بازدید 3048
سرمربی تیم کشتی آزاد آمریکا

کشتی مردم ایران و آمریکا را نزدیک می‌کند

کد خبر: ۳۰۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱ 19 February 2013
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در آستانه رقابت‌های جام جهانی 2013 گفت با وجود مشکلات سیاسی بین دو کشور آمریکا و ایران، کشتی وسیله‌ای است تا مردم دو کشور را به هم نزدیک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون کشتی با وجود مشکلات سیاسی بین ایران و آمریکا، رابطه نزدیکی با همتای آمریکایی خود دارد. این دو کشور از سال 1998 تا به حال تیم‌های ورزشی خود را به کشور رقیب اعزام می‌کنند.

کشتی آمریکا یکی از تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های جام جهانی خواهد بود که در تهران حضور پیدا می‌کند تا با سایر تیم‌ها به رقابت بپردازد. "زکی جونز"، سرمربی تیم کشتی آزاد آمریکا، در خصوص این رقابت‌ها با خبرنگار مهر گفتگو کرد.

"زکی جونز" با بیان اینکه ورزش و به ویژه کشتی می‌تواند در حل مشکلات سیاسی نقشی تاثیرگذار داشته باشد، گفت: قطعا چنین است. کشتی سفیری بزرگ است که بسیاری از کشورها را گرد هم می‌آورد، از جمله ایرن و ایالات متحده آمریکا.

وی افزود: کشتی روابط بین مردم ایران و آمریکا را نزدیک کرده است و من امیدوارم طرفداران ایرانی و دوستانم را این هفته در تهران ببینم. همچنین واقعا خوشحالم که دوست نزدیکم غلامرضا محمدی را آنجا می‌بینم.

مسئولان تیم کشتی آزاد آمریکا پیش از این اعلام کرده‌اند با تیم کامل خود گام به رقابت‌های جام جهانی می‌گذارند. این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نگاه ویژه‌ای به این رقابت‌ها دارند. "زکی جونز" در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که آمریکایی‌ها چه نتیجه ای را در پایان این رقابت‎ها برای خود متصور هستند، اظهار داشت: من هرگز اهل پیش بینی کردن نیستم. ما سخت تلاش می‎کنیم و بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذاریم و مطمئنم که بهترین تیم برنده خواهد شد.

متاسفانه کمیته بین المللی المپیک در نظر دارد کشتی را از فهرست بازی‌های المپیک 2020 حذف کند. "زکی جونز" که خود در بازی‌های المپیک 1992 بارسلونا در وزن 52 کیلوگرم به مدال نقره رسیده است، در این خصوص اظهار داشت: اولا که باید بگویم کمیته اجرایی المپیک هنوز تصمیم قطعی برای حذف کشتی نگرفته است. این کمیته در ماه‌های مه و سپتامبر دوباره برنامه‌های المپیک را بازبینی می‌کند سپس تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند. من اطمینان دارم که دنیا در حمایت از کشتی همصدا می‌شود و همین امر سبب خواهد شد تا کمیته بین المللی المپیک نظر خود را عوض کرده و کشتی را در المپیک نگاه دارد.

وی افزود: من فکر می‌کنم باید پل‌های بهتری بین جامعه کشتی جهانی و کمیته اجرایی المپیک برقرار شود و ما باید ارزش‌های بزرگ کشتی را با آنها به اشتراک بگذاریم و نشان دهیم که چقدر تاریخ و سنت کشتی برای بازی‌های المپیک ارزشمند است. دنیا به کشتی عشق می ورزد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر