بازدید 17357
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

تهدید پاکستان از سوی آمریکا به واسطه روابط با ایران

بازتاب آغاز ساخت خط لوله گاز ایران به پاکستان و تهدید ایالات متحده نسبت به این موضوع، تحلیل وضعیت کنونی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، اختلاف‌نظر آمریکا و رژیم اسرائیل درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ایران و ادعای دستگیری افرادی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در ترکیه و آلمان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۰۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 12 March 2013
بازتاب آغاز ساخت خط لوله گاز ایران به پاکستان و تهدید ایالات متحده نسبت به این موضوع، تحلیل وضعیت کنونی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، اختلاف‌نظر آمریکا و رژیم اسرائیل درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ایران و ادعای دستگیری افرادی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در ترکیه و آلمان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، با آغاز رسمی عملیات ساخت خط لوله گاز ایران به پاکستان در روز گذشته، بخش عمده اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به این موضوع اختصاص دارد. خبرگزاری «رویترز» در این زمینه اشاره می‌کند، ساخت خط لوله گازی ایران به پاکستان که ساخت آن مدت‌ها به تعویق افتاده و مورد مخالفت آمریکا نیز هست، آغاز شده است. این خبرگزاری اشاره می‌کند که این خط لوله ‌با هزینه هفت میلیارد دلار، قرار است میادین گازی ایران در پارس جنوبی را به پاکستان متصل کند.

رویترز همچنین با اشاره به فشارهای آمریکا در زمینه ساخت این خط لوله، خاطرنشان می‌سازد که پروژه اولیه، انتقال گاز ایران به هند از طریق پاکستان (خط لوله صلح) بود؛ اما هند در سال ۲۰۰۹ خود را از این پروژه کنار کشید و یک سال بعد یک قرارداد هسته‌ای با آمریکا امضا نمود.


در عین حال، ایالات متحده همچنان به فشارهای خود برای ایجاد مانع در مسیر ساخت این خط لوله ادامه می‌دهد. به نوشته «تایمز اقتصادی»، ایالات متحده به پاکستان هشدار داده در صورتی که به اقدامات خود برای ساخت خط لوله مذکور ادامه دهد، تحریم‌هایی در انتظارش خواهد بود.

«ویکتوریا نولند»، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفته: «در صورتی که این پروژه ادامه پیدا کند، ما نگرانی‌هایی جدی داریم، مبنی بر این که لایحه تحریم‌های ایران به میان بیاید. ما پاکستانی‌ها را در جریان این نگرانی‌ها گذارده‌ایم؛ افزون بر این، همان گونه که هفته گذشته گفتم، ما در بعد دوجانیه نیز به شدت در تلاشیم تا پروژه‌های جایگزین را برای تأمین نیاز انرژی پاکستان ‌حمایت کنیم». 


در مطلبی مربوط به موضوع هسته‌ای، روزنامه «وال استریت ژورنال» به بررسی دور اخیر مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی و برنامه دو طرف برای برگزاری دور جدید گفت‌و‌گو‌ها در ماه آوریل پرداخته و مقطع کنونی را زمانی حساس و تعیین کننده در مذاکرات هسته‌ای ایران دانسته است.

این روزنامه با اشاره به موضع غرب و رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران، شرایط کنونی در مذاکرات هسته‌ای را «مسابقه‌ای علیه زمان» می‌داند، زیرا از دید آن‌ها، زمان برای حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران در گذر است. با این حال، این روزنامه اشاره می‌کند که بازه زمانی مدنظر کشورهای ۱+۵ با رژیم اسرائیل متفاوت است. وال استریت ژورنال در ادامه، مختصر به بیان آنچه در دور اخیر مذاکرات در آلماتی گذشت و پیشنهادهای ارائه شده به ایران می‌پردازد.


اما در شرایطی که همچنان ‌‌گاه و بیگاه موضوع استفاده از گزینه نظامی علیه ایران به میان می‌آید، سایت شبکه خبری «راشا تودی» به اختلاف نظر آمریکا و رژیم اسرائیل در این زمینه پرداخته است.

به باور تحلیلگر این شبکه، ایالات متحده بر خلاف رژیم اسرائیل، دارای شور و اشتیاق چندانی برای اقدام نظامی علیه ایران نیست.

راشا تودی می‌نویسد، تاکنون تهدید رژیم اسرائیل علیه ایران این گونه بوده که «بردار بزرگم آمریکا تو را خواهد زد»!‌ اما ایالات متحده به دلیل مجموعه‌ای از ملاحظات، تمایلی به انجام این کار ندارد؛ از جمله ملاحظات مورد اشاره در این مطلب، می‌توان از نگرانی آمریکا نسبت به ایجاد چالش در اقتصاد جهانی نام برد. 


 
در پایان، روزنامه «تایمز اسرائیل» مدعی دستگیری افرادی شده که قصد قاچاق تجهیزات مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم به ایران را داشته‌اند. این روزنامه می‌نویسد، نیروهای امنیتی ترکیه و آلمان، همزمان و در هر دو کشور این افراد را ‌بازداشت کرده‌اند که تلاش داشته‌اند تجهیزات هسته‌ای را از آلمان و هند به ایران انتقال دهند. در این زمینه، دو نفر در فرودگاه «آتاتورک» استانبول و پنج تن نیز در آلمان دستگیر شده‌اند. بنا به ادعای این روزنامه، تجهیزاتی که این افراد قصد انتقال آن را داشته‌اند، قرار بوده در تأسیسات آب سنگین اراک مورد استفاده قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۲۰
امریکا سگ کی باشد که در هر مسئله ای نظر میدهد......... اینها یه مشت یانکی وحشی هستند که واسطه جنگ ججهانی دوم و طلاهای هیتلر به اینجا رسیدن و گرنه هیچی نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
مشکل ضعف سایر کشورهاست که اجازه دخالت امریکا در کشورشان را میدهند
چرا باید کشورها منافع خودشان رو فدای زیاده خواهیهای مستکبرین بکنند؟ آیا آمریکا میخواد از اونور دنیا برای پاکستان گاز بفرسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
به نظر میرسه که هیچوقت منافعشان را به خطر نمی اندازند. هند منصرف شد و قرار داد هسته اای بست. پاکستان پیکانهای سواری را( حوالی سال 73) برگرداند و خودروهای جایگزین از آمریکا گرفت و .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
اگه اخبار خوب دنبال كنيد مي بينيد كه كشورهايي مانند پاكستان منافعشون رو فدا نمي كنند بلكه برعكس براي به دست آوردن منافع بيشتر اين كارو مي كنند،آمریکا تلاش کرده با خط لوله گازی «تاپی» (ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، هند)‌ آن را جایگزین خط لوله ایران كنه.پاكستان با هردو طرف داره مذاكره ميكنه هركدوم بصرفه تر بود براش اجرا ميكنه اينجوري هردوطرف رو هم مجبور ميكنه قيمتشون رو پايين بيارند.دنياي امروز دنياي تجارته ديگه دوريه لشگركشي ودعوا گذشته،اگه لشگركشي هم ميشه فقط بخاطر تجارته.
درسته ايران در خاك خود خط لوله را احداث كرده ولي فكر ميكنيد با وضع تحريمها دولتهاي اروپايي و آمريكا اجازه ميدهند كه اين خط لوله در داخل پاكستان احداث شود قطعا خير . اگر هم امروز آقاي زرداري اصرار به اجراي اين پروژه دارد بدو دليل عمده است يكي باج خواهي از آمريكا ديگري كسب وجهه در آستانه انتخابات آن كشور . پس مطمئن باشيد تا آمريكا نخواهد اين خط لوله حتي پس از احداث كامل آن در دو يا سه سال آينده به بهره برداري نخواهد رسيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
خیلی جاها خیلی چیزها مطابق نظر و ایده آمریکایی پیش نمیره
آمریکایی ها دوست نداشتند مبارک متحدشون در مصر رو از دست بدن خیلی هم تلاش کردند ولی موفق نشدند
پاکستان و هند در راهبرد بلند مدت خود نیاز شدید به تامین انرژی پایدار دارند که از سوی ایران بخوبی تامین خواهد شد
مهدی
| China |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
کتاب غربزدگی از مرحوم جلال آل احمد را بخوانید تا به شاید هدایت شوید......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
پاکستانی ها هم بدنبال منافع هستند پیشنهادشان به امریکاییها 75 سنت به ازای یک لیتر سوخت در مدت 25 سال ایا امریکا و متحدانشان حاضر به چنین هزینه ای هستند
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند همین وبس
به خدا خیلی زور میبره که آمریکا از اون سر دنیا پاکستان رو تهدید میکنه که با ایران تجارت نکنه خیلیییییی قلدرن.اگه تا دیروز از امریکا بدم نمی یومد الان نسبت بهش تنفر دارم.خدا کنه این خط لوله تکمیل شه
آمریکا شده سگ هار الحق شیطان بزرگ برازندگی نام آمریکا است. چون اعمالش کلا شیطانی فاسد .خیانت جنایت تجاوز. اختلاف افکنی .تکبرو قلدری حسادت.خود بزرگ بینی.زیاده خواهی وو.....میباشد. ولی قدرت خداوند بلاترین قدرتهاست.قدرت بالاتراز آمریکارا چون فرعون ها.نمرودها وعثمانیهارا نابود کرده انشاءالله بزودی آمریکا هم نابود خواهد شد
آمریکایهایی که میخواهند همه دنیاراکنترل کنند باید باج بدهند وایران هم باید راهکاری راپیشه کند تا هزینه مبارزه با ایران برایش گران تمام شود وهمه کشورهایی راکه آمریکا نمی خواهد با ایران روابط اقتصادی داشته باشند از آمریکا امتیاز بگیرند مثل هند / چین / کره جنوبی /...
باید ناوهای آمریکایی را تهدید کرد و زیرساختهای کشورهایی که با آنها همکاری می کنند.
آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند .
ناوهای آمریکائی یکی پس از دیگری غرق خواهند شد .
حق بر باطل پیروز است .
امروز اتفاقات مهمی در دنیا می افتد که آمریکا اجازه نداده است. اگر مردم و ملت های مستقل بخواهند می شود آری می شود!
((در صورتی که این پروژه ادامه پیدا کند، ما نگرانی‌هایی جدی داریم))
گفتن این حرف خیلی رو میخوادااا . . .
من راضی، تو راضی، گور بابای ناراضی.
حالا كاري به دخالت آمريكا نداريم
ولي پاكستان بااون اوضاع آشفته چگونه ميخواد امنيت خط لوله را فراهم كنه. فكر كنم هر روز منفجر بشه !
پاکستان هم دنبال منافع خودش است .به ایران نزدیک می شود تا امریکا و عربستان و کشورهای عرب نفتی را مجبور کند به پاکستان باج بدهند.مثل هند که با امریکا توافقنامه هسته ای امضاء کرد.
ای آقا اگر اول این اقدامات زبر ساختی رو انجام میدادیم(مثل همین خط لوله صلح) و بعد چوب لای چرخ آمریکا میکردیم ،اونوقت آمریکا که هیچ، بابای آمریکا هم نمیتونست چوب لای چرخمون کنه!
اصلا فهمیدین چی گفتم؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار