ثبت نام در بزرگترین کنفرانس ملی مذاکره و افزایش فروش با حضور پروفسور حیدری و مهندس شعبانعلی -- برج میلاد       وسایل پرمصرف را عصر و غروب بکار نگیریم            فقط در مواقع تماشا تلویزیون را روشن کنیم       
به‌روز شده در: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۱۸۹۷۹
تعداد نظرات:
۶۸ نظر
کد خبر: ۳۰۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱ - 10 March 2013
یک دانشجوی دکترا در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

من دانشجوی دکترا هستم و در این بازار وا‌نفسا، هیچ منبع در‌آمدی ‌جز تدریس به صورت حق التدریس در دانشگاه‌ها‌ ندارم‌‌. از پنج سال پیش که مدرک کار‌شناسی ارشد خود را گرفته‌‌ام به این کار اشتغال دارم. متاسفانه مواردی است که در هیچ کجا پاسخی برای آن‌ها پیدا نکرده‌ام.

۱ ـ تا جایی که یاد دارم، ‌دستمزد به صورت ساعتی و در ازای هر ساعت حدود ۶۷۰۰ تومان برای مدرک کار‌شناسی ارشد بوده، اما نکته جالب توجه این است که از پنج سال پیش تاکنون این مبلغ حتی یک هزارم درصد اضافه نشده است. چرایش را نمی‌دانم اما پیگیری با شما. مگر از پنج‌ سال پیش تاکنون در ایران تورم صفر بوده ‌که حتی نصف نرخ تورم را به من که تنها راه درآمدم این است، اضافه نشده است؟

۲ ـ چرا اکنون که سال سوم دکترا هستم و امتحان جامع هم داده‌ام، مدرکم اعمال نمی‌شود و با‌‌ همان مدرک کار‌شناسی ارشد به من حقوق! (اگر بتوان گفت حقوق) پرداخت می‌شود؟

۳ ـ چرا ضریب دوری و مسافت که در چارت سازمانی وزارت علوم هست اضافه نمی‌شود؟
۴ ـ تکلیف بیمه من چه می‌شود؟

به نظر می‌شود این قشر در جامعه سانسور شده‌اند. البته اگر پیگیری هم کنیم همین تعداد واحد را هم از ترم‌های بعد نداریم. چرا بیمه و دوری و مسافت و بدی آب و هوا و...‌ برای تمام دانشگاه‌ها، اجباری نمی‌شود؟
این‌ها همه به کنار؛ چرا درصد سالانه که به همه حتی راننده تاکسی اضافه می‌شود به مدرس دانشگاه ‌حق التدریس اضافه نمی‌شود)؟

فرستنده: محمدی ثابت




بازگشت به ابتدای صفحه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 2
در انتظار بررسی: 210
انتشار یافته: 68
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:45 - 1391/12/20
23
513
منم موافقم
پاسخ ها
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
15:18 - 1391/12/20
کی منفی داده؟!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:46 - 1391/12/20
13
352
حرف دل من رو هم زدی. دانشجوی دکتری کامپیوتر و عینا همه چیزهایی که گفتی رو تایید میکنم. ویه مورد دیگه رو هم اضافه میکنم پرداخت با تاخیر. وقتی بودجه نیست از اولین چیزی که میزنن حقوق اساتید حق التدریس هست.
در به در
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:47 - 1391/12/20
11
309
من خودم کارشناسی ارشد مکانیک هستم
الان حق الساعتی تو دانشگاه های مختلف درس میدم
بعضی ها 5800 میدن بعضی ها هم میگن 6500 اما 1000 تومن ازش کم می کنند برای مالیات.
خب این عزیز ما درست نوشته
صنعت که وضعش داغونه
نیازی هم به مهندس ندارن الان
تو دانشگاه هم که اینجوری
خب چه جوری روتون میشه با این وضع به جوون میگید برو ازدواج کن.
به خدا دیگه خسته شدم
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:47 - 1391/12/20
10
236
جانا سخن از دل ما میگویی
arya
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:55 - 1391/12/20
8
197
من به صورت حق التدریس درس میدادم ولی انصراف دادم چون اصلا نمیصرفه. در ضمن دکترا نیمه متمرکز شده برای جلوگیری از تضییع حق. ولی در حقیقت به شدت ناحقی رواج پیدا کرده. چون بعضی سلیقه های خاصصصصصص اعمال میشه
ناشناس
|
-
|
12:58 - 1391/12/20
5
227
جالب اینکه همین مبلغ ناچیز حق التدریس در برخی دانشگاه ها پس از گذشت یکسال از تدریس پرداخت می شود.
ثمن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:03 - 1391/12/20
5
190
تابناک من شما خواهش میکنم این موضوع را پیگیری کنید این صحبت های دوستمون درد دل خیلی از جوانان با تحصیلات عالی کشور هست
با گذشت 4 هفته از شروع ترم جدید داشنگاه ازاد هنوز دستمزد ترم قبل رو دریافت نکردم
پاسخ ها
reza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:07 - 1391/12/20
خوش به حال شما که از چهار هفته تاخیر مینالی تو دانشگاه دولتی که یک سال تاخیر نرمالشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:04 - 1391/12/20
3
136
حرف ما هم همین است.تشکر
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:11 - 1391/12/20
3
168
چون زورشون فقط به اساتید حق التدریس می رسد.
در ضمن، با همین قیمت پایین هم متاسفانه اساتید تازه کار برای رزومه سازی به دانشگاه ها التماس می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:16 - 1391/12/20
4
157
خدا خيرت بده که گفتی...
اين رو هم بگو که سوابق تدريس هم اگه برای تدریس در دانشگاه ديگه مثلاً پيام نور يا آزاد باشه اعمال نمی کنند....
10% ماليات کم می کنن تازه پول غذا رو هم کم می کنن...
اوج تراژدی اونجاست که به راحتی اگه نخواستن بعد از 5 سال یه دفعه قطع همکاری می کنن
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:19 - 1391/12/20
4
151
من هم تدریس میکنم
اسفناک است.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:19 - 1391/12/20
8
152
کاملا با نظر ایشون موافقم. منم دانشجوی دکتری هستم و به صورت حق التدریس در دانشگاه فعالیت میکنم. واقعا حق ما که تا این مقطع درس خوندیم و کار علمی انجام میدیم این نیست. این ظلمه در حق علم و پژوهش. لطفا صدای ما رو به گوش مسئولین برسونید. خیلی اوضاع من و امثال ما خرابه. دائما در استرس هستیم. با این شرایط نمیتونیم به نحو احسن مقالات پژوهشی با کیفیت بنویسم و ....
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:19 - 1391/12/20
2
150
من هم مثل شما هستم. تازه ما
لیات ده درصد هم کم میشه. فقط امیدم به خداست. در سی سالگی هنوز مجردم و هزینه تشکیل زندگی هم ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
14:40 - 1391/12/20
برو خدا رو شکر کن که مجردی! اينجوری حداقل جلوی زن و بچه ات خجل نيستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:23 - 1391/12/20
1
101
به موارد فوق، تاخیر در پرداخت حق التدریس که گاهی یکسال هم می کشد را اضافه کنید. آیا ارزش پول در یکسال تغییر نمی کند.

درس بخوان و این گونه درآمد داشته باش !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:24 - 1391/12/20
2
80
خوب گفتی
همه مثل همیم اینش خوبه
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:25 - 1391/12/20
0
101
اگه میرفتی دکتری رو تو یه کشور دیگه میخوندی علاوه بر این که کل هزینه هات رو میدادن کلی هم حقوق میدادکن بهت وقتی بر میگشتی کلی هم کاسب بودی
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:28 - 1391/12/20
1
82
من هم مدرس حق التدریس هستم به موارد بالا، عدم پرداخت به موقع حق الزحمه را اضافه کنید، ترم آخر تیر تموم میشه، حقوق را آخر بهمن و یا اوایل آبان واریز می کنند. در ترم مهر هم ترم اواخر دی تمام می شود، حقوق خیلی شانس بیاریم 27-28 اسفند واریز می کنند .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:32 - 1391/12/20
4
76
درد دل من هم همین است
به اضافه این که چرا آموزش و پرورش حق التدریسهارا استخدام می کند اما دانشگاه ها...
مدرس مکانیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:33 - 1391/12/20
1
82
منم با نظر دوستانمون کاملا موافقم. و البته دو نکته دیگه هم بنده اضافه کنم:
١- در حالیکه طبق قانون حقوق ماهانه زیر ششصدهزار تومن در سال ٩١ باید معاف از مالیات باشه، حق التدریسی ها (که بالطبع همشون زیر این مبلغ میگیرن) کلا مشمول این قانون نمیشن و حتی اگه میانگین حقوق ماهیانەشون کمتر از صدهزار تومن هم باشه، ١٠ درصدش بابت مالیات کسر میشه!
٢- چون پرداخت حقوق ما حق التدریسی ها به جای ماه به ماه، ترم به ترم صورت میگیره، بنابراین سابقه بیمه هم فقط برای اون ماهی که حقوق پرداخت میشه لحاظ میکنن، به عنوان مثال این دوستمون که پنج سال سابقه تدریس دارن، اگر فرض کنیم که در طول این مدت ترم تابستانی هم برنداشته باشن، قاعدتا باید به ازای هرسال ٩ ماه یعنی مجموعا ٤٥ ماه بیمه براشون رد میشد. درحالیکه چون پرداخت حقوقشون ترمی بوده، به ازای هر سال ٢ ماه یعنی مجموعا ١٠ ماه بیمه براشون رد شده!!! تازه اونم باید برن حتما سابقەشون رو توی سیستم نگاه کنن که یه موقع از این بیشتر هم تخلف نشده باشه!!!
کلا به عنوان کسی که خودش دردآشناس میخوام بگم چیزی به اسم مدرس حق التدریسی یعنی نهایت ظلم
شيدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:34 - 1391/12/20
11
92
همسر من هم متاسفانه با 20 سال سابقه تدريس حق التدريس است
آقا انگار كه اين گروه اصلا وجود خارجي ندارن نه عيدي دارن نه پاداش نه مزايا نه حق مسكن نه حق الاود و همسر فقط يك حقوق پايان ترم دارن كه ماليات حتما كسر مي شه
من ديگه كم آوردم هيچ آينده اي نداريم
و همسرم را تهديد كردم كه در صورت عدم استخدام من جدا مي شم چون واقعا ديگه نمي تو نم دوام بيارم الان آخر ساله و هزار جور هزينه ولي حقوق ترم گذشته هنوز ناريز نشده آخه اين انصافه ؟ اين عدالته ؟ چرا قشر تحصيل كرده جامعه بايد با اين وضعييت زندگي كنن ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:37 - 1391/12/20
1
95
من 12 ساله دانشگاه آزاد تدریس می کنم حدود 24 ترم حالا بعد از ایم مدت بهمون می گن باید برین مصاحبه علمی ؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:37 - 1391/12/20
0
78
تابناك عزيز لطفا پيگيري فرماييد. واقعا" حق كسانيكه بصورت حق التدريس در مراكز آموزشي تدريس مي كنند ضايع مي شود و مبلغ بسيار ناچيزي به ازاي هر ساعت پرداخت مي كنند چه دانشگاه هاي علمي كاربردي و چه آزاد. با تشكر
دانشجوی دکتری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:37 - 1391/12/20
0
73
واقعا دارن حقیقت رو میگن. من هم همین شرایط رو داردم. لطفا این مسئله رو به گوش مسئولین برسونید
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:39 - 1391/12/20
0
70
حرف این دوست عزیز کاملاً درست و به جاست
من هم دقیقاً با همین معضل درگیرم
متخصص ترین اقشار با کمترین دستمزد و حداکثر تأخیر در پرداخت. اضافه کنید به این عناوین پولی که بابت ثبت نام در فرآیند جذب به شدت ناهماهنگ از دانشجویان دکتری وصول می شه
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:39 - 1391/12/20
0
70
واقعا کسی نیست به داد این قشر از جامعه برسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امید الهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:40 - 1391/12/20
0
58
جانا سخن از زبان ما می گویی. از ترم بعد اون چند واحد را هم از دیست دادی رفیق.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:44 - 1391/12/20
1
72
با مطالبی که گفته شده کاملا موافقم. یک موضوعی که آدم رو بیشتر اذیت میکنه اینه که در این موسسات غیر انتفاعی دانشجویان با تصور اینکه ما هم حقوق یک هیات علمی را می گیریم، می گویند که چون شما پول می گیرید! باید به ما نمره خوب هم بدهید! (بدون اینکه تلاشی کرده باشند). آدم می ماند برای این حرف ها و این شرایط گریه کند یانه!!!!
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:46 - 1391/12/20
0
67
من هم همینطور است شرایطم...حدود چهار روز کار در هفته در نهایت پایان ترم برای کل ترم حدود 650 به حساب ریخته میشه که تازه اونم به صورت دو تا 50 درصده و اولیش دو سه ماه بعد از پایان ترم! ...
بماند که نه بیمه ای داریم نه هیچ امنتیت شغلی و نه جزو سوابق ما محسوب خواهد شد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:48 - 1391/12/20
0
88
وقتی میان ظرفیت دکترا رو سه برابر میکنن و تعداد دانشجو در مقاطع کارشناسی و ارشد هم بصورت وحشتناکی داره افت میکنه، این مشکلات هم پیش میاد!!!
باید قبول کنیم که مدارک دکتری در خیلی از رشته ها فقط برای تدریس و هیات علمی شدن در دانشگاهها خوبه و الا تو صنعت و .... کارایی چندانی نداره!!! خدا به این دانشجویان دکترایی رحم کنه که بندگان خدا تازه شروع به تحصیل کردن!!!
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:49 - 1391/12/20
0
58
دقیقا همین طوره. منم پیام نور درس می دم مبلغ حق التدریسش خیلی پایینه.
حق التدریس ترم قبل رو هم تا الان پرداخت نکردن.
محمد
|
SWITZERLAND
|
13:50 - 1391/12/20
0
64
منو بگو که مجبورم رفت و برگشتم به دانشگاه با آژانس برم . آخرش حقوقی که میدن به پول آژانسم هم نمی رسه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:51 - 1391/12/20
0
69
نويسنده گفته 5 سال است اضافه نشده. به خدا من سال 82 با فوق ليسانس ساعتي 5000 تومان مي گرفتم حال نزديك 6000 تومان! با اين اوضاع كي ميره درس بخونه!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:11 - 1391/12/20
0
75
داغ دلم تازه شد. من در دانشگاههای دولتی هم تدریس میکنم بصورت حق تدریس و دانشجوی سال چهار دکتری هستم. بابام از دهن مادر و بچه ها میگیره خرج منو میده سه ساله عقد کردم نمیتونم از پس خرج بربیام و زندگیم شروع کنم.از درس خوندنم دارم شدید پشیمون میشم و آرزوی یه دیپلمه که سوپری اجاره کرده داره به دلم میمونه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:13 - 1391/12/20
8
58
من هم کارشناس ارشد مکانیک هستم. از دوره سربازی تدریس می کردم با همین حق الزحمه ها. دو سال برای در آمد، پنج سال فقط برای وجه اش بدون صرفه اقتصادی، دو سال با ضرر یعنی حتی پول بنزین و غیره ام هم در نمی اومد و فقط به خاطر عشق به تدریس و زکات علم و ... . الان مدیر فنی یه شرکت خارجی در ایران هستم که پشت میزم که نشستم با در نظر گرفتن تمامی عایدی ها حدود ساعتی 30 هزار تومن میگیرم. ولی هنوز تدریس رو دوست دارم ... حیف !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:17 - 1391/12/20
0
62
جالبه هیچ مزیتی برای مدرسان حق التدریسی در نظر گرفته نشده فکر کنم ما جزو شهروندان درجه 3 ایرانی هستیم تا حالا هیچ مسئولی ما رادرک نکرده ونخواهد کرد .ایا حق التدریس حق زندگی در ایران با این تورم را ندارند.خدایا به فریادمان برس.خدایا خودت به حق التدریسی ها عیدی بده ..
صالحه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:22 - 1391/12/20
0
58
حرف دل خیلی از ما رو زدین.
منم حق التدریس در دانشگاه هستم.جالبه که نه بیمه ای داریم نه پولی و نه احترامی.
پولی که میدن البته اگه بدن (بعد یک سال) صرفا خرج رفت و آمد میشه.
جالبه که امسال پول که دادن اونم بعد یک سال، نصف مبلغ بود و گفتن ما بقی بعدا داده می شود.
آخه چرا ما که از قشر تحصیل کرده هستیم باید این اوضاع رو داشته باشیم.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:29 - 1391/12/20
0
53
من هم دانشجوی دکتر هستم البته مثلا دانشجوی دکترا هستم چون از همه اقشار جامعه حقوقم کمتره. در واقع حقوق امثال ما فقط میتونه صرف کرایه تاکسی بشه . بعد از یک ترم تدریس فهمیدم ساعتی 4450 قرار است به بنده پرداخت کنند. هزینه رفت و آمد و تغذیه روز تدریسم از این حقوق بیشتر میشه
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:30 - 1391/12/20
0
54
دانشگاه ما 2 سال است که پول حق التدریس استادا رو نداده. باز دم دانشگاه آزاد و پیام نور گرم! که کمتر از 3 ماه بعد از تدریس، حق الزحمه را پرذاخت می کنند.
به هر کی میگی استاد دانشگاهی خندش می گیره ساعتی 5800 تومان
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:33 - 1391/12/20
0
63
رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس
گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت
تو دفتر اساتید که میری یه عده افراد تحصیلکرده و زحمتکش میبینی که هیچ آینده ای براشون متصور نیستی. در حالیکه هر کدوم از اونا اگر در جای صحیح خودشون قرار بگیرند میتونن مملکتی رو تکون بدند. آیا این وضع نخبه کشی نیست؟ چون آدمهای شریفی هستند حتی صداشون هم در برابر بی عدالتیها در نمیاد. از طرفی باید زیر این فشار سخت با ژست مثبت و لبخند بر لب مقابل دانشجوهاشون قرار بگیرند و براشون از فضیلت علم صحبت کنند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:35 - 1391/12/20
0
51
من دانشجوی دکتری نانو تکنولوژی هستم درامد منم حق التدریسه اما نه بیمه دارم نه امنیت شغلی نه اعمال افزایشی.
بیکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:38 - 1391/12/20
0
50
من دانشجوی سال پنجم دکتری زمین شناسی هستم.رشته ما حق التدریسی هم براش پیدا نمیشه که درس بده تا سره قیمتش بحث و جدل کنه.وای به حال ما
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:39 - 1391/12/20
0
54
خدا رو شکر بالاخره یه جا صحبت از ما حق التدریس دانشگاهها شد.
تابناک ازت متشکرم
5سال سابقه دارم ساعتی 6500 بیشتر نمیدن تازه بعد چند ماه تاخیر .....
راستی دوستان یه :::::::::::::::::::::خبر خوش :::مالیاتو میشه پس گرفت
ناشناس
|
UNITED STATES
|
14:40 - 1391/12/20
0
44
عزيزم امروز كه در هفته پاياني سال هستيم هنوز حق التدريس ترم قبل آموزشكده هاي فني كه زير نظر دانشگاه فني و حرفه اي هستند پرداخت نشده است . بندگان خدا علاوه بر نيم سال اول نيم سال دوم رانيز بدون هيچ حق الزحمه اي دراند كار مي كنند .
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:41 - 1391/12/20
0
43
انصافا ظلم می شود مسولین پیامد های نارضایتی مدرسین را درک کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:45 - 1391/12/20
1
49
ای بابا شما خوب پول می گیرید. برید یه سری به دانشگاه ما بزنید ببینید با حق التدریس ها چطوری برخوردمی کنند.ساعتی بین 4 تا 5 هزار تومان است. آدم دلش کباب میشه.
همه اساتید هم میگن مشکلی نیست ما هم به اندازه پولی که بهمون میدن درس میدیم.
داره بد جور کیفیت دانشگاه داغون میشه. یکی کمک کنه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:50 - 1391/12/20
0
49
سلام
همین الان که موقع عید هم هست اگه مقدور باشد در یک گزارش خبری پیگیری نمایید که این حقوق ناچیز تا چند فصل دیگر می خواهند پرداخت کند؟
دانشجوی دکتری - سال سوم بدون هیچ حمایت مالی!
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:55 - 1391/12/20
0
50
با سلام خدمت دوستان. امیدوارم که این کامنت در سایت قرار داده بشه. به همه دوستان عزیزم که در دانشگاه حق التدریسی کار می کنند خسته نباشید می گم. بنده حقیر نیز 3 سال پیش فقط یک ترم رفتم سراغ حق التدریسی ولی بعدا ترجیح دادم برم با مدرک کارشناسی ارشد کارگری کنم بهتر از این کاره. البته الان به لطف خداوند متعال پس از یک آزمون نه چندان آسان استخدام شدم. امیدوارم مسئولین به داد قشر تحصیلکرده که آبروی مملکت ما هستند برسند. با تشکر از سایت تابناک. لطفا مثل تمام دفعاتی که نظرات مرا چاپ نکردید ای سری چاپ کنید.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:58 - 1391/12/20
0
51
با سلام
ممنون از سوژه انتخابی
به نظر من برخی مسوولین خودشان را به خواب زده اند که مطالب شما می تواند یک تلنگری به آنها باشد،
لطفا فقط برای یک لحظه خودتان را در موقعیت ما قرار دهید...
-بالاترین مدرک تحصیلی
-پایین ترین میزان حقوق و مزایا (همان حق التدریسی)
-بدون هیچ گونه مزایا شامل بیمه درمان، بیمه باز...
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:13 - 1391/12/20
0
46
باسلام
من هم در این مورد کاملا با دوستانمون موافق هستم چون 2ساله که حق التدریس هستم اما متاسفانه برخی دانشگاهها بعد 3 ترم دستمزدها رو میدن اونم معلوم نیست چه جوری حساب میکنن
لطفا این مورد رو پیگیری بفرمایید واقعا وضع این قشر تحصیلکرده بسیار اسف ناکه...
فقط 9 ماه درآمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:16 - 1391/12/20
0
42
فقط 9 ماه درآمد در ازای یک سال تعهد
متاسفانه در دانشگاه علمی کاربردی هم وضع به همین روال است. حق التدریس را تقریبا 1 ماه بعد از پایان ترم می پردازند در حالیکه مبلغ شهریه را 4 - 5 ماه پیش از آن یعنی در آغاز نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت کرده اند.
علاوه بر این با توجه به اینکه حق التدریس به صورت ساعتی محاسبه می شود , یک مدرس تمام وقت حتی اگر هر دو نیمسال تحصیلی و نیمسال تابستان هم تدریس کند ( یعنی 1 سال کامل در دانشگاه تدریس نماید) طبق محاسبات ذیل در کل سال تقریبا 9 ماه درآمد دارد،در حالیکه کارمندان 12 ماه درآمد دارند:
هر نیمسال 16 هفته است و نیمسال تابستان هم 8 هفته،جمعا 40 هفته = 280 روز = کمی بیش از 9 ماه

اگر روزهای تعطیل رسمی بین هفته که کلاسها تعطیل می شوند را هم از تعداد روزهای فوق کم کنیم به عدد 9 ماه می رسیم!
مالیات 10 درصدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:19 - 1391/12/20
0
46
بنده مدرس دانشگاه علمی کاربردی هستم.ما فقط به اندازه ساعات حضورمان در دانشگاه حق التدریس دریافت می کنیم .یعنی اگر روز کلاس با تعطیل عمومی مصادف شود یک ریال هم دریافت نمی کنیم. در تعطیلات نوروز و تعطیلات بین دو ترم و تابستان هم کلا درآمدی نداریم و از دانشکاه مبلغی دریافت نمی کنیم . بیمه هم نیستیم. ما حتی اگر هفته ای 44 ساعت (معادل یک کارمند تمام وقت) هم درس بدهیم در آمدمان خدودا معادل بک کارمند عادی تمام وقت با تحصیلات کارشناسی ارشد است با این تفاوت که متاسفانه علاوه بر اینکه برای روزهای تعطیل مبلغی دریافت نمی کنیم , 10 درصد مالیات هم از این حق التدریس ناچیز کم می شود. هر دو یا سه سال یکبار هم مبلغ بسیار ناچیزی افزایش حق التدریس داریم ( کمتر از افزایش سالیانه کارمندان ) . لطفا پیگیری نمایید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:22 - 1391/12/20
0
46
انتظارات اطرافیان از دانشجویان دکتری اصلا با شرایط واقعی اونها در جامعه همخوانی نداره و این به نوعی برای دانشجویان دکتری بیکار خرد کننده است و از ادامه کار علمی اونها تا حد زیادی جلوگیری میکنه. توسعه علمی به افزایش ظرفیت بی حساب و کتاب دانشگاهها نیست آقایون. به وضع دانشجوهای حاضر رسیدگی کنید.
بی قانونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:28 - 1391/12/20
0
49
آموزش عالی در این زمینه نظارتی بر دانشگاه ها ندارد و برایشان مهم نیست که حق التدریس مدرسان ناچیز و پرداخت آن بسیار دیر هنگام است .بعضی دانشگاه ها هم با اساتید مثل کارگران روزمزد برخورد میکنند به این معنی که در هنگام نیاز از آنها درخواست تدریس میکنند و بدلخواه این دعوت را متوقف میکنند . مثلا دو ترم دعوت به تدریس میکنند یک ترم دعوت نمیکنند. استادان هم برای از دست ندادن شغلشان مجبورند بسوزند و بسازند.
سید اکبر رضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:30 - 1391/12/20
0
56
بنظرم استادان مدعو باید حتما بیمه شوند و چنانچه جایی هم رسمی نشدنداز بیمه شان و سابقه استفاده کنند.من خودم در دانشگاه با اینگونه افراد خیلی سروکار دارم. خواهش می کنم به این گونه افراد به دیده انسانی بنگرید منظورم بیمه شان را دانشگاهها بصورت اجبار انجام دهند. الان با یکی از این آقایان دوست هستم و بدنش مشکل دارد و حدود ده سال است تدریس دارد و خدای ناکرده مریض شده و از کار افتاده شود کسی به دادش نمی رسد. سید اکبر رضوی
تقاضا از تابناک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:44 - 1391/12/20
0
55
با توجه به مواردی که اساتید حق التدریسی در قسمت نظرات ذکر کرده اند, از سایت تابناک تقاضا می کنم در مورد این مشکلات یک پیگیری رسمی از وزارت علوم و دیگر مسئولین مربوط داشته باشد و نتیجه را در خبرها اعلام نماید.

مشکل 1 : میزان حق التدریس بسیار کم است و بصورت ساعتی پرداخت می شود.
خواسته 1-1 : افزایش معقول حق التدریس باندازه نرخ تورم واقعی و جبران تاخیر در افزایش حق التدریس چند سال اخیر
خواسته 2-1 : روزهای تعطیل رسمی بین هفته از مجموع تعداد ساعات کلاس (هنگام محاسبه حق التدریس) کم نشود چون شهریه آن توسط دانشجویان پرداخت شده است.

مشکل 2 : 10 درصد مالیات از درآمد که حداکثر در حدود ماهی 300-400 هزار تومان است کم می شود.
خواسته 2 : حذف کامل کسر مالیات از حق التدریس ساعتی

مشکل 3 : پرداخت دیر هنگام حق التدریس
خواسته 3 : الزام قانونی دانشگاه ها به پرداخت ماهیانه حق التدریس
مهدی بیاتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:44 - 1391/12/20
0
54
کاملا درست است و همه افراد حق التدریس این مشکل و دارند کسی هم فریاد رس نیست. تدریس در دانشگاه به قول معروف در بیرون مردم و میسوزون و در داخل خود آدمو.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:45 - 1391/12/20
0
46
دقیقا به همین صورت است-الان در دانشگاه ..... تدریس میکنم و اگر بتوان 20 واحد در هفته داشت مجموعا میشود:20*6500= 130000 تومان که در ماه میشود:520000
به نظر شما این حقوق برای مدرس دانشگاه چه معنی میدهد....حتی ناکسی هم 30%افزایش داشته....ولی یک مدرس دانشگاه؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:49 - 1391/12/20
0
46
مطلب کاملا حقی است و ظلمی فاحش که نسبت به مدرسان و همچنین پژوهشگران ساعتی انجام می شود.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:57 - 1391/12/20
0
48
نیازمندیها رو که نگاه میکنی . ابدارچی ومنشی وسرایدار ونگهبان و....بیشتر استخدام می کنند تا مهندس وحقوق بیشتر هم میدن . نمی دونم چه کسی باید خجالت به کشه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:59 - 1391/12/20
0
55
من استاد دانشگاه هستم و در یکی از دانشگاههای معتبر تدریس و پژوهش می کنم از سال 89 هنوز حق التدریس طلب داریم و امسال قسمت قابل توجهی از پژوهانه (گرانت) نیز تحقق پیدا نکرده است. ضمن همدردی با کلیه دوستان و همکارانی که بخشی از وقایع را بازگو کردند فقط باید گفت: ما کوتاهترین دیوار در بحرانها هستیم!
قانون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:00 - 1391/12/20
55
16
سلام، حرف دانشجوی محترم دکتری منطقی است که مبلغ اختصاصی به مدرس حق التدریس کم است اما به آن دوست عزیز بگویید الان تو به عنوان دانشجو نباید تدریس کنی چون شغل تو دانشجویی است نباید تدریس بکنی و باید موضوع پژوهانه یا کمک هزینه را دنبال کنی که به نظرم بهتر است به دانشجویان دکتری بدهند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:07 - 1391/12/20
1
39
من تو دانشگاه آزاد تدریس می کنم حقوق رو که نمی دن تا آخر ترم و بیمه هم نمی کنن
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:11 - 1391/12/20
1
45
تابناک عزیز لطفا پیگیری کنید.
بخدا دست ما به هیج جا بند نیست
لااقل رسانه ایش کنید.
آخر سال نه عیدی داریم نه پاداش و نه....
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:11 - 1391/12/20
1
46
یه سوال دیگه رو هم اگه تابناک پیگیری کنه ممنون میشیم اون هم اینکه مگه نمیگن حقوق زیر 500 هزار تومن نباید مالیات بده با یه حساب سرانگشتی ما حق الندریسی ها برای یک ترم 700 تا 800 تومن میگیریم پس چرا باید مالیات بدیم؟
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:17 - 1391/12/20
2
50
متاسفانه این مورد در مدارس غیر انتفاعی با شدت انجام میگیرد دبیری که بصورت آزاد تدریس میکندبا حقوق ساعتی 2200 تومان در حال تدریس هستند و مدارس مثلا غیر انتفاعی از این شرایط سواستفاده میکنند و... مسایل دیگر
نام:
ایمیل:
* نظر: