بازدید 19504

رسوایی بزرگ دیگری اسپانیا را تکان داد

کد خبر: ۳۰۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۵ 16 February 2013
در پی رسوائی مالی در حزب حاکم در اسپانیا، اکنون رسوائی بزرگ دیگری در رابطه با استراق سمع این کشور را تکان داده است.

به گزارش جام نیوز سایت دویچه وله(DW) نوشت: «در پی رسوائی مالی در حزب حاکم در اسپانیا، اکنون رسوائی بزرگ دیگری در رابطه با استراق سمع این کشور را تکان داده است. در ایالت کاتالونی با استراق سمع ۵۰۰ سیاستمدار و چهره سرشناس، علیه آنها پرونده‌سازی شده است.»
 
روزنامه ال موندوی اسپانیا از رسوائی بزرگ سیاسی جدید این کشور با عنوان "واترگیت کاتالونی" نام می‌برد. براساس گزارش روزنامه "لا وانگوردیا" کارآگاه‌های مخفی ظرف چند ماه گذشته حدود ۵۰۰ سیاستمدار، مدیر شرکت و شخصیت سرشناس را در ایالت کاتالونی استراق سمع کرده و به جاسوسی علیه آنها پرداخته‌اند. ماموریت این کار از سوی محافل مختلف به کارآگاه‌ها داده شده است.
 
وزیرکشور اسپانیا تایید کرده است که پلیس در تعقیب ماجرای استراق سمع و جاسوسی است. این رسوائی بزرگ پس از آن برملا شد که آلیسیا سانچز کاماخو رئیس حزب محافظه‌کار مردم در جریان گفتگو در یک رستوران مورد استراق سمع قرار گرفت و علیه این اقدام شکایت کرد. روزنامه‌نگاران گفته‌اند که این استراق سمع به سفارش حزب سوسیالیست انجام شده است. رئیس این حزب در ایالت کاتالونی تایید کرده که به کارآگاه‌ها ماموریت داده شده، اما هدف نهائی مسائل امنیتی بوده و نه استراق سمع.
 
یک پلیس سابق که تاچندی پیش برای یک آژانس کارآگاهی بزرگ کار می‌کرده ظاهرا اطلاعات جامعی را از عملیات استراق سمع در اختیار مسئولان امنیتی قرار داده است. براساس این اطلاعات سیاستمداران احزاب مختلف، مدیران شرکت‌ها، قاضی‌ها و دادستان‌ها تحت کنترل قرار گرفته‌اند. سخنگوی دولت ایالت کاتالونی گفته که رسوائی تازه با هدف تخریب در روند تلاش‌های مربوط به ایجاد حکومت مستقل کاتالونی افشا شده است. وی این پرسش را مطرح کرده که چرا پرونده ماجرا دو سال پیش گشوده نشده است؟ کاتالونی به وسیله ائتلاف احزب لیبرال و دموکرات مسیحی اداره می‌شود.
 
کشف رسوائی استراق سمع در پی رسوائی مالی حزب مردم، به وجهه سیاستمداران اسپانیا در انتخابات صدمه زیادی وارد کرده است. در ماه ژانویه امسال روزنامه‌های اسپانیا نوشتند که حزب مردم سال‌ها به برخی سیاستمداران پول غیرقانونی داده است. ماریانو راخوی نخست‌وزیر اسپانیا از رهبران این حزب است. راخو، این اتهامات را "کاملا دروغ" خوانده و رد کرده، اما موفق به مجاب کردن اکثریت مردم اسپانیا نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار