بازدید 12973

كاظم دارابي: عليه آلمان افشاگري مي‌كنم

دارابي در اين مورد توضيح داد: در صفحه 197حكم 400 صفحه‌اي دادگاه در مورد من آمده است كه« نهايتاً ثابت نشد كه دارابي در اين پرونده دست دارد» اما دادگاه مرا محكوم اعلام مي‌‌كند.
کد خبر: ۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۱ 11 December 2007

كاظم دارابي هنگام ورود به ايران اسلامي گفت: به خاطر جرم ثابت نشده، پانزده سال عمرم از من گرفته شد كه در اين باره در آينده با انتشار كتاب خاطرات عليه دستگاه قضايي آلمان افشاگري مي‌كنم.

به گزارش فارس، كاظم دارابي، بامداد امروز سه‌شنبه پس از مدت پانزده سال تحمل زندان در آلمان، به ايران بازگشت و مورد استقبال خانواده‌اش و باقري معاون اروپا و آمريكاي وزارت خارجه و جمعي از نمايندگان رسانه‌هاي جمعي قرار گرفت.

دارابي كه به دليل اتهام در پرونده معروف به «رستوران ميكونوس» با رأي دادگاه فدرال آلمان به حبس ابد محكوم شده بود، در آغاز ورود به كشور در آغوش مادر گريست و پس از گذراندن مراحل مقدماتي ورود به كشور، در جمع خبرنگاران حضور يافت و به پرسش‌هاي آنان پاسخ داد.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره علت حضورش پيش از دستيگري در آلمان و رخدادهاي آن گفت: من در هيچ تشكيلاتي حضور نداشتم و تنها عضو اتحاديه دانشجويان مسلمان در اروپا بودم و يكي از مسائلي كه باعث دستگيري من شد، همين بود.
وي گفت: نسبت‌هايي كه بعدها در جريان دادرسي و صدور حكم دادستاني به من داده شد، ساخته و پرداخته خود آنها بود و من در همين‌جا به قرآن سوگند مي‌خورم كه عضو هيچ دسته يا تشيكلاتي نبوده‌ام.

وي ادامه داد: آلماني‌ها پانزده سال از عمر من و همسر و بچه‌هايم را از بين بردند و من مي‌خواهم در آينده كتابي به زبان آلماني بنويسم و به فارسي ترجمه ‌كنم و با چند مؤلف آلماني سخن گفته‌ام كه در ماه‌هاي آينده به ايران خواهند آمد و از اول تا آخر اين ماجرا را مي‌نويسم و با دليل و برهان و منطق ثابت مي‌كنم تا همه بدانند كه بدون دليل زنداني شدم و من بيگناهم.

دارابي مدت زمان نگارش اين كتاب را يك سال پيش‌بيني كرد و افزود: تا آن زمان تلاش دارم از وقايع رخ داده، سخن نگويم و بايد منتظر باشيم اين كتاب منتشر شود تا دليل دستگيري و اين كه من دانشجو بودم براي همه روشن مشخص شود.

وي در پاسخ خبرنگار ديگري كه از وي پرسيد: آلماني‌ها چگونه اتهام شما را ثابت و درباره شما حكم صادر كردند، گفت: همان‌گونه كه گفتم بايد منتظر باشيد كه آن كتاب منتشر شود، اما همين قدر بگويم كه يكي از اتهامات وارده به بنده، عضويت در وزارت اطلاعات ايران بود كه دادگاه مدعي شد مؤسسه «ام ‌اي ‌زگس» انگليس، اين اطلاعات را در اختيار آنها قرار داده است، اما با همه پافشاري وكيل من درباره حضور اين مؤسسه در دادگاه، آنان حاضر نشدند در دادگاه شهادت دهند و سرانجام، آقاي دادستان در انگلستان با شخصي كه اين مطلب را گفته بود، ملاقات كرد و در واقع طبق مثالي كه خود آلماني‌ها دارند: يك نفر به يك نفر گفته بود و او نيز از نفر ديگر شنيده بود و در نهايت معلوم نشد كه چه كسي اين حرف را زده است.

دارابي در اين باره توضيح داد: در صفحه 197حكم چهارصد صفحه‌اي دادگاه در مورد من آمده است كه «سرانجام ثابت نشد كه دارابي در اين پرونده دست دارد»، اما دادگاه من را محكوم اعلام مي‌‌كند.

خبرنگار ديگري درباره لهجه دارابي پرسيد: آيا شما واقعاً ايراني هستيد كه او پاسخ داد: من اهل كازرون هستم و با توجه به اين كه مربوط به استان فارس مي‌شويم، ايراني واقعي هستم، ولي چون همسرم لبناني‌الاصل و اقوام وي عربي سخن مي‌گويند، من لهجه عربي و فارسي دارم. وي به خاطر خستگي راه و اشتياق براي خانواده‌اش از خبرنگاران عذرخواهي و با آنان خداحافظي كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر