات کشورمان بلافاصله این اتهام را تکذیب و رد ‌و همچنین ایالات متحده را به دلیل انجام حملات سیستماتیک سایبری در سال‌های اخیر ‌علیه ایران و تأسیسات هسته‌ای متهم کردند. متخصصان بر این باورند ‌این حملات به گونه‌ای است که نمی‌توان گفت، یک تعداد هکر مبتدی و آماتور آن‌ها را هدایت کنند و مسلما این هکر‌ها از جمله هکرهای فنی و پیشرفته هستند.

همچنین چندی پیش، هفته نامه «اینفورمیشین ویک»، ‌در مصاحبه‌ با متخصصان سایبری در این باره داشت، نوشت که از دید این متخصصان نمی‌توان گفت که ایران ارتباطی با این حملات داشته باشد.

آخرین بیانیه‌ای که گروه عزالدین قسام منتشر کرده است، اشاره داشته که حملات و عملیات در فاز سوم به مدت یازده هفته ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۵
شینگل فرت !
میدونی یعنی چی؟ یعنی خوشمان آمد!!
همین را بدانید که عزالدین قسام گروهی متحد از چند کشور اسلامی است که هدف اصلی آن راکتور های هسته ای آمریکا است.
کار که کار بچه های خودمونه...دمشون گرم.
زدی ضربتی،ضربتی نوش کن...حالا هرچقد دوس دارن متهم کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
کار ما نیست،چون متخصصین سایبری آموزش دیده ایرانی کارشون رو تا این حد لوس نمی کنن ،و البته می ذارن موقع اضطرار انجام بدن
خدا خیرشون بده.
عده ای نمی خواهند شرایط به وضع طبیعی یرسد احتمالا کار خود اسرائیل است
کار هر کی هست ایشالله ادامه بده.
این به استاکس نت در!
کنگره آمریکا به دولتش اجازه داده در صورت حمله سایبری جواب نظامی دهد ببینید به کجا می‌خواهد حمله کند
ایول بچه های خودمون
از استعدادتون تو این کارا خیلی خوشم اومد
دوس دارم امریکا رو با همین کارا فلج کنین
ممكنه يازده سپتامبر سايبرى باشه، يعنى آمريكا عمليات يازده سپتامبر رو در فضاى مجازى اجرا كنه تا منافعى رو به دست بياره.
باید این روهم یادآوری کنم که هکر های ایرانی جز بهترین یا همون بهتره بگم بهترین هکر های دنیا هستن.
ماجرای هک کردن صدای آمریکا و غیر فعال کردن و برگردوندن ویروس استاکس نت رو به سیستم های فرستنده ی ویروس رو که هنوز فراموش نکردید!
پاسخ ها
نوید
| China |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
البته به نظر ما ایرانیها همه چیز ما از همه بهتره و حرف نداره.بهترین متخصین رو درایم و یه باطری موبایل نمیتونیم بسازیم.
چیزی که عوض داره گله نداره...
پاینده باد وطنم
اوباما لایحه ی را در سنا به تصویب رساند که حمله سایبری به امریکا مصداق حمله فیزیکی به امریکاست وامریکا حق دارد بر علیه کشور متجاوز از بمب های هسته استفاده کند
آقا حال کردم با کارشون.
مقامات ما باید می گفتند: "کار ما نیست ، اما ای کاش می شد ما هم به اینها کمک می کردیم. "
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل