بازدید 24842
۸

معرفی بیکارترین استان کشور

کد خبر: ۳۰۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۵ 23 February 2013
مرکز آمار ایران با اعلام جزئیات بیکاری حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر در فصل پاییز امسال، استان لرستان را بیکارترین استان کشور و خراسان جنوبی را نیز بهترین استان به لحاظ اشتغال معرفی کرد.

به گزارش مهر، مركز آمار ایران چكیده نتایج طرح آمارگیری نیروی كار در پاییز سال جاری را منتشر كرد كه براساس آن بررسی نرخ بیكاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نشان می دهد که ۱۱.۲ درصد از جمعیت فعال در این فصل از سال بیكاری بوده اند. براساس این نتایج نرخ بیكاری در زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به روستایی بیشتر بوده است. همچنین روند تغییرات نرخ بیكاری كل كشور نشان می دهد كه این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل (۱۳۹۰) ۰.۶ درصد كاهش و نسبت به فصل گذشته ۱.۲ درصد كاهش داشته است.

بررسی نرخ بیكاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نشان می دهد كه ۱۱.۲ درصد از جمعیت فعال بیكار بوده اند. براساس این نتایج نرخ بیكاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. سهم اشتغال ناقص نشان میدهد كه ۹.۵ درصد جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص بوده اند، این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بررسی اشتغال در بخش های عمده اقتصادی نشان می دهد كه بخش خدمات با ۴۷.۱ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و در مراتب بعدی بخش های صنعت با ۳۴.۸ و كشاورزی با ۱۸.۱ درصد قرار دارند. همچنین نرخ بیكاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله حاكی از آن است كه ۲۵.۸ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیكار بوده اند، این شاخص در بین زنان نسبت به مردان در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیكاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله كل كشور نشان می دهد كه این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته نیم درصد و نسبت به فصل قبل ۱.۲ درصد كاهش یافته است.

نرخ بیكاری جوانان ۲۵ تا ۲۹ ساله نیز حاكی از آن است كه ۲۳ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیكار بوده اند و این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیكاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله نشان می دهد كه این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ۰.۹ درصد و نسبت به فصل قبل ۱.۸ درصد كاهش یافته است.

بررسی سهم شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر با ساعت كار معمول ۴۹ ساعت و بیشتر نشان می دهد ۳۹.۸ درصد شاغلین به طور معمول بیش از ۴۹ ساعت در هفته كار می كند. این شاخص كه یكی از نماگرهای كار شایسته است نشان می دهد در كشور سهم زیادی از شاغلین بیشتر از استاندارد كار می كنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۸
چه آمارهای خوبی!!!!!!!!!!!!!!!
بخدا ما لرستانی ها بی امکانات ترین استان هستیم.
از لرستان فداکارتر ،مظلومتر ونجیبتر وبی ادعاتر سراغ دارید؟
دومی هم استان گیلانه!!!که خیلی ها از بیکاری راهی جز مسافر کشی براشون نمونده!
درود بر نجابت ،شرف واصالت مردم قهرمان ،ولايتمدار و شهيد پرور لرستان
طنز جالب این امارها استان البرز است که جز 5 استان دارای بیشترین نرخ بیکاری است و در عین حال مهاجرپذیرترین استان هم هست که بیشتر مهاجرانش هم برای یافتن کار به اونجا میرن!!!!!!!!!
با اینکه استانم لرستان از فقیر ترین استان هاست.اما هنوز هم بیشتر از هر استانی ایران رو دوست داریم.
جانم فدای ایران و ایرانی
نتیجه طبیعی این امارها هجوم افراد از شهرستانها به تهران و حومه برای اشتغال است و سایر مشکلاتی است که به بار می اید مثل ترافیک، الودگی هوا و رشد نا امنی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان