بازدید 18617
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

برنامه جدید دولت آمریکا برای گروهک منافقین

بازتاب سخنان یک نماینده مجلس درباره تأسیسات هسته‌ای «فردو»، اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی درباره اوباما و ایران، برنامه جدید دولت آمریکا برای گروهک منافقین، نگرانی ترکیه از افزایش شمار شرکت‌های ایرانی در این کشور و بازتاب جمع آوری مجسمه‌های بودا در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۰۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 18 February 2013
بازتاب سخنان یک نماینده مجلس درباره تأسیسات هسته‌ای «فردو»، اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی درباره اوباما و ایران، برنامه جدید دولت آمریکا برای گروهک منافقین، نگرانی ترکیه از افزایش شمار شرکت‌های ایرانی در این کشور و بازتاب جمع آوری مجسمه‌های بودا در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، سخنان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تأسیسات هسته‌ای «فردو»، بازتاب گسترده‌ای در میان مطبوعات جهانی پیدا کرده است. سایت خبری «گلوبال پست» در این زمینه به نقل از علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌نویسد، تأسیسات فردو هرگز تعطیل نخواهد شد.

این سایت بخشی از سخنان بروجردی را مورد توجه قرار داده که گفته: «فردو هرگز تعطیل نخواهد شد، زیرا وظیفه ملی ما این است که بتوانیم از مراکز هسته‌ای و حساس خود در مقابل تهدید دشمن دفاع کنیم».

وی همچنین گفته ایده تعطیلی فردو، با هدف کمک به رژیم صهیونیستی مطرح شده است.
اظهارات بروجردی ابتدا مورد توجه «رویترز» قرار گرفته و سپس به نقل از این خبرگزاری در بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب یافته است.


در خبر دیگری درباره برنامه هسته‌ای، روزنامه «تایمز اسرائیل» می‌نویسد، «شیمون پرز»، رئیس رژیم صهیونیستی امیدوار است باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر آتی خود به سرزمین‌های اشغالی، موضوع ایران را مورد توجه قرار دهد.

پرز در این رابطه گفته اوباما نسبت به نیازهای امنیتی اسرائیل از خود درک و حمایت نشان داده و وی مطمئن است، اوباما هر آنچه لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد.

وی همچنین گفته از اینکه اوباما می‌خواهد ماه آینده میلادی به سرزمین‌های اشغالی سفر کند، هیجان زده است. پرز در بخش دیگری از سخنان خود ادعاهایی را نیز درباره وضعیت حقوق بشر در ایران مطرح کرده است.


اما امروز انتشار خبری در «واشنگتن پست» و برخی دیگر از مطبوعات جهانی، از برنامه جدید دولت آمریکا برای گروهک منافقین حکایت دارد. به نوشته واشنگتن پست، قرار است این گروهک که به تازگی از لیست گروه‌های تروریستی ایالات متحده خارج شده، برای نخستین بار در پاریس میزبان یک هیأت از کنگره آمریکا باشد.

بنابراین، قرار است چهار نماینده آمریکایی با سرکردگان این گروهک دیدار کننند. واشنگتن پست این دیدار را با ماجرای حمله راکتی اخیر به اردوگاه اعضای این گروهک در عراق مرتبط دانسته است. در همین رابطه، «دانا روراباچر»، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا، عراق را متهم کرده که تعهد خود مبنی بر محافظت از جان ۳۱۰۰ نفر عضو اردوگاه مذکور را نقض کرده است. 


روزنامه «تودی زمان» ترکیه در مطلبی به بررسی موضوع افزایش شمار شرکت‌های ایرانی در این کشور پرداخته و از نگرانی دولت آنکارا نسبت به این موضوع خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شمار غیرمنتظره شرکت‌های ایرانی که در ماه ژانویه در ترکیه آغاز به فعالیت کرده‌اند، نگرانی‌هایی را در آنکارا ایجاد کرده، زیرا به باور آنها، ایران با استقرار شبکه‌ای واسطه‌ها در ترکیه و دیگر مناطق، اقدام به دور زدن تحریم‌های اقتصادی غرب علیه خود می‌کند.

بنا بر گزارشی که اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و مبادلات کالای ترکیه منتشر کرده، در ماه ژانویه ۲۸ شرکت ایرانی در ترکیه تأسیس شده که پس از آلمان، بیشترین تعداد شرکت‌های خارجی ثبت شده در این کشور است. 


در پایان، یک خبر فرهنگی مربوط به ایران نیز بازتاب کم و بیش گسترده‌ای در مطبوعات جهان یافته و آن ممنوع شدن فروش مجسمه‌های بودا در ایران است. «گاردین» در این رابطه می‌نویسد، مجسمه‌های بودا نیز با پیوستن به عروسک‌های باربی و شخصیت‌های کارتون «سیمپسون‌ها»، به موارد ممنوعه در ایران افزوده شده است.

این روزنامه به نقل از یکی از مطبوعات داخلی می‌نویسد، مجسمه‌های بودا در تهران از مغازه‌ها جمع‌آوری می‌شود تا به این ترتیب، جلوی ترویج بودائیسم گرفته شود. گاردین می‌نویسد این نخستین بار است که در ایران یک نماد شرقی، نماد تهاجم فرهنگی در نظر گرفته شده و با آن مقابله می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۰
مردم نميدونن بودا چيه فقط چون خارجيه واسه دكور ميخون بايد كليه صنايع دستى چينى وارداتش ممنوع بشه . اگه سود جويان بذارن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
و جالب اینکه همین مردمی که مجسمه بودا میخرند در حالی که چیزی ازش نمیدونند با ممنوع شدنش کنجکاو میشند و مطالعه میکنن !! چقدر ماشاءالله علمی با تهاجم فرهنگی مقابله می کنیم!
منافقین جزء ستون پنجم و برای هر کس که از آنها حمایت کند کار میکنند .
ایدئولوژی برای آنها کشک است .
و فعلا فقط توان جاسوسی برای رژیم صهیونیستی و غرب را دارند .
مردم ایران هیچ گاه خیانت گروهک منافقین را که به آغوش صدام (دشمن شماره یک ایرانیان )از یاد نخواهند برد . و رهبر و اعضای فریب خورده این گروهگ که بازیچه هوس های رجوی شده اند بدانند که رویای بدست گرفتن حکومت ایران را تا ابد به گور خواهند برد و همچنان بازیچه دشمنان ایران برای ضربه زدن به کشور خواهند بود وبس.
آقای اوباما ایران هسته ای را باید به رسمیت بشناسد همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند تولید و نگهداری سلاح هسته با اعتقادات مذهبی ما سازگار نمی باشد و حرام اعلام فرمودند لذا با این وصف ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود و ایران به دنبال جهان عاری از سلاح هسته ای می باشد و حق استفاده صلح آمیز هسته برای همه میداند و بدین ترتیب آقایان به جای اظهارات پوچ و بی محتوای به واقعیات پی ببرند
این مجاهدین خلق، عین دستمال کاغذی هستند برای دشمنان ایران
از صدام و اسراییل و انگلیس و آمریکا و عربستان و ....
اونها هم مثل دستمال کاغذی ازشون استفاده میکنند. لیاقت بیشتری ندارند
به نظرم هرکشوری به منافقین کمک کند تا بهر طریقی به ایران ضربه زند آن کشور دشمن ایران تلقی میشود ایران بایستی منافع آن کشوررادر جهان مورد حمله قرار دهد
چرا ما نبايد به دنبال سلاح هسته اي نباشيم و لي امريكا و همدستانش هر روز كشور مارا تحريم كنند
دانا روراباكر از جدي تري حاميان تجزيه ايرانه,ازجدي ترين حاميان مجاهدين بي شرف هم هست!!
شرافت وغيرت درمجاهد ذره اي وجود نداره.بريد در اينباره در اينترنت تحقيق كنيد!
اين يارو وآمريكايي هابخاطر ضربه به ايران حاضربه هر كاري هستند
منافقین خودفروشانی هستند که برای بقای ذلت بار خودشان هر روز در آغوش کسی هستند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان