بازدید 54854
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

«پسران بن لادن در ایران به استخر و خرید می‌رفتند»!

واکنش ایران به درخواست آمریکا برای کمک جهت یافتن مأمور گم شده، ادعا‌ها درباره حضور اعضای ارشد القاعده در ایران، تحلیل دلایل ایستادگی ایران در موضوع هسته‌ای، هشدار به نتانیاهو درباره حمله احتمالی به ایران و بازتاب انتقاد از احمدی‌نژاد به واسطه حواشی سفرش به ونزوئلا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۰۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 11 March 2013
واکنش ایران به درخواست آمریکا برای کمک جهت یافتن مأمور گم شده، ادعا‌ها درباره حضور اعضای ارشد القاعده در ایران، تحلیل دلایل ایستادگی ایران در موضوع هسته‌ای، هشدار به نتانیاهو درباره حمله احتمالی به ایران و بازتاب انتقاد از احمدی‌نژاد به واسطه حواشی سفرش به ونزوئلا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، در پی درخواست دو روز پیش آمریکا از ایران برای همکاری در یافتن مأمور گم شده «اف‌بی‌آی»، شماری از مطبوعات جهانی، امروز واکنش ایران به این درخواست را مورد توجه قرار داده‌اند. در این راستا، روزنامه «گالف تودی» از پیشنهاد متقابل ایران برای کمک به آمریکا درباره این موضوع خبر داده است.

این روزنامه به سخنان روز گذشته علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران اشاره کرده که گفته بود: «ما بار‌ها گفته‌ایم که هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداریم... ما پیاپی اعلام کرده‌ایم که بر پایه تمایلات بشردوستانه، آماده همکاری در زمینه کشف چگونگی گم شدن این شخص هستیم». صالحی همچنین تأکید کرده که این فرد در ایران نیست و خود آمریکایی‌ها نیز به این امر اذعان دارند.

اما در پی انتشار شایعات‌ در روزهای گذشته، مبنی بر حضور داماد «اسامه بن لادن»، رهبر سابق القاعده در ایران، نشریه «دیلی بیست» ادعاهایی را در این زمینه مطرح کرده و مدعی شده، ایران به پناهگاهی برای اعضای این گروه تبدیل شده است.

دیلی بیست همچنین مدعی است، به جز داماد بن لادن، از سال ۲۰۰۲ به بعد شماری از دیگر اعضای خانواده بن لادن نیز در ایران بوده‌اند. بنا بر این ادعا، «سعد بن لادن»، پسر اسامه بن لادن در این سال تعدادی از برادران ناتنی و همسران پدر خود را از پاکستان به ایران انتقال داده و آن‌ها هرچند در نوعی حبس خانگی بوده‌اند، ‌این امکان را داشته‌اند که گهگاه برای خرید و یا رفتن به استخر از خانه بیرون روند! دیلی بیست همچنین این ادعا را مطرح می‌کند که شماری از عوامل القاعده نیز پیش از این در شهر چالوس سکونت داشته‌اند.


در میان اخبار مربوط به موضوع هسته‌ای، روزنامه «مسکو تایمز» با انتشار تحلیلی درصدد پاسخگویی به این‌ پرسش برآمده که چرا ایران در مقابل غرب و به ویژه آمریکا موضع خود را نگاه داشته و محکم ایستاده است؟

به باور این روزنامه، یکی از مهمترین دلایل این امر، به وجود کشورهایی برمی‌گردد که به سبب نقش منطقه‌ای ایران، قادر به نادیده گرفتن این کشور نبوده و بر همین اساس، با وجود مخالفت آمریکا، به روابط خود با ایران ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، ایران با نگاهی به تجربه عراق، استدلال می‌کند که در صورت کنار گذاشتن برگ‌های برنده، سرانجام ناچار خواهد بود با دست خالی در برابر هجوم آمریکا مقاومت کند؛ در صورتی که با ادامه برنامه هسته‌ای، قدرت مانور و مقاومت خود را افزایش می‌دهد. مسکو تایمز در پایان نتیجه می‌گیرد که سیاست تحریم و فشار آمریکا علیه ایران شکست خورده و دولت ایالات متحده باید در سیاست‌های خود در قبال ایران بازنگری کند. 


در مطلبی دیگر نزدیک به همین موضوع، روزنامه «هاآرتص» درباره ایران به نخست وزیر رژیم اسرائیل هشدار داده و ‌با اشاره به انتخابات اخیر انجام شده در سرزمین‌های اشغالی و ائتلاف شکننده بنیامین نتانیاهو در پارلمان، می‌نویسد: هم‌اکنون مسائل نامشخص بسیاری درباره وضعیت دولت اسرائیل وجود دارد؛ اما در این میان، یک موضوع مشخص است: اینکه نتانیاهو هنوز اندیشه حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران را از سر بیرون نکرده است. با این حال، هاآرتص به نتانیاهو هشدار می‌دهد که حمله به ایران، یک عملیات نظامی یک شبه نخواهد بود و وی را با چالشی بزرگ روبه‌رو خواهد ساخت.

در پایان، شماری از مطبوعات جهانی موضوع واکنش‌ها به در آغوش گرفتن مادر هوگو چاوز از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران را مورد توجه قرار داده‌اند. روزنامه «تلگراف» از این جمله است که اشاره می‌کند، این کار احمدی‌نژاد از سوی بسیاری در ایران «حرام» دانسته شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

این روزنامه در ادامه به شماری از سخنان و استدلال‌های مطرح ‌در این زمینه اشاره کرده و می‌نویسد چند روز پیش، پیام تسلیت احمدی‌نژاد برای درگذشت چاوز نیز با انتقادات بسیاری در ایران روبه‌رو شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۲
آخه باهوش های بامزه ایران با القاعده تو سوریه داره میجنگه بعد این یارو تو ایران باشه یا من خیلی ساده و احمقم که فکر می کنم ایران با سوریه است و واقعا داره از سوریه دفاع می کنه یا اونا یه چیزیشون میشه
القاعده داره از امریکا سلاح میگیره سوریه رو میکوبه بعد ایران که ضد القاعده هست این تروریست ها رو میاره تو ایران بعد پناهگاه هم میسازه براشون؟!
کلا ایران امروز تو دنیا یه پشه رو هوا تلف بشه میگن کار کاره ایرانه!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها