بازدید 50618
۴

گویا قرار نیست بهای خودرو کاهش یابد + جدول قیمتها

در حالی که روز گذشته مصوبه شورای رقابت برای لغو قیمت گذاری خودروها به روش تجاری پس از جلسه عصر گاهی این شورا ابلاغ شد، امروز اما انجمن خودرو سازان خبر از لغو مصوبه شورای رقابت داده است! در همین حال سازمان حمایت از [مصرف کنندگان و] تولید کنندگان قیمت جدید محصولات خودرو سازان را بی اعتنا به مصوبه شورای رقابت درج کرده است.
کد خبر: ۳۰۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲ 12 March 2013

در حالی که روز گذشته مصوبه شورای رقابت برای لغو قیمت گذاری خودروها به روش تجاری پس از جلسه عصر گاهی این شورا ابلاغ شد، امروز اما انجمن خودرو سازان خبر از لغو مصوبه شورای رقابت داده است! در همین حال سازمان حمایت از [مصرف کنندگان و] تولید کنندگان قیمت جدید محصولات خودرو سازان را بی اعتنا به مصوبه شورای رقابت درج کرده است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته خودرو‌سازان بهای جدید محصولاتشان را اعلام کردند که گویا نه در پاسخ به مصوبه شورای رقابت برای بازگشت قیمت‌ها به شهریور ماه، بلکه لبیک به درخواست محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، برای دادن عیدی به مردم و کاهش قیمت‌ها از پانصد هزار تا یک میلیون تومان بود.

بنا بر این گزارش، اما رئیس شورای رقابت در خصوص نشست این شورا برای قیمت گذاری محصولات خودرو‌سازان اعلام کرده بود که بر پایه تصمیمات گرفته شده در این جلسه، قرار بر آن شده ‌که مصوبه هیأت وزیران برای قیمت گذاری تجاری خودرو ـ که منجر به افزایش یکباره و سرسام آور بهای خودرو شده بود و بهای رسمی خودرو را به بهای بازار آزاد رسانیده بود ـ لغو ‌و بهای خودرو‌ها به قیمت شهریور ماه با احتساب تورم شش ماهه منظور شود.

امروز اما احمد نعمت بخش اعلام کرده ‌که مصوبه شورای رقابت لغو شده و افزوده است: روز گذشته نشستی با حضور نمایندگان سازمان حمایت، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس شورای رقابت و نمایندگان دو انجمن خودرو‌سازان و قطعه سازان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این نشست، بیشتر اعضا به رییس شورای رقابت اعتراض کردند که شما حق قیمت گذاری خودرو را ندارید، گفته: در این جلسه یادآوری شد که به استناد مصوبه شورای اقتصاد، اختیار قیمت‌گذاری خودرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌و از طریق وزیر نیز به سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان واگذار شده است.

وی در پایان اظهار کرده است: در پایان کار به رییس شورای رقابت اعلام شد که شما حق قیمت گذاری خودرو را ندارید و موظفید تا پایان هفته، تنها دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را ابلاغ کنید و تعیین قیمت موقت اخیر تصویبی شورای رقابت نیز ملغی شد.

در همین حال اما جمشید پژویان، رئیس شورای رقابت این سخنان را دروغ محض دانسته است.

وی با اشاره به نشست دیروز در کمیسیون اصل نود گفته: در این جلسه که با حضور برخی‌ اعضای کمیسیون و اعضای شورای رقابت برگزار شد، قرار شد شورا دستورالعمل قطعی خود را با قدرت پیگیری و نتیجه آن را اعلام کند. آنچه درباره لغو دستورالعمل شورای رقابت مطرح شده، کذب محض است و باید افرادی که آن را مطرح کرده‌اند، ‌پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی همچنین در رابطه با اعلام قیمت‌ها از سوی سازمان حمایت گفته: این امر نیز بر خلاف قانون است و سازمان حمایت بر خلاف قانون، قیمت جدید را اعلام کرده است. من معتجبم که چرا حتی از دستورهای  وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیروی نمی‌کنند.

پژویان تأکید کرد‌: گمانه‌زنی‌های کنونی در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت تنها به این دلیل است که برخی خودرو‌سازان با حمایت غیرقانونی سازمان حمایت قیمت‌ها را ‌غیر قانونی افزایش داده‌اند و حالا می‌ترسند با دستورالعمل جدید قیمت‌ها به حالت قبل خود بازگردد.

دقیقا مشخص نیست که در خصوص وضعیت خودرو و قیمت گذاری محصولات خودرو‌سازان جریان از چه قرار است. رئیس جمهور از یک سو شورای رقابت را متولی قیمت گذاری خودرو و مرجع قانونی این امر معرفی ‌و از سوی دیگر، معاون اول رئیس جمهور مصوبه قیمت گذاری خودرو را ابلاغ می‌کند.

از سویی شورای رقابت مصوبه قیمت گذاری خودرو را لغو می‌کند و از سوی دیگر خودرو‌سازان ادعا می‌کند که این دستور و مصوبه شورای رقابت در کمیسیون اصل نود ملغی شده است. در این میان، سازمان حمایت نیز که گویا بسیار از همراهی با خودرو‌سازان خوشحال است، بلا‌فاصله قیمت‌های اعلامی خودرو‌سازان و نه شورای رقابت را ‌روی سایت اطلاع رسانی خود درج می‌کند.

اساسا دعوای میان خودرو‌سازان و شورای رقابت به کنار؛ رفتار سازمان حمایت بسیار جالب توجه و طنز آمیز است! چرا این سازمان حتی گفته رئیس جمهور را نیز نادیده می‌گیرد و هیچ اعتنایی به مصوبه شورای رقابت ندارد؟ البته رفتار سازمان حمایت، این روز‌ها دیگر برای همه قابل درک و فهم است و جانبداری این سازمان از تولید‌کنندگان دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای برای همگان باقی نگذاشته است که وقت آن رسیده که نام این سازمان به کلی به سازمان صرفا حمایت از تولید کنندگان تغییر یابد؛ از سویی، جالب ادعا‌های رئیس و مسئولان این سازمان در حمایت از حقوق مصرف کنندگان است!

این روز‌ها دعوا بر سر بهای خودرو به شدت بالا گرفته است. با وجود رفتار‌های ضد و نقیض دولتیان و سازمان حمایت در این موضوع باید شک کرد که شورای رقابت بتواند کاری از پیش ببرد و حقوق مصرف کنندگان را در قبال بهای خودرو احیا کند.

جدول قیمت‌های اعلامی از سوی سازمان حمایت از تولید‌کنندگان (مقایسه کنید با قیمت پیشنهادی خودروسازان)

نام خودرو

بهای اعلامی سازمان حمایت

بهای پیشنهادی خودرو سازان

تندر اتوماتيك

44400000 تومان

44600000

پژو 405 بنزيني (GLX) با ايموبيلايزر و ترمز ضد قفل و كيسه هواي راننده

22500000 تومان

22500000

پژو 206 صندوقدار (V8) با ايربگ راننده و سرنشين

34500000 تومان

34500000

سمند SE با كيسه هواي راننده

21300000 تومان

21300000

سمند ال ايكس EF7 پايه گاز سوز با كيسه هواي راننده

27000000 تومان

27000000

سمند ال ايكس EF7 بنزيني با كيسه هواي راننده

26000000 تومان

26000000

سمند LX XU7 بنزيني با ايربگ راننده

25000000 تومان

25000000

سمند LX سال دوگانه سوز با كيسه هواي راننده

26000000 تومان

26000000

پژو405 بنزيني (slx) با موتور 16 سوپاپ (TU5) و ترمز ضد قفل و كيسه هواي راننده

25500000 تومان

25500000

پژو پارس LX سال با موتور 16 سوپاپ (TU5) با ترمز ضد قفل و كيسه هواي راننده

32500000 تومان

32500000

پژو پارس اتوماتيك سال با ترمز ضد قفل و كيسه هواي راننده

38300000 تومان

38300000

پژو 207i دستی

38500000 تومان

38500000

پژو 207i اتوماتیک

45500000 تومان

45500000

رانا - يورو 4

20500000 تومان

20500000

سورن ELX EF7 مالتي پلكس

30000000 تومان

30000000

پژو پارس معمولي دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ايموبيلايزر و كيسه هواي راننده

30700000 تومان

30700000

پژو پارس سال با ترمز ضد قفل و ايموبيلايزر و كيسه هواي راننده

29000000 تومان

29000000

پژو206 تيپ 2 با كيسه هواي راننده و سر نشين

29000000 تومان

-

پژو 206 تيپ 6 با گيربكس اتوماتيك

39000000 تومان

39000000

تندر 90 - یورو 4 - E1 و کیسه هوای راننده و سرنشین

31500000 تومان

31550000

تندر 90 - یورو 4E2

35050000 تومان

35050000

پژو 206 صندوقدار (V9)

39500000 تومان

39500000

پارس تندر

37050000 تومان

37050000

مگان 2000CC اتوماتیک یورو 4

74400000 تومان

74400000

مگان معمولی 1600cc

60900000 تومان

60900000

تندر 90

35050000 تومان

35050000

پراید sl 131

15200000 تومان

15200000

پراید 131 LE

15200000 تومان

15200000

پراید 131 SX

16050000 تومان

16050000

پراید 131EX

16650000 تومان

16650000

پراید 132 SL

15400000 تومان

15400000

پراید 132 LE

16000000 تومان

16000000

پراید 132 SX

16250000 تومان

16250000

پراید 111 SX

16700000 تومان

16700000

پراید 111 EX

17300000 تومان

17300000

پراید 141 SX

15150000 تومان

15150000

تیبا SX

19290000 تومان

19290000

پراید 132 EX

16850000 تومان

16850000


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۵۲
انتشار یافته: ۴
بهتر بود سازمان حمایت لاقل یکی دوتا قیمتها را هم بالاتر از قیمت خودروسازان میزد تا خدای نکرده شائبه جانبداری صرف از مصرف کنندگان برای کسی مطرح نشود ؟!!!! ...- کاشکی یکی این اقایان سازمان حمایت را به اسم معرفی میکرد تا مردم میشناختند و از یکایک اونها قدردانی میکردند .
اخه یکی که 44 میلیون داره 200 تومنم میذاره روش میده دیکه .مثلا خاستن از مصرف کننده ها هم حمایت بشه
معنی حمایت از مصرف کننده را هم فهمیدیم.
پس با این لابی صورت گرفته امیدی به کاهش قیمت نیست.
اگر قیمتهای این شرکتها واقعی است دیگر چرا نگران قیمتگذاری هستند و اگه سهم اقایان کم می شوددیگه...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان