بازدید 26936

طائب: سوریه استان سی و پنجم ماست

کد خبر: ۳۰۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷ 14 February 2013
حجت الاسلام طائب گفت: گزینه اصلی اصلاح‌طلبان نجفی، عارف و اسحاق جهانگیری است که البته هنوز هم بر سر آنها به نتیجه‌ای نرسیده اند چرا که موسوی خوئینی‌ها می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مهدی طائب در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: تردیدی نیست که علت اصلی این مشکل تحریم است. 

وی با بیان اینکه شاید بگویید مگر این طور نیست که ۳۴ سال است که تحریم هستیم اما در هیچ دوره‌ای گرانی افسارگسیخته‌ای به این گونه نداشته‌ایم، که قیمت‌ها ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کند، گفت: شاید پاسخ شما به این سؤال این باشد که اصولگراها کار بلدنیستند زیرا وقتی روی کار آمدند و قدرت به دستشان افتاد، اوضاع مملکت اینگونه شد. 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ممکن است به تعبیر شما اینگونه باشد که میرحسین موسوی و هاشمی در دولت کارگزاران وسازندگی و حتی خاتمی در دوران اصلاحات هیچ گاه اجازه ندادند که گرانی افسار گسیخته‌ای به این شکل ایجاد شود. 

اینگونه تحریم برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد 

رئیس قرارگاه عمار با رد این ادعاها عنوان کرد: اینگونه نیست زیرا در این دولت اولین بار بود که چنین تحریم‌هایی بر کشور تحمیل شد. 

وی با بیان اینکه هیچ یک از دولت‌های گذشته با چنین تحریم‌های مواجه نبودند، گفت: کشور ما همیشه در واردات تحریم بود، جنس به ما نمی‌فروختند اما هیچ گاه این گونه نبود که ما تحریم صادراتی شویم و جنس ما را نخرند. 

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ستون فقرات جنس صادراتی ما نفت است که برای اولین بار تحریم نفتی شده‌ایم. 

وی با طرح این سئوال که چه فرقی بین تحریم صادرات و واردات است، گفت: اینگونه نیست که اصولگراها کار بلد نیستند و اینگونه نیست که بگویم این دولت در سیاست خارجی طوری عمل کرد که اتفاقی که بیش از بیست سال از جانب دشمن رخ نداده بود دراین دولت اتفاق افتاد. 

طائب با اشاره به اینکه شاید این چنین استباط شود که دولت فعلی با غرب چنان صحبت کرده که آنها را سرلج آورده است، بنابراین این دولت مقصر است، افزود: اگر دشمن و خودمان را خوب بشناسیم می‌فهمیم که زبان و مدل گفت و گو اثری ندارد؛ ذات ما برای آنها مشکل دار است، ما و آنها مثل جن و بسم الله هستیم. 

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سئوال که چرا ما تحریم نفتی کرده‌اند، عنوان کرد: در تحریم واردات پول داریم و هر وقت پول وجود داشته باشد مشکلات حل است زیرا در این عالم تنها جایی که پول به درد نمی‌خورد آنجاست که سرکارت با انسان دیندار باشد اما جایی که افراد دینشان پولشان است همه سر وکارشان پولشان است. 

رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه تولیدکننده مصرف کننده را تحریم نمی‌کند بلکه دولت واسطه است که تحریم می‌کند،گفت: اگر بتوانیم این دولت را دور بزنیم تحریم از بین می‌رود. 

قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیتش دور زدن تحریم‌هاست 

وی با اشاره به اینکه در ۳۴ سال گذشته ما همواره تحریم بوده‌ایم اما همیشه هر چه خواستیم برایمان رسیده است، افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیتش دور زدن تحریم‌ها بود. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در مهندسی معکوس حرف پنهانی برای ما نمانده است، خاطرنشان کرد: اگر پول داشته باشی، همه چیز حل است اما مسئله اینجاست که در تحریم صادراتی پول نداریم و وقتی پول نداشته باشیم تحریم‌ها قابل دور زدن نیست. 

طائب تاکید کرد: ما برای اولین بار تحریم صادراتی شدیم اما اینکه چرا برای اولین بار تحریم صادراتی شدیم به این دلیل است که نفت ما برای آنها حکم نفس دارد. 

رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه ما باید مطالعه عمیق بر روی انرژی در دنیا انجام شود، گفت: امروز زندگی انسان با نفت گره خورده است؛ پزشکی، ترابری، پوشاک، روشنایی، مواد دارویی و .... همه وابسته به نفت است و اگر یک روز برق از بین برود پزشکی تخصصی در تمام دنیا تعطیل می‌شود. 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ذخایر نفت در کل دنیا محدود است، افزود: سال ۵۶ ایران روزانه ۶ میلیون بشکه نفت صادر می کرد که غرب تمام این ۶ میلیون بشکه را می‌خرید و مصرف می‌کرد. 

وی ادامه داد: در همین دوران عربستان ۹ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد اما بعد از پیروزی انقلاب کشورهای غربی به این فکر افتادند که این ۶ میلیون بشکه نفت را از کجا بیاورند به همین دلیل دل به بازرگان بستند که این دولت موقت می‌رود و بر می‌گردد؛ دل به بنی‌صدر بستند اما امام نگذاشتند. 

رئیس قرارگاه عمار گفت: در دوران جنگ به یک حمله انتحاری دست زدند که نوار نفتی ایران را بگیرند اما فقط توانستند نفت شهر را تسخیر کنند. 

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه سنگین ترین حملات بر ایران در سال ۶۵ صورت گرفت، افزود: آنها انتظار داشتند با پایان جنگ قضیه حل شود و عراق در گردانه تولید نفت قرار گیرد اما اینگونه نشد زیرا عراق به کویت حمله کرد و باز هم وارد این چرخه نشد. 

طائب عنوان کرد: در سال ۶۴عربستان تولید ۹ میلیونی نفت را به ۱۴ میلیون رساند و این باعث شد که نفت را بیش از آنچه روال بود از زیرپاهایشان بیرون بکشند و در عین حال نفت در عراق و ایران مدام در حال دِپو شدن بود. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در طول زمان این روند باعث شد که به یکباره افت تولید نفت در این کشور به وجود آمده و مصرف نفت بالا برود، ادامه داد: اگر در این دوره ما نفت را از بازار قطع می‌کردیم آمریکا و کشورهای اروپایی مرده بودند. 

وی با اشاره به حمله آمریکا به عراق گفت: آمریکا با این استدلال که به عراق حمله می‌کنم و در یک پروسه شش ساله، چاه زده و مشکل بازار را حل می‌کنم عراق را گرفت اما هر جا دکل زد آن دکل منفجر شد. 

طائب تاکید کرد: این روند در حالی بود که آمریکا هیچ نفتی به دست نیاورد اما چهار هزار میلیارد دلار در این کشور پول خرج کرد. 

آمریکا ایران را مقصر شکست خود در عراق می داند 

رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه جهان استکبار به خاطر فقدان نفت به حالت مرگ رفت، ادامه داد: آنها معتقدند در این ماجرا ایران مقصر است چرا که ایران نگذاشت آنها نفت ببرند، آنها گمان می کنند هر اتفاقی که رخ می‌دهد به گردن سپاه قدس است. 

طائب با اشاره به اینکه دراین جریان آمریکا و غرب مسابقه مرگ- مرگ راه انداخت و نفت را نخرید، گفت: درآمد ما از نفت است اما آنها مسابقه مرگ-مرگ راه انداختند و گفتند نفت را نمی‌خریم یا می‌میریم یا طرف مقابل را شکست می دهیم اما فقط خدا بود که در این شرایط می‌توانست وارد میدان شده و مشکل را حل کند. 

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی دو ابر جمعیت یعنی هند و چین می گفتند که ما درحال زمین خوردن هستیم،ادامه داد: اگر چین به زمین می خورد دنیا را با خود به ته زمین می کشید چرا که واردات از چین تنها ایران را خراب نکرده بلکه تمام اروپا و آمریکا را خراب کرده است. 

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: از این رو ۱۱ کشور از خرید نفت استثناء شدند که چین، ژاپن، هند و اسپانیا از جمله آنها بودند اما در این بین پنج کشور از جمله ایتالیا، پرتقال و یونان تقاضای نفت نسیه کردند چون برای آنها دیر شده بود و دیگر پولی نمانده بود. 

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه در کشور یونان برای بقاء جزیره فروختند، گفت: وقتی شش کشور نفت ایران را خریدند دوباره ۴۰ درصد از نفت ما خریده شد، ما از مرگ درآمدیم و وارد بحران شدیم. 

وی تصریح کرد: بنابراین این قضیه ربطی به این دولت و آن دولت ندارد وقتی جنگ شد همه باید وارد میدان شوند. 

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید در چنین شرایطی مدیریت مناسبی در کشور انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: باید این شرایط به درستی مدیریت می‌شد تا فشار کمتری به مردم تحمیل شود باید یک جراحی انجام می‌شد اما نه تنها جراحی نکردند بلکه در برخی موارد همچون بازار ارز خیانت هم صورت گرفت. 

طائب با تاکید بر اینکه اصل مبنای سه برابر شدن قیمت‌ها، ارز است، گفت: بار فشار این مسئله روی حقوق بگیران است چون در چنین شرایطی حقوق‌ها سه برابر نشد. 

اگر جنگ نبود امروز ما نبودیم 

وی با بیان اینکه وقتی جنگ شد یک عده به امام گفتند که شما بد حرف زدید و باعث شروع جنگ شدید، گفت: امام در پاسخ به اینها فرمود: این جنگ از الطاف خفیه است و باید قدر بدانیم؛ امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم اگر جنگ نبود ما نبودیم چرا که بسیاری از چیزها را در این جنگ یاد گرفتیم. 

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه سال آینده در این تاریخ هیچ خریدار نفتی نخواهیم داشت زیرا اوضاع همه به اوضاع یونان تبدیل شده است، افزود: اوضاع اقتصادی دنیا مانند سرعت نور در حال زمین خوردن است. 

این استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به تاکیدات رهبری بر شعارهای اقتصادی ادامه داد: در ابتدای سال رهبر انقلاب حمایت از تولید ملی حرف زدند اما هیچ کس به این مسئله گوش نکرد. 

اگر تا سال آینده اقتصادمان را از نفت جدا نکنیم با اقتصاد جهان زمین می خوریم 

طائب با بیان اینکه درآمد نفتی وسوسه انگیز است و زحمتی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر تا سال آینده اقتصادمان را از نفت جدا نکنیم با اقتصاد جهان زمین می‌خوریم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره بحران سوریه و مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر آن گفت: سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست. 

رئیس قرارگاه عمار افزود: اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم. 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز در دنیا فقط یک تهدید برای ما وجود دارد که آن هم رژیم صهیونیستی است گفت: رژیم صهیونیستی انگیزه و امکان برای حمله را دارد و در عین حال برای این کار هیچ مانعی ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه تا یک کشور نیرو و پول نداشته باشد عملیات جنگی شروع نخواهد کرد افزود: در کشورهای اطراف ما همچون افغانستان، پاکستان، عراق یا عربستان یکی از عوامل را ندارند یا پول ندارند یا نیرو ندارند پس ما تهدید منطقه‌ای نداریم. 

آمریکا نه پول دارد و نه نیرو 

طائب به تهدید فرامنطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در تهدید فرامنطقه‌ای آمریکا برای ما حکم دشمن یکه‌بزن را دارد اما این کشور نه پول دارد و نه نیرو دارد؛ آمریکا از نظر نیرو دستش خالی است و نفراتش جنگی نیستند. 

این استاد حوزه و دانشگاه به اوضاع اقتصادی و ضرورتی آن در حمله نظامی اشاره کرد وگفت: اگر می‌خواهیم اوضاع اقتصادی یک کشور را ببینیم باید لایحه بودجه آن کشور را بررسی کنیم. 

طائب ادامه داد: در سال ۲۰۱۲ در آمریکا اوباما لایحه بودجه را ارائه کرد که در آن هزینه سالانه این کشور ۱۸ هزار میلیارد دلار، درآمد آن ۱۴ هزار میلیارد دلار و بدهی سالانه‌اش ۱۶ هزار میلیارد دلار بود. 

وی افزود: در مناظره انتخاباتی رامنی و اوباما، رامنی به اوباما گفت تو به اوضاع اقتصادی آمریکا گند زدی و ۱۶ هزار میلیارد بدهی برای این کشور به بار آوردی که امروز ایران آن را به عنوان یک چماق بر سر ما می‌زند اما اوباما در پاسخ به او گفت این بدهی تقصیر من نیست تقصیر نظام آمریکا است. 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عملیات هشت روزه غزه، حماس اسرائیل را با موشک زد گفت: در آن دوره آمریکا در مدیترانه بود اما برای کمک نیامد چون اگر یک موشک روی ناو آنها می‌افتاد حقوق کارکنانشان دو برابر می‌شد. 

رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: آنها هرگز جنگ را با ما شروع نمی‌کند، فقط اسرائیل است که می‌خواهد ما نباشیم چون ما نیز از اول گفتیم می‌خواهیم اسرائیل نباشد. 

وی خاطر نشان کرد: به تعداد استان‌ها و شهرستان‌های ما در اسرائیل کلاهک هسته‌ای وجود دارد و اگر ما را بزند در دنیا به هیچ کس پاسخگو نیست. 

اسرائیل را توسط حزب الله قفل کرده ایم 

این استاد دانشگاه با طرح این سوال که چرا ما را با این کلاهک‌های هسته‌ای مورد هدف قرار نمی‌دهد پاسخ داد: دلیل این مسئله این است که ما آن را توسط حزب‌الله قفل کردیم. 

طائب گفت: در عملیات ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی تلاش کرد که این قفل را باز کند اما بعد از ۳۳ روز دست‌هایش را بالا برد و آن را رها کرد. 

وی با اشاره به بخشی از سخنان سید حسن نصرالله پس از جنگ ۳۳ روزه گفت: سیدحسن نصرالله در سخنرانی‌ای عنوان کرد که رژیم صهیونیستی گفته است در این جنگ صددرصد امکانات را استفاده کرده ولی ما فقط از ۴ درصد امکانات‌مان استفاده کردیم. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت وجود نیروهای بسیجی برای مدیریت جنگ شهری گفت: سوریه ارتش داشت اما این ارتش قادر به اداره جنگ در داخل شهرهای سوریه نبود از این رو ایران پیشنهاد کرد که برای اداره جنگ شهری بسیج تشکیل دهید. 

رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: بسیج سوریه با ۶۰ هزار حزب‌اللهی تشکیل شد و باعث شد جنگ را در کف خیابان‌ها از ارتش تحویل بگیرد. 

این استاد دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: البته این ماجرا باعث شد ارتش سوریه نیز در برخی ازا ین موضوعات درگیر شده و تمام قضایا را بشناسد. 

طائب در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آینده ۴ گروه وارد عرصه می‌شوند. 

خاتمی معتقد است اگر در انتخابات حضور پیدا نکنند برای همیشه حذف خواهند شد 

وی افزود: گزینه اصلی اصلاح‌طلبان نجفی، عارف و اسحاق جهانگیری است که البته هنوز هم بر سر آنها به نتیجه‌ای نرسیده اند چرا که موسوی خوئینی‌ها می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید اما خاتمی می‌گوید شرکت کنیم و استدلالش این است که اگر در این انتخابات نیاییم برای همیشه حذف می‌شویم. 

این استاد حوزه و دانشگاه مستقل‌ها را یکی دیگر از گروه‌های حاضر در انتخابات‌آتی دانست و گفت: تاکنون صدها نفر به عنوان چهره مستقل مشخص شده‌اند که هیچ گروه خاصی از آنها حمایت نمی‌کند. 

وی تاکید کرد: چهره‌های اصولگرا هم هنوز در حال مطالعه هستند و درباره آنها هیچ چیزی مشخص نیست. 

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه در این دوره بیش از افراد باید روی گروه ها مطالعه شود خاطر نشان کرد: چوبی که در انتخابات گذشته خوردیم این بود که احمدی‌نژاد تیم‌گرا نبود، اگر با تیم دولت نهم می‌ماند هم خودش اسطوره بود و هم سختی‌هایی که در تحریم‌ها کشیدیم اینقدر زیاد نمی‌بود. 

طائب خاطر نشان کرد: اینکه در شرایط فعلی فضای مملکت‌ آرام است به این دلیل است که هنوز کاندیدای جریان اصولگرا مشخص نشده است. 

تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است 

وی تاکید کرد: تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه خودتان را برای فتنه آینده آماده کنید گفت: اعتقاد دارم که رهبری انقلاب ما را برای فروپاشی نظام جهانی آماده می‌کنند چرا که این مسئله بار سنگینی بر دوش ما می‌آورد و کشورها را آویزان ما می‌کند. 

طائب افزود: عظمت فتنه به عظمت روسای آن است اما وقتی راس آن شناخته شده و مشخص شد که در پازل آمریکا بازی می‌کند دیگر فتنه‌گر نیست. 

رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه هاشمی زمانی می‌توانست فتنه برپا کند که شناخته نشده بود خاطر نشان کرد: در دوره‌ای برای هاشمی در سپاه، ارتش و بسیج سخنرانی ترتیب می‌دادند اما امروز کدام بسیج هاشمی را برای سخنرانی دعوت می‌کند؟! 

این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه فتنه ۸۸ مردم را واکسینه کرد و مردم باید به دنیا بصیرت دهند تصریح کرد: در ۲۲ بهمن دشمن انتظار چنین حضوری را نداشت؛ کدام شور و هیجانی را می‌توان مشابه حضور مردم در انتخابات مجلس گذشته دید. 

طائب با بیان اینکه مهدی هاشمی دیگر نمی‌تواند فتنه‌ ایجاد کند زیرا نباید تصور کرد که با اقتدار از زندان بیرون آمده است گفت: همسر آقای هاشمی وقتی از هواپیما پایین می‌آمد می‌گفت جلوی پای من فرش قرمز پهن کنید اما امروز که دو فرزندش در زندان هستند دیگر نمی‌تواند فتنه‌ای برپا کند. 

وی درباره جریان انحرافی عنوان کرد: اگر جریان انحرافی را بزرگ نکنیم بزرگ نخواهد شد. 

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به استعفای وزیر رفاه گفت: من در سخنرانی اخیرم گفتم که آقایان باید بروند و به خاطر برکنار کردن آقای شیخ‌الاسلامی توبه کنند چون برکنار کردن شیخ‌الاسلامی حرام بود. 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شیخ‌الاسلامی گفت که این جریان به من ربطی ندارد شما به چه مجوزی او را برکنار کردید به خاطر لجبازی با احمدی‌نژاد؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان