بازدید 43611

جوابیه انجمن خودروسازان به یک خبر + توضیحات «تابناک»

انجمن خودروسازان ایران در جوابیه‌ای که برای «تابناک» فرستاده است، ضمن بیان توضیحاتی درباره خبر تابناک، اشاره کرده که صنعت خودروی کشور در سال‌های گذشته در بسیاری از حوزه‌ها، پیشرفت‌های بسیاری داشته است.
کد خبر: ۳۰۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰ 17 February 2013
انجمن خودروسازان ایران در جوابیه‌ای که برای «تابناک» فرستاده است، ضمن بیان توضیحاتی درباره خبر تابناک، اشاره کرده که صنعت خودروی کشور در سال‌های گذشته در بسیاری از حوزه‌ها، پیشرفت‌های بسیاری داشته است.

به گزارش «تابناک»، متن جوابیه انجمن خودروسازان ایران به قلم احمد نعمت بخش دبیر این انجمن به شرح زیر است.


پیرو انتشار خبری با نام «مدعیان ساخت خودرو ملی با تغییر نرخ ارز در کار خود واماندند!» به استحضار می‌رساند:

اولاً در خصوص خودروهای ملی، باید این نکته را اعلام کرد که مراد از خودروی ملی این نیست که یک محصول ملی هیچ نیازی به واردات ندارد، چرا که ساخت یک محصول نهائی از کنار هم قرار دادن قطعات بسیار زیادی صورت می‌پذیرد و تولید در این گونه محصولات متاثر از وجود مواد اولیه‌ای است که در برخی اوقات بنا بر شرایط زیست محیطی به هیچ عنوان در کشور وجود ندارد. برای مثال باید در نظر داشت کائوچو که یکی از مهم‌ترین مواد در ساخت قطعات غیر فلزی در خودرو است خاستگاهی با شرایط اقلیمی متفاوت از کشور را دارد و عدم وجود این ماده امکان تولید بسیاری از قطعات خودرو را از بین می‌برد. برای تفهیم بهتر باید اشاره شود که به همین خاطر ۳۰ درصد از تولید قطعه صرف واردات مواد اولیه می‌شود واین مساله در تمام خودروسازی‌های بزرگ دنیا نیز صدق می‌کند. مضافاً باید اذعان داشت که صرف واردات مواد اولیه از دیدگاه‌های تولیدی و اقتصادی، ملی بودن یک محصول را زیر سوال نخواهد برد و برداشت نگارنده مطلب از این موضوع نادرست و جای انتقاد دارد.

دوماً باید در موضوع تولید ملی این نکته را گوشزد کرد که منظور از خودرو ملی خودرویی است که امتیاز پلتفرم آن در اختیار کشور سازنده است و سازنده قادر است در هر زمان که اراده کند بتواند هرگونه تغییری در محصول تولیدی خود ایجاد کند ولی متاسفانه نگارنده باید درباره تعریف خود از محصول ملی تجدید نظر کند.

سوماً درست نیست که بار تورم بوجود آمده فقط بر دوش خودروساز نهاده شود! سوال اینجاست آیا افزایش قیمت فقط مختص تولید کنندگان خودرو بوده است؟ این درست نیست که در مشکلات همه با هم سهیم باشیم و در افزایش قیمت نوک پیکان انتقاد به صنعتی معطوف شود که وضعیت تولید آن به برنامه ریزی‌های کلان اقتصادی و افزایش قیمت قطعات داخلی و ۶۰ صنعت وابسته به آن است و کالاهایی که در نهاده‌های تولید تنها تأمین فضای گرمایشی و تهیه ظرف بسته بندی آن قیمت تمام شده‌اش را تشکیل می‌دهد وبا میزان بیشتر از چند صد درصدی افزایش قیمت مواجه شوند از حساسیت کمتری برخوردار شوند.

چهارماً مگر خودرو با مواد اولیه‌ای که قیمتش از ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته ساخته نمی‌شود که توقع دارید قیمتش افزایش نیابد، آیا می‌دانید قیمت فولاد، مس، آلومینیوم، لاستیک، مواد پلیمری و... که همگی داخلی هستند و مواد اولیه اصلی و تشکیل دهنده قطعات خودرو می‌باشند چه میزان افزایش قیمت داشته‌اند؟

پنجماًٌ ما به ضرس قاطع اعلام می‌کنیم که در طی چند سال گذشته پیشرفتهای بسیاری را در زمینه‌های طراحی، استانداردسازی محصولات و افزایش کیفیت خدمات پس از فروش ارائه دادیم. اما جای آن دارد که ذکر ۵۰ سالگی خودروسازی را نظری بس غیرکار‌شناسانه خواند؛ ابتدا باید به این سوال پاسخ داد آنهائی که بر ۵۰ ساله بودن صنعت خودرو اذعان دارند آیا می‌توانند به این سوال پاسخ دهند که طی ۵۰ سالی که از آن نام می‌برند فضای کسب و کار با توجه به جنگ و انقلاب اسلامی برای تولید محیاء بوده است؟ آیا مسائل غیر تولیدی و مصائب خودروسازی کشور که در پشت یک حمایت با نام تعرفه واردات پنهان شده است را غیر از صنعتگران کسی می‌تواند درک کند؟

ششماً با عرض احترام به مصاحبه شونده به نظر می‌آید رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی و حل معضلات کشاورزان و حل معضلات و مصوبات قانونی برای کاهش احتکار و از بین رفتن واردات میوه‌ها می‌تواند به دغدغه عدم اجرای قانون این عضو کمیسیون کشاورزی کمک شایان توجهی کند.

در پایان جای آن دارد که اگر قراربر انتقاد از صنایعی همچون گروه‌های بزرگ خودروسازی بود از منظر تخصصی‌تر و کار‌شناسانه به انتقاد سازنده پرداخت و از اظهار نظرات غیرکار‌شناسانه و عوامانه خودداری کرد.

احمد نعمت بخش
دبیر انجمن خودروسازان ایران

توضیحات «تابناک» به جوابیه انجمن خودروسازان

دبیر محترم انجمن خودروسازان ایران

جناب آقای احمد نعمت بخش

درباره جوابیه آن انجمن به خبر تابناک، توجه شما را به موارد زیر جلب می‌کنیم. امید است این موارد که بار‌ها و بار‌ها از سوی تابناک و دیگر رسانه‌ها به سمع و نظر شما و همکاران محترمتان رسیده است، یک ‌بار برای همیشه کفایت کند.

نخست: در بند اول و دوم جوابیه خود، تعریفی از خودروی ملی کرده‌اید که البته منطقی درست دارد. بنا بر تعریف شما، خودروی ملی از دید شما خودرویی است که در داخل تولید می‌شود، ولی شاید مواد اولیه آن از خارج وارد شود و همچنین پلتفرم آن در اختیار کشور سازنده است.

ما با این تعریف از خودروی ملی هیچ مشکلی نداریم (هرچند تعریف شما شباهت بسیاری به تعریف مونتاژ دارد) اما برای التفات شما و همکاران محترمتان، تقاضا داریم هنگامی که در تبلیغات خود از بومی‌سازی خودرو و صادرات خودروی ملی و مانند آن سود می‌برید، با همین دقت مشخص فرمایید که منظور از خودروی بومی چیست.

از سویی، مگر غیر از آن است که پلتفرم بسیاری از خودروهایی که با این تعریف شما بومی خطاب می‌کنید، پلتفرم وارداتی است که شما امتیاز آن را از کره جنوبی یا فرانسه و مانند آن دریافت کرده‌اید؟ لطفاً صادقانه پاسخ دهید چند درصد از خودروهای تولید خودروسازان با همین تعریف شما مصداق خودروی ملی است؟

از سوی دیگر، آیا از دید شما، تغییر چراغ‌های جلو و عقب، تغییر دریچه‌های کولر و بخاری و مانند آن تغییر پلت فرم به شمار می‌رود؟ اگر این چنین است، به شما و همکارانتان توصیه می‌کنیم نگاهی به کلاس‌های گوناگون در خودروهای خارجی بیندازید و مثلاً پلتفرم تویوتا کمری و یاریس را در برابر پلتفرم سایپا ۱۳۱ و ۱۱۱ مقایسه کنید.

دوم: در بند سوم جوابیه خود اشاره فرموده‌اید که اکنون نوک پیکان انتقادات معطوف به صنعت خودرو است؛ در صورتی که سایر صنایع با وابستگی کمتر به صنایع مکمل افزایش قیمت‌های چند صد درصدی داشته‌اند اما به اندازه خودروسازان مورد انتقاد نیستند. خواهشمندیم مرحمت فرمایید یک نمونه از صنایع کشور را برای نمونه آورید که به اندازه صنعت خودرو در چند دهه مورد حمایت بوده است.

انتقاد این روز‌ها از صنعت خودرو، نوک پیکانش رو به صنعتی است که مزیت مطلق و نسبی برای کشور ندارد و تنها ضرر و زیان آن برای مصرف کننده ایرانی و دولت و به شکل کلی اقتصاد کشور بر جای مانده است. پرسش ما اینجاست که شما با این همه حمایتی که از صنعت خودرو شده است، چه کردید و چگونه پاسخ این حمایت‌ها و اعتماد‌ها را دادید؟

اشاره کرده‌اید که درست نیست که بار تورم پدید آمده، تنها بر دوش خودرو ساز نهاده شود. آنچه ما می‌بینیم این است که شما و همکارانتان بار سوء مدیریت چندین دهه‌ای در صنعت خودرو و ناکارآمدی و تورم و تولید غیر استاندارد و تاریخ گذشته و همه این‌ها را بر دوش مصرف کننده ایرانی انداخته‌اید! آیا این بخش از سخنان شما، توجیهی برای همه این اقدامات است یا درخواستی که احیاناً برای آینده از دولت حامی دارید؟!

سوم: در بند چهارم جوابیه آورده‌اید که بهای مواد اولیه، ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته؛ پس باید بهای خودرو افزایش یابد. منطق حرف شما بر این مبناست که اکنون تولید خودرو با قیمت‌ها سابق مزیت ندارد. منطق ما و مصرف کنندگان و کار‌شناسان هم این است که خرید خودروهایی با استانداردهای کنونی و با این قیمت‌ها مزیت ندارد. در نتیجه، صنعت خودرو در کشور مزیت ندارد (نه نسبی و نه مطلق)‌ پرسش ما از شما این است: چرا صنعتی که نه از نظر کار‌شناسی و نه از نظر عرفی مزیت ندارد، باید این همه هزینه برای کشور رقم بزند تا سر پا نگه داشته شود؟

چهارم: در بند پنجم جوابیه با «ضرس قاطع» اعلام کرده‌اید که در چند سال گذشته صنعت خودرو، پیشرفت‌های فراوانی داشته است. ضمن تشکر از زحمات شما و همکارانتان، با فرض پذیرش ادعای شما، متأسفانه باید گفت این پیشرفت‌هایی که شما در صنعت خودرو داشته‌اید و استانداردهایی که اکنون به آن‌ها رسیده‌اید، بیشتر استاندارد‌ها و پیشرفت‌هایی است که در دهه‌های گذشته صنایع بزرگ خودروسازی به کار می‌برده‌اند؛ نمونه آن ایربگ و‌ای بی‌اس که اکنون با هزار منت و بی‌میلی در خودروهای خود استفاده می‌کنید. مطمئن هستیم شما به عنوان دبیر انجمن خودروسازان بهتر از ما تاریخچه استفاده این استاندارد‌ها در صنعت خودروی جهان را می‌دانید. در مورد خدمات پس از فروش نیز البته سخن گفته‌اید که پاسخشما را به نظر بینندگان می‌سپاریم.

پنجم: ما مسلماً پیگیر آزادی واردات خودرو با تعرفه پایین برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستیم و خواهیم بود. در جایی که دولت با حمایت‌های بی‌دریغ از شما و همکارانتان بی‌هیچ توجهی به حقوق مصرف کنندگان، سعی در نادیده گرفتن جفایی دارد که این روز‌ها بر مصرف کننده وارد می‌شود، آزادی واردات خودرو و حداقل درخواست آن و فریاد زدن این درخواست کمترین کاری است که از دست رسانه بری پیگیری حقوق مصرف کننده بر‌می‌آید.

شخص شما نیز چندی پیش در جوابیه‌ای که برای ما فرستادید، از واردات خودرو حمایت کرده و دلیل آن را آزادی واردات قطعات با تعرفه پایین خوانده بودید. خواهشمندیم در اینجا نیز حمایت خود را صادقانه از واردات خودرو و قطعات اعلام کنید و با ما هم صدا شوید.

و یک نکته دیگر: راستی چند درصد از قطعات خودروهای داخلی وارداتی است که شما هم از آزادی واردات حمایت کردید؟!

ششم: در پایان جوابیه خود، انتقادات تابناک به خودروسازان را عوامانه و غیر کار‌شناسانه خوانده‌اید. پیش از این نیز در یک جوابیه با الفاظ مشابه، نگارندگان تابناک و انتقادات ایشان را مورد خطاب قرار دادید. اگر از نظر شما تخصص و کار‌شناسی در تکرار مکررات چندین ماهه، مبنی بر گرانی مواد اولیه، ارز بری، تعریف جدید از خودروی ملی و مهندسی بازار برای فشار بر پایین و چانه زنی با دولت در بالاست و اگر نمود بارز و عینی تخصص و کار‌شناسی شما و همکارانتان تولید خودروهایی همچون پراید با این استاندارد است و عدم عوام فریبی از دید شما نام‌نویسی برای خودرو با قیمت نا‌مشخص و پس از آن دریافت دو برابر مبلغ قرارداد شده به بهانه افزایش قیمت است، ما قبول داریم که جزو عوام و غیر کار‌شناسان هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۸۴۳
انتشار یافته: ۱۳۵
تابی جون دمت گرم از جوابیه ات حال کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
تابی جان
اینها میخواهند شما کمتر بهشون گیر بدهید برای همین شما رو تحویل گرفته اند
شما به کار خودت ادامه بدید
ممنون
مبتكر طرح هاي مثمر ثمر .
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
چرا وقتي برنج داخلي گرون ميشه ؛ دولت تعرفه واردات برنج بوگندوي خارجي رو صفر ميكنه تا 150 كشتي برنج خارجي وارد شه و به اين ترتيب قيمت رو ميشكنه
حالا اگه دولت راست ميگه يك ماه تعرفه واردات خودرو رو صفر كنه و به اين ترتيب روي سايپا و ايران خودرو رو كم كنه .
پر روتر از انجمن خودروسازان خودشان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
ما خودروي داخلي نخوائيم كيو بايد بينيم ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
تعرفه واردات رو از روي ماشين خارجي برداريد ؛ اونموقع ببينيد كه چه كسي ميره سمت اين لگن هاي سيار !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
سايپا و ايران خودرو ؛ تعطيل بايد گردد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
كارخونه هاي سايپا و ايران خودرو بايد تغيير كاربري بده و به فضاي سبز و پارك تبديل شود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
خودرو نخرید تا پرو نشن وقتی تا اسم پیش فروش میاد همه گوله میرن دم کارخونه اونام توحم برشون میداره فکر میکنن خبریه .......
دمت گرم تابناک
احسنت بر جوابیه خوب تابناک و البته صحیح و منطقی
اون ضرس قاطع منو کشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
این روز ها همه از ضرس قاطع استفاده می کنند.
شما چطور!
راست میگن پیشرفت کردیم بعد از پنجاه سال هنوز داریم پراید تولید می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
پیشرفت کردیم که پیکان رو بازنشست کردیم دیگه!!
تابناک عالی بود خوب جوابشون رو دادی

من از شما بخاطر این که حرف دل مردم رو می زنین صمیمانه تشکر می کنم
آفرین تابناک
احسنت حقیقتا حرف دل ما بود
نرود میخ آهنین در سنگ
احسنت تابناک
احسنت حقیقتا حرف دل ما بود
خداییش جوابیه کارشناسانه ای بود. منظورم جوابیه تابناک بود البته
از کسانی که حتی قواعد اولیه نگارش را نمیدانند بیشتر از این انتظار نداشته باش و خودت را ناراحت نکن تابناک جان!!
این دیوار حالا حالاها کج خواهد رفت اما هیچوقت به ثریا نمیرسد چون بالاخره سقوط میکند. والسلام
تابناک ممنون از اینکه حرف دل مردم رو می زنی و تو دهن این طیف از افراد.. می زنی .

واقعا ممنون
تابناک تا آخرش برو قول میدیم پشتت وایسیم یه نظر سنجی هم در سایت های خبری راه بندازید تا معلوم شه مردم این ماشین های بی کیفیت و مونتاژ را نمیخوان
درواقع استفاده وافر بردیم از جواب سنجیده ومنطقی وطرفدارقشرمستضعف (تابناک )اگرخودروسازان ادعا دارند که خودروی باکیفیت میسازند کافی است واردات خودرو ازاد شود تا مردم درعمل نشان دهند که کدام باکیفیت است
درود بر تابناك كه حرف دل همه مصرف كننده هارو زد.ماشين پيش فروش ميكنن معلوم نيست قيمت روزش چنده تازه حدود 5 ماه هم بايد منتظر بموني.در ضمن معني جديد تحويل فوري = 90 روز كاري.واقعا خنده داره.
بسیار زیبا جواب دادی تابناک حرف دل مصرف کنندگان رو بیان کردی
واقعا احسنت به تابناک . زیبا نوشتی ... بنده هم خطاب به آقای نعمت بخش می گویم شما کارشناس و بایواد هستی برای ما کافیه ! آیا میدونید تا حالا چند نفر رو بر اثر آلودگی و تصادفات به کشتن دادین ؟؟؟ خدا به طوری به زمین بزنتتون که نتونید دستتون هم بلند کنین ...
کقصر خودمونیم از بس این ماشین های بی کیفیت را خریدیم، باورشون شده که ماشیناشون باکیفیت و پیشرفت کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
مجبورم....میفهمی ؟
آقایان در توجیه افزایش قیمت خودرو ادعا کردند که "قیمت خودرو وقتی 5000 دلار در خارج از کشور است بدیهی است که در داخل کشور قیمتی در حدود 20 میلیون تومان خواهد داشت" سوال اینجاست که برادر من ! آن زمان که دلار 800 تومان بود چرا خودرو را با قیمتی در حدود دو برابر(8میلیون یا 10هزار دلار) می فروختید؟ آیا این به معنی گران فروشی 50 درصدی نیست؟
تابناک جان خاضعانه خواهش مي کنم نظر مخاطبان را هم منتشر کن.
اي کاش جناب اقاي نعمت بخش به اين سوال هم پاسخ مي دادند که ايا گراني وتورم 100 تا 300 درصدي در مدت دوماه از ابان تا دي ماه 91 به وقوع پيوسته است که پيش فروش يک خودرو را با قيمت رسمي 21 ميليون تومان انجام داديد و پس از به دام انداختن مشتريان حالا قيمت 36 ميليون توماني را براي همان خودرو به مشتري فلک زده اي مثل من تحميل مي کنيد؟ ايا اين جفاي به مصرف کننده اي مثل من نيست که دهها سال است به پاي صنعت خودروسازي کشور سوخته ام تا بتواند سرپا بايستد و با خودروي هاي خارجي رقابت کند اما چنين نکرده است و فقط به فکر سودجوئي بوده است؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
با عرض سلام و احترام
میخواستم بدانم تصمیم نهایی در مورد مبلغ الباقی پرداختی برای مشتریانی که در طرح عید غدیر آبان ماه 91 خودروی تندر 90 به صورت پیش فروش ثبت نام کرده اند چه خواهد شد؟ آیا به قیمت قبلی خواهد بود یا قیمت 36 ملیون تومان یا قیمتی ما بین این دو؟ چون از نظر پرداخت مبلغ اضافه شده ی به قیمت قبلی (15 ملیون اضافه) در مشکل قرار دارم و پرداخت مبلغ 36 ملیون تومان برای من که یک کارمند ساده هستم مقدور نیست. خواهشمندم مساعدت و رسیدگی فرمایید و حداقل برای کسانی که قبلا با قیمت قبلی ثبت نام انجام داده و به کارخانه ی ایران خودرو اعتماد نموده اند تسهیلاتی قایل شوید. چرا که تا کنون مرسوم نبوده است که در میانه ی سال قیمت خودرو یکباره حدود 50 درصد افزایش یابد. لاطم به ذکر است که قیمت خودروی ثبت نامی در زمان قبت نام 21040000 تومان بود و حالا 36000000 تومان شده است!! از پیگیری شما ممنونم
یکبار تابناک بیا خط خودروی پرایدی را که هی گیر میدی ببین. اونوقت میفهمی که چه راه طولانی طی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
مربوط به 30سال پیش کره است.تازه پرایدهای مونتاژ کره مشکلی نداشتن.شما ها خرابش کردین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
سایر خودرو سازان دنیا مگر گل لگد میکنند.
دمت گرم تابناک گل گفتی ولی هر چی بگی گ.ش کسی بدهکار نیست.کاش واردات خوذرو ازاد بود تا ببینیم کی این اهن پاره ها رو سوار میشه
دمت گرم تابناک گل گفتی ولی هر چی بگی گ.ش کسی بدهکار نیست.کاش واردات خوذرو ازاد بود تا ببینیم کی این اهن پاره ها رو سوار میشه
هیوندایی هم همین حرفا رو زد و یه روز شد هیوندایی،
راستی کیا هم همین طور. زیاد دروغ گفتن، خدا هم کمکشون کرد و سهم خوبی از بازار آمریکا رو گرفتن.
صداقت، پشتکار، خلاقیت، ارزش به نظر مشتری اینا مال داستانهاست.
با سلام
امیدوارم دبیر انجمن خودروسازان کشور لااقل یکبار جوابیه مناسب و صحیح تابناک رو بخونه و بدونه که فقط خودش دبیر!!! نیست و بعضی ها هم یه چیزهایی میفهمم و دست کم در ظاهر به این مردم نخندن. خدا خیرت بده که تا تنور داغ بود جوابشو دادی تابناک جون
تابناک دوستداریم ادامه از شما نخریدن محصولات بی کیفیت از ما , تحریم گرچه راه حل نیست اما کاهش تعرفه ها بهترین مشکل این است مگر کل صنعت کشور خودرو سازی است بقیه زاده هو هستند .
حرف حسابت تابناک گله نداره
سلام من به شخصه از تابناک تشکر میکنم چرا که خیلی منطقی جواب داد
باتشکراز جواب منطقی تابناک عزیز ودفاع از حقوق مردم
تا زمانیکه رقابت واردات نباشه این مردان خودروئی یکه تاز عرصه صنعت خودرو بوده و بزور بر خلاف میل مصرف کننده تولیدات غیر استانداردی خواهند داشت چون رقیبی ندارند کشورهای همجوار که گاهی ماشناشون روئیت میشه بهترین و با کیفیترین ماشین ها را پائین تر از قیمت داخلی سوار میشوند . مشکل اینجاست این 2 رقیب بی همتا عنوان بیکاری و شکست صنعت داخلی را چماق کرده بر سر ما مشتریان مجبور به خرید میکوبند
جناب آقای نعمت بخش خواهشمند است نحوه نوشتن کلمات فارسی را یاد بگیرید جوابیه پیشکش. زیرا وازه های دوم،سوم،چهارم،پنجم و ششم فارسی بوده وبا تنوین نوشته نمی شود.
جناب نعمت بخش راستي از نظر مصرف كنند نمره شما چند مي باشد اگر نمي داني به سايت تابناك پيشنهاد مي شود تا نظر سنجي درسايت تابناك براي مصرف كنندگان خودرو به راي بگذارد انشاءاله شما هم بعداز نظرسنجي يك تصميم انقلابي بگيريد.
جالب استکه اکثریت مردم از شرکتهای خودرو ساز ناراضی هستند و انحصار وحشتناک در این حوزه را نیز مردم از جیبشان می دهند . نکته دیگر اینکه خود مدیران ارشد خودرو سازیها از خودرو های خارجی وارداتی استفاده می کنند و خودشان هم تولیدات خود را حقیقتا قبول ندارند . اینکه چراغ یا بوق یا فرضا خیلی هنر کنند جلو داشبورد را تغییراتی بدهند تولیدات متنوع بدانند مسخره است . شما نگاه کنید کل محصولات تولیدی ایران خودرو 206 و 405 است . چون سمند و پژو پارس دارای همان موتور- گیربکس 405 هستند و صرفا اتاق آنها متفاوت است آیا این شد تنوع تولیدات؟ اگر خودرو سازی ما رشد کرده و پیشرفت داشته چرا از این انحصار مطلق استفاده می کند ؟ آیا صنعتی دیگری در کشور وجود دارد که تا این حد از انحصار برخوردار باشد .
ضمن تقدیر و تشکر از تابناک بخاطر جواب کوبنده و منطقی به این خورو سازان که بیشترین ظلم را به مردم عزیز کشورمون کردند و مردم هم مجبورند این به اصطلاح خودروها را بخرند
باتشکراز جواب منطقی تابناک عزیز ودفاع از حقوق مردم
باتشکراز جواب منطقی تابناک عزیز ودفاع از حقوق مردم
تا زمانیکه رقابت واردات نباشه این مردان خودروئی یکه تاز عرصه صنعت خودرو بوده و بزور بر خلاف میل مصرف کننده تولیدات غیر استانداردی خواهند داشت چون رقیبی ندارند کشورهای همجوار که گاهی ماشناشون روئیت میشه بهترین و با کیفیترین ماشین ها را پائین تر از قیمت داخلی سوار میشوند . مشکل اینجاست این 2 رقیب بی همتا عنوان بیکاری و شکست صنعت داخلی را چماق کرده بر سر ما مشتریان مجبور به خرید میکوبند
واقعا تابی جان حرف دل مردم گفتی
سایپا 131 و 111 :)))
به امید روزی که واردات خودرو آزاد شود و آن موقع خودرو سازان باید التماس مردم کنند .
احسنت تابناک واردات خودرو باید در این شرایط آزاد شود حتما در باره مطالب بسیاری لازم است بنویسید و پیگر باشید وبه آقای نعمت بخش بگوید اگه نگران نیست بذاره واردات خودرو آزاد بشه
احسن به این قلم شیوای تابناک بلعخره یکی پیدا شد حرف دل مارو بزنه به افتخار تابناک هر کی تایید میکنه این جوابیه تابناکو یه مثبت بده
ممنون تابناک، با جوابیه هات شاد شم چون حرف دل مارو زدی، اما چند تا نکته میگم :
1- در دانشگاه ها و دانشجویان ما پتانسیل خیلی زیادی برای پیشبرد صنعت خودرو بوده و هست، اما متاسفانه هرگز حمایت نشد، مثلا این آقایون خودرو ساز، اصلا چیزی در مورد این مسابقات خوردروی برقی شریف اطلاعی دارند، چقدر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان یا برندگان حمایت کردند؟ فقط دعوا سر اینه که فلان خوردو رو از فلان شرکت خارجی بیارن به بهایی گزاف
2- الان خیلی از قطعه سازان ما صادرات هم دارند، اما خیلی های دیگه زمانی که خودرو سازان محترم رفتند و از چین قطعه آوردند، ورشکست شدن و حالا که جنس دسته چندم چینی هم گرونه، قطعه سازها وجود ندارند
پس دلیل نداره تاوان سو مدیریت یا ....(بووووق) عده ای رو مردم بپردازند
3- نکته ی بسیار جالب اینه که خوردو سازای ما خودشون دست به اهتکار زدن، خودرو بیرون نمیدن، میگن باید قیمت رو برد بالا تا دست دلال کم بشه، خوب اگه اینجوریه، خودرو رو زیاد کنید، فروش رو به روز کنید ، دلال خود به خود حذف میشه، اگه توان تولید ندارید با این همه تقاضا، خوب تعرفه واردات رو کمتر کنید تا عرضه و تقاضا متعادل بشه دیگه
با سلام و تشكر از تابناك كه مدافع حقوق مردم است.
يك نكته اي كه ميتوان اضافه كرد اين است كه متاسفانه تمام صنايع وابسته به دولت به شكلي به مردم جفا كرده اند. زيرا از لحاظ نحوه هزينه هاي توليد و ريخت و پاشها و قراردادهاي داخلي با شركتهاي زير مجموعه خود (نيمه دولتي) هيچ وقت ارزيابي نشده اند.
واقعا از پیگیری این موضوع توسط تابناک ممنونم. به نظر من استفاده از یک خودروی با کیفیت برای حفظ امنیت جانی و روانی جزو حقوق اولیه مردم هست که مسولان محترم با حمایت کورکورانه خودشون در حق ملت جفا ( شاید هم بشه گفت خیانت!) می کنن. در نظر داشته باشیم چند درصد از تصادفات مرگبار که خانواده ها رو تا آخر عمرشون داغدار میکنه حاصل بی کیفیتی و ندانم کاری همین خودروسازهاست.
انصافا حق ملت شریف ایران نیست تا بتونن با قیمتهای بسیار پایینتر ماشینهای خیلی بهتری (از هر لحاظ) داشته باشن؟!
ممنونم تابناک. حرف دل ما رو زدی.تشکر...
آقای نعمت بخش (دبیر محترم انجمن خودرو سازان) با سلام بنده فقط یک سوال از جنابعالی دارم اگر شما در ادعا و برخورد خود صادق هستید جواب دهید چنانچه ورود خودروهای خارجی آزاد گردد وجداناً کسی خودروهای داخلی را با این کیفیت و قیمت خریداری می کند و خدا وکیلی خود شما آیا مایلید پول خود را صرف خودروهای بی کیفیتی که حتی رقابتی نیز در این صنعت وجود ندارد نمایید.
دمت گرم تابی ، دلم خنک شد
گیریم که همه حرفهای جناب اقای نعمت بخش درست اما ما به عنوان مصرف کننده می گوییم با همین دلار به زعم شما افزایسش قیمت یافته نیز با 20 میلیون تومان می توان خودرویی به مراتب بهتر و ایمن تر از پراید تهیه کرد پس اگر راست می گویید ( که به صد منطق و دلید نمی گوییدو بیشتر در فکر مهندسی بازار انحصاری خودتان هستید) واردات را آزاد کنید مردم خودشان تصمیم می گیرند که چه چیزی بخرند. لطفا برای مردم دایه مهربانتر از مادر نشوید
همه مي دانند خودرو سازي بايد از ايران برچيده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
واردات خودروي خارجي با تعرفه صفر ؛ حق مسلم ماست .
معركه بود تابناك اون هم بند ششم
راستي إز مسؤولين كسي اينارو ميخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
وقاعا اگه بخونن لا اقل يه عضو رسمي مسئول نبايد يه خبري چيزي در رسانه بده؟! تا حالا كه همش شكايت افراد غير مسئول بوده! اونيكه ناظر بر اين صنعته بايد نظرشو بده!
چه رويي دارن جوابيه هم مي دن!
شايد يه عده اي را فريب بدهيد،
اما همه را نمي توانيد فريب دهيد.
تابناک چه خوب نظر ملت رو بیان کردی واقعا حرف دل همه ما هست. من یادمه یک بار نماینده ایرانخودرو در تلوزیون گفت ما خیلی پیشرفت کردیم مثلا جهت برف پاک کن پیکان را عوض کردیم واقعا بعضا ادم شک میکنه مهندسان انها واقعا مهندس هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
اميدوارم اين مناظرات نتيجه هم بده! نه اينكه فقط توضيح واضحات باشه!
کو گوش شنوا.................
بااید هرچه زودتر به زیاده خواهی های غیرمنطقی شرکتهای خودروسازی پایان داد !
پنجم ما به ضرس قاطع ....... استانداردسازي محصولات و افزايش كيفيت خدمات پس از فروش ارائه داديم ...
مثل پراید - 405 - آردی - روآ - وانت باردو
میبینید اصلا کیفیت از این ماشینا میباره
آدم کیف میکنه
تابناک واقعا" ممنون هستم حرف دل ما را به این مدیران خودروساز بی مدیریت زدید .
افزايش قيمت خودرو مهمتره يا قيمت گوشت. ديواري كوتاهتر از خودروساز پيدا نكرديد؟ افزايش قيمت خودرو تو اين ده سال بيشتر بوده يا خودرو؟!!!!!
تابی جون دمت گرم.خوشم آمد ز ....
Very good
بااید هرچه زودتر به زیاده خواهی های غیرمنطقی شرکتهای خودروسازی پایان داد !
با تشکر از کارشناس محترم تابناک.کاش 10 درصد توجهی که به خودروسازها می شود به سایر اقشار جامعه بشود.بنده هم یه کارمند دولتم که آذر ماه پس انداز چندین سالمو (16 میلیون)برای ثبت نام یه تندر هزینه کردم اونم تحویل اردیبهشت.حالا نمی دونم باید از کجا 20 میلیون دیگه جور کنم تا بتونم خودرومو اردیبهشت تحویل بگیرم البته اگر به موقع تحویلم بدن.در حالیکه وقتی من ماشینو ثبت نام کردم قیمت اون تو بازار حدود 25 میلیون بود حالا باید 36 میلیون به خودرو ساز محترم بدم تا بتونه حقوق و پاداشهای آنچنانی به کارمنداش بده.به خدا این پولا خوردن نداره.ممنون از سایت شما که حرف دل مارو می زنین.
سوال ما هم این است "چرا صنعتی که نه از نظر کارشناسی و نه از نظر عرفی مزیت ندارد باید این همه هزینه برای کشور رقم بزند تا سرپا نگه داشته شود؟
بابا جمع کنید این بساط فرغون سازی را. بگذارید مردم ماشین سوار شن. خودکفایی در صنعت خودرو رو نخواهیم کی رو باید ببینیم؟؟؟
صنعت خودروی ایران میتوانست نماد اقتدار و تولید و صادرات صنعتی ایران باشه اما حالا شده مانع حرکت و توسعه ی این کشور. آدم نمیدونه چی بگه با این زیرساخت های خوبی که در ایران خودرو و سایپا هستش ولی اینه وضعیت خودروهای ما. امروز خودروسازی میتونست با مزیت قیمت خط شکن تحریم ها باشه و پشتوانه ی درآمد خانواده های ایرانی و اشتغال جوانان! ...
احسنت به تابناک.تولیدداخلی بایدکمک حال ملت باشد،نه وزر و وبال بر دوش ملت،که دراینصورت نبودنش بهتراست.چون اصل منافع ملت است نه منافع تولیدکننده.
آیا خود آقای نعمت بخش جرات دارد از خودرو ملی استفاده کند و یا ماشین شخصی ایشان خارجی است؟
آنچه به عنوان خودرو ملی یاد می شود صنعت مونتاژ است که با بالاترین قیمت ممکن و با انحصار بازار به هموطنان تحمیل می شود.
گوشمون از این حرفها پر شده . شرکت ایران خودرو و هیوندا تقربیا هم سنن چرا هیوندا اینهمه پیشرفت کرده که خودرو به اروپا و امریکا صادر میکنه و در عوض خودرو ایرانی حتی افغانستان و پاکستانم دیگه قبولش ندارند تازه با قیمت ارزانی که بهشون میدادیم ؟ بخدا ما هم که تو ایران زندگی میکنیم آدمیم چرا باید 20میلیون تومان پولی که بعد از یه عمر زحمت جمع کردیم بابت پرایدی بدیم که هیچ استانداردی نداره ؟ اقا خودرو ملی نخوایم باید چیکار کنیم ؟ عجب .......
تابناک دمت گرم ایول داری
متن بی کیفیت با غلط های املایی چون دوماً،سوماًو... منو که یاد پراید جونم می ندازه!!!!
خيلي ممنون دست تون درد نكنه
فقط ميخوام بدونم اين آقايون تو آخرت چطور ميخوان جواب مردمو بدن ما كه زورمون نميرسه
مشکل خودرو سازی کشور بخشی از آن مربوط به مدیریت همین آقایان است که ولکن این پست های مدیریتی در این صنعت نیستند. و حاضر نیستند به نیروی ها جوان میدان بدهند. و به دنبال منافع خود و حقوق و پاداش های میلیونی برای خود هستند البته همه این موارد هزینش بر دوش مصرف کننده است.
دمت گرم
خصوصا پیکان مخفی (آردی_روا) که آخر تکنولوژی و نوآوریه
ایول داری تابناک جان
من خودم کارمند همین صنعتم ولی اگه حقوق 20 ماهمو کلا پس انداز کنم هنوز پرایدم نمی تونم بخرم...
تو را خدا واردات خودرو را باز كنيد خودرو ساز ما اينقدر ناز نكنه كه رانايي را كه 15ميليون قيمت داده بودنديكدفعه بكنند32ميليون
قسم می خورم بازار آزادی در کار نیست تمام قیمتها ساخته و پرداخته خود خودروسازها است و دلالی در کار نیست انبارهای خودروسازها پر و احتکار میکنند
مرسی
تشکر تابناک
اگه می دونستند همچین توضیحاتی به جوابیه شون میدید ......سصشض
آفرین بر تابناک
در تکمیل چهارم و ششم تابناک باید 2 مورد عینی را که برای خود بنده پیشامده عرض کنم:
1- حدود 6 ماه پیش برادر من که یک پژو پارس اتومات داشت بخاطر اینکه نمایندگی های شهرستان جوابگوی مشکل پیشامده برای خودرو وی نبودند از من خواست در یکی از تعمیرگاههای مرکزی برای وی نوبت تعمیر بگیرم. یک هفته من هر روز تلاش می کردم که از طریق اینترنت از تعمیر گاه مرکزی شماره یک نوبت بگیرم اما موفق نشدم و مجبور شدم نوبت یک هفته بعد را از تعمیرگاه مرکزی شماره سه را بگیرم.
ماشین 2 روز آنجا خواب و پس از پرداخت هزینه ماشین رو به ما تحویل دادند. ماشین به در منزل نرسیده متوجه شدیم که مشکل آن همچنان پابرجاست.
روز بعد با خواهش و تمنا ماشین رو از ما برای تعمیر مجدد تحویل گرفتند بعد از تست مجدد قبول کردند که مشکل برطرف نشده اما گفتن که فعلا قطعه نداریم و بعد از تعطیلا ت پیش رو ( 3 روز بعد) بعد از تماس ما ماشین رو برای تعویض جعبه فرمان بیاورید. از اون روز تا حالا بیش از 6 ماه گذشته و از تماس اونها خبری نیست در همین مدت بیش از 20 بار با اونها تماس گرفتیم اما میگن که هنوز قطعه نیامده

2- من 3 ماه و 14 روز پیش به مناسبت عید غدیر یک ال90 از ایران خودرو به قیمت 21 میلیون با وعده تحویل در بهمن ماه خریدم و 15 میلیون آن را پیش دادم در آن موقع قیمت بازار آن حدود 23 تا 24 میلیون بود. فردا روز آخر بهمن ماه است و هیچ خبری از خودرو نیست و به هر جا هم زنگ می زنم جوابگو نیستند.
بله پيشرفت كرده ايم اما از اخر به اين انجمن و بقيه خودروسازان و مديران بگوييد ،، اقايان در عصر اطلاعات هستيم در دهاتهايمان هم اخبار به سرعت ميرسد شما به اين پرايد و اين پژو ٢٠٦ ميگوييد پيشرفت اگر گمرگ ماشين را بردارند كه بايد هم و ١٠٠ درصد هم بايد بردارند كارخانه فرقون سازى ايران خودرو و سايپا ٢ساعته با اقتصاد خداحافظى ميكنند شما در همه زيانها و قتل هاى ناشي از تصادفات و جراحتهاى ناشى از استاندارد نبودن ماشينهاى توليدى تان شريك جرم و بلكه خود مجرم هستيد ، بالا خره روزى جواب و حساب بايد بدهيد . مديران سايپا و ايران خودرو ، محتكر و گران فروش و بنجل ساز هستيد و بيخودهم انجمن خودرو سازان دفاع نكند كه خود انها هم شريك تمامى زيانهاى مردم اعم از الودگى هوا و مصرف سوخت بالا ووووو هستيد . ضمنا از تابناك متشكرم كه تا حدودى از حقوق مردم دفاع ميكند . قوى باشيد و انتقاد هاى واقعى كه بنفع مردم كشور و نظام اسلامى مان هست را انجام بدهيد و صداى مردم را بگوش اين ناشنوايان زر اندوز برسانيد .
تابی جون جیگرتو..خام خام
حال کردم
حااااال
...
به نظر من اول بايد از اسم خودرو ساز شروع كرد و اسمشونا عوض كرد
براي اينكه توليدات اينا اصلا خودرو نيست كه اسم خودشونا كزاشتن خودرو ساز
این خودرو ساز های داخلی به زور دست ما را گرفته اند و میگن میخواهیم شما را به بهشت ببریم. کل دنیا اشتباه میکند و فقط خودرو ساز های ما راست میگن
بپرسید خودرو ساز با پولهای مردم و پیش فروش ها چه کردند. کسانی که بیش از 60 درصد قیمت روز خودرو را داده اند با خریداران فعلی یکسانند؟ مردم با دلار 1800 تومان خوردو پیش خرید کردند نه 3500 تومان
ضمنا لطف کنند و قیمت کارشناسی و بازار را بطور جداگانه و شفاف اعلان کنند و روش محاسبه ای که قیمت میانگین را مثل قیمت بازار کرده معرفی کنند!
آقا بسيار خوشنود شدم از پاسخ دندان شكن شما به اين مديراي بي لياقت
سلام به تابناک عزیز من خودم 20ساله مکانیکم جوابی که دادید عالی بود عالی ممنونم
با تشکر از تابناک لطفا در مورد واردات با تعرفه صفر نظر سنجی کنید
اگر تعرفه گمرکی بر داشته بشه ,دیگه با ضر قاطع جواب نمیده.
ممنون از لطفتون، حد اقل یکی هست که به فکر مصرف کننده باشه.
تابناک خیلی خیلی دمت گرم دیگه عمرا جواب بده
بخدا قسم فقط یک راه وجو دارد سزای گرانفروش نخریدن است .همه با هم متحد شوید و نخرید مطمئن باشید ارزان میشود شک نکنید
احسنت بر تابناك
تابناک دمت گرم یکی نیست به این آقایون بفهمونه اگر واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی ویابا تعرفه کم وارد بشه به نظر این آقایون کدومشو سوار میشه
آیا پژو 206یا405یا پراید خداوکیلی بری ماشین این آقایونو ببینی کم تر از تویوتا کمری سوار میشن از قدیم و ندیم یه مثلی بوده هیچ شکم پری از کرسنه خبر نداره به واقعیت نزدیکتره
معرکه جواب دای......
این صنعت بگیر و ببند چقدر به نفع مردم کار کرده است از کدام ماشین باید بنالیم از ماشین ادم کش پراید که باعث پر پر شدن هزاران نفر شده انهم به خاطر عدم رعایت مسایل ایمنی که پولش را میگیرد ولی نصب نمیکند برای پراید قیمت بنز را باید پرداخت کنیم یا ماشینهای از دور خارج شده وهنر این کار خانه هم گرفتن قطعه از بلاد دیگر ونصب ان در کارخانه ی ایران ودادن ان دست مشتری یعنی بگیروببند دست من راننده بده این افتخار نیست افتخار بنز المان است برای ملت المان که به مردمش زیر قیمت جهان وبا اقساط چند ساله میدهد این یعنی به فکر مردم بودن که برای اثبات ایمن بودن چندین ماشین را به در و دیوار میکوبند تا مطمئن شوند که جان زن وبچه در امان است واسیبی نمیبینند چه گناهی بالاتر از این که ماشین پر خطر تحویل مشتری میدهید
داداش ایول حال اینا رو گرفتی ایتا یا تمیدونن یا خودشونو زدن به ندونستن و ملت رو فیلم کردن، از این به بعد واقعا هر کی ماشین ایرانی بخره به دیگر صنایع خیانت کرده
فكر كنم اون دوتايي كه منفي داده اند رييسان كارخانه هاي سايپا و ايران خودرو باشند.
از ماست که بر ماست. وقتی تو این وضعیت همچنان میریم از این خودروسازهای ایرانی ماشین بی کیفیت با این قیمت بالا را می خریم بهتر از این نمیشه.بیایید یک بار هم که شده با هم متحد بشیم ماشین از اینا نخریم. فقط چند ماه. جواب میده.
مشکل از خودمونه تابناک جان.
خودرو دست دوم خارجی (2 سال کارکرد)که بهتریت برندش میشه حدود 22 میلیون تومان خرید .با کدام خودرو داخلی قابل قیاسه حتی اون مدلهایی که صددرصد مونتاژ هست.
جانا سخن از زبان ما می گویی. درود بر تابناک
به نظر می رسد دیگه زمان باج خواهی از دولت به پایان رسیده و دیگه دولت به این بچه لوس توجه نشان نمیده و نداره که بده! حالا تا کی می شه به بدنه مشتری نحیف تکیه کنه، خدا میدونه!
به هر حال در شرایط بحران اقتصادی زیاد نمی توان به مشتری، که از قضا مشتریه مقروض و ضعیفی است تکیه کرد.
وجدانا خودرونخرید
حدود 700 هزار کشته و 10 میلیون مصدوم حاصل حمایت از همین صنعت بومی خودروسازی است.
تا کی باید ملت ایران چوب بی لیاقتی مدیران خودروسازیهای برخوردار از رانت دولتی را بخورند. ابلاغ مقام معظم رهبری برای شکستن انحصار تولید در در دست افراد معدود را چه کسی پیگیری می کند.
تابناک جان از ماست که بر ماست.
مقصر اصلی تمام این مشکلات خود ما مردم هستیم که به کسانی مانند این عضو خودروسازان جرات چنین حرف زدنی را می دهیم! امروز صبح وقتی سایپا فروش 30 روزه پراید را زد ظرف 1 ساعت ظرفیت تکمیل شد!!!!!!!!!!!!!
ای کاش ما مردم هم دل بودیم با این اس ام اس و اینترنیت سریع اطلاع رسانی می کردیم و از خرید هر چیزی که دلالان و سودجوهایی مانند این خودرو سازان وارد آن می شوند، خارج می شدیم.
به امید روزی که فرهنگ هجوم به سمت گران خریدن از بین برود!؟
حداقل اگر یه چیزی شبیه بیوک ایران نسبت به زمان خودش تولید میکردند ارزش داشت

در مورد پیشرفت و کیفیت هم ماجرا وقتی جالبتر میشه که بعد از 20 سال تولید پراید تویه اگهی میخونی پراید کره ای اصل!!!!
در روزی که قیمت سوزوکی نزد گرانفروشترین دلال ۶۵ ملیون بود ۴۵ ملیون پول از ما گرفت ایرانخودرو الان بعد از گذشت ۶ماه قیمت اعلام کردن با وقاحت تمام ۱۰۵ ملیون تومان !!!!!! این چه پیش فروشی بوده که بیش از ۲برابر باید پرداخت کرد جهت ما بقی خودروی پیش فروش شده!!!!!!!! هیچ جای دنیا اینجوری اجحاف نمیشه به مصرف کننده !!!! خواهشا روی سایت بگذارید
متاسفانه ايشان فراموش كرده اند كه كائوچوي مصنوعي سال هاست كه جاي كائوچوي طبيعي كه محصول كشورهاي آسياي جنوب شرق است را گرفته است و همچون سركه ي مصنوعي از صنايع نفت و گاز بدست مي آيد و در لاستيك سازي به كار مي رود و نيازي به هوا و اقليم هم ندارد اكثر اين آقايان شعور مردم را به هيچ مي انگارند و از بي سوادي اكثريت جامعه سود مي برند .
با سلام جوابیه خوبی بود گروه تابناک ممنونم
از شما میخواهم از مصرف کنندها بخواهید خرید خودرو نیز تحریم کنند با یک شمارنده بگذارید که هرکسی که از خرید خودرو منصرف شده در شمارنده ثب بشود با تشکر
آفرین-خوبگفتی
جناب آقای نعمت بخش:
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ما
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
برادر من این موارد رو نوشتی خودت تونستی تو آینه خودت رو ببینی؟ جواب وجدانت رو هم با بوق پراید میدی؟؟؟؟؟
فکر کنم منظور نعمت بخش از کیفیت این خودروها باشه: آردی ، آردی آی ، آردی ایکس، روآ، روآ سال، روآ پارسال، روآپس پیارسال، روآ سال آینده، روآ صندوق پژویی، روآ رنگ متالیک ، روآ دوگانه سوز، روآ سه گانه سوز، آردی آی ایکس زد سون وان تو تری فور ...........؛ با این تولیداتت.
باتشکرازجواب منطقی تابناک
يكي پيدا شه به اين آقاي دبير انجمن خودروسازان حالي كنه كه كلمات فارسي ؛ تنوين نميگيرند !!!!!!!!!!!!!!!!!!
اولا" .... دوما" ..... سوما"..... چهارما" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرسى بابت جواب خوبتون كه حرف دل مردم بيچاره رو كه صداشون به گوش كسى نمى رسه رو زديد تورو خدا بازم در مورد ازاد سازى قيمت خودرو بنوسيد تا بلاخره يكى به فكر اين جفاى بر خلق الله بيفته كه حالا كه ارزش پول ملى پايين اومده يه جورى فشار رو رو مردم كم كنن بازم تشكر
تابناک دوستت داریم حالا جواب بده نعمت بخش فکر کردی ماهیچی نمیدونیم
صنعت خودرو كشور ما يك عذاب الهي است كه مردم تاوان انرا مي دهند كشورهايي كه چنين ادعاي پلشتي براي خود علم نكردندبراي اشتغال راههاي همچون توريسم و....را برگزيدند كه مجبور نباشند براي سرپا ماندن ان
مردم را مجبور به خريد ان كنند با قيمت بالا وكيفيت نداشته وهزاران پز و ادعا
با آرزوی آزادسازی واردات و احترام به رسمیت شناختن حقوق ایرانیان... ایرانی لایق بهترین هاست. نه پراید و 405
ایشون که انقدر کارشناس هستن نگارش فارسی بلد نیست!!! دوما و سوما و چهارما دیگه چیه؟!!!!
تو کل دنیا خودرو ساز دنبال جذب بازاره، تو ایران به دلیل تک انتخابی خودروساز اصلا تلاشی برای جذب مشتری نمی کند.

درود بر مونتاژ کاران ملی که سازنده ی خودرو هم خودشون رو صدا می زنند.
فقط یک مورد کوچک: آیا می دانید امکان ساخت سیستم هایی پیشرفته ی الکترونیکی خودرو چون ECU , BSI به صورت حتی پروژه دانشجویی کارشناسی و کارشناسی ارشد به ساده ترین شکل هم وجود دارد. انوقت بعد از این همه حمایت تازه قراره این سیستم در ایران مونتاژ شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل