بازدید 24821
داود اوغلو فاش کرد:

ترکیه دنبال احیای امپراتوری عثمانی است؛ حرفی هست؟

ارزروم، دمشق، سارایوو، یمن و مقدونیه و... صد و ده سال پیش، یک کشور و بخشی از عثمانی بودند. چرا اکنون این کشور‌ها نباید کشور واحدی باشند؟ ما به امپراتوری عثمانی افتخار می‌کنیم. البته وزیر خارجه ترکیه مشخص نکرد، آنان که می‌خواهند بدون جنگ و خونریزی، دوباره دمشق و بنغازی و یمن را یک کشور واحد کنند، توضیح نمی‌دهند که چرا اکنون در همه این کشور‌ها،‌ خون‌‌ریزی به راه افتاده است؟
کد خبر: ۳۰۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۹ 05 March 2013
احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت که صد و ده سال پیش یمن، ارزروم و بنغازی یک کشور بوده‌اند. وقتی ما این مطلب را می‌گوییم به ما می‌گویند، ترکیه به دنبال نو‌عثمانی‌گری است.

به گزارش «تابناک»، وزیر خارجه ترکیه افزود، چرا به کسانی که اروپای واحد را تشکیل داده‌اند این را نسبت نمی‌دهند و آنان را احیاگر امپراتوری روم نمی‌دانند؟ چه اشکالی دارد که ترکیه به دنبال ایجاد جغرافیای واحد خاورمیانه باشد؟

داود اوغلو همچنین بر این باور است، بدون اینکه ترکیه وارد جنگ با کشوری شود و بدون اینکه طمع به سرزمین‌های دیگران داشته باشد، می‌تواند یک بار دیگر، سارایوو را به دمشق و دمشق را به باتوم متصل کند. او می‌گوید این نقطه قوت ماست.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: صد سال پیش یمن و ارزروم و بنغازی یک کشور بودند؛ هرچند امروزه کشورهای متفاوتی به نظر می‌رسند. ما افتخار می‌کنیم به گذشته و امپراتوری عثمانی و ایوبی. اما چشم طمع به سرزمین هیچ کشوری نداریم. چرا ترکیه را که به دنبال خاورمیانه واحد است، به عثمانی‌گری متهم می‌کنند؟

البته وزیر خارجه ترکیه مشخص نکرد که در این میان، مسأله سوریه و لشکرکشی غیر رسمی به این کشور کجای این طرح بدون خونریزی آنان است! آنان که می‌خواهند بدون جنگ و خونریزی دوباره دمشق و بنغازی و یمن را یک کشور واحد کنند، توضیح نمی‌دهند ‌چرا اکنون در همه این کشور‌ها خون‌ریزی به راه افتاده است؟ یمن اکنون چه سرنوشتی دارد؟ لیبی چطور؟ سوریه چگونه است؟

خوب است، وزیر خارجه ترکیه، نگاهی به آمار کشته شدگان دو سال اخیر این سه کشور داشته باشد. نو‌عثمانی‌گری برای ترکیه هزینه‌ای نداشته، ولی منطقه را به آتش کشیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳۲
انتشار یافته: ۲۴
البته در این مورد ایشان کاملا حق دارد، امپراتوری عثمانی هم اساسش بر خونریزی و نسل کشی ملت های دیگر بود.
ترکیه هیچگاه قادر نخواهد بود که تغییری در موازنه منطقه ای ایجاد کند و اگر حمایت های امریکا نبود تا به امروز بحران سوریه ، ترکیه را مضمحل می کرد - عثمانی : امپراطوری بیمار اروپای قرن نوزدهم - ترکیه :کشور "منافق" قرن بیست و یکم...
ترکیه این آرزو را به گور میبرد! بنده بخیل نیستم. اگر توانستند بگیرند. اما یک نکته است. چرا آمریکا جلوی ترکتازی ترکیه را نمی گیرد؟؟ چون ترکیه فعلا در راستای تامین منافع صهیونیست ها و آمریکا حرکت می کند. منافع صهیونیسم(منظور از صهیونیسم فقط اسراییل نیست) چیست؟ تجزیه تمام کشورهای منطقه از ایران و عربستان و سوریه و حتی خود ترکیه و مصر به دولت شهرهای کوچک مثل بحرین یا قطر یا کویت. برای چه صهیونیست ها هر از چندگاهی به لبنان و فلسطینی ها حمله می کنند؟ چون این سرزمین ها آنقدر کوچک هستند که می توان با موشک آن ها را شخم زد! پس فعلا ترکیه می تازد تا زمانی که نوبت خودش شود. البته امیدوار هستم هیچ وقت کار به تجزیه کشورهای منطقه نکشد اما اگر کشید چه خون ها که ریخته شود!
زیاد طول نمی کشه که ترکیه تاوان خیانت هاش رو می بینه.
فقط سی هزار تروریست القاعده بصورت رسمی الان تو ترکیه ، تو ارزروم، آنکارا، استانبول ، دیاربکر و ازمیر هستند، سوریه چه فروبپاشه چه مقاومت کنه، این تروریست ها وبال گردن ترکیه میشن.
این خط _________ ، اینم نشون @
خودشون هم نمیدونن چیکار میکنن؛با سیاستهای احمقانشون این همه ادم کشته شد؛اینا چنان زیر فشارن به دلیل سوریه که این چند ماهه هنگ کردند؛اگر تاریخ رو ببینیم ترکیه هم مال ایرانه؛امپراتوریکیلو چنده هان!!?
اگه اينطوره ماهم بايد سرزمينهاي به ناحق جداشده از خاك عزيزمونو پس بگيريم و امپراطوري ايران رو كه تا مصر و هند و افغانستان و ازبكستان و تاجيكستان و بحرين و.....همه رو پس بگيريم
خیلی هم خوب ... کاش ما هم می رفتیم بحرین و آذربایجان رو دوباره به کشورمون برگردونیم ;)
مطمئن باشند که شاه اسماعیل هایی هم پیدا می شوند که خواب خوششان را تعبیر کنند
شتر در خواب بیند ...........
داوود جان ما هم حرفی نداریم اما قبل از این تاریخ که میگی کردهای ترکیه با سرزمینشون متعلق به ایران بزرگ بوده اند. کردها از اصیل ترین نژادهای ایرانی هستند یادت بمونه ما میگیم هر آنکس دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش!
جدای این خونریزی ها . اگر ترکیه خود را محق میداند که اراضی از دست رفته عثمانی را متحد کند زمینهای فلسطین که زمانی متعلق به عثمانی بود را از اسرائیل پس بگیرد.
ما که حرفی نداشته و نداریم و از قدرتمند شدن یک کشور اسلامی دفاع می کنیم ولی جناب اردوغان توجه داشته باشید کشورهای عربی و اسرائیل و امریکا خیلی مایل نیستند یک کشور اسلامی و قدرتمند در منطقه وجود داشته باشه مگر اینکه تحت کنترل غرب باشه.
حالا اگه شما مایلید یک عثمانی جدید که تحت کنترل امریکا باشد رو راه بندازید شاید بتونید اما اگه بخواهید مستقل باشید یه مقدار سخته و سرتون رو بر باد میدین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
کجای کشور ترکیه اسلامی است . فقط مردم این کشور مسلمان هستندو حکومت آنها لائیک است
آنها دنبال امپراطوری عثمانی هستند چرا ما دنبال لغو قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای نباشیم؟
دقیقا مثل خیالاتی که شاه در سال 1354 و1355 داشت اما از پشتیبانی غرب محروم شد و سقوط کرد . خیلی ساده هستند این ترکها زیرا اگر غرب نباشد ترکیه حتی نمی تواند ادعایی داشته باشد.
آن عثمانی که می گوییدمرداین حکومت دست نشانده وخودفروخته اگه راست میگه مشکل کشورخودش باکردهاروحل کنه .
برو مرز سوریه رو جمع کن از یمن تا بنغازی پیشکش. چهار تا تازه به دوران رسیده فکر کردن با سواری دادن به آمریکا و اسرائیل میتونن کاری از پیش ببرن.
روند کنونی، نشان می دهد که مرزبندی کشورها در آینده بیشتر فرهنگی خواهد بود سیاست های منطقه ای ایران در آینده بیشتر بر فرهنگ مشترک متمرکز خواهد بود تشکیل اتحادیه کشورهای هم فرهنگ در منطقه که مرکز آن ایران خواهد بود وضعیتی است که منطقه خاورمیانه با آن روبرو خواهد بود. برای مقابله با این واقعه و تاخیر در اجرای آن کشورهای استعماری دست به هر کاری می زنند . تقابل میان ایرانی ها و افغانی ها، طرح موضوع آذربایجان و تمرکز وزارت خارجه ایران در چند سال گذشته به آمریکای لاتین به جای کشورهای منطقه و تلاش ترکیه برای نزدیکی به کردهای سوریه و طرح موضوع آذربایجان و فعالیت های اخیر جدایی طلبان همه و همه برای تاخیر در این واقعه است . از چند سال پیش طرح بازسازی حکومت عثمانی در این راستا مطرح شده چون کشورهای عربی در صورت تشکیل اتحادیه فرهنگی به کلی دچار نا پایداری می شوند و چون به لحاظ سیاسی قوی نیستند نیاز به پشتیبانی چون ترکیه پیدا خواهند کرد. اما این پیوند به دلیل گسستگی فرهنگی پایدار نخواهد بود.
ما وارد مرحله جدیدی از مرزبندی جغرافیایی در منطقه هستیم و این اتفاق در چارچوب فرهنگ خواهد بود و این مختص خاورمیانه نیست اروپا نیز با این رویکرد نوین دستخوش تغییرات خواهد شد
آقاي داوود اوغلو شما كه در كشورتان مليونها كرد و مليون ها علوي را از حقوق انساني خود محروم كرده ايد و 40000 كرد را در درگيري هاي نظامي به قتل رسانده ايد و .... چطور چنين ادعاهايي مي كنيد؟ بازي كردن با افكار عمومي جهان عرب شايد ساده باشد ( همپيماني با اسراييل و جنگ لفظي (زرگري ) در اجلاس هايي نظير داووس با سران رژيم صهيونيستي) اما پنهان كردن حقايق در طولاني مدت به گواهي تاريخ غير ممكن است و روزي بايد جوابگوي خون كساني باشيد كه در كشورتان بدست نيروهاي ارتش و اطلاعات تركيه و يا در سوريه با ارسال و آموزش تروريست هاي سلفي با آموزش و هدايت شما و پول قطر و عربستان سعودي انجام مي شود . به اميد روزي كه شما و ساير جنايتكاران منطقه را در دادگاه جنايات جنگي ببينيم.
من متوجه نشدم عیب این کار چیست؟
اگر ایران هم با ترکیه همکاری کند بهتر است.
برداشتن مرزها و پول واحد بین مسلمانان آرزوی مسلمانان ایران هم هست.
خونریزی ها در یمن و لیبی چه ربطی به ترکیه داشته است برادر؟ چرا آسمون ریسمون می بافی؟ ضمناً ترکیه هیچ گونه لشگرکشی رسمی یا غیر رسمی به سوریه نداشته است. اصلاً کردهای شمال سوریه اجازه این لشگرکشی را به ترکیه نمی دهند.
اگر اينطوري هست پس ما هم بايد بگوييم كل خاورميانه و همين طور كشور شما تركيه هم يك روزي جز خاك ايران بوده پس با اين حساب ما هم بايد دنبال امپراطوري خودمون باشيم
بدبخت دچار توهم شده به جای احیای عثمانی بزرگ در راه نوکری شیطان بزرگ قدم بر میدارد.
قابل توجه مسولان بیدارباشیددشمن درکمین است
مطمئن باش این نفاق بنیان افکن خواهد بود آقای اغلو،نظام عثمانی که شما دم از احیای اون می زنین با خون مردمان بی گناه سوریه سامان نخواهد گرفت...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل