بازدید 42100
به بهانه شصت و سومین بهار زندگی شوالیه شهرام

شـیـــدا شدم، پــیـــدا شدم + فیلم

استاد مسلمی که دانشگاه UCLA جایزه اسطوره زنده را تقدیمش کرد، هاروارد به جهت شناساندن مولوی به جهانیان از او تقدیر کرد و مطبوعات آمریکا از او با عنوان پاواروتی ایران یاد کرده‌اند، اینک در این سرزمین همچنان به ثبت صدا می‌پردازد و چه نیکوست که تا او در میان ماست، قدر این صدای ماندگار را بدانیم.
کد خبر: ۳۰۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴ 17 February 2013
شصت‌و‌سه سال پیش در چنین روزی، یکی از نوادر موسیقی ایران زمین، پای در عالم خاکی نهاد و استعداد ذاتی‌اش به نیکی شناخته شد تا اینک پس از بیش از نیم قرن شیداگری در مقام آواز ایرانی، هر ایرانی به خود ببالد که چنین پدیده‌ای از این سرزمین سر برآورده و چهره ایران و ایرانی را به زیبا‌ترین شکل ممکن در نزد جهانیان به تصویر می‌کشد و البته پیش از آن با حنجره‌اش، یک ملت و بیش از یک ملت را با ادبیات فرزانگی درمی‌آمیزد.

به گزارش «تابناک»، آمریکایی‌ها او را پاواروتی ایران نامیده‌اند و این لقبی بسیار نزدیک به سبک متفاوت استاد شهرام ناظری است؛ سبکی با آمیزه‌های حماسی و عرفانی که او را از دیگر اساتید موسیقی سنتی ایران جدا ساخته و در کنار لحن متمایز و گیرایش، جاذبه‌های انکار ناشدنی برای دوستدارانش از او متجلی می‌سازد. مرد کهنسال موسیقی مقامی ایران زمین در چنین روزی در ۱۳۲۸ در دیار کرمانشاه ثبت حضور نمود و بسیار زود‌تر از آنچه گمان می‌رفت، توانمندی خارق‌العاده‌اش در موسیقی شناسایی شد و در تقویت این ظرفیت نباید از نقش پسرعمویش کیخسرو پورناظری غافل شد.

این خواننده و موسیقیدان کرُد کشورمان، صدای لطیف پدرش را در‌‌ همان دوران کودکی با لحن تقویت شده، به عنوان میراثی ماندگار عرضه کرد و این بود که شهرام در نه سالگی نخستین اجرایش را در رادیوی کرمانشاه همراه با تار زنده یاد درویشی، از نوازندگان معروف آن زمان کرمانشاه، اجرا کرد و سپس، در یازده سالگی به فضای تلویزیون ایران راه یافت و در ۱۳۵۴ بنا به پیشنهاد نورعلی‌خان برومند به استخدام رادیو، تلویزیون ایران درآمد و نخستین برنامهٔ خود را با گروه شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی با مثنوی مولوی و ترانه‌ای از شیخ بهایی اجرا کرد. پس از آن با گروه عارف به سرپرستی حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان کار خود را ادامه داد.


ناظری در سال ۱۳۵۵ در نخستین آزمون موسیقی سنتی ایران با نام باربد مقام نخست را در رشتهٔ آواز در این آزمون به دست آورد و پس از آن با جریان انقلاب همراه شد و همچون بسیاری از بزرگان موسیقی سنتی ایران در مسیر انقلاب اسلامی ایران، بخشی از آثار این استاد و هم سازانش هم صدا با نوای ملتی خشمگین بود.

ساعت‌ها نواهای ماندگار از او و گروه چاووش به رایگان در مطلع انقلاب منتشر و پس از آن نیز همراه با جنگ تحمیلی، برخی از ماندگار‌ترین نوا‌ها به نام حنجره استاد ثبت شد؛ نواهایی که شاید «شهید، شهید، شهید! نام تو افتخار،‌ راه تو ماندگار، عزتت پایدار» از میان آن‌ها بیشتر در یادها مانده است. وی در همین سال‌ها نیز در یک اقدام انقلابی، شعر نو را به شکلی گیرا با موسیقی درآمیخت و نواهایی ماندگار از این نوآوری شجاعانه حاصل آمد.

برخی از این نوا‌ها در قالب سلسه آلبوم‌های ناظری با نام چاووش نیز قرار گرفت که در و موسیقی و مدیریت شکل‌گیری این آلبوم‌ها، چهره‌هایی چون اساتید محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان همراهی می‌کردند. ناظری پس از چاووش، آلبوم مثنوی موسی و شبان را با نوازندگی استاد جلال ذوالفنون و بهزاد فروهری، بنمای رخ را با همکاری نوازندگان مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی ایران و گروه مولانا به سرپرستی استاد جلیل عندلیبی، آلبوم صدای سخن عشق را با همراهی گروه تنبور شمس و مرا عاشق را با همکاری گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان تهیه کرد و پس از آن نیز آلبوم‌های متعدد دیگری نظیر نوروز را به همراهی حسین علیزاده، مهتاب رو را با گروه تنبور شمس، دل شیدا را با آهنگسازی فرامرز پایور ساخت.


وی با انتشار دو آلبوم ساز نو، آواز نو و سفر به دیگر سو، مسیر خلاقانه و سبک متفاوتی در پیش گرفت و از این پس عملاً صاحب سبک شد و آن گونه که خود اشاره دارد، سفر به دیگر سو، دکترین موسیقایی‌اش است و پس از این، شاهد نوآوری‌های تازه‌ای از او، چه در گزینش اشعار و چه در چینش موسیقیایی کلمات در کنار یکدیگر بودیم که به نوعی می‌توان گفت موسیقی مقامی ایران را انعطاف پذیر‌تر از آنچه تصور می‌شد، به تصویر کشید و بی‌شک موسیقی مقامی کشورمان را ارتقا داد.

در همین راستا بود که شاهد تبلور اشعار دیوان شمس مولوی و شاهنامه فردوسی بوده‌ایم و برخی از این نوا‌ها در آلبوم‌هایی چون گل صدبرگ، یادگار دوست، آواز اساطیر، لیلی و مجنون، لولیان، مولویه و سفر عسرت نمود یافت
.

حافظ ناظری، فرزند ارشد استاد، هرچند نتوانسته به آن میزان که همایون شجریان به پدرش به لحاظ موسیقیایی نزدیک شده، قرابت معنایی با پدر بیابد، بی‌گمان می‌توان رگه‌هایی از این استعداد ذاتی را در او نیز یافت، ولی بی‌شک این پیشکسوت موسیقی ملی ایران زمین، جز نوادر و تکرارناشدنی‌ها باقی خواهد ماند و آیندگان نیز به ثبت صدای این شوالیه آواز به نام ایران فخر می‌فروشند؛ استاد مسلمی که دانشگاه UCLA جایزه اسطوره زنده را تقدیمش کرد، هاروارد به جهت شناساندن مولوی به جهانیان از او تقدیر نمود و مطبوعات آمریکا از او به پاواروتی ایران یاد کرده‌اند، اینک در این سرزمین همچنان به ثبت صدا می‌پردازد و چه نیکوست که تا او در میان ماست، قدر این صدای ماندگار را بدانیم.

شهرام ناظری قطعاتی تازه از شاهنامه به همراه برخی از قطعات ماندگارش از نهم تا دوازدهم اسفند ‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران را با آهنگسازی خود و فرید الهامی اجرایی تازه خواهد کرد. این کنسرت شامل دو بخش خواهد بود؛ در بخش مولانا، شهرام ناظری‌ قطعاتی همچون «من چه دانم»، «سوز و گداز»، «قفل زندان»، «شیدا شدم»، «راست بگو نهان مکن» و «حلاج (شفیعی کدکنی)» را برای مخاطبانش اجرا خواهد کرد. در بخش فردوسی، شوالیه آواز ایران، آواهای باستانی و زورخانه‌ای را روایت خواهد کرد و داستان «کاوه آهنگر» به همراه شرح پادشاهی ضحاک با آواز اصفهان همراه خواهد شد.

در شصت‌وسومین بهار زندگی شوالیه موسیقی ایرانی، با بازپخش اجرای نوای «شیدا شدم، پیدا شدم»، بر گوشه‌ای از هنرنمایی تکرارناپذیر صاحب این حنجره مخملین مرور می‌کنیم.



دانلود نوای شیدا شدم


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۰۷
واقعا استاد هستن هم زیبا منوازند هم زیبا می خوانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
استاد به واقع دوست داشتنی زنده باشی و دمت گرم باد
استفاده از واژه "کهنسال" در سن 65 سالگی برای ایشان زود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
کهنسالی حاکی از خردمندی و پختگی است عیب نیست در فرهنگ دنیا و از جمله ایران پیران خردمند و هنرمندند
نام آوران بی ادعا اینانند. دوست دارم ناظری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
دوستت دارم !
از دیدن این سرتیتر خبری شوکه شدم...
واقعا ممنونم ازتون. استاد ناظری اسطوره ی موسیقی و آواز ایرانی هست، و سایه ی هنر و آوای بی نظیرش تا ابد بر آسمان هنر ایران باقی میمونه....
با وجود جوان بودنم ولی واقعا بخشی از زندگیم رو با شنیدن آوازهای استاد سپری کردم و هنوزم با آوازشون زندگی میکنم...
(((تولدت مبارک استاد)))
اين فيلمي كه اشاره شده كجاست ؟
زنده باد استاد شهرام ناظری
پس فيلمش كو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زیباترین صدا رو در بین خوانندگان اصیل داره.
زنده باد شهرام ناظری،پسرشون هم یکی از هنرمندان خوب هستند،آقای حافظ ناظری.
استاد موسيقي ايران، تولدت مبارك
صمیمانه از درگاه خداوند برای شوالیه آواز ایران آرزوی سلامتی و توفیق و موفقیت های روزافزون داریم.

استاد ناز نفست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
این منفی یعنی چه؟ می شه یکی توضیح بده لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
آدمه مریض زیاده. شما نمیخواد به منفی های سایت تابناک توجه کنی...
به اونایی که موسیقی پاپ را به سنتی ترجیح می دهند سفارش می کنم که حتما آتش در نیستان استادرا یک بار گوش بدهند. واقعیتش این کاست من را متحول کرد .
" یک شب آتش در نیستانی فتاد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
این آهنگش اصلا خوب نیست
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
سلام .آتشي در نيستان .
واقعامعركه است
آهنگ كيش مهر هم قشنگ و فوق العاده است
تولد استادهم مبارك
تولدتون مبارک استاد ناظری بزرگوار.پاینده باشید
تولدت مبارک استاد
درود بر استاد بزرگوار كه باعث افتخار ايران هستند
واقعا صداش خیلی جذاب ، گیرا، پرانژی و قوی است . عاشقتم شهرام ناظری
عزیزانی که با روح موسیقی ایرانی آشنا هستند غریب نوازی ایشان را درک می کنند...
بهترین کار ایشون همان گل صد برگ است .متاسفانه کارهای اخیر ایشان جالب نیست . همان طور که کار اخیر استاد شجریان هم با پور ناظری ها جالب نیست . هر چه از موسیقی سنتی دور میشوند کیفیت هم کم می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
این یکی از نظراتی است که داده می شود و رایجه. واقعیتی که هست این است که دو آواز برجسته ی ایران زمین استاد و شجریان و استاد ناظری تنها و تنها به این دلیل متفاوتند که استاد ناظری مسیری کاملا جدا و البته در سطح کل ایران مهجور را در پیش گرفت. قطعا اگه استاد همان مسیر گل صد برگ را ادامه میداد نواهای برخاسته از ایشان همان چیزهایی میشد که از شجریان شنیده میشد.
پیدا کردن گوشه های جدید از هنر موسیقی ایران احا تاثیر نواهای مختلف ایرانی مثل نواهای کردی و حماسی کرمانشاه و ... بسیار قابل احترام است.
استاد
تولدت مبارک
و باز هنرمندی از دیار کردستان بزرگ برای ایران زمین افتخاری آفرید. ...
درود بر بزرگ مرد موسیقی ایران...
استاد هستنندهمه آهنگ هی ایشان دلنشین است ولی من آهنگ کیش مهر و اندک اندک استاد را خیلی دوست دارم انشاللله سالیان سال زنده باشند ومردم از صدای زیبا ی او لذت ببرند
دستت درد نکنه تابناک. درود بر شوالیه آواز ایران پرچمدار فرهنگ و هنر ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
استاد استاد بعد از چند زمانی فراموش می شود
من موسیقی حماسی، عرفانی و فولکولر و ملی را در استاد ناظری یافته ام. خدا حفظش کن.
بابا طاهر عریان می گوید :
به هر الفی الف قدی برآید.
واقعا ما باید قدر این الف قدان( ناظری و شجریان ) را بدانیم. با این وضع موسیقی سنتی که ما داریم، محال است همچون این بزرگواران به الف سال ( هزار سال ) دیگر برآید.
ممنون به خاطر بزرگداشت استاد ناظری در این سرای ناسپاسی...
با سلام به کاربران محترم و استاد گرانقدر موسیقی ایران زمین
ای کاش لااقل معدودی از جوانان کنونی موسیقی ایران ، به شاگردی ایشان پرداخته و صدای موسیقی اصیل را زنده نگه دارند و رشد بی رویه موسیقی های بازاری و بی محتوا در این کشور متوقف شود ، قطعا اشعار پرمغز و محتوای حضرت مولوی هم وقتی با صدای یک استاد همچون ناظری عزیز خوانده شود معنا و مفهوم واقعی را در هن شنونده تداعی میکند ، آنجا که میگوید :
نی به آتش گفت : کین آشوب چیست؟
مرتورا زین سوختن مطلوب چیست ؟
گفت آتش بی سبب نفروختم
دعوی بی معنی ات را سوختم
زان میگفتی نی ام با صد رمود
همچنان در بند خود بودی که بود
مرد را دردی اگر باشد خوشست
درد بیدردی دوایش آتش است
درد بیدردی دوایش آتش است ...

تولدت مبارک استاد ، صدایت بر قرارباد استاد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
"زان که می گفتی نی ام با صد نمود" صحیح است
"درد بی دردی علاجش آتش است" صحیح است
لطفا دقت فرمایید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
از نظر شما ممنون ولی این شعر شاعر معاصر است نه مولانا!
باعث افتخار هستن.
قطعا بهترین آلبوم ایشان "شورانگیز " است . اثری ماندگار وافسانه ای با درخشش بی نظیرحسین علیزاده عزیز ...
اگر قرار بود يکي از آثار استاد را بگذاريد بايد من چه دانم را مي گذاشتيد
پاسخ ها
امین اسبوئی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
از این آثار ویژه و ناب انقدر داره استاد که نمیشه به شماره آورد....
بد نبود حالا که فیلم کنسرت استاد ناظری با ارکستر یزرگ ارمنستان به رهبری مایسترو لوریس چکناوریان را گذاشتید، کمی در رابطه با این کنسرت هم که به نوبه خودش یک اتفاق مهم در موسیقی ایران بود کمی هم توضیح می دادید. این کنسرت برای کسانی مثل من که با موسیقی کلاسیک بیشتر آشنایی دارند خیلی جذاب بود. و به قول استاد ناظری "بار دیگر نوای موسیقی بکر و دست نخورده ی نژاد آریایی (قوم اصیل کرد) را با اجرای یک ارکستر بین المللی به جهانیان معرفی نماییم."
این اثر با رهبری مایسترو لوریس چکناواربان و استفاده از ارکستر بزرگ ارمنستان واقعا در حد استانداردهای جهانی اجرا شد و واقعا حیف که اجرای آن تکرار نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
کاملا با نظر شما موافق هستم
اساطیر ایشان محشر است فقط باید کمی زبان کردی بلد باشی مخصوصا استفاده ایشان ازایهام بلندشاعر در (دیدم ریژاون رخسارم زردن. نداخ یاران پیرانم کردن) درمجموع با اینکه همه اثار استاد برجسته هستند ولی اختلاف اواز اساطیر با بقیه اثار ایشان و دیگران از زمین تا آسمان است
واقعا عالی و بی ادعا
با وجود سن کمم ولی عاشق استادم و تقریبا تموم آهنگاشو گوش دادم .
آفریییییییییییین تابی جون
ای کاش تلویزیون اونقدر که آهنگ های پاپ رو پخش و ترویج میکنه یه گوشهای هم از کارهای زیبای این استاد بزرگ را پخش میکرد!
تقدیم به شهرام ناظری :(شعری با صدای ایشان)
میگن اسبت رفیق روز جنگه
مو میگویوم از او بهتر تفنگه

سووار بی تفنگ قدرت نداره
سووار وقتی تفنگ داره سوواره

تفنگ دست نقره م را فروختوم
برای وی قبای ترمه دوختوم

فرستادوم برایوم پس فرستاد
تفنگ دست نقره م داد و بیداد
داد و بیداد ،داد و بیداد
پاسخ ها
علي
| United States |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
با تشكر از شما يه اصلاح كوچولو براي اين شعر:
براي وي قباي ترمه دوختم . . . نه
برا دلبر قباي ترمه دوختم
استاد عزيز:
سرت سبز و دلت خوش باد جاويد
كه خوش نقشى نمودى از خط يار
چه ره بود اين كه زد در پرده مطرب
كه مى رقصند باهم مست و هشيار
خداوندى به جاى بندگان كرد
خداوندا ز آفاتش نگهدار

--- انشاءالله 120 ساله شوي استاد
من اگر جاي مسولين باشم مجسمه اين بزرگ مردان را درميادين نصب ميكنم اقايان خرم ملك شجريان ياحقي بايور كساي وتمام بزرگان موسيقي از ماخر مسلم ايران وجهانند چرا موزه موسيقي داير نميكنم ومجسمه اين بزرگ مردان را در ان مكان قرار دهيم خداوند روز به روز بر عمر هنرمندان ما بيفزايد
تو این برهوت ه قدرشناسی از سرمایه های کشور ؛ جای تقدیر است که بزرگمردی همچون استاد ناظری در اولویت قرار گرفت . کاش همه افتخار آفرینان مورد قدر شناسی قرار گیرند .
صداي حماسي دارد كه وقت شنيدن مو بر بدن آدم سيخ مي شود
بیاییم به ایرانی بزرگ( در هر زمینه ای )ببالیم
درووود بر استاد. عاشقتونم
بهترين اثر استاد كاست صداي سخن عشق بود كه در دوران جنگ منتشر شد . و واقعآ استاد با اين نوار به جامعه معرفي شد .
درود بر استاد
من به عنوان یک کرمانشاهی به استاد افتخار می کنم و برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت دارم، از تابناک هم صمیمانه تشکر می کنم.
خدا استاد را حفظ کنه...تولدتان مبارک استاد...

در سن سیزده چهارده سالگی گل صدبرگ استاد را شنیدم و تا به امروز مبهوت صدا و نفس استاد هستم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
منم وقتی 7-8 سالم بود آلبوم گل صد برگ ایشان رو برای اولین بار گوش کردم و بخدا قسم توی اون سن که هیچ از معنی شعر آگاه نبودم ولی وقتی به اون قسمت که
ز تو هر هدیه که بردم به خیال تو سپردم
میرسید ناخدا آگاه بغضم میگرفتو گریه میکردم
بخدا که بهترین جهانه!
از اعماق وجودم ارادتمند استاد ناظري هستم اگر روزي از نزديك زيارتش كنم تعظيم ميكنم و خاك پايش رو مي بوسم.
درد بی دردی دوایش آتش است؟؟؟؟
علاجش آتش است
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
با سلام و عذرخواهی ، البته در معنی و قافیه خیلی تغییری ایجاد نشده و همین هم باعث اشتباه اینجانب گردیده است.
استاد یه دونه باشه...خدا به صداش قوت بده
حقيقتا با آثار ايشان زندگي مي كنم . از تابناك هم براي قدرداني و يادي كه از استاد نموده اند سپاسگزارم .قدر اساطير خود را بايد در زمان حياتشان بدانيم .كاش استاد منبعي براي دسترسي به آثار منتشر نشده خود معرفي مي كردند .
ضمن عرض سلام واقعا از دست اندرکاران سایت وزین تابناک تشکر و قدرانی باید نمود که لااقل یک صفحه ای مطلب اختصاص دادند به این مطلب. (قبل از اینکه همچین هنرمندی و افتخاری از دستمان برود مانند ایرج بسطامی)
هنر ایشون تواضعشون در حین داشتن صدای ماندگار است
زنده باد ايران و ايراني
زنده باد استاد مسلم موسيقي اصيل ايراني و گرم باد صداي دلنشينش
تولدت مبارك و سالهاي سال زنده باشي
ان شاء الله
برادر من بجای کلمه شوالیه از واژه شهسوار باید استفاده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
آفرین مانده بودم به جای واژه نامانوس شوالیه چه بگوییم ممنون
آرش
| United States |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
هم میهن عزیز
واژه شوالیه و اصولا سیستم سواران شوالیه کپی شده واژه شهسوار است. اروپایی ها شهسواران ایرانی را کاتافراگ می نامیدند که پس از انهدام امپراطوری رم بازماندگان آنها واژه شوالیه را که برگرفته شده از شهسوار است به کار بردند که البته نه تنها واژه بلکه منش و آیین ساحشوران ایران هم کپی شد به نام آیین شوالیه گری و از همه مهمتر نوع تجهیزات شهسواران ایران هم دقیقا کپی شد. اگر به شهر کرمانشاه سفر کنید در طاق بستان پیکر سنگی یک شهسوار را می بینید. که شباهت صد در صدی به شوالیه های قرون پس از خودش دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
از آنجا که ایشان نشان شوالیه را از کشور فرانسه دریافت کرده اند، به این عنوان مشهور شده اند. همانگونه که استاد شجریان با جایزه پیکاسو در فرانسه مورد تقدیر واقع شدند. این واژه دست نوشته نویسنده نیست!
همیشه تصور میکنم اگز شعرای نامی ایران آثار خود را با صدای ناظری می شنیدند چه لذت مضاعفی می بردند پنج سال است که فلش حاوی کلیه آلبوم های استاد ناظری را از روی ضبط ماشینم بر نداشته ام و هنوز هم ادبیات کشورم را با صدای دلنشین ناظزی مرور میکنم
دروووووووووود بر استاد
بی نظیر
تبریک می گم استاد
ماندگارترین صدای ایران
تولدت مبارک
تولد استاد مبارک باشه
کاش استاد چند آهنگ جدید به سبک و سیاق گل صد برگ، کیش مهر، تشی در نیستان ، ... به یاد گذشته ها و خاطراتش اجرا کند
استاد سالروز تولدت مبارک!

البته اگه دوستان کم لطفی نکن و منفی ندن!
واقعا نمی فهمم بعضی از این دوستان این منفی ها رو برای چی می دهند؟ یعنی یک کامنت ساده بدون اظهار نظر یا یک جمله ساده جهت تبریک واقعا منفی داره.
کاش که از چهره و صدای استاد در سیمای جمهوری اسلامی ایران زیاد استفاده میشد تا مردم هنر دوست بیشتر از استاد لذت می بردند
درود بر ذات پاك ايراني استاد كه عمر خويش را در جهت فرهنگ اين سرزمين گذاشتن.
تولدت مبارك استاد.
barayash Maraseme Tajlil begirid.
یک بار رفتیم کنسرت استاد در کاخ سعد اباد کنسرت با یک ساعت تاخیر شروع شد چون... . مادرم غر می زد که چرا 70 هزار تومان دادی پول بلیط چه خبره ! گفتم برای کمک به زلزله زدگان بم هم هست که گرونه !! وقتی کنسرت شروع شد هر چه بیشتر می گذشت توانمندی استاد و گروهش و نو اوری هایشان هوش از سر حضار می برد . پدرشان هم بودند . از نوازندگان بین المللی دعوت کرده بودند ...کنسرتش از لحاظ سبک و نو اوری در موسیقی ایران یک چیزی در مایه های کنسرتهای یانی بود . کنسرت که تمام شد از مادرم پرسیدم خوب بود ؟ گفت عالی بود . گفتم 70 هزار تومان می ارزد ؟ گفت اره بیشتر هم می ارزید ! خود تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
حضرت استاد شجریان، شهرام ناظری و بسیاری از نام آورانی که در آینده از آنان بیشتر میشنویم. چه عجب تابناک!!!!!!!!!!
مطرب مهتاب رو
ای کاش نظر رئیس جمهور سابق فرانسه را که بی نهایت از ایشان تمجید کرده بودند را هم می نوشتید
آرامش زندگیم با صدای نازنینت است
ای کاش تااین اسطوره هازنده هستن قدرآنهارابدانیم نه اینکه بعدازمرگ آنهاتازه بفهمیم کی بودند.
ممنون از مطلب.
کمی زیاده روی کرده اید فقط.
تولدت مبارک همشهری
ازخداوند می خوام عمر با عزت به ایشان اعطا فرماید
با تشکر فراوان از شما. در این بحبوحه سیاسی و اقتصادی این خبر واقعاً چند دقیقه ای من را به فضای دیگری برد.
درودبرشما
ایشان متولدیکی ازروستای شهرستان هرسین کرمانشاه ست.
من دردتوراآسان زدست ندهم
دل برنکنم زدوست تاجان ندهم
ازدوست به یادگاردردی دارم
کان دردبه صدهزاردرمان ندهم...
درودبراستادشهرام ناظری
پاسخ ها
ع م راد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
فکر کنم استاد متولد شهرستان صحنه باشند نه هرسین.
به هر حال درود بر همه اساتیدی که فرهنگ ما را در جهان پر آوازه کرده اند. خصوصا استاد ناظری عزیز .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
"من درد تو را ز دست آسان ندهک" صحیح است! آقای تابناک مجبور نیستی این کامنتهای پر غلط را منتشر کنی!! لطفاً دقت نمایید.
از خداوند بزرگ سپاسگزارم که زیباترین صوت داودی را به این سرزمین کهن ارزانی داشت. خداوند او را برای ما و برای سالهای سال سالم و تندرست نگه دارد
عاشق اصفهانی استاد
استاد و همشهری عزیز تولدت مبارک
ولی من زیاد از خوندنش لذت نمیبرم کارهای اساتید دیگر رو بیشتر میپسندم.
چه نیکوست که تا او در میان ماست، قدر این صدای ماندگار را بدانیم.
تولدت مبارک عزیز دل ...
زنده باد استاد.
درود بر تو تابناک ،برا بزرگان این سرزمین از این کار ها بیشتر انجام بده.مثلا هر هفته پرونده یکی از بزرگان زنده رو منتشر کن در زمینه های مختلف هنری ادبی و ...
دمت گرم استاد..............ابروی موسیقی اصیل هستند.ارزوی سلامتی برای ایشان دارم
با سلام
تو اين دوره كه بيشتر اونايي كه ادعا دارند خواننده هستند داراي ويژگيهاي زير هستند :
1- تمام هنرشون play backخوندنه و 2 بيت هم زنده نميتونن بخونن.
2- حتماً صدا رو تو دستگاه ميذارن تا قابل شنيدن باشه.
3-متن شعرها هم بصورت صدمن يه غاز هستش.
4- خيلياشون از اشعار حافظ و مولوي كه ريتم و آهنگ داره نميتونن استفاده كنن. ولي از جفنگياتي همچون : ( آي جينگيلي جينگيلي چشماتو وا كن ) عين بلبل ميخونن.
با اين وصف استادي همچون ناظري كه از مفاخر ايران زمين است بايد در جايگاه يك استاد افتخاري دانشگاه در مراكز علمي و پژوهشي تدريس بكنند و تجربياتشون را در اختيار همگان قرار دهند.
از جواناني كه در آينده مي توانند جا در پاي استاد بگذارند مي توان اشاره كرد :
عليرضا قرباني ، همايون شجريان ، احسان خواجه اميري و ... . به اميد موفقيت همه هنرمندان مرزو بوم يران.
ایشان متولد شهر کرند غرب از کرمانشاه هستند.برای این استاد عزیز طول عمر با عزتو سربلندی بیشتر برای ایران عزیز آرزومندم و امیدوارم بتونن با اشعار حماسی کردی و مولوی و شاهنامه آثار جدید و منحصر به فرد دیگری رو اجرا کنن من پیشنهاد میدم البوم آواز اساطیر ایشان رو گوش بدین فوق العاده زیبا خوندن.
تنها صداست كه ميماند.تولدت مبارك شواليه آواز سرزمين مقدس آريايي.
صداي بي بديل استاد ناظري هر إيراني فرهنك دوست را مجذوب خود مي كند افرين بر اين شهسؤار ايراني
تنها صداست که می ماند ...
کردستان سرزمین آواهای اهورایی
تولدت مبارک
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر