بازدید 30659
مرگ شهروندان و واردات از چین تکذیب شد؛ اما...

واردات پنی‌سیلین چینی ادامه دارد

با تأیید واردات پنی سیلین چینی، بد نیست ‌از مسئولان بپرسیم: آیا به راستی جان باختن شماری از هم‌وطنانمان بر اثر تزریق پنی سیلین چینی واقعیت نداشته یا مثلا قرار است چند ماه دیگر این موضوع در قالب یک خبر افشاگرانه موشکافی و تصحیح شود؟!
کد خبر: ۳۰۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲ 13 March 2013
چندی پیش، اخبار تأیید نشده‌ای از مرگ چند تن از هم‌وطنانمان بر اثر مصرف پنی‌سیلین‌های چینی در فضای مجازی پیچید که نگرانی‌های بسیاری به همراه داشت؛ خبری که با واکنش عجیب مسئولان روبه‌رو شد تا جایی که واردات پنی سیلین از چین هم محل مناقشه بود؛ چه برسد به مرگ شهروندان بر اثر استفاده از این دارو!

به گزارش «تابناک»، مدتی است سرماخوردگانی که دکتر می‌روند، از درستی و نادرستی مرگ چند تن بر اثر تزریق پنی‌سیلین چینی پرسیده و در ‌‌نهایت اگر مجبور به استفاده از این آنتی بیوتیک شوند، نگرانند که مبادا بلایی سرشان بیاید، ولی مسئولان وزارت بهداشت نه تنها شایعه‌های پیرامون این داروی رایج را تکذیب می‌کنند، بلکه ‌گاه پا را از این حد فرا‌تر نهاده و به کل منکر واردات این دارو، به ویژه از چین می‌شوند.

این در حالی است که بر پایه سخنان روز گذشته مسئول بخش داروی ستاد اجرای فرمان حضرت امام، ما هنوز وارد کننده پنی‌سیلین از چین هستیم و این روند تا اردیبهشت سال ۹۲ ادامه خواهد یافت.

امیر حسین جمشیدی در این باره به فارس گفت: پنی‌سیلین جی از اردیبهشت [سال ۹۲] در کشور تولید می‌شود و ما را از واردات چین بی‌نیاز خواهد کرد؛ این دارو که از سلول زنده تولید خواهد شد، نیاز ما را به واردات انواع داروهای آنتی بیوتیک برطرف می‌کند.

دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای طبیعی ایران در ادامه ضمن تأیید واردات این محصول از چین، گفت: نزدیک هزار تن ماده اولیه آنتی بیوتیک از چین وارد می‌شود، به گونه‌ای که کشور چین، نیاز دارویی ۸۰ درصد کشور‌ها را تأمین می‌کند. در تولید مواد اولیه، کشورهای چین و هند بسیار موفق کار کرده‌اند و محصولشان حتی به آمریکا هم صادر می‌شود. کشور ما نیز از بازار چین در این زمینه استفاده می‌کند؛ به عبارتی، ما وارد کننده پنی‌سیلین G از این کشور هستیم که یک ماده اولیه دارویی و پایه ساخت پنجاه آنتی بیوتیک است.

این سخنان در حالی است‌ که چندی پیش و با قوت گرفتن شایعه مرگ برخی از هم‌وطنانمان بر اثر تزریق پنی‌سیلین‌های چینی، دکتر محمدرضا صابری، معاون غذا و داروی دانشگاه علو‌م‌ پزشکی مشهد، ورود مواد اولیه پنی‌سیلین و بسیاری از داروهای دیگر از چین را رد کرد و افزود: ممکن است پیش از این، از یک منبع اروپایی دارو تهیه می‌کردیم که آن منبع اکنون در دسترس نباشد و منبع تغییر کرده باشد، ولی استاندارهای دارویی تنزل پیدا نکرده و به هیچ‌ وجه این گونه نیست که به دلیل محدودیت در منابع و یا امکان تأمین، سلامت مردم را به خطر بیندازیم؛ بنابراین، به هیچ وجه پنی‌سیلین چینی در بازار ما وجود ندارد، چراکه این دارو در‌ کشور تولید می‌شود و بالغ بر ۴۵ درصد داروهای دیگر حتی ماده اولیه‌اش هم داخل کشور تولید می‌شوند.

بدین ترتیب سخن این مقام مسئول امروز از دو جهت تکذیب می‌شود؛ نخست این که بر خلاف ادعای وی، واردات پنی‌سیلین از چین هنوز هم ادامه دارد و دوم آن که قرار است کشورمان در سال آینده به جمع تولید کنندگان پنی‌سیلین بپیوندد که معنای مترادف آن، تکذیب تولید این دارو در کشور است؛ مگر آنکه فرایند نهایی انجام شده روی محصول وارداتی و حتی بسته بندی آن را «تولید» به شمار آوریم.

البته صابری تنها مسئولی نیست که واردات پنی‌سیلین از چین را رد کرده بود، به ویژه آنکه انتشار خبر مرگ سه تن در یاسوج، انتشار شایعه مرگ دو تن یزد و تکرار شایعاتی از این دست در شهرهای دیگر، با توضیحات مسئولان روبه‌رو شده و هر بار علاوه بر برخی مسئولان استانی، برخی مسئولان وزارتی هم درصدد پاسخ بر‌آمده و‌گاه راه آسان تکذیب واردات پنی‌سیلین از چین را به هر راه دیگری ترجیح داده بودند.

این دست اظهار‌نظر‌ها سبب شده تا مسئول بخش داروی ستاد اجرای فرمان حضرت امام، در کنار خبری که از تولید پنی‌سیلین تا دو ماه دیگر می‌دهد، بگوید: اینکه وزارت بهداشت وجود پنی‌سیلین چینی را در کشور تکذیب می‌کند، مربوط به پنی‌سیلین تزریقی است، نه پنی‌سیلین جی. این ماده از چین به کشور وارد می‌شود و درصدد خودکفایی در این زمینه هستیم.

دفاعیات جمشیدی البته پر بیراه هم نیست، چراکه بر پایه سخنان وی، کشور ما در زمره وارد کنندگان پنی‌سیلین جی از کشور چین است که در ادامه، پنی‌سیلین وارداتی را در تولید بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها، در انواع تزریقی و خوراکی به کار می‌بندد؛ با این تفاسیر نمی‌توان پذیرفت که پنی‌سیلین چینی در صورت مشکل آفرین بودن، تنها در حد شایعات کنونی مطرح شده باشند.

این استدلالات زمانی نافذ خواهد بود که از «پنی‌سیلین جی» سخن بگوییم که ماده اولیه بسیاری از آنتی بیوتیک‌هاست، نه آن پنی‌سیلینی که مردم در انواع ۸۰۰ هزار، ۶-۳-۳، یک میلیون و دویست هزار و... می‌شناسند؛ اینجاست که با تأیید واردات پنی‌سیلین چینی، بد نیست ‌از مسئولان بپرسیم: آیا به راستی جان باختن برخی از هم‌وطنانمان بر اثر تزریق پنی‌سیلین چینی واقعیت نداشته یا مثلا قرار است، چند ماه دیگر این موضوع در قالب یک خبر افشاگرانه موشکافی و تصحیح شود؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴۱
انتشار یافته: ۲۴
مرگ بر چین . درود بر همت ایرانی
اصولا آدم دروغگو ، فراموشکاره! بالاخره دستش رو میشه.

چه اشکالی داره اگر کمی با مردم صداقت داشته باشند؟
بخدااز این همه دروغ خسته شدیم.اینهمه تبلیغات دروغ در مورد خودکفائی درزمینه تولیددارو وخودرو و....حالا معلوم شده همش دروغ بوده
من كه بايد ماهي يكبار پني سيلين بزنم خدا رحم كند لازم است پس از زدن پوكه اون رو نگه داريم تا بازماندگان مدرك داشته باشند
مثل خودروی ملی می ماند داخل همه اش جینی است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
فکر میکنی بیرونش کجاییه؟
نمی دانم پیامم را چاپ می کنید یا نه ! ولی فرزند دختر دو ساله خانم دکتری که مدیر کل اداره مکملها ی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت است به علت مصرف پنی سیلین چینی ایست قلبی کرد که خوشبختانه حالا وضعیت نسبتا خوبی دارداما هنو تحت درمان است.
ما چه چیزمون چینی نیست...؟
یک نفر از همشهریان ما بخاطر سرما خوردگی و تزریق پنی سلین چینی فوت نمود . آدرس شهر لامرد استان فارس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
من هم سه مورد موثق رو شاهد بودم
شوک و مرگ متعاقب تزریق پنی سیلین چینی
بنده از كارشناسان دارو در يكي از شركت هاي داروسازي توليد كننده پني سيلين مي باشم فعلا" چين تنها كشور توليد كننده پني سيلين مي باشد قبلا" كارخانه ما از اطريش خريداري مي كرد ولي اطريش هم توليدش را متوقف كرد.
از رئیس مرکز عوارض دارویی بپرسید تاکنون چند گزارش به شما از دانشگاههای سراسر ایران به شما رسیده که با فرض شایعه بودن منتشر نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تکذیب این قضیه کاملاً اشتباه است، یکی از آشنایان من، تو تبریز که 23 سال سن داشت با زدن پنی سیلین چینی فوت کرد متاسفانه، در این خصوص مدارک هم موجود هست و خانواده مرحوم تو دادگاه پرونده تشکیل دادند.
هفته پیش پنادر (پنیسیلین) تزریق کردم، الان درد گلو و چرک آن بدتر از قبل شده، مساله اینجاست که آیا باکتری ها مقاوم شده اند یا انتی بیوتیک ها چینی شده اند؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
lمنم همینطور!! برای یک سرماخوردگی ساده و گلو درد سه تا پنی سیلین زدم ولی بعد از 10روز گلوم هنوز درد میکنه
ضمنا آخرینشو که بردم یارو تزریقاتچیه گفتش پنی سیلینا مشکوک شدن و فله ای میان میریزنش تو شیشه من خندم گرفت نکو بیچاره راست میگفت
محسن - ط
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
من به عنوان حسابرس چند تا از شرکتهای دارویی رو حسابرسی کردم هیچکدام از شرکتها ترکیب موادشون عوض نکردن و مدارک بررسی شده هم نشان میده که از همون شرکتهای چینی که چند سال هم هست ازشون مواد اولیه رو میخرن، خریداری میکنن ولی مشکل شما یا این که از پنی سیلینهای تاریخ گذشته و یا تقلبی بهت تزریق کردن یا از بس آنتی بیوتیک مصرف کردی دیگه بدنت جواب نمیده
خواهر من به خاطر تزريق پني سيلين علي رغم اينكه تست كرده بود پس از چندروز دچار تشنج شد.
دكتر گفت اين پنيسلين ها عوارض تاخيري دارند و پس از چند روز عوارضشون نشون ميدن و تا اونجا كه ميتونيد پنيسلين نزنيد
درود. تعداد کمی از مشکلاتی که بنده با آن سر و کار دارم را برای شما بیان می کنم: 1- داروی رمی فنتانیل که نوعی مخدر صناعی هست و به وفور در اتاق های عمل از آن استفاده می کنیم تمام شده و یک ماه هست که از دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخواست داده ایم که گفته اند متأسفانه موجود نیست و این می تواند باعث افزایش عوارض و مرگ و میر بخصوص در اعمال جراحی مغز شود. 2- داروی مارکایین که برای بی حسی های نخاعی در اعمال جراحیی که طولانی هست و نیز سزارین استفاده می شود نایاب شده ودر مواردی که بیمار منع بیهوشی عمومی دارد یا مایل به بیهوشی نیست یا.... باعث بسته شدن دست و پای ما شده است. 3- سوزن هایی که برای بی حسی نخاعی استفاده می شود چینی شده و گاهی اوقات به دلیل انسداد، مایع مغزی نخاعی بر نمی گردد و در نتیجه باید بیمار چندین بار سوزن بخورد که کمترین عارضه آن سردرد بعد از عمل هست . 4- شل کننده اسکولین مارک جدیدی که آورده شده و بسیارهم از آن استفاده می کنیم باعث شل شدن کامل بیمار نمی شود و انجام لوله گذاری و... را با مشکل مواجه می کند. 5- دانشگاه بودجه ندارد که حق کشیک و آنکالی من نوعی رو پرداخت کند. 6- سازمان های بیمه گر برای پرداخت حق ویزیت و کارانه نزدیک یک سال تأخیر دارند. و...و...
ما از اساس مشکل داریم!!!!! متاسفانه امپول پنی سیلین عوارض جانبی بسیار بدی روی بدن انسان داره. تا شخصی یک سرما خوردگی عادی می گیره دکترها سریعا پنی سیلین برایشان تجویز می کنند. از ملت و بلاخص از دولت ایران تقاضا می کنم که به فکر پیشگیری باشند نه فقط این که نفع یا سود خود را مد نظر داشته باشند. لطفا از تجربیات کشورهای پیشرفته استفاده کنید و عبرت بگیرید. در کشوری مثل المان اگه شخصی در حال جان دادن باشه باز به این شخص پنی سیلین تجویز نمی کنند!!!!!!!!!!!!!!!!
راستش من خودم چین هستم و همیشه از ایران برا خودم دارو خرید می کنم. مردم چین خیلی کم مریض می شن با اینکه وضعیت بهداشت تعریفی ندارد. جالبه اینجا دارو خانه ها مثل سوپری دارو میفرشن. مثلا میری هر چی می خوای بر می داری و بعدش حساب می کنی و خدا حافظ..
یکی از دوستانم سه روز پیش به خاطر تزریق پنی سیلین جانش رو از دست داد، چه کسی جواب همسر و بچه کوچیکش رو میدهد؟............
فقط نگاه کنید این چینی ها چه بلایی دارن سرمون میارن
هوو چند کشته داشت ؟ اجناس چینی باعث ضرر و زیان چند ایرانی شده ؟
در خبر امده است که درمان سرماخوردگی (common cold) با پنی سیلن است که با توجه به ویروس بودن عامل ایجاد سرماخوردگی کهان هم گلودرد ایجاد میکند الزاما" درمان هر گلودردی با پنی سیلین نیست.لطفا: جنبه آموزشی رسانه را فراموش نکنید و تصیح کنید. البته این مسا"له نافی بی کیفیت بودن داروها در کشور نیست از جمله نوع چینی ان.
با سلام منهم حدود بيست روز پيش سرما خوردم به پزشك مراجعه كردم و گفتن كه بايد از اين نوع پني سيلين استفاده كني بعد از تهيه از داروخانه به مطب جهت تزريق دارو رفتم مسئول تزريقات و پزشك گفتند كه اين دارو را ما تزريق نميكنيم و بايستي جهت تزيبق به بيمارستان مراجعه شود بعداز مراجعه به بيمارستان الغدير اين دارو با سرم تركيب و در رگ تزرق شد بعد از تزريق سه عدد طي سه روز دچار نفس تنگي شديد شدم به پزشك ريوي مراجعه كردم ايشان گفتند كه بايد به متخصص قلب و عروق مراجعه كني و در نهايت به متخصص قلب و عروق مراجعه سپس برايم آزمايش خون تجويز كردن بعد از آزمايش تست PT و INR خون بنده بالاتر از 1.12 بود و برايم داروي وارفارين تجويز كردند كه تا آلان حدود 20 روز است كه وارفارين 5 مصرف ميكنم همچنان INR خون بنده بالاي 1.10 مي باشد با مصرف يك داروي .... تاكنون بيش از 200 هزار تومان هزينه كردم ولي همچنان درمان كه دردي به دردهاي ديگر هم اضافه شد آخر كاسبي و تجارت به چه قيمت؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها