بازدید 11710
دکتر رضایی در تالار بزرگ وزارت کشور

ما باید در روند اداره کشور تجدیدنظر کنیم

محسن رضایی، در مراسم گرامیداشت سردار شهید احمد سوداگر که با حضور دکتر لاریجانی، سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از مشئولان لشکری و کشوری برگزار شد، گفت: تحریم‌ها نیز در سال‌های آینده همچون جنگ دیگر اثری نخواهند داشت و فرزندان امام و سربازان رهبری کاری خواهند کرد که یک بار دیگر آمریکا بگوید اشتباه کردیم و نباید ایران را تحریم می‌کردیم.
کد خبر: ۳۰۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰ 18 February 2013
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت سردار شهید احمد سوداگر گفت: سیاست خارجی ما در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین موفق بوده است، چراکه جای پای فرزندان امام آنجا بود؛ اما پرسش اینجاست که چرا درباره ترکیه، عربستان اروپا و آمریکا موفق نبوده‌ایم؟ چون فرزندان امام و سربازان ولایت آنجا نبوده‌اند، لذا ناکام مانده‌ایم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت سردار شهید احمد سوداگر که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، تصریح کرد: هر جا سربازان ولایت و رهبری بوده‌اند، ما موفق بوده‌ایم. نباید اجازه دهیم این مسائل به دست واسطه‌های نامحرم و یا واسطه‌های نااهل سپرده شود.

دکتر رضایی افزود: ما باید تجدیدنظر کنیم و اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه بدهیم، باید به ارزش‌های شهدا برگردیم. اگر در اقتصاد مشکل داریم، به این دلیل است که شهید باکری‌ها و سوداگر‌ها در آن نیستند و کار به جایی رسیده است که ضدانقلاب مشکلات کشور را به پای نظام و رهبری بنویسند، اما کور خوانده‌اند.

وی تأکید کرد: تحریم‌ها نیز در سال‌های آینده همچون جنگ دیگر اثری نخواهند داشت و سربازان ولایت کاری خواهند کرد که یک بار دیگر آمریکا بگوید اشتباه کردیم و نباید ایران را تحریم می‌کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با اشاره به شرایط سخت و خطیر کشورمان در آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: یک ماه مانده به آغاز رسمی جنگ تحمیلی، بنده و آقای شمخانی نزد بنی صدر رفتیم و تحرکات دشمن برای آغاز جنگ را یادآور شدیم اما او خطاب به ما گفت: اگر شما پاسدار‌ها شلوغ نکنید، جنگی در نمی‌گیرد، چون در آن زمان پاسگاه‌های مرزی ما دایر بود اما کسی برای حراست از مرزهای ایران اسلامی در آن نمانده بود.

وی افزود: اگر سوداگر و سوداگر‌ها آنجا نمی‌ایستادند، امروز وضعیت ما مشخص نبود. این شرایط باعث شده که هیچ کدام از مرزهای ایران اسلامی در آغاز جنگ بیش از چهار ساعت نتوانند مقاومت کنند؛ اما سوداگر در‌‌ همان ایام در روزهایی آنقدر گلوله شلیک کرده بود که از گوش‌هایش خون می‌آمد.

دکتر رضایی با بیان اینکه نباید در کشور نسبت به آنچه داریم ناشکر باشیم گفت: نباید به آسانی روی صندلی‌ها بنشینیم و قدر زحمات طاقت‌فرسایی را که برای کشور کشیده شده است، ندانیم. نه تنها نباید ناشکری کنیم بلکه باید قدر بدانیم. شرایط امروز کشور ما ثمره خون شهداست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشادت‌های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: ما باید شکرگزار این رشادت‌ها باشیم، چراکه ناشکری پیامدهای بسیاری خواهد داشت، اما هنوز در میانه راه هستیم و کارهای بسیاری در پیش داریم.

وی افزود: خون شهدا دو دستاورد و ثمره مهم برای ما داشت؛ یکی اینکه پس از سیصد سال سرزمین‌هایمان را توانستیم حفظ کنیم، در حالی که در گذشته هر جنگی که می‌شد ایران مثل برف آب می‌شد. کو سمرقند و بخارا و... !

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دستاورد دیگر خون شهدا، این بود که ایران را به یک قدرت بازدارنده تبدیل کرده‌اند. کشورهای دنیا به دو دسته کشورهای دارای قدرت بازدارنده و کشورهایی که زیر چتر قدرت دیگر قرار دارند، تقسیم می‌شوند و ایران تنها کشوری است که زیر بلیت قدرت‌ها نیست، بلکه زیر بلیت ولایت فقیه و شهداست. ما زیر بلیت قدرت بازدارنده‌ای هستیم که در دفاع مقدس شکل گرفت.

دکتر رضایی با بیان اینکه سوریه، عراق و لبنان و فلسطین به ما تکیه دارند، اظهار کرد: ما سه بار جدی تهدید نظامی شدیم. دو بار اسرائیل و یک بار آمریکا ما را تهدید کرد. خود نتانیاهو اعلام کرد که سال گذشته به وزارت دفاع دستور آماده باش داده بود، ولی آن‌ها نتوانستند کاری کنند. با این حال این پایان کار ما نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار