بازدید 6071

توصیه معاون وزیر خارجه به مقامات سوییسی

کد خبر: ۳۰۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰ 08 March 2013
ˈعلی اصغر خاجیˈ معاون وزیر امور خارجه ایران به مقامات سوییسی توصیه کرد که در اعمال تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا علیه ایران تجدید نظر کنند.

به گزارش ایرنا، ˈعلی اصغر خاجیˈ معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به منظور برگزاری گفتگوهای سیاسی ادواری بین جمهوری اسلامی ایران و سوییس به برن سفر کرده است روز گذشته با ˈدیدیه بورکهالترˈ معاون رییس جمهور و وزیر امور خارجه سوییس دیدار و گفت وگو کرد.

خاجی در جریان این سفر همچنین سه دور گفت وگو با ˈایو رسیهˈ قائم مقام وزارت امور خارجه سوییس انجام داد.

معاون وزیر خارجه کشورمان پس از این دیدارها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد که یکی از محورهای گفت وگوهایش با مقامات سوییسی، مربوط به بحث تحریم ها بوده است.

خاجی افزود: سوییس هرچند تحریم های نفتی و بانکی ایران را اجرا نمی کند ولی از برخی تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا علیه ایران پیروی می کند.

معاون وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد که در گفت وگوهایش با مقامات سوییسی یادآور شده است که اولا سوییس عضو اتحادیه اروپا نیست و ثانیا اینکه سوییس به عنوان یک کشور بی طرف نباید با پیروی از این تحریم های یکجانبه شان بی طرفی خود را مخدوش کند.

خاجی افزود: در دیدار با مقامات سوییسی همچنین با اشاره به ظرفیت های خوبی که در روابط دو کشور وجود دارد، یادآور شدم که اعمال این تحریم های یکجانبه، ضرر هنگفتی به شرکت های سوییسی وارد می کند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه اضافه کرد: در این دیدارها همچنین با تاکید بر این نکته که تحریم ها ناعادلانه و علیه ملت ایران است از آنها خواستم که در اعمال آن تجدید نظر کنند.

خاجی با بیان اینکه سوییس کشوری است که همواره اقلام دارویی خاصی را از آن تهیه می کنیم، خاطرنشان کرد: در دیدار و گفت وگو با مقامات سوییسی بر ضرورت ازسرگیری این همکاریها تاکید شد و انشاء الله با اقدام وزارت بهداشت و بانک مرکزی ایران و همچنین یک شرکت سوییسی این همکاریها انجام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل