بازدید 12966

حواشی انتخاباتی جلسه امروز مجلس

کد خبر: ۳۰۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸ 13 February 2013
نماینده ارومیه با انتقاد از طرح «شعار زنده باد بهار»، گفت: بهاری که از آن بوی انحراف از رهبری و ارزش‌های انقلابی به مشام می‌رسد، نیامده خزان است.

به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در اخطاری با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار ایران در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال حضوری باشکوه داشتند، گفت: مردم اعلام کردند که ما مملکت، دین و انقلابمان را دوست داریم اما آقای رئیس‌جمهور ما به خاطر بهار شما راهپیمایی نکردیم! 

بهاری که از آن بوی انحراف از رهبری و ارزش‌های انقلابی به مشام می‌رسد، نیامده خزان است و پاییزی است که منجر به سقوط طمع‌کاران ثروت و شیفتگان قدرت خواهد شد.

وی افزود: تعرض به اماکن مقدسه به هر شکل ممنوع است، این معترضین چه ارتباطی با عاشورای 88 و حمله به مساجد تهران دارند؟ آیا این عده همان کسانی نیستند که به پیشواز بعضی‌ها می‌روند؟ چرا قوه قضائیه با این عناصر که مرتکب جرایم مشهود می‌شوند، برخورد نمی‌کند؟ آیا این رفتارهای زنجیره‌ای، آماده‌سازی برای فتنه 92 نیست؟

وی همچنین خطاب به محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: به شورای نگهبان و وزارت کشور بفرمایید به‌هوش باشند که این اتفاقات همه در ارتباط با انتخابات سال آینده است و باید بررسی شود که از ناحیه چه جریان انحرافی و قانون‌شکنی، حمایت می‌شود.

نماینده ارومیه در خاتمه گفت: چرا وزارت اطلاعات این موضوع را پیگیری نمی‌کند و اطلاعیه نمی‌دهد؟ آیا اینها از کسی می‌ترسند یا می‌ترسند جایگاه خودشان را از دست بدهند؟
امیدواریم پایان بهار، ‌پایان همه قانون‌شکنی‌ها باشد.

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت هم در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: سی و شش قانون از ابتدای دوره نهم تا آخر دیماه 91 ابلاغ شده است که از این تعداد فقط چهار قانون در مهلت قانونی توسط آقای رئیس‌جمهور ابلاغ شده و 23 مورد با تأخیر ابلاغ شده و 9 مورد هم با توجه به گذشت زمان زیاد، نهایتاً توسط رئیس مجلس به روزنامه رسمی ابلاغ شده است.

وی افزود: هنوز آیین‌نامه‌های 47 قانون مصوب مجلس هشتم و نهم در دولت تصویب نشده است.
جعفرزاده گفت: درباره ماده 13 قانون حمایت از آزادگان مصوب 1368 می‌خواهم مطلبی بیان کنم، بعد از 21 سال، تفسیر این ماده قانونی کماکان بی‌نتیجه مانده است و آزادگان سرافراز منتظر نتیجه این موضوع و گرفتن مطالباتشان هستند و ما هم آرزو می‌کنیم هرچه سریعتر بهار بیاید که انشالله پایان بهار پایان همه قانون‌شکنی‌ها باشد.

نمایندگان با احتساب یک دوره عضویت شوراهای شهر و روستا به عنوان یک مقطع تحصیلی مخالفت کردند 

نمایندگان مجلس همچنین در جلسه امروز خود با طرح دو فوریتی ای مخالفت کردند که در آن پیش‌بینی شده بود یک دوره چهار ساله عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا به منزله یک مقطع تحصیلی محاسبه شود. 

ابراهیم نکو که به عنوان یکی از طراحان این طرح سخن می‌گفت، با تاکید بر ضرورت حضور چشمگیر مردم در انتخابات شورای شهر، تصریح کرد: چه لزومی دارد در شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت، اعضای شورای شهر الزام به داشتن مدرک فوق دیپلم داشته باشند؟ در حالی که دیپلمه‌های زیادی هستند که از توانمندی بالایی برخوردارند و مورد تایید مردم هم هستند. 

وی افزود: ما در این طرح به دنبال این هستیم که حضور افراد در شورای شهر و روستا برای آنها یک دوره تحصیلی محسوب شود. از نظر ما این موضوع منطقی است. چرا که مثلا در ادارات و سازمان‌های مختلف وقتی کارمندان دوره‌های آموزشی ضمن خدمت را می‌گذارند، یک رتبه به آنها داده می‌شود. ما در مجلس برای نمایندگان تجربه حضور در مجلس را یک مدرک تحصیلی حساب کرده‌ایم، ضروری است که این امتیاز را برای اعضای شوراهای شهر و روستا هم قرار دهیم تا مردم خودشان انتخاب کنند. 

محمدجواد کولیوند نایب رییس کمیسیون شوراها که به عنوان مخالف این طرح دو فوریتی سخن می‌گفت، اظهار کرد: این طرح قبلا به صورت عادی در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گرفته و گزارش یک شوری آن هم چاپ شده است. بنابراین در کمیسیون یک بار به تصویب رسیده، لذا خواهش می‌کنم این گزارش چاپ شده دنبال شود و در دستور قرار گیرد. 

نایب رییس کمیسیون شوراها یادآور شد: طرحی که در کمیسیون شوراها مطرح شده به دلیل اینکه عادی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد زمان‌بر است در حالی که ما می‌خواهیم در انتخابات آتی افراد متعهد و متخصص بتوانند در شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندیدا شوند، ضمن اینکه این مدرک برای دانشگاه یا استخدام نیست و صرفا برای انتخابات است.

نادر قاضی‌پور به عنوان یکی از موافقان این طرح دو فوریتی، گفت: یک دوره تجربه کاری قطعا مقدم بر مدرک تحصیلی است، همچنان که در قانون انتخابات مجلس هم یک دوره نمایندگی معادل یک مقطع تحصیلی به حساب می‌آید، پس آنچه برای ما روا است برای دیگران هم می‌تواند روا باشد. 

سیدمهدی موسوی‌نژاد دیگر مخالف این طرح دو فوریتی، اظهار کرد: مگر کسانی که در ادارات 10 یا 15 سال سابقه دارند برای تغییر وضعیت و زمانی که نیاز به مدرک تحصیلی وجود دارد، تجربه آنها به عنوان مدرک تحصیلی محسوب می‌شود؟ می‌توانیم در قانون مدیریت خدمات کشوری این را پیش‌بینی کنیم که اگر کسانی 10 یا 15 سال سابقه کار دارند، مدرکی را در حوزه تخصصی خود دریافت کنند که بتوانند از آن برای ارتقا بهره ببرند. 

موسوی‌نژاد بر لزوم جلوگیری از ویژه‌خواری و قائل شدن حقوق ویژه برای برخی افراد تاکید کرد و گفت: اگر مدرک کارشناسی برای اعضای شورای شهر لازم است، این یا برای همه لحاظ شود یا برای هیچ کس. عده‌ای را استثنا نکنیم که این خلاف عدالت است. 

پس از اظهارات طراح، مخالفان و موافقان، دو فوریت این طرح به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با 41 رای موافق، 111 رای مخالف و 17 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر با آن مخالفت کردند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر