بازدید 7339
«تابناک» منتشر کرد:

نتیجه نظرسنجی عکاسان و خبرنگاران چه مزاحمتی برای نمایندگان دارند

این طرح از‌‌ همان آغاز مخالفان بسیاری در صحن علنی و در میان خبرنگاران داشت؛ بنابراین، سایت خبری تحلیلی «تابناک»، یک نظر‌سنجی تنظیم کرد تا نظر مخاطبان را در این زمینه جویا شود. در این نظر‌سنجی که پرسیده شده بود، به نظر شما حضور خبرنگاران و عکاسان چه تأثیرات منفی بر نمایندگان دارد، نزدیک سی ساعت به افکارسنجی مخاطبان خود پرداخت و سی و سه هزار و سیصد و پنجاه و نه نفر در این نظر‌سنجی شرکت کردند.
کد خبر: ۳۰۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱ 02 March 2013
بنا بر پیشنهاد کمیسیون تدوین آیین‌نامه، قرار بود تصویربرداران و عکاسان رسانه‌ها به جز تصویربرداران و عکاسان صداوسیما و خانه ملت، تنها یک ساعت ‌اول نشست‌ علنی مجلس اجازه داشته باشند در صحن علنی مجلس حضور یابند، ولی پس از ارائه پیشنهادهای موافق نمایندگان، مبنی بر تداوم حضور عکاسان و فیلمبرداران، سرانجام مجلس به این نتیجه رسید که فیلمبرداران و عکاسان رسانه‌ها بنا به روال جاری در مجلس حضور یافته و به تهیه فیلم و عکس بپردازند.

به گزارش «تابناک»، این طرح از‌‌ همان آغاز مخالفان بسیاری در صحن علنی و در میان خبرنگاران داشت؛ بنابراین، سایت خبری تحلیلی تابناک، یک نظر‌سنجی تنظیم کرد تا نظر مخاطبان را در این زمینه جویا شود. در این نظر‌سنجی که پرسیده شده بود، به نظر شما حضور خبرنگاران و عکاسان چه تأثیرات منفی بر نمایندگان دارد، نزدیک سی ساعت به افکارسنجی مخاطبان خود پرداخت و سی و سه هزار و سیصد و پنجاه و نه نفر در این نظر‌سنجی شرکت کردند.

بنا بر این گزارش، یک‌و‌نیم در‌صد از مخاطبان که شامل ۵۰۳ نفر می‌شود، به گزینه یک (باعث مزاحمت در رسیدگی به امور مردم می‌شوند) و دو و نیم درصد از مردم (نزدیک ۸۳۳ نفر از مجموع کل آرا) به گزینه سه (باعث هرزه‌نگاری از مطالب نمایندگان می‌شوند) رأی دادند؛ اما بیشترین آمار مربوط به گزینه چهارم (باعث انتقال اخبار و وقایع مجلس می‌شود) است که شامل ۶۸.‌‌۳۸ درصد و ۲۲۸۲۱۱ نفر از کل بود و گزینه سه پس از گزینه چهارم ‌۲۷.‌‌۲۳ درصد از آرا را که دربرگیرنده ۸۹۰۸۳ نفر شرکت کنندگان است، از آن خود کرد.



نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم بیش از هر چیز دیگر، به انتقال رویدادهای درست علاقه دارند و دوست دارند که اخبار سالم در کمترین زمان ممکن به دست افکار عمومی برسد.

از سوی دیگر، نقطه‌ای که بهانه ایجاد چنین طرحی از سوی مجلس شد، مزاحمت رسانه‌ها برای آن دسته از نمایندگانی بود که صحن علنی مجلس را برای خواب و استراحت خود برگزیده بودند.

در پایان باید گفت، نتایج این نظر‌سنجی، نشانگر آن است که مردم بجد از کم‌کاری و بی‌خیالی منتخبین خود بیزارند و دوست دارند، کسانی که به آن‌ها رأی داده‌اند، در نشست‌های مجلس حضور فعال‌تری داشته باشند و با قدرت و شهامت پیگیر مشکلات مردم ـ که این روز‌ها گرفتار آن هستند ـ باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل