بازدید 9335
۶
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

«ناامیدی» رژیم صهیونیستی از توافق ایران و آرژانتین

ادامه تحلیل‌های مثبت از مذاکرات هسته‌ای آلماتی، تصویب تشکیل کمیته حقیقت‌یاب میان ایران و آرژانتین درباره واقعه بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ بوینس آیرس و واکنش رژیم صهیونیستی به این موضوع، سفر نماینده آمریکا در گروه ۱+۵ به سرزمین‌های اشغالی و ادعای در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای از سوی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۰۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 01 March 2013
ادامه تحلیل‌های مثبت از مذاکرات هسته‌ای آلماتی، تصویب تشکیل کمیته حقیقت‌یاب میان ایران و آرژانتین درباره واقعه بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ بوینس آیرس و واکنش رژیم صهیونیستی به این موضوع، سفر نماینده آمریکا در گروه ۱+۵ به سرزمین‌های اشغالی و ادعای در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای از سوی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، با گذشت دو روز از مذاکرات هسته‌ای آلماتی، هنوز‌ بخشی از مطالب مطبوعات جهان درباره ایران به این موضوع اختصاص دارد. در این رابطه، روزنامه «خلیج تایمز» با اشاره به جو مثبت حاکم بر این مذاکرات، آن را «به طور غیرمنتظره‌ای صمیمی» ارزیابی می‌کند که می‌تواند در بن‌بست ده ساله هسته‌ای روزنی پدید آ‌ورد.

این روزنامه در ادامه گزارشی از مذاکرات دو روزه هسته‌ای ایران و ۱+۵ در آلماتی و موضع‌گیری‌های دو طرف درباره آن ارائه داده و می‌نویسد و مواضع مثبت دو طرف، تحلیلگران و کار‌شناسان را تحت تأثیر قرار داده است. به باور کار‌شناسان مورد اشاره این روزنامه، مهمترین دستاورد مذاکرات آلماتی، شکسته شدن یخ اولیه طرفین است که ارتباطات بعدی می‌تواند پیرامون آن شکل بگیرد.


دیگر موضوع مورد توجه امروز در مطبوعات جهان، تصویب موافقتنامه بسته شده میان ایران و آرژانتین برای تحقیق و تفحص درباره پرونده انفجار مرکز یهودیان این کشور است. به نوشته «واشنگتن پست»، کنگره آرژانتین روز گذشته این معاهده را به تصویب رسانده است. این روزنامه اشاره می‌کند که بر پایه این معاهده، یک «کمیته حقیقت یاب» مستقل شکل خواهد گرفت تا موضوع موردنظر را بررسی نماید.

چند سال پیش، دادگاهی در آرژانتین حکم داده بود که ایران دستور حمله سال ۱۹۹۴ به مرکز یهودیان در بوینس آیرس را صادر کرده و برخی مقامات ایرانی را در این زمینه متهم دانسته بود. همین امر تاکنون‌ مانعی برای عادی‌سازی روابط دو کشور در نظر گرفته شده است. 


اما‌‌ همان گونه که انتظار می‌رفت، این موضوع به شدت با واکنش و مخالفت رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد. به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، وزارت خارجه این رژیم روز گذشته در بیانیه‌ای مراتب «ناامیدی» خود را از تصویب تشکیل کمیته حقیقت یاب میان ایران و آرژانتین ابراز داشت‌.

در این بیانیه آمده است: «تجارب گذشته نشان می‌دهد که توافقات با ایران، مواضع تهران را تغییر نداده و پیگیری نیز نمی‌شوند. این امر درباره موافقتنامه کنونی نیز مصداق دارد و این توافق موجب به دادگاه کشانده شدن افراد مسئول در انفجار نخواهد شد. ما از این تصمیم ابراز ناامیدی می‌کنیم». 


در خبر دیگری مرتبط با رژیم صهیونیستی، روزنامه «تایمز اسرائیل» از سفر نماینده آمریکا در گروه ۱+۵ به سرزمین‌های اشغالی برای آگاه کردن مقامات اسرائیلی از محتوای مذاکرات اخیر با ایران خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، «وندی شرمن»، نماینده آمریکا در گروه ۱+۵، روز گذشته ضمن سفر به بیت‌المقدس با «شیمون پرز» رئیس رژیم اسرائیل دیدار و وی را از محتوای مذاکرات آلماتی آگاه کرده است.

پس از این دیدار، پرز اظهار داشته با شنیدن گفته‌های شرمن، بار دیگر متقاعد شده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مصمم است جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد. به نوشته تایمز اسرائیل، شرمن در این دیدار به پرز گفته: «ایالات متحده دوستی نزدیک‌تر از شما ندارد». 


در پایان، سایت شبکه خبری «یو اس‌ای تودی»، در مطلبی این گمانه را مطرح کرده که شاید ایران هم اکنون نیز سلاح هسته‌ای ‌داشته باشد! این سایت با اشاره به سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به منطقه خاورمیانه، بر این باور است یک موضوع مهم در این میان ناگفته مانده و آن، احتمال در اختیار داشتن بمب هسته‌ای از سوی ایران است.

«یو اس‌ای تودی» با تکرار ادعاهای پیشین برخی رسانه‌ها مبنی بر حضور نمایندگانی از ایران در جریان آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی، معتقد است که احتمال دارد این آزمایش در حقیقت برای سلاح هسته‌ای ایران بوده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶
امیدواریم که نتایج مثبت اجلاس هر چه زودتر به عملگرایی برسد و آنوقت اسراییل از حسادت و آتش خشمش بسوزد!
به سختی میتوانم به این باور برسم که غرب دست از لجاجت غیر منطقی خود بردادر چون چیزی در این معادله عوض نشده!!!!شده؟؟؟
ای کاش ایران سلاح هسته ای رو بسازه خیال ما و همه رو راحت کنه
جالب این جاست که نماینده آمریکا حضورا به اسرائیل میره تا ریز مذاکرات رو به اونها بگه گاهی آدم فکر میکنه اسرائیل بزرگتر از آمریکاست و آمریکا باید بهش جواب پس بده
تا دیروز فقط عنی سازی می کردیم حالا که می خواد توافق صورت بگیره ایران صلاح هسته ای هم داره؟ اینم بازی جدیدشون!!! ایران باید با احتیاط جلو بره.نباید گول این سیاس ها رو خورد.ما این پیشرفت ها رو مفت بدست نیووردیم.
چرا اصلا ایران و آرژانتین باید رزی این قضیه نوافق کنن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر