بازدید 14269

توبيخ رانندگاني كه براي نماز نمي ايستند

وي افزود: بر اساس طرحي كه بزودي جزئيات آن اعلام مي‌شود اين دسته از رانندگان از طريق پليس‌راه استان‌ها احضار و پس از اخذ تعهد، در صورت تكرار مجدد، پروانه فعاليت آنها 3 ماه لغو مي‌شود.
کد خبر: ۳۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۸ 23 December 2008
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با هشدار به رانندگان اتوبوسي كه شئونات اسلامي را رعايت نمي‌كنند، گفت: بر اساس طرحي كه بزودي در سراسر كشور به اجرا در مي‌آيد تا لغو پروانه اين افراد اقدام مي‌شود.

سردار محمد رويانيان در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تشكر از رانندگان منظمي كه در ناوگان حمل مسافر فعاليت مي‌كنند، افزود: متاسفانه بر اساس اطلاعات رسيده تعدادي از رانندگان شئونات اسلامي را رعايت نكرده و براي نماز توقف نمي‌كنند و يا نسبت به پخش موسيقي‌هاي غيرمجاز در اتوبوس خود اقدام مي‌كنند.

وي افزود: بر اساس طرحي كه بزودي جزئيات آن اعلام مي‌شود اين دسته از رانندگان از طريق پليس‌راه استان‌ها احضار و پس از اخذ تعهد، در صورت تكرار مجدد، پروانه فعاليت آنها 3 ماه لغو مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه فضاي داخل اتوبوس، فضايي عمومي است و رانندگان بايد به سلايق تمام مسافران اتوبوس توجه كنند به ايسنا گفت: رانندگان حق ندارند بانوان را در رديف پشت سر خود حتي اگر خانواده‌شان باشند، سوار كنند.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه رانندگان اتوبوس همانند گذشته با همكاري با راهنمايي و رانندگي سفر خوشي را براي شهروندان به ارمغان آورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
علاوه بر رانندگان شاگرد راننده ها نيز گاهاً دچار تخلفاتي مي شوند و چون نظارتي بر كار آنها صورت نمي گيرد اين مشكلات همچنان ادامه دارد نه تنها خود من بلكه بسياري از دوستان كه مجبور به مسافرت با اتوبوس هستند از اين شاگرد راننده ها شكايت داشته اند بخصوص از پرسه زدن شبانه آنها در راهرو اتوبوس . بهتر است در استخدام اين افراد دقت بيشتري صورت گيرد. با تشكر
بعضی از رانندگان اتوبوسها برای خیلی از چیزهای دیگر هم باید توبیخ شوند: رفتار ناشایست بعضی از آنها وشاگردان آنها نسبت به مسافرین، کشیدن سیگار، توقف در کنار غذاخوریهایی که به آنها غذای مجانی میدهند مهم هم نیست که امکانات این غذاخوریها برای دیگر مسافران مناسب باشد یا خیر و ... بنده خود چون دانشجو بودم و میبایست مسیر بین شهر خودم و تهران را تقریبا هر هفته با اتوبوس طی میکردم بارها و بارها شاهد اینگونه رفتارهای نه چندان مودبانه از سوی رانندگان اتوبوس بوده ام و هر وقت هم اعتراضی میشد با حرفهای ناشایست و با رفتار خشونت آمیز پاسخ میدادند. قطعا نظارتی بر عملکرد این آقایان باید باشد که من گمان میکنم در حال خاضر چنین نیست.
کشیدن سیگاراز جله رفتارهاي ناشايست برخي رانندگان اتوبوس است . جالب اينکه در اتوبوسي که راننده ان سيگار ميکشد به مسافران سيگاري هم نمي توان تذکر داد. تازه بعضي از سيگاري ها هم براي کشيدن سيگار پيش راننده رفته يا در رکاب مي ايستند و سيگار ميکشند!
بهتر است قوانینی در راستای آسایش تنظیم گردد متاسفانه قوانین این معاون راهنمائی رانندگیی همه توبیخ گونه و فشار بر روی مردم است. می بایست همانگونه که از اسم این ارگان بر می آید به راهنمائی و ایجاد فرهنگ بپردازد تا هم آسایش به همراه بیاورد و خود رانندگان با اشتیاق به ادای فریضه احترام بگذارند.!
من 2 ماه پیش از ایلام به تهران بر می گشتم راننده حدود 20دقیقه مانده به اذان صبح در یکی از غذاخوری های بین راهی به مدت 15دقیقه نگه داشت که در مقابل اعتراض ما که نتوانستیم نماز بخونیم علاوه بر بی اعتنایی نبود نماز خانه در مسیر باقیمانده را نیز بهانه کرد.ضمنا نماز خانه های غذا خوری های بین راهی اکثرا کثیف و سرد هستند و داستان دست شویی هایشان قصه پر غصه مسافران می باشد.
اینکه پلیس به فکر نماز مسافران و آداب دانی رانندگان است جای تشکر دارد ولی چرا مسئولین دلسوز قبل از آنکه به این فریضه مهم فکر کنند هیچ اندیشه ای برای فراهم ساختن مقدمات آن یعنی بطور ساده ساختن سرویسهای بهداشتی و نماز خانه های مناسب در هر 100 کیلومتر مسافت نمی کنند؟ به خدا این ریا کاری است که فقط به ظواهر پرداخته شود. من ماهی دو بار در مسیر تهران تبریز با همین اتوبوسها سفر می کنم و متأسفانه امکانی برای اقامه نماز پاکیزه در این مسیر 600 کیلومتری نمی بینم.
ممنون که به این موضوع پرداختید.
علاوه بر اینها لطفا نظارتی هم روی نوارهایی که با صدای بلند پخش میکنند نیز اعمال شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی