بازدید 16673

آمریکا: ایران نمی‌تواند مخفیانه سلاح هسته‌ای بسازد

در سال‌های اخیر، مهمترین عاملی که زمینه اعمال تحریم‌های متنوع از سوی غرب علیه ایران را فراهم کرده، تنها این ادعا بوده که ایران دارای یک برنامه سری برای ساخت سلاح هسته‌ای است که می‌تواند امنیت جهانی را به خطر ‌اندازد؛ اما امروز برای چندمین بار، یک مقام مسئول آمریکایی تصریح کرده، ایران نمی‌تواند‌ مخفیانه‌‌ سلاح هسته‌ای بسازد.
کد خبر: ۳۰۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۹ 12 March 2013
در سال‌های اخیر، مهمترین عاملی که زمینه اعمال تحریم‌های متنوع از سوی غرب علیه ایران را فراهم کرده، تنها این ادعا بوده که ایران دارای یک برنامه سری برای ساخت سلاح هسته‌ای است که می‌تواند امنیت جهانی را به خطر ‌اندازد؛ اما امروز برای چندمین بار، یک مقام مسئول آمریکایی تصریح کرده، ایران نمی‌تواند‌ مخفیانه‌‌ سلاح هسته‌ای بسازد.

به گزارش «تابناک»، جیمز کلاپر، مدیر دستگاه اطلاعات ملی آمریکا امروز در گزارشی تأکید کرده، ایران نمی‌تواند پنهانی و به دور از چشم بازرسان، اقدام به تولید اورانیوم غنی شده لازم برای ساخت بمب هسته‌ای کند. این اظهارات، تأییدکننده گزارش‌های پیشین منتشره از سوی سرویس‌های امنیتی آمریکاست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کلاپر در گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا درباره تهدیدات جهانی، اشاره کرده با وجود این که ایران گام‌‌های بزرگی در برنامه هسته‌ای خود برداشته، ‌برآورد دستگاه تحت هدایت وی آن است که این کشور نمی‌تواند پیش از کشف فعالیت‌هایش توسط بازرسان، اقدام به تولید اورانیوم لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای کند.

با این حال، در این گزارش بر پیشرفت‌های ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم تأکید شده و آمده بر اساس روند پیموده در برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته، این کشور می‌تواند در صورت تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای، با سرعت بیشتری در این راه حرکت کند.

کلاپر در گزارش خود آورده: «ما اطلاعی نداریم مبنی بر اینکه ایران بخواهد سرانجام تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای بگیرد».

خبرگزاری فرانسه اشاره می‌کند که گزارش کلاپر، تأییدکننده گزارش‌هایی است که سال گذشته از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا منتشر ‌و در آن‌ها اشاره شده بود ایران هنوز هیچ تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته و سیاست حکومت ایران مبتنی بر رویکرد «هزینه و فایده» است.

در همین راستا، در گزارش جدید کلاپر نیز اشاره شده از آنجا که حکومت ایران نسبت به خطرات دستیابی به سلاح هسته‌ای آگاه است، ایالات متحده و متحدانش این فرصت را دارند که بر تصمیم نهایی تهران اعمال نفوذ کنند.

وی همچنین اشاره کرده به اعتقاد جامعه اطلاعاتی آمریکا، رهبران ایران در پی تقابل مستقیم با ایالات متحده نیستند.

اما این گزارش جدید در شرایطی منتشر شده و بر ارزیابی‌های پیشین غرب صحه می‌گذارد که در سال‌های اخیر، تنها بهانه کشورهای غربی برای افزایش فشار بر ایران، ادعای تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای و احتمالاً وجود برنامه‌ای مخفی برای ساخت آن بوده است.

به این ترتیب، مشخص می‌شود غرب برای افزایش فشار بر ایران، به شایعات و گزارش‌های تأیید نشده منابع نا‌شناس، بیش از برآوردهای اطلاعاتی خود اهمیت می‌دهد، زیرا هر چه باشد، هدف از طرح نگرانی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، دستیابی به اهداف سیاسی و به ویژه راضی نگه داشتن رژیم صهیونیستی است و در این راه، طرح ابهام بیش از گزارش‌های متقن در راستای تأمین اهداف به کار می‌آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۴
هيچ كشوري نمي تواند مخقيانه سلاح هسته اي بسازد. ترس آمريكا از رسيدن
توان ساخت به آن مرحله است.
اخیرا" مقام رهبری به روشنی اظهار کردند که اگر بخواهیم سلاح هسته ای بسازیم می توانیم.
از قبل هم معلوم بود که انرژی هسته ای بهانه هست تا تحریم ها که بعد از انقلاب بوده تشدید بشه
ایران باید سلاح هسته ای بسازد آمریکا و غرب تصمیم دارند کشورهای بزرگ دارای منابع طبیعی مثل نفت و گاز را تجزیه و تبدیل به کشورهای کوچک فاقد توان مقاومت در برابر خودشان بکنند تا بدون دردسر بتوانند منابع آنها را غارت کنند. یکی از این کشورها هم ایران است و اگر توان دفاع موثر از خودش را نداشته باشد دیر یا زود آن را تجزیه خواهند کرد. بنابرین دستیابی به سلاح هسته ای برای ایران از نان شب هم واجب تر است چون فقط در آن صورت است که بقایش به عنوان یک کشور تضمین شده است.
پاسخ ها
مشتری
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
استدلال شما مبنی بر اینکه هر کشوری سلاح اتمی داشته باشد تجزیه نمی شود کاملا اشتباه است چون شوروی سابق با انبوه سلاحهای اتمی دیدید که چگونه تجزیه شده
کسی که شیر دارد میتواند از آن ماست و پنیر و خامه و کره و ... درست کند. اما ایران به بمب هسته ای نیازی ندارد و اگر بخواهد بسازد هم از آمریکا و غرب نمیترسد کسانی به این تجهیزات وابسته اند که از قدرت ایمان و خدا غافلند. جالب اینکه اینها خودشان که ذو بمب اتمی را بر سر ژاپنیها ریختند و هزاران نفر را کشتند الان مدعی مردم دنیا شده و با داشتن بمب هسته ای فراوان هنوز هم می ترسند.
خیال باطل....
واقعیت آن است که غربی ها از سلاح هسته ای وحشت ندارند بلکه از پیشرفت ها و مستقل بودن ایران آن می ترسند .
مشکل ما با امریکا برسر برنامه هسته ای نیست.
و فقط به دشمنی ما با اسراییل مرتبط میباشد
‏"‏ایالات متحده و متحدانش این فرصت را دارند که بر تصمیم نهایی تهران اعمال نفوذ نمایند."
اين خيلي براي ايران بده,اين ضعف ازكجاناشي.تمام گزارش خوب بودجزاين قسمتش
حال متوجه میشوید چرا ٔبر خلاف تصور آنها مایلند این بون بست هسته‌ای برای مدت طولانی ادامه یابد چون با ادامه آن هیچ گونه ضرر و زیان استراتژیکی به آنها نمیرسد و تمام منافع طرف مقابل از روسیه ، چین تا اسرائیل ، عربها تامین میگردد، فقط در صورتی‌ آنها به این وضعیت پایان میدهند که سود ادامه آن کمتر از ضررش باشد، و آن تنها در صورتی‌ اتفاق میا‌فتاد که ایران قادر به تولید ابزار بازدارنده اتمی‌ باشد که برای آن منظور اولین قدم ایران باید این باشد که از NPTخارج شود که تازه در آنصورت حداقل ۲ تا ۳ سال زمان میبرد که ایران بتواند با آن ابزار برسد که مطمئنا آنها در آن مدت بیکار نخواهند نشست، ادامه وضعیت کنونی تنها منافع آنها را تامین می‌کند و بس، به نظر من اگر ایران واقعاً بخواهد از این وضعیت خارج شود ،ابتدا باید با خروج از NPTچونان درجه بحران را افزایش دهد که دنیا مجبور شود برای جلوگیری از یک فاجعهٔ به ایران امتیاز واقعی‌ بدهد هر چند که باید ریسک آن را نیز سنجید
تهدید کره شمالی فرصت خوبی است که ایران به ساخت بمب اتم خود سرعت ببخشد البته اگر حرام نباشد.
با سلام
اگر امنیت ما تضمین نشود مجبوریم دنبال دفاع از خود و ساخت تجهیزات دفاعی متناسب بریم.

حال این تجهیزات موشک و... یا سلاح اتمی باشه!! اینکه یه دشمن با سلاح اتمی داشته باشیم و تضمین امنیتی هم نباشه و بشینیم دست رو دست بزاریم که نمیشه
اینو که همه میدونن انرژی هسته ای فقط بهانست اگه ایران کل سیستما رو هم بخوابونه میگن حقوق بشر اگر بالفرض ایران بهایی و هم جنس بازا رو به رسمیت بشناسه دوباره میگن حملات سایبری ! همونطور که دوره خاتمی اونهمه باهاشون همکاری شد ولی باز بوش اومد گفت ایران محور شرارت !

بله منطق حرف اول رو نمیزنه بلکه این زوره که حق و منطقه
اگر بخواهد ميسازد و شما هم هيچ غلطي نميتوانيد بكنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
فعلا که نساخته خیلی غلطا کردن باید عاقل بود اگر ایران 1بمب اتمی بسازد و و بکار ببرد صدها بمب اتم بر سرش می بارد که البته ایران هرگز دنبال این برنامه ها نیست و نباید باشد نمونه اش را در کره شمالی می بینیم چه گلی جز بدبختی مردم بر سرشان زدند ؟با کره جنوبی مقایسه کنید
با این اذعان دستگاه امنیتی آمریكا آیا امكان اقامه دعوا در دادگاههای بین المللی بخاطر تحریمهای ناروا (ولی سرشار از خیر و بركت برای جمعی از ایرانیان)بر ضد آمریكا و اروپا وجود ندارد؟
تابناک این همه نظر می نویسم هیچکدوم را چاپ نمی کنی کسی جایی یک حرف بی
حساب می زنه فورا چاپ می کنی وقتی اوبامااین
حرفها را زد اهمیت بده آنهم نه همیشه مسائل هسته ای همه بهانه است کشور
ما یک طلای ناب است برای آنها .با ماهواره می توانند تمامی منابع و معادن
طبیعی کشور ما را شناسایی کنند حتی می ذانند در کشور ما چقدر معادن
اورانیوم وجود دارد آنها نیازمند به این منابع هستند و می دانند که ما
هرگز نمی توانیم از این منابع بخوبی استفاده کنیم وقتی فهمیدند عرصه را بر
ماتنگ کرده اند کشور ثروتمندی هستیم ولی فقیر ترین مردم را داریم
در واقع امریکا علی رغم فشار اسرائیل نظرات رسمی ایران را تلویحا" تایید کرده است. من که به فال نیک میگیرم و این بار نوبت ماست که درست تصمیم بگیریم.
پس واسیه چی ما اینقدر تحریم شدیم ؟ در دین مااین چیزها اصلا مفهمومی ندارد برید واسیه خودتون بگید.
البته این خبر بسیار مهم و خبر خوبی است ایران الان در بهترین زمان برای حل مناقشه هسته ای است باید از این فرصت هم برای حل مناقشه هسته ای رهایی از تحریم ها و ادامه فعالیتهای صلح آمیز هسته ای استفاده کنیم تا بازی برد برد تمام شود
مشکل ما با کشور های غربی و خصوصا آمریکا و اسرائیل مشکل اعتقادی و مذهب است نه چیزهای دیگر( انها بهانه است) اگر روزی با ما خوب شدن دلیلش کوتاه آمدن ما از ارزش های ما است و بقیه بهانه
مابايدسلاح هسته اي بسازيم واين گزارش فاجعه هستش,اونهازماني عقب مينشينن كه بدونن مصالحه نكنندايران سلاح روساخته.ايران بايدغرب روتحت فشاربذاره كه به دست وپابيفتن,بااين گزارش اونهاخيالشون راحت ميشه وبه تحريم ها ادامه ميدن.ايران بايدحداقل توانايي ساخت سلاح هسته اي روبه هرنحوي كه شده بدست بياره وبه هرنحوي كه شده ازاين هدف عقب نره,ضمنأايران به نظرم اين توانايي روبدست آورده كه نميتونن حمله كنند,ميگن ايران اين توانايي وعلم روداره
میسازیم خوبشم میسازیم. هر چی بخواهیم هم میسازیم
تا چشت درآد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی