بازدید 20621

جزییات پرداخت سود سهام عدالت

کد خبر: ۳۰۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳ 05 March 2013
900 هزار مشمولی که طی سال‌های 85 و 86 موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

محمدرحیم احمدوند - رییس سازمان خصوصی سازی - در گفت‌وگو با ایسنا، از پرداخت سود سهام عدالت به 900 هزار مشمول خبر داد و گفت:با مصوبه هیات وزیران مقرر شد تا مشمولانی که طی سال های 85 و 86 موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشده اند، با مراجعه به بانک‌های عامل سود خود را دریافت کنند.

وی افزود: لذا امکانی فراهم شد تا مشمولانی که طی سال های 85 و 86 به هر دلیلی برای دریافت سود سهام عدالت خود به بانک‌های عامل مراجعه نکرده اند بتوانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند به این ترتیب قرار است حدود 40 میلیارد تومان از سودی که طی سال های 85 و 86 برای مشمولان واریز شده بود، به 900 هزار نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت شود.

وی یادآور شد: پول مشمولانی که برای دریافت سود سهام عدالت خود مراجعه نکرده بودند نزد بانک‌های عامل بود که در نهایت این پول نزد شرکت کارگزاری سهام عدالت باقی ماند تا تعیین تکلیف شود لذا هیات وزیران در جلسه اخیر خود در مورد 40 میلیارد تومان سود مشمولان سال های 85 و 86 تصمیم گیری کرد.

احمدوند خاطرنشان کرد:بنابراین مقرر شد تا سازمان خصوصی سازی در مورد نحوه مراجعه افراد به بانک‌ها اطلاع رسانی کرده و فرصت دیگری به مشمولانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند بدهد.

وی تصریح کرد:به این ترتیب بعد از مشخص شدن اسامی مشمولان، سازمان خصوصی سازی در مورد بانک‌های عامل پرداخت کننده سود و محل مراجعه مشمولان اطلاع رسانی کرده و فرصتی را برای مراجعه مشمولان تعیین می کند.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی کسانی که در مدت زمان ارائه شده جهت دریافت سود سهام عدالت خود به بانک‌های عامل مراجعه نکنند پول آنها بابت بدهی مشمولان به خزانه واریز می شود تا بعد از آزاد سازی سهام عدالت این افراد یک قسط به جلو بیافتند و حقی از کسی پایمال نشود.

وی در پاسخ به این سوال که مشمولان چه زمانی باید برای دریافت سود سهام عدالت خود مراجعه کنند ؟ گفت: زمان پرداخت سود مشمولان مشخص نیست و اگر اسامی مشمولان زودتر اعلام شود قبل از سال 92 و اگر این فرایند طولانی باشد بعد از سال جدید صورت می گیرد.

احمدوند تصریح کرد:به این ترتیب حدود 900 هزار نفر از مشمولانی که در سال‌های 85 و 86 موفق به دریافت سود 49 هزار تومانی سهام عدالت مراجعه کرده اند، بعد از اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازی در آینده نزدیک می توانند سود خود را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، در حالی پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان تا زمانی که سقف اقساط سررسید شود، متوقف شده است که هیات دولت مقرر کرد با توجه به عدم دریافت سود سهام عدالت توسط برخی مشمولان به دلیل عدم مراجعه به بانک‌های عامل، سازمان خصوصی سازی برای آخرین بار نسبت به فراخوان جهت دعوت از مشمولین در روزنامه های کثیر الانتشار اقدام کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار