بازدید 6776

رئیس جمهور در حد اختیاراتش اظهارنظر کند

کد خبر: ۳۰۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷ 12 February 2013
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برخی اظهارات رئیس جمهور در روز ۲۲ بهمن در شأن و جایگاه ایشان نبود، گفت: آقای احمدی‌نژاد در چهارچوب قانون و در حدود اختیاراتشان و با تدبیر و درک درست از صحنه اظهار نظر کند.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران به مهر گفت:حرکت در چارچوب قانون و فراخور مسئولیت های هر فرد در نظام اسلامی امکانی را فراهم می کند تا نظام در جهت اهداف عالیه خود پیش رود.
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به سخنرانی روز ۲۲ بهمن رئیس جمهور گفت: بیان یک پیش‌شرط ابتدایی و بسیار سطحی برای مذاکره با آمریکا و بیان اینکه اگر این پیش‌شرط را آمریکایی ها رعایت کنند، من خودم مذاکره می کنم، محل اشکال جدی و خلاف قانون و مصلحت نظام اسلامی است.
 
احمدی‌نژاد سطحی‌ترین پیش‌شرط را برای مذاکره با آمریکا مطرح کرد
 
وی در ادامه با بیان اینکه اظهارات آقای احمدی‌نژاد سطحی‌ترین پیش‌شرط هایی است که می توان برای مذاکره با آمریکا گذاشت، گفت: جنایت های مختلف و فعالیت های بالفعل آمریکا و طوماری از عملکرد ناصواب آنها را می توان زمینه ای قرار داد که در صورت بازگشت و جبران جنایت های گذشته، عذرخواهی، قبول مسئولیت‌های آنها، مواجهه برابر و بدون زیاده خواهی مستکبرانه در برابر ایران اسلامی بعد از پاسخ دادن به سوالات نظام اسلامی در خصوص تناقضات رفتاری و گفتاری آمریکا و در نهایت بعد از تایید رهبر معظم انقلاب امکان مذاکره وجود خواهد داشت.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: بیان رئیس جمهور در رئیس جمهور جز تخریب کردن موضع نظام اسلامی هیچ ارمغانی را ندارد و اسباب تزلزل و صف فولادین کسانی را فراهم می کند که در سراسر جهان دل به نظام اسلامی و مقاومت مدبرانه و حکمت آمیز این نظام در مقابل نظام سلطه و آمریکا بسته‌اند.
 
اظهارات احمدی‌نژاد در ۲۲ بهمن نه در شأن خودش و نه در جایگاه ریاست جمهوری بود
 
زاکانی با بیان اینکه نه در شأن رئیس جمهور است که اینگونه سخن بگوید و نه جایگاه ایشان دارای چنین ظرفیتی است که بخواهد یک طرفه به قضاوت و تصمیم برسد، گفت: به نظر می رسد لازم است آقای احمدی‌نژاد در چارچوب قانون و در حدود اختیاراتشان و با تدبیر و درک درست از صحنه دست به این گونه اظهارات بزند.
 
امیدوارم اظهارات رئیس جمهور از سر غفلت باشد
 
وی با اشاره به بخشی از سخنرانی رئیس جمهور در خصوص انتخابات گفت: امیدوارم این اظهارات از سر غفلت باشد وگرنه ایشان عملا خود را در مسیری قرار داده که سبب شادمانی ضدانقلاب را فراهم می کند.
نماینده مردم تهران همچنین با اشاره به بداخلاقی های صورت گرفته در روز استیضاح و ادامه این روش غلط توسط احمدی نژاد گفت: دامن زدن به یک کار نادرست ضمن ایجاد اختلاف میان مسئولان باعث ایجاد یأس میان مردم می شود و از طرفی زمینه توفیق رسیدن دشمنان به اهدافشان را فراهم خواهد ساخت.
زاکانی تصریح کرد:این اقدامات ناصواب و این مسیر نادرست با پرهیز از دامن زدن مجدد به خطای گذشته و تلاش در رفع مشکلات معیشتی مردم ممکن است جبران شود و در غیر اینصورت با پرداختن به این گونه موضوعات بی اثر و حاشیه ای جز کاهش جایگاه ریاست جمهوری و دلزدگی نیروهای انقلاب و خوشحال کردن دشمنان به نتیجه دیگری نخواهد رسید.
وی همچنین با اشاره به بخش دیگری از سخنرانی احمدی نژاد در روز ۲۲ بهمن و استفاده از تربیون رسمی نظام برای تبلیغات انتخاباتی گفت: جایگاه سخنرانی ۲۲ بهمن و استفاده از تریبون رسمی نظام جمهوری اسلامی جای سوءاستفاده و ارائه شعارهای انتخاباتی نیست در صورت صحت شعار انتخاباتی بودن کلمات تکرار شده توسط ریاست محترم جمهوری در سخنرانی ۲۲ بهمن تهران این موضوع به نوعی تبلیغات انتخاباتی زودرس محسوب می شود و البته علاوه بر خلاف قانون بودن نتیجه ای برخلاف خواست آنها خواهد داشت.
 
نیروهای انقلابی باید هوشیار باشند
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه با اشاره به اتفاقات روز ۲۲ بهمن در قم تصریح کرد: حکم مقام معظم رهبری یک حکم کلی است که فرمودند اگر کسی تا انتخابات با بهره گیری از احساسات مردم آرامش کشور را بهم بزند، قطعا خیانت کرده است و حادثه روز ۲۲ بهمن نیز مشمول این فرمایش رهبر معظم انقلاب می شود.
زاکانی در پایان تاکید کرد: نیروهای انقلاب باید هوشیار باشند چراکه ممکن است آغاز چنین اقداماتی با برخی عناصر رقم بخورد و در ادامه نیز از احساسات پاک افراد معتقد سوءاستفاده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار